Google Ads

Jako przedsiębiorca wiesz, jak ważne jest delegowanie zadań. Pozwól więc, że reklamami w Google Ads zajmiemy się za Ciebie!

Rozwój Twojej firmy jest w Twoich rękach.

Wyobraź sobie, że przychody Twojej firmy wzrosły na początek o 20%. Co zrobiłbyś z takim dodatkowo uzyskanym budżetem ? Jakbyś go spożytkował ?

Wiele osób prowadzi biznes z pasji i często jest to dla nich wystarczająca motywacja by go rozwijać. Kierunki rozwoju mogą być różne. Inwestycja w zatrudnienie pozwala zwiększyć moce przerobowe, a przy tym ilość obsługiwanych zleceń lub przyśpieszyć terminy ich realizacji. Nagrody, awanse, podwyżki sprawiają, że Zespół czuję się ważny, doceniony i wyróżniony, a warto pamiętać o tym, że każdy z nas poza pracą ma też życie prywatne i marzenia. Dodatkowe gratyfikacje cementują pracownika z firmą i jeszcze bardziej motywują do działania. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważne jest nie stracić czołowych pracowników swojego Zespołu. Wspomniane profity redukując takie ryzyko. Inwestycja w sprzęt i technologie poprawia komfort i wydajność pracy oraz zapewnia poczucie pracy w profesjonalnej firmie.

Oto tylko kilka prostych przykładów w jakim kierunku możesz rozwijać swoją firmę, natomiast żeby zacząć to robić potrzebujesz dodatkowy budżet.

Jak go zdobyć? Najlepszym rozwiązaniem będzie ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ.



Nie patrz co za Tobą, patrz co przed Tobą i zacznij działać!

Dlaczego warto skorzystać z Google Ads?

  • 96%

    użytkowników opuszcza stronę bez dokonania zakupu
  • 49%

    konsumentów odwiedza stronę 2-3 razy przed dokonaniem zakupu
  • 70%

    koszyków zostaje porzuconych
  • 55%

    wyszukiwań w Google to ruch z urządzeń mobilnych
  • 54%

    konsumentów zrobiło zakupy przez internet w 2017 roku
  • 70%

    konsumentów zrobiło zakupy przez internet w 2020 roku
  • 92%

    wszystkich użytkowników internetu korzystało z YouTube w kwietniu 2020 roku
  • 86%

    użytkowników szuka inspiracji zakupowych w Google

Wydatki na reklamę on-line w Polsce przewyższyły nakłady na reklamę w telewizji.

Poprzez tych kilka przykładów chcemy Ci powiedzieć, że bez względu na to jak wiele już osiągnąłeś zawsze jest coś do zrobienia. Podejmując decyzje o kierunku rozwoju w firmie musisz podjąć decyzję na czym najbardziej Ci zależy i co chcesz osiągnąć ? Dokonując wyboru do dyspozycji masz dwie strategię – KAMPANIĘ SPRZEDAŻOWĄ – jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, albo – KAMPANIĘ WIZERUNKOWĄ – jeśli chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki lub wypromować produkt. Wbrew pozorom kampania wizerunkowa powinna być równolegle realizowana w przypadku prowadzenia kampanii sprzedażowej, gdyż jej poszczególne narzędzia np. REMARKETING są idealnym uzupełnieniem właśnie działać stricte sprzedażowych.



Przypomnij sobie, kiedy ostatnio podjąłeś jakieś działania czy decyzje zakupowe w wyniku spotkanego tabloidu, otrzymanej ulotki, obejrzanej reklamie w telewizji czy po zachęcającej reklamie w radio lub innej formy reklamy off-line?

Google Ads jest usługą, która polega m.in. na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google i na stronach współpracujących w ramach programu AdSense w formie graficznej lub wideo. Jest podstawową zaletą jest to, że w ramach zapytań w Google reklama dociera wyłącznie do potencjalnie zainteresowanych osób.

Reklama Google Ads umożliwia też promowanie produktów za pomocą reklam wideo na YouTube czy wiadomości sponsorowanych na Gmailu. Działania promocyjne kierowane do konkretnej grupy odbiorców mają dużo większą skuteczność i są znacznie tańsze niż tradycyjne reklamy wyświetlane wszystkim.

Dlaczego my?

  • Ponad 1000 klientów
  • Ponad 100 certyfikowanych specjalistów
  • 10 lat doświadczenia
  • Status Premier Google Partner

Etapy współpracy

Przeprowadzenie skutecznej kampanii Google Ads wymaga indywidualnego podejścia. Podstawą do osiągnięcia sukcesu jest opracowanie odpowiedniej strategii i właściwa analiza, to właśnie od tego rozpoczynamy. Kontrola nad przebiegiem kampanii to także jeden z kluczowych elementów – pozwala nam na wprowadzanie niezbędnych modyfikacji i udoskonaleń.

Co ważne – na każdym etapie będziesz o wszystkim informowany – zapewniamy pełne wsparcie, odpowiadamy na Twoje pytania, a także dostarczymy aktualne raporty. Dbamy o to, by współpraca przebiegała płynnie i w dobrej atmosferze – dzięki temu jesteśmy w stanie wypracować sukces Twojej firmy.

  • 1

    Bezpłatna Analiza I Wycena

    Wypracowanie porozumienia oraz jasne określenie warunków i możliwości to podstawa do udanej współpracy. Przygotujemy dla Ciebie darmowy audyt konta Google Ads. Dopasujemy kanały promocji i budżet do oferty oraz celów kampanii.

  • 2

    Podpisanie Umowy

    Zapewniamy elastyczne formy współpracy, Nie zamykamy się w schematach i nie boimy się podejmować trudnych tematów. Proponujemy pakiet dopasowany do wymagań każdego klienta (małych i dużych firm), a w razie potrzeby dodatkowo go modyfikujemy.

  • 3

    Budowa kampanii

    Nie stosujemy schematów – dobieramy efektywne metody targetowania nakierowane na cel klienta. Tworzymy przyciągające uwagę kreacje reklamowe dla sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej.

  • 4

    Optymalizacja kampanii

    Poprawiamy efektywność kampanii Google Ads. Łączymy doświadczenie specjalistów z mechanizmem Optymalizatora AI. Stale monitorujemy działanie kampanii, reagujemy na dynamiczne zmiany na rynku, dostosowujemy ustawienia do zmieniających się trendów.

  • 5

    Raportowanie i analiza

    Masz stały nadzór nad rozwojem i skutecznością kampanii. Gwarantujemy regularne, przejrzyste raporty oraz stały kontakt z opiekunem klienta, który odpowie na wszystkie pytania.

  • Google Ads – Twoje reklamy we właściwym miejscu

    Dobrze wykorzystana usługa Google Ads pozwala zwiększyć konwersję przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów ponoszonych na promocję. Wyobraź sobie, że od teraz masz trzy razy więcej klientów, podczas gdy wydatki na reklamę znacznie zmalały!

    Kanały Google Ads

    SIEĆ WYSZUKIWANIA

    Zbiór tysięcy witryn powiązanych z wyszukiwarką Google, które umożliwiają wyświetlanie personalizowanych reklam zachęcających do skorzystania z usług lub dokonania zakupu produktów.

    Search – linki sponsorowane
    Wyświetlane w wyszukiwarce Google nad wynikami organicznymi („naturalnymi”) reklamy tekstowe będące bezpośrednim przekierowaniem do konkretnej strony zawierającej poszukiwaną usługę bądź produkt.

    Google Zakupy
    Wygodna forma reklamy w systemie Google Ads dostosowana specjalnie dla sklepów internetowych. Ten typ kampanii działa w charakterze porównywarki cen i daje możliwość zaprezentowania Twoich produktów bezpośrednio na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

    SIEĆ REKLAMOWA

    Zbiór ponad 2 milionów witryn, filmów i aplikacji, w których wyświetlają się Twoje reklamy.

    Google Display
    Usługa reklamowa pozwalająca na wyświetlanie reklam displayowych (banerowych) docierających do ponad 90% użytkowników internetu.

    Remarketing
    Skuteczna metoda docierania do klientów, którzy mieli styczność z Twoją witryną, jednak opuścili ją, nie dokonując wartościowej konwersji. Powtórzony przekaz reklamowy pomaga zawracać użytkowników na stronę i zwiększać ruch w jej obrębie.

    Reklama na Gmailu
    Alternatywa dla mailingu o dużo większym potencjale. Dzięki temu, że ma nienachalną postać standardowego maila, użytkownicy chętnie ją klikają. Intuicyjna forma kontaktu z klientami.


    SIEĆ WIDEO

    Potężna baza partnerów Google umożliwiająca reklamodawcom wyświetlanie reklam wideo poza platformą YouTube. Skuteczne narzędzie zwiększania rozpoznawalności swojej branży oraz docierania do określonych odbiorców zainteresowanych profilem działalności reklamodawcy.

    Reklama na YouTube
    Forma reklamy wykorzystująca najpopularniejszy portal z filmami video Precyzyjne określenie grupy docelowej oraz łatwy do przyswojenia komunikat promocyjny skutecznie pomagają w budowaniu wizerunku marki oraz pozyskiwaniu nowych klientów.
    Zapytaj o darmową wycenę

    Narzędzia Google Ads

    Śledzenie konwersji
    Narzędzie pozwalające na weryfikowanie działań użytkownika, który wszedł w interakcję z reklamą. To niezawodny sposób na sprawdzenie, ile osób rzeczywiście dokonało konwersji, a ilu wykonało inne działanie.

    Google Analytics
    Pozwala na bieżące monitorowanie ruchu w obrębie witryny, co umożliwia dostosowanie działań marketingowych w taki sposób, aby odpowiadały one oczekiwaniom klientów. Narzędzie dostarcza odpowiednich informacji, w oparciu o które można podejmować kolejne kroki promocyjne.

    Spam Hunter
    Narzędzie to całkowicie wyklucza z kampanii adresy IP użytkowników, którzy nie są zainteresowani dokonaniem konwersji, lecz mimo to klikają reklamy, generując tym samym bezwartościowy ruch na stronie. Spam Hunter blokuje również boty.

    Optymalizator AI
    Optymalizator sztucznej inteligencji, stworzony przez naszych specjalistów, w czasie rzeczywistym łączy się z systemem Google Ads i całą dobę dostosowuje kampanię aby maksymalnie zredukować stawkę CPC, co często pomaga w zwiększeniu liczby konwersji. Dzięki wykorzystaniu tego narzędzia nasze kampanie są jeszcze bardziej skuteczne!
    Zapytaj o darmową wycenę
    Zobacz Case Study Google Ads
    Zobacz

    Google Ads - informacje

    Sposób rozliczania kampanii Google Ads

    Reklama w usłudze Ads działa na zasadzie modelu CPC, czyli cost per click (określanego także jako PPC, co oznacza pay per click). Dzięki temu właściciel konta reklamowego ponosi koszty dopiero w momencie, w którym użytkownik kliknie w stworzoną przez niego kreację reklamową.

     

    Jeżeli materiał promocyjny zostanie wyświetlony, ale użytkownik nie podejmie w związku z nim żadnego działania, tj. nie zostanie przekierowany do witryny, to reklama nie będzie generowała kosztów.

     

    Jeśli zaś chodzi o cenę pojedynczego kliknięcia, to będzie ona różna w zależności od takich czynników jak konkurencyjność użytych w reklamie słów kluczowych czy dokładność targetowania

    Sposób działania usługi Ads

    Ważną zaletą kampanii Ads jest możliwość dotarcia do osób zainteresowanych danym tematem. Taki użytkownik znacznie szybciej decyduje się na zakup. Poza tym pojawiający się link sponsorowany nie irytuje go, ponieważ jest związany z wyszukiwanym produktem.

     

    W razie, gdyby użytkownik nie konwertował od razu, Google Ads daje reklamodawcom możliwość tworzenia kampanii remarketingowych. Dzięki nim można docierać do osób, które kojarzą już firmę, ale dotąd nie zdecydowały się na skorzystanie z oferty, na przykład z powodu ceny. Częstą praktyką jest wówczas kierowanie reklamy tylko do tych użytkowników i oferowanie za jej pośrednictwem lepszych warunków albo bardziej spersonalizowanych komunikatów sprzedażowych.

    Ads – skrócona ścieżka sprzedaży

    Wyświetlanie reklamy w wyszukiwarce następuje po wpisaniu przez użytkownika określonego zapytania. Jeżeli pasuje ono do stworzonej przez reklamodawcę kreacji, to użytkownik zobaczy nad organicznymi wynikami wyszukiwania płatne propozycje związane z szukanymi produktami.

     

    W tym kontekście Ads ma znaczną przewagę nad innymi narzędziami marketingowymi. Umożliwia dotarcie do osób, które już wiedzą, że chcą skorzystać z danej usługi. Szukają jedynie firmy z dobrymi opiniami albo porównują modele produktów i sposób obsługi klienta w różnych sklepach internetowych. Co z tego wynika dla Ciebie?

    Ty jako reklamodawca w Ads oszczędzasz czas, który inaczej upłynąłby Ci na wywoływaniu pragnienia posiadania Twoich produktów. Narzędzie Google pomaga Ci dotrzeć do tych, którzy już wiedzą, że Cię potrzebują

    Budżet reklamowy w Google Ads

    Jedną z bardziej istotnych kwestii jest zawsze budżet, który masz do dyspozycji. W Google Ads reklamodawca sam ustala, ile pieniędzy chce przeznaczyć na promocję firmy. Oczywiście, warto postawić na rozsądną kwotę, dzięki której efekty działań promocyjnych będą zauważalne.

     

    Jednocześnie, aby zoptymalizować kampanie, warto oddać je w ręce specjalistów. Wówczas Twoja reklama będzie wyświetlana częściej, a Ty dotrzesz do większego grona użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą.

    Google Premier Partner gwarantem ponadprzeciętnych wyników

    Jesteśmy jedną z trzech najszybciej rozwijających się agencji, wyróżnionych w programie Google Partners Rising Stars. Podczas tego prestiżowego programu dla stałych partnerów Google uczestniczyliśmy w licznych szkoleniach.

     

    Kolejnym sukcesem było zdobycie odznaczenia Google Premier Partner. Wyróżnia nas ono spośród innych agencji oferujących prowadzenie kampanii Ads. Jest też potwierdzeniem naszego doświadczenia i jakości prowadzonych kampanii. Przekonaj się, jak skutecznie wyciągniemy Twój biznes z ciemnego zaułka Internetu!

    Powiedzenie “reklama dźwignią handlu” ma ponadczasowy oddźwięk. Mimo, że sposób reklamowania nieco się zmienił, to w dalszym ciągu usługi, czy produkty oferowane w internecie trzeba reklamować. Każda firma, każdy usługodawca chce dotrzeć do swojej grupy docelowej przed konkurencją. Sposobów na reklamy w sieci jest wiele, jednym z nich jest system reklamowym Google Ads.

    Google Ads inaczej Google AdWords to narzędzie umożliwiające wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania w postaci linków sponsorowanych. Uzupełnieniem Google Ads jest program Google AdSense, dzięki któremu reklamy mogą być wyświetlane na stronach partnerów.

    Innymi słowy. Google Ads to możliwość umieszczenia reklamy w miejscu, gdzie w każdej chwili bywa większość użytkowników internetu.

    Reklama Twojej firmy, oferowanych produktów lub usług, dzięki systemowi Google Ads może być wyświetlana w wielu miejscach, w zależności od modelu kampanii na jaki się zdecydujesz.

    google ads co to jest i jakie korzyści

    Google udostępnia kilka opcji wyświetlenia:

    • reklamy w wynikach wyszukiwania
    • reklamy na takich platformach jak YouTube, Gmail oraz na stronach partnerskich Google, które odwiedzają Twoi potencjalni odbiorcy. Obszarem reklamowym Google są duże portale, fora internetowe, czy blogi.
    • reklamy w aplikacjach
    • reklamy na zasadzie remarketing (remarketing dynamiczny i remarketing w wyszukiwarce)

    Reklama może być wyświetlana nie tylko w formie tekstu, ale także w postaci video, grafiki, tekstu i obrazu, a nawet w formie dynamicznej.

    Jakie korzyści dają reklamy Google Ads?

    Rezultaty reklamy w Google Adwords przekonają największych niedowiarków, a to dlatego, że niosą za sobą wiele profitów.

    • Szybki efekt - reklama błyskawicznie trafia do potencjalnego klienta. Dzieje się tak dlatego, iż od razu po uruchomieniu, wyświetla się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google. Reklama w Google Ads to idealny sposób na rozpromowanie własnej działalności i pozyskanie w niedługim czasie nowych, zdecydowanych klientów.
    • Szczytowe pozycje - czyli wyświetlanie na pierwszych miejscach w wyszukiwarce. Jest to także niewątpliwa przewaga płatnej reklamy nad pozycjonowanie.
    • Rozpoznawalność marki - reklama w Google Ads to budowanie historii i renomy firmy, gdyż reklamy Twoich usług czy produktów mogą być umieszczane w konkretnych miejscach co wpływa na zapamiętywanie i kojarzenie marki z konkretnymi produktami czy usługami.
    • Ruch na stronie - dzięki kampaniom Google Adwords masz możliwość pozyskania wartościowego ruchu na swojej stronie. Powodem tego jest fakt, że reklama trafia do konkretnego odbiorcy, zainteresowanego tym produktem lub tą usługą. Reklama nie wyświetla się użytkownikom, którzy nie przejawili zainteresowania rodzajem Twojego produktu.
    • Wzrost możliwości sprzedaży lub transakcji - właściwie skonfigurowana reklama Google Ads, to możliwość przedstawienia oferty osobom poszukującym oferowanych przez Twoją firmę produktów. To ważny element wpływający na wzrost współczynnika sprzedaży.
    google ads co to jest i jakie korzyści

    Jakie są najważniejsze zalety reklamy Google Adwords?

    Reklamy online wyświetlane są osobom, które w jakikolwiek sposób wykazały zainteresowanie reklamowanym produktem. Z drugiej strony reklama nie jest nachalna i nie pokazuje się użytkownikom, u których takiego zainteresowania nie było. To nie tylko wygoda dla osób korzystających z przeglądarki, ale także silne narzędzie dla Ciebie, jako osoby reklamującej swoje produkty.

    Reklamy z kampanii Google Ads wyświetlane są we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Wśród ich zalet najważniejszymi są:

    Możliwości precyzyjnego dostosowania kampanii reklamowych:

  • 1

    Słowa kluczowe

    To wyrazy, lub ciąg wyrazowy związany z Twoją branżą, oferowanymi przez Ciebie produktami lub bezpośrednio Twoją firmą. Reklamy wykorzystujące słowa i frazy kluczowe, wyświetlane są osobom, które szukają takich haseł lub odwiedzają powiązane z nimi witryny internetowe.

  • 2

    Miejsce reklamowania

    Czyli możliwość wyświetlenia Twojej reklamy w wyszukiwarce Google i na wszystkich stronach z nią powiązanych. Mowa tutaj o witrynach partnerskich i aplikacjach.

  • 3

    Lokalizacja

    Możliwość kierowania reklam do osób w konkretnych państwach, miastach, regionach, a nawet dzielnicach lub w określonym promieniu od siedziby firmy. Istnieje możliwość wykluczenia lokalizacji.

  • 4

    Dane demograficzne

    Kierowanie reklam do grup ściśle określonych osób pod względem wieku, płci, statusu rodzicielskiego, stanu cywilnego, zatrudnienia, edukacji itp.

  • 5

    Częstotliwość oraz czas

    Opcja wyboru godzin i dni tygodnia, w jakich reklama będzie wyświetlana. Istnieje również możliwość sterowania częstotliwością wyświetlania reklamy online.

  • 6

    Urządzenia

    To możliwość wyświetlania reklam użytkownikom korzystającym z różnego typu urządzeń (tablety, telefony komórkowe, komputery). W ramach tej opcji możemy wykluczyć urządzenia, na których nie chcemy wyświetlać reklamy. Istnieje możliwość sprecyzować w jakich godzinach będzie wyświetlana dana reklama i powiązać ją z konkretnymi urządzeniami

  • 7

    Odbiorcy

    Kierowanie reklam do określonych grup odbiorców, czyli remarketing, listy podobnych odbiorców, listy klientów, osoby o konkretnych zainteresowaniach, zdarzeniach z życia.

  • Kontrola budżetu

    To funkcjonalność, dzięki której Google Ads pozwala w przejrzysty sposób zagospodarować budżet przeznaczony na kampanię. W Google Adwords nie ma wymaganego minimalnej kwoty budżetu. Dodatkowo możesz sam określić wysokość wydatków w skali miesiąca i dnia, a także określić wysokość kosztów przeznaczonych na daną reklamę. Opłata pobierana jest tylko za kliknięcia, czyli za wejścia na Twoją stronę z linku sponsorowanego.

    Łatwa mierzalność efektów kampani

    Polega na szybkiej informacji. Jeśli ktoś kliknie w Twoją reklamę od razu się o tym dowiesz. Jeśli do kliknięciu Twojej reklamy, potencjalny klient wykona jakąkolwiek czynność wartościową dla Twojej firmy, czyli pobierze aplikację, dokona zakupu, zapisze się na newsletter itp.,dowiesz się o tym.

    Dzięki takiej możliwości w bardzo łatwy sposób można monitorować, która reklama jest najczęściej klikalna i tym samym generuje najlepszą konwersję i zyski. To sposób na określenie, które elementy kampanii są wartościowe, a które należy zmienić.

    Google Adwords umożliwia Ci dostęp do narzędzi analitycznych, dzięki którym obserwujesz średni koszt reklamy, jaki ponosisz, by nakłonić klienta do reakcji na nią - zakup produktu, kontakt telefoniczny. To nie wszystko. Masz możliwość poznać nawyki zakupowe odbiorców np. czas jaki klient poświęcił na zebranie informacji o produkcie, zanim dokonał zakupu.

    łatwa mierzalność efektów

    Wygodne sposoby zarządzania kampaniami

    Google Ads udostępnia proste narzędzia do monitorowania i zarządzania kontami. Jest to dość ważne w momencie zarządzania wieloma kontami. W takiej sytuacji możesz korzystać z konta menedżera Mojego Centrum Klienta. To spora oszczędność czasu, gdyż z jednego miejsca możesz swobodnie przeglądać i zarządzać wszystkimi swoimi kontami Google Ads.

    Również w trybie offline jest możliwe zarządzanie kontem Google Ads. Taka użyteczność jest możliwa dzięki bezpłatnej aplikacji komputerowej o nazwie Edytor Google Ads. Aplikacja pozwala wprowadzać zmiany na koncie - możesz pobrać konto i edytować kampanie w trybie offline. Następnie wszystkie zmiany w łatwy sposób przesyłasz do Google Ads.

    Edytor Google ads pozwala na monitorowanie, czyli wyświetlanie i edytowanie kilku kont jednocześnie. Można kopiować, przenosić elementy między kampaniami i grupami reklam.

    Google Ads czy reklama tradycyjna?

    Dobrze znane jest zjawisko, iż tradycyjne metody radzenia sobie z różnego typu wyzwaniami są mocno zakorzenione w mentalności ludzi. Z tego powodu nowoczesność ma często ograniczone możliwości. Jest to zjawisko jak najbardziej adekwatne w odniesieniu do reklamy. Pomimo istnienia innowacyjnych metod reklamowania, o wręcz nieograniczonym potencjale, wiele usługodawców wciąż stawia na ulotki, reklamy telewizyjne i radiowe, czy broszury prasowe.<

    Czy warto postawić na nowoczesne metody reklamowania?

    Dominującym czynnikiem skuteczności reklamy jest trafność w potrzeby konsumenta. Żeby reklama przyniosła zamierzony efekt, powinna dotrzeć do sprecyzowanej grupy osób. W przypadku tradycyjnych nośników reklamowych określenie grupy docelowej nie jest możliwe. W rezultacie sam komunikat reklamowy może być dobrze sprecyzowany, ale szansa, że dotrze do konkretnego targetu jest mocno ograniczona. O ile ulotki możemy rozprowadzać w pożądanej lokalizacji, tak w reklamie telewizyjnej czy radiowej określenie grupy docelowej jest niemożliwe.

    Inaczej sprawa się ma w przypadku Google Ads. Tutaj, dzięki nowoczesnym narzędziom, reklamy trafiają w konkretne potrzeby konsumentów. Mamy bowiem możliwość precyzyjnie określić grupę docelową, czas, miejsce, urządzenie, a nawet zainteresowanie osób, do których trafi reklama. Skutkuje to tym, że potencjalny klient nie czuje się atakowany nadmierną ilością reklam, a te które do niego trafią odpowiadają na jego potrzeby konsumenckie.

    Kolejnym atrybutem w dyskusji o przewadze tradycji nad nowoczesnością w reklamie jest rozwój. Statystyki bardzo dosadnie przekonują o przewadze nowych mediów nad starymi. Internet nieustannie się rozwija, a konsumenci coraz więcej czynności wykonują za pomocą sieci. Telewizja, radio ma to do siebie, że osiągnąwszy pewien punkt nie są w stanie przekroczyć pewnych barier, zwyczajnie brakuje tu rozwoju.

    Inaczej ma się sprawa w odniesieniu do Google Ads. To narzędzie stale udoskonalane. Nowe rozwiązania, aktualizacje, automatyzacje pojawiają się non stop. Pozwala to na lepsze dostosowanie systemu reklamowego do potrzeb reklamodawcy i reklamobiorcy.

    W tym miejscu musimy wspomnieć o kosztach. Reklamy prezentowane na tradycyjnych nośnikach są drogie, a ich rezultat nie jest współmierny z wydanym budżetem. Nie mamy możliwości monitorowania skutków takiej kampanii, przez co jej efekt rozmija się z pierwotnymi założeniami.

    Taka sytuacja jest zupełnie niemożliwa w przypadku reklam w Google Adwords. Tutaj mamy kontrolę wydatków. Budżet jest ściśle określony, a reklamodawca płaci tylko za kliknięcie w link reklamowy. Dodatkowo możemy z chwili na chwilę przerwać kampanię unikając zbędnych kosztów. Reklamy możemy na bieżąco dostosowywać do wydarzeń i możliwości, możemy je doprecyzowywać i tym samym doskonalić.

    Reasumując. W przypadku reklamy i jej skuteczności powinniśmy postawić na rozwój, zasięg, trafność i mierzalność. Wszystkie te aspekty spełnia reklama w Google Ads. Zatem przewaga nowoczesnej reklamy w internecie nad reklamą tradycyjną jest niepodważalna.

    Jak targetować reklamy w Google Ads?

    Google Adwords daje bardzo szeroki wachlarz możliwości w odniesieniu do precyzyjnego targetowania reklam. Odpowiednie targetowanie zwiększa trafność reklamy, sprzyja lepszemu monitorowaniu reklam, co ma niewątpliwy wpływ na zwiększenie liczby konwersji.

    Przyjrzyjmy się bliżej sposobom targetowania kampanii w Google Adwords.

    Słowa kluczowe

    Słowa kluczowe to podstawowy system targetowania. Budując reklamę w oparciu o słowa lub frazy kluczowe należy pamiętać, aby były one ściśle powiązane z docelową stroną. Im bardziej wybrane frazy kluczowe pokrywają się z frazami użytymi w Twojej ofercie, tym lepszy rezultat reklamy, częstsze jej wyświetlanie przy stosunkowo niższym koszcie dotarcia do pierwotnie sprecyzowanych odbiorców. Przy planowaniu słów kluczowych warto korzystać z narzędzi jakie oferuje Google, a mianowicie z planera słów kluczowych.

    słowa kluczowe

    Zainteresowania klientów

    Google Ads umożliwia konstruowanie kampanii reklamowych pod konkretne zainteresowania odbiorców. Jednak nie chodzi tu o podstawowe pojęcia zainteresowań, czyli hobby potencjalnego klienta. Tę kwestię należy postrzegać w szerszej perspektywie, biorąc pod uwagę cały styl życia możliwego odbiorcy. W tym sposobie targetowania bierzemy pod uwagę zwyczaje oraz najbliższe plany grupy docelowej.

    Innymi słowy, pewne wydarzenia z życia osób, do których adresowana jest reklama, będą generowały jego potrzeby, które można wykorzystać kierując na nie reklamy. Mogą to być np: ślub, zmiana pracy, przeprowadzka, rodzicielstwo.

    zainteresowanie klientów

    Demografia

    Skuteczna reklama to taka, która jest skierowana do konkretnej grupy docelowej. Wówczas skupia się nie tylko na zainteresowaniach produktem czy usługą, ale także na możliwości realnego dokonania transakcji. Google Ads umożliwia bardzo dokładne zwizualizowanie klienta, jego cech i potrzeb.

    Narzędzie Google Ads daje dużo więcej możliwości niż tylko dostosowanie wieku czy płci konsumentów. Konfigurując reklamę można wybrać status cywilny, poziom wykształcenia, sytuację materialną, status rodzicielski i w tym nawet wiek dziecka.

    To kwestie wydają się być bardzo szczegółow, jednak są również bardzo ważne, a wykorzystanie ich wpływa znacząco na określenie grupy docelowej. Na przykład - jeśli reklama dotyczy wózka dla dzieci lub kolonii dla nastolatków, to w obu przypadkach targetem będą rodzice, ale w doprecyzowaniu jest wręcz niezbędny wiek dziecka.

    demografia

    Remarketing

    Remarketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania wartościowych i zdecydowanych klientów. Polega on na kierowaniu reklam na grupę osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Dobrą praktyką jest konfigurowanie osobnych kampanii do tej właśnie grupy.

    Dlaczego takie działania są wyjątkowo skuteczne? Otóż bardzo prawdopodobne jest to, że osoby które wcześniej wyraziły zainteresowanie Twoim produktem lub usługą, zwyczajnie odłożyły moment dokonania transakcji na później. W tym przypadku jest wręcz pewne, że kiedy jeszcze raz zobaczą reklamę Twojej oferty, zostaną Twoimi klientami.

    Tworząc autonomiczne reklamy dla grupy remarketingowej, można w nagłówku reklamy umieścić informację o ewentualnej niewielkiej promocji. Osoby, które już widziały reklamę i zobaczą ją ponownie ze zniżką, szybciej zdecydują się na wybór Twojej oferty.

    remarketing

    Lokalizacja

    Google Ads to możliwość kierowania reklamy do osób w konkretnych lokalizacjach. Istnieje możliwość dokładnego określenia państwa, regionu, województwa, a nawet dzielnicy. Jest to bardzo wskazane, kiedy chcemy, aby reklama trafiła do wąskiego grona odbiorców.

    To jednak nie wszystko. Dzięki funkcji lokalizacji można monitorować skuteczność reklamy na konkretnych obszarach. Pozwoli to na zwiększenie liczby wyświetleń w miejscach pobytu największej ilości Twoich potencjalnych klientów.

    lokalizacja

    Urządzenia

    Google Ads daje możliwość określenia, na których urządzeniach ma się wyświetlać reklama. Do wyboru pozostają tablet, telefon komórkowy, komputer. W tym miejscu w celu spersonalizowania reklamy można zdecydować w jakiej częstotliwości będzie się wyświetlać, na jakim urządzeniu. Niektóre z nich można całkowicie wykluczyć.

    lokalizacja

    Z jakimi kosztami wiążą się reklamy Google Ads?

    Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Powodem tego jest wielorakość zmiennych, które wpływają na ostateczne koszty Google Ads. Przyjrzyjmy się bliżej co i jak ma wpływ na koszty reklamy w Google Adwords.

    Zadeklarowana stawka za kliknięcie

    Wpływ na koszty reklamy Google Ads ma zdeklarowana stawka na kliknięcie linku reklamowego, wyświetlenie filmu lub slajdu. Jeśli zadeklarujesz wyższą stawkę, to automatycznie koszt całej reklamy będzie większy. Ważna jest jednak gwarancja, że deklarowana stawka za kliknięcie jest stawką maksymalną. Nigdy nie zapłacisz więcej.

    Jakość reklamy

    Pod tym hasłem znajduje się określenie jakości i skuteczności treści reklamy, doboru słów kluczowych, oraz ocena strony docelowej w stosunku do zapytania użytkownika. Oznacza to, że reklama w Google Ads może generować niższe koszty, pod warunkiem dbałości o jakość i trafność przekazu.

    Optymalizacja kampanii Google Ads

    Szczegółowa optymalizacja kampanii i jednoczesny jej monitoring pozwala na obniżenie kosztów reklamy w Google Ads i maksymalne wykorzystanie budżetu. Aby tego dokonać należy:

    • optymalizować kampanie pod kątem kierowania na lokalizację. Oznacza to, żeby wyłączać reklamy z lokalizacji, w których jest nimi najmniejsze zainteresowanie.
    • optymalizować reklamy pod kątem na urządzenia. Oznacza to, żeby wyłączyć reklamy z urządzeń, które przynoszą małą konwersję.
    • korzystać z automatycznych rozwiązań Google Ads. Są to między innymi kampanie inteligentne, które w sposób domyślny dostosowują stawki za kliknięcie.
    optymalizacja kampanii ads

    Format reklamy

    Na koszty reklamy Google Ads wpływa format reklamy. Tańsze formaty to niektóre reklamy video, reklama produktowa. Natomiast reklama w sieci wyszukiwania jest najtańsza. Z drugiej strony remarketing jest droższą opcją.

    Słowa kluczowe

    Koszty reklamy Google Ads, a słowa kluczowe, to bardzo ważne zagadnienie, gdyż źle dobrane frazy kluczowe mogą bardzo szybko wykorzystać miesięczny budżet bez konkretnych wyników. Aby tego uniknąć należy stosować się do kilku wskazówek:

    • unikaj słów kluczowych, które według Plannera Keyword Googles mają dużą konkurencję
    • wyklucz słowa kluczowe, które niewiele mówią o zamiarach użytkowników
    • używaj słów kluczowych o średniej liczbie wyszukiwań
    • stosuj promowanie na tzw. frazy long tail, które mimo iż są mniej popularne to mają spory potencjał, gdyż dobrze oddają zapytania użytkowników
    • stawiaj na słowa kluczowe, które są kompatybilne z Twoją ofertą i jednocześnie według Planera Słów Kluczowych Google osiągają niskie koszty kliknięć.
    • Optymalizuj kampanie i reklamy Google Ads zawsze wtedy, gdy słowa kluczowe nie przynoszą zamierzonych efektów.

    Konkurencja w branży

    Konkurencja w branży ma spory wpływ na koszty reklamy Google Ads. Jeśli działasz w branży o dużej konkurencyjności i oferujesz podobne produkty, musisz liczyć się z wyższymi kosztami.

    Wpływ współpracy z agencją Google Ads na koszty reklamy

    Możesz się zastanawiać, czy samodzielne prowadząc kampanie Google Ads poniesiesz niższe koszty? Odpowiedź jednak nie jest jednoznaczna. Prawdą jest, że wybierając współpracę z agencją dojdą opłaty za jej obsługę. Jednak zyskujesz pewność, że Twoje kampanie będą przeprowadzone zgodnie z najnowszymi standardami, przez doświadczonych specjalistów. Samodzielna optymalizacja reklam Google Ads może wiązać się z nietrafionymi decyzjami, co znacząco wpłynie na ostateczne koszty reklamy Google Adwords.

    11.wpyw wspolpracy z agencja

    Wpływ branży

    Rodzaj branży, a koszty reklamy Google Ads, to bardzo ścisła zależność. Im bardziej profesjonalna branża, tym koszty za kliknięcie będa wyższe. Wysoka cena reklamy w stosunku do rodzajów branży wynika także z faktu, iż pozyskanie jednego klienta poprzez reklamę Google Ads może przynieść firmie bardzo duży dochód.

    Sposób zarządzania kontem Google Ads

    Im lepsze zarządzanie kontem Google Ads tym koszty reklamy Google będą mniejsze. Musisz tylko: zadbać o odpowiednią strukturę konta Google Ads, regularnie optymalizować kampanie i słowa kluczowe, a także systematycznie przeprowadzać audyt Google Ads.

    Jak określić budżet reklamowy w Google Ads?

    Minimalny budżet reklamowy przeznaczony na kliknięcia nie powinien schodzić poniżej 2 tysięcy złotych. Jest to sprawdzona i poparta doświadczeniem stawka. Poniżej tej kwoty nie będziesz w stanie osiągnąć satysfakcjonującego efektu, a tym bardziej wygenerować sprzedaż. Warto podkreślić, iż im bardziej konkurencyjna branża, tym koszty kliknięć mogą być wyższe, co będzie wiązało się z koniecznością podwyższenia całego budżetu.

    Koszt reklamy Google Ads - stawki

    Średnie koszty reklamy Google Ads są bardzo trudne do sprecyzowania. Można jednak je oszacować, biorąc pod uwagę stawki za kliknięcie.

    Koszt reklamy Google Ads w sieci wyszukiwania

    Koszt kliknięć w przypadku reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania waha się od kilkunastu groszy nawet do kilkudziesięciu złotych. Warto systematycznie sprawdzać koszty reklamy tekstowej i odpowiednio ją optymalizować w celu poprawienia wyników.

    Koszt reklamy Google Ads w sieci reklamowej

    Reklama Google Ads w sieci reklamowej, to nic innego jak reklama graficzna w postaci banerów. Koszt kliknięć w taką reklamę waha się od kilkunastu groszy do 1,5 zł. Po zadeklarowaniu wyższej stawki za kliknięcie istnieje możliwość wyświetlenia banera z reklamą Twojej firmy na bardzo popularnych portalach.

    Koszt remarketingu w Google Ads

    Remarketing to reklama skierowana do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili już Twoją witrynę. Koszt za kliknięcie w tym przypadku waha się od 20 - 80 groszy. Jest to stosunkowo niewielki wydatek, biorąc pod uwagę wysoką skuteczność.

    Koszt reklamy Google Ads w formie video

    Google Ads oferuje możliwość umieszczania w sieci reklamowej reklam w postaci video. Taka reklama może być wyświetlana np. na portalu YouTube. W przypadku reklam video płacisz za obejrzenie 30 sekund filmu lub całego filmu, bądź za wyświetlenie 1000 reklam. W pierwszym przypadku płacisz kilka groszy za wyświetlenie, natomiast w drugim 8 - 10zł za 1000 wyświetleń

    Jakie są dostępne sposoby rozliczania w Google Ads?

    jakie sa dostepne sposoby rozliczania

    Sposoby rozliczania kosztów reklam w Google ads zależą od rodzaju reklamy i od efektu jaki mają wywołać. Wyróżniamy:

    • płatność za kliknięcie (CPC) - jest to najpopularniejsza forma rozliczania reklamy Google Ads. Jako reklamodawca ponosisz koszty za kliknięcie w reklamę i przejście poprzez link do strony docelowej. Płacisz zatem nie za możliwość wyświetlenia reklamy na szczycie wyszukiwania, a za odwiedziny Twojej witryny. Należy tutaj wspomnieć o eCPC, czuli o ulepszonej płatności za kliknięcia. Forma ta skupia się na klientach dających duże prawdopodobieństwo konwersji.
    • płatność za 1000 wyświetleń - w tym przypadku płacisz za 1000 wyświetleń reklamy na platformie YouTube lub w wynikach wyszukiwania.
    • płatność za obejrzenie (Cost per View) - rozliczenie popularne w reklamach video, głownie na platformie YouTube. W tym przypadku płacisz za obejrzenie 30 sekund filmu bądź filmu całego.
    • CPA - płacisz nie za kliknięcia w Twoją reklamę, a za konwersję. Ta forma rozliczenia dostępna jest dla kont mających bogatą historię i dla tych, którzy uzyskali odpowiednią liczbę konwersji.

    W Google Ads istnieje także system rozliczania w oparciu o ROAS (Return on at spend). Ten system określa koszty w taki sposób, aby osiągnąć jak najwyższy zwrot z inwestycji w kampanie reklamowe Google Ads.

    Opłaty za kampanie reklamowe pobierane są w systemie miesięcznym. Sposób rozliczania wybierasz zawsze na początku, czyli przed startem kampanii.

    Jaki działają reklamy w Google Ads?

    Google Ads to system reklamowania umożliwiający wyświetlenie reklamy nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w sieci wyszukiwania Google, czyli na stronach odwiedzanych przez użytkowników. Fenomenem płatnych reklam Google Ads jest płatność za kliknięcie i przekierowanie na przykład do reklamowanej witryny. Samo wyświetlenie reklamy jest darmowe.

    Reklama Google Adwords może wyświetlać się w formie tekstu, grafiki, video, a nawet w postaci dynamicznych slajdów, czy połączenia tekstu i obrazu.

    Istotą działania reklamy w Google Ads jest wyświetlanie jej na samej górze w wynikach wyszukiwania.

    Co powoduje, że dana reklama wyświetli się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania?

    Jest po połączenie dwóch zależnośći, a mianowcie: odpowiedniej optymalizacji reklamy lub kampanii na konkretne słowo kluczowe lub frazę kluczowa i wpisanie przez użytkownika podobnego słowa lub całej frazy.

    Dlatego tak ważne jest dobór odpowiednich słów kluczowych w fazie przygotowywan reklamy.

    Za każdym razem, kiedy potencjalny klient wpisze w wyszukiwarkę odpowiednie zapytanie (zawierające słowa kluczowe), następuje rodzaj aukcji, na podstawie której Google wyświetla reklamy w odpowiedniej kolejności.

    Na pozycję reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania wpływają dwa czynniki:

    • maksymalna stawka jaką jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę
    • wynik jakości reklamy.

    Jaka jest zależność między prowadzeniem kampani Google Ads, a jakością reklamy?

    Otóż wynik jakości reklamy ma decydujący wpływ na pozycję Twojej reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania. Ocenia on wartość reklamy i obejmuje następujące elementy:

    • trafność reklamy – czyli czy jest ona powiązana ze słowem kluczowym i czy odpowiada na zapytanie użytkownika.
    • trafność słowa kluczoweg
    • jakość strony docelowej – czyli czy strona, na którą kieruje link reklamowy jest wartościowa dla użytkownika i czy dostarcza mu wartościowych treści. Innymi słowy, czy nie zawiera treści, które nie mają na niego żadnego znaczenia.
    • historyczny współczynnik CRP reklamy lub grupy reklam, w której się obecnie znajduje
    • historyczne wyniki Google Ads

    Reasumując im lepszy wynik jakości Twojej reklamy, tym niższe jej koszty. Dbając o wysoki wynik jakość Twojej reklamy, dostajesz bonus od Googla w postaci obniżenia kosztów za kliknięcie w reklamę. Lepszy wynik jakości Twojej reklamy, to także wzrost współczynnika ROI (zwrotu z inwestycji). To nie wszystko, gdyż jakości reklamy ma wpływ na liczbę konwersji, ponieważ wartościowa reklama będzie wyświetlać się częściej.

    Jaki typ kampanii Google Ads będzie najkorzystniejszy dla mojej firmy?

    jaki typ kampanii ads

    Pierwszym krokiem jaki musisz wykonać po decyzji o reklamowaniu za pomocą Google Ads, jest wybór celu i typu kampanii.

    Typ kampani możesz wybrać na podstawie celów marketingowych Twojej Firmy, strategii marki oraz Twoich możliwości czasowych - to znaczy ile czasu możesz poświęcić na prowadzenie kampanii.

    Poznaj typy kampanii w reklamowej i wybierz odpowiednią opcję dla twojego biznesu.

    Reklama na hasła brandowe

    Ten typ reklamy, to świetny sposób na budowanie świadomości i rozpoznawalności marki. Polega on na reklamowaniu się na hasła zawierające, obok słów kluczowych nazwę marki, np.Robot kuchenny BOSCH.

    Rezygnowanie z reklamowania na hasła brandowe wiąże się z wykorzystaniem przez konkurencję Twoich brandowych fraz kluczowych.

    Stawki na słowa kluczowe związane z Twoją marką będą niższe od stawek powiązanych ze zwykłymi frazami kluczowymi.

    Kampanie reklamowe na hasła brandowe skierowane są głównie do osób, które rozpoznają już Twoją firmę i markę. Taki typ kampanii warto połączyć z reklamą mającą na celu zwiększenie świadomości marki - np. w formie video na platformie YouTube.

    Reklama na hasła ogólne - niebrandowane

    Reklamę na hasła brandowe powinieneś traktować priorytetowo, zwłaszcza jeśli Twoja marka jest już znana wśród konsumentów. Warto ją jednak uzupełnić o reklamę na hasła ogólne, czyli niebrandowane.

    Tworząc taką reklamę wykorzystujesz słowa kluczowe, dzięki którym możesz dotrzeć do konsumentów poszukujących produktów, nie znając ich producentów czy dystrybutorów.

    Głownym celem kampani na hasła niebrandowe jest generowanie ruchu, pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie świadomości produktu np. meble młodzieżowe, olejek CBD.

    Reklama na hasła niszowe niebrandowane

    Kampania na hasła niszowe może być bardziej efektywna od kampani na hasła ogólne niebrandowe. Dlaczego? Otóż wynika to z większej trafności Twojej strony docelowej w stosunku do wyszukiwania przez użytkownika. Kampania na hasła niszowe, niebrandowane może sprawdzić się w przypadku, kiedy Twoja oferta mocno się wyróżnia na tle konkurencji i jest skierowana do wąskiej grupy odbiorców.

    Tworząc reklamy na niszowe hasła niebrandowane warto postawić na narzędzie Google Keyword Planner.

    reklama na hasla niszowe

    Kampania na brandowe frazy konkurencji.

    Reklama na brandowe słowa kluczowe konkurencji może okazać się skuteczna, zwłaszcza kiedy konkurencja nie prowadzi żadnych działań reklamowych.

    Ten typ reklamy jest jednak drogi, gdyż Twoja strona, na którą generowany jest ruch, jest mniej trafna, a co za tym idzie koszt takiej reklamy jest znacznie większy.

    Reklama Google Zakupy

    Reklama produktowa w Google zakupy to jedna z najbardziej skutecznych metod reklamowania, skierowana głównie do sklepów internetowych.

    Dzięki kampanii w Google Zakupy możesz dotrzeć do odbiorców, którzy szukają konkretnych marek.

    Remarketing

    Remarketing w Google Ads to sposób promowania, w którym reklama dociera do klienta, który już wcześniej odwiedził stronę Twojej firmy, lecz nie dokonał zakupy lub transakcji, albo włożył produkt do koszyka i go zostawił.

    Remarketing można zastosować zarówno w sieci wyszukiwania jak i w sieci reklamowej. Przekaz może mieć formę tekstu grafiki lub wideo.

    Dzięki reklamie remarketingowej możesz dotrzeć do swoich klientów, nawet jeśli są w trakcie przeglądania innych stron w tym stron konkurencji.

    Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na typ przekazu. Inny będzie skierowany do osoby, która odwiedziła stronę Twojej firmy w ciągu ostatnich 30 dni, a inny do osoby, która porzuciła koszyk w ciągu ostatnich 48 godzin.

    Remarketing dynamiczny

    Remarketing dynamiczny, to szczególny typ reklamy remarketingowej. To precyzyjnie spersonalizowane reklamy, zawierające konkretny przekaz, skierowane do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę. Dzięki możliwościom remarketingu dynamicznego, potencjalnym klientom wyświetlany jest komunikat dotyczący konkretnych podstron, które wcześniej odwiedzały, np. użytkownik może zobaczyć dokładnie ten produkt, który wcześniej oglądał.

    Reklamy remarketingu dynamicznego mogą być wyświetlane tylko w sieci reklamowej.

    Reklama displayowa kierowana na zainteresowania użytkowników i tematykę stron.

    Reklama displayowa dociera do ponad 2 milionów witryn zrzeszonych w sieci reklamowej Google, wyświetla się w trakcie przeglądania strony internetowej, korzystania z aplikacji lub w trakcie oglądania filmów.

    Reklama displayowa może służyć do zwiększenia świadomości marki, do przedstawienia się nowym klientom. Charakteryzuje się jednak niskim stopniem skuteczności i powinna być traktowana jako uzupełnienie do innych typów reklam.

    Reklama displayowa kontekstowa

    Reklama displayowa kontekstowa umożliwia pojawienie jej się w witrynach związanych tematycznie z zawartością przekazu reklamowego. Tak skonfigurowana kampania daje poczucie nienachalności, charakretyzuje się dużą elastycznością i daje możliwość kontrolowania przekazu reklamowego.

    Reklamę displayową kontekstową kieruje się na odpowiednio dobrane słowa kluczowe.

    reklama displayowa kontekstowa

    Reklama displayowa kierowana na miejsca docelowe

    Reklamy displayowe kierowane na miejsca docelowe dają jeszcze większą kontrolę nad miejscem wyświetlania niż reklamy displayowe kontekstowe. W tym sposobie reklamowania możesz wybrać konkretna witryne wyświetlania, a nawet stronę czy kanał na YouTubie,

    Reklamę displayową na miejsca docelowe lepiej poprzedzić reklamą displayową skierowaną na tematy i zainteresowania.

    Kampania lokalna Google Ads

    Google Ads umożliwia pokierowanie reklamą na konkretne miejsca, miasta, czy nawet dzielice.

    Kierując się kilkoma zasadami możemy poprawić skuteczność reklamy lokalnej Google Ads:

    • wykorzystanie jak najdokładniejsze słowa kluczowe, wykorzystując nawet element lokalizacji
    • dodanie rozszerzenia reklamy poprzez przedstawienie lokalizacji i numeru telefonu
    • konfiguracja wizytówki w Google Moja Forma i uruchomienie reklamy w mapach google.

    Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

    Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to reklamy wyświetlające się w sieci wyszukiwania. Google Ads wyświetla Twoją stronę na konkretne wyszukiwania z konkretnymi frazami kluczowymi. Jest jeden warunek. Fraza kluczowa powinna często wstępować w Twojej witrynie. System Google Ads automatycznie wybiera nagłowek reklamy i stronę docelowa.

    Kampanie inteligentne

    Kampanie inteligentne to warte wypróbowania typy kampani Google Ads. Kampanie inteligentne wykorzystują do częściowej optymalizacji algorytmy, kierujące się sztuczną inteligencją i machine learning.

    Optymalizacja za pomocą algorytmów Google obejmuje ustalenie stawek, kierowanie reklam i sposób tworzenia reklamy.

    Kampanie inteligentne, mimo iż usprawniają pracę i analizują w krótkim czasie dużą ilości danych, wciąż wymagają wsparcia specjalisty Google Ads.

    Jak widać system reklamowania Google Ads oprócz podstawowych możliwości reklamowania, oferuje różnego rodzaju ustawienia, które pozwalają na sprecyzowanie reklamy i dostosowanie jej do swoich potrzeb. oferty, czy odbiorców.

    Wybór sposobu reklamowania może być kluczowy w kampaniach Google Ads. Jeśli nie masz pewności co do wyboru, skonsultuj się ze specjalistą który pomoże Ci dobrać odpowiedni rodzaj reklamowania mając na uwadze wszystkie zyski i straty.

    Co wybrać Google Ads czy SEO?

    Pozycjonowanie i Google Ads to dwie formy marketingu internetowego. Czy są to sposoby wykluczające się wzajemnie, a może nie ma konieczności wybierania między nimi?

    Aby miarodajnie odpowiedzieć na pytanie co wybrać pozycjonowanie SEO czy reklamę Google Ads, przyjrzyjmy się każdej formie z bliska.

    Pozycjonowanie i Google Ads mają na celu wypromowanie firmy na rynku, pozyskanie ruchu, a także napędzenie sprzedaży produktów czy usług.

    Pozycjonowanie SEO

    Pozycjonowanie SEO to szereg działań mających na celu uzyskanie organicznych, czyli bezpłatnych wysokich wyników wyszukiwania.

    Widoczność strony i pozycjonowanie witryny zależy od wielu elementów. Wśród nich są:

    • obecność słów kluczowych
    • zewnętrzne linkowanie prowadzące do witryny
    • optymalizacja technicznej strony witryny
    • tworzenie wartościowych treści
    • optymalizacja strony pod względem działania (szybkość ładowania, certyfikat SSL, struktura linków wewnętrznych)

    Kampanie Google Ads

    Kampanie Google Ads to płatne działania promocyjne w internecie. Adres reklamowanej witryny, strony, czy sklepu pojawi się na szczycie wyszukiwania tylko wtedy, gdy reklamodawca zadeklaruje płatność określonej kwoty w zamian za interakcje użytkownika. Mogą to być - kliknięcie w link, obejrzenie video, konwersja, zakup.

    Kampanie Google Ads, o ile są dobrze zoptymalizowane, dają szybki, mierzalny rezultat. Jednak generują dość wysokie koszty reklamy.

    Działania SEO skierowane są głównie na pozyskiwanie organicznych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, Google Maps czy Google Moja Firma.

    Natomiast reklamy Google Ads mogą wyświetlać się nie tylko w sieci wyszukiwania, ale także na stronach współpracujących z Google w sieci reklamowej, na mapach Google, na YouTubie, Gmailu, a także na aplikacjach.

    Witryny objęte kampanią reklamową Google Ads wyświetlane są nad wynikami organicznymi, pod nimi lub obok nich i są oznaczone symbolem “ Reklama”.

    kampanie google ads

    Wady i zalety pozycjonowania SEO witryn internetowych

    • skuteczność i mniejsze koszty, jednak rezultat rozłożony w czasie, gdyż na pierwsze wyniki często czekamy nawet i 2 lata.
    • konieczność posiadania komplekowej wiedze na temat pozycjonowania. Bez doświadczenia i umiejętności możesz swojej stronie bardziej zaszkodzić niż pomóc.
    • możliwość długofalowych efektów - im dłużej inwestujesz, tym zwrot z inwestycji jest wyższy, a koszt pozyskania pojedynczego klienta niższy.
    • budowa świadomości i wiarygodność marki
    • generowanie stałego i równomiernego ruchu.

    Wady i zalety kampanii reklamowych Google Ads

    • szybkie, ale krótkotrwałe efekty
    • ruch użytkownika i działanie na stronie zależy od stawki budżetowej
    • konieczna stała optymalizacja i weryfikacja pod kątem skuteczności
    • duże możliwości kierowania reklamy na odbiorców, lokalizacje itp
    • dobre rezultaty w przypadku krótkotrwałych kampanii, np. w okresie przedświątecznym, gdzie reklamodawca chce szybko zbudować widoczność, ruch i sprzedaż
    • dotarcie do dużej liczby odbiorców.

    Na co postawić - Google Ads czy SEO?

    Wielu przedsiębiorców zastanawia się, która opcja będzie korzystniejsza dla ich biznesu. Przy pozycjonowaniu SEO kuszą bezpłatne rozwiązania. Są jednak znaczące różnice, które mogą być pomocne przy podjęciu decyzji.

  • 1

    Szybki efekt

    Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie poprawy widoczności swojej firmy zdecyduj się na rozwiązania Google Ads. Kampanie Google Ads bardzo szybko przynoszą założone efekty, a dzięki dobrej optymalizacji kampania może od razu się wyświetlać na słowa lub frazy kluczowe.

    W przypadku pozycjonowania na taki efekt trzeba poczekać długo.

  • 2

    Budowanie świadomości marki

    Jeśli zależy Ci na budowaniu wizerunku wiarygodności firmy, powinieneś skupić się na działaniach marketingowych, które przyniosą Ci trwały i długofalowy efekt.

    W tym przypadku pozycjonowanie SEO będzie trafniejszym rozwiązaniem. Co prawda Google Ads daje możliwości budowania rozpoznawalności, ale rezultaty są mniej trwałe i mniej efektywne.

  • 3

    Targetowanie grupy docelowe w Google ADS i SEO

    Jeśli Twoim celem jest precyzyjne działanie marketingowe na konkretnej grupie docelowej, wybierz reklamy Google ADS. W przypadku ustawiania kampani Google ADS, możesz kierować reklamy na lokalizację użytkowników, na urządzenia, według danych demograficznych, według zainteresowań. Duże możliwości targetowania sprawiają, że masz pewność, iż Twoja reklama trafi tam, gdzie powinna.

    W przypadku pozycjonowania SEO również docierasz do konkretnych odbiorców (którzy wpisali odpowiednie słowo kluczowe), jednak możliwości i efekty są znacznie mniejsze.

  • 4

    Budowanie świadomości marki z Google Ads i pozycjonowaniem SEO

    Jeśli Twoim celem jest długofalowe budowanie wiarygodności marki wśród użytkowników, postaw na połączenie pozycjonowanie SEO i reklamy Google ADS. Jednak większy nacisk połóż na SEO. Dlaczego? Reklama może wydawać się użytkownikom zbyt nachalna, a działania organiczne zawsze są bardziej naturalne i wzbudzają zaufanie.

  • 5

    Koszty optymalizacji Google Ads i pozycjonowania SEO

    Jeśli chcesz zainwestować w marketing internetowy, ale masz ograniczony budżet postaw na pozycjonowanie SEO. Pozycjonowanie SEO jest tańsze od Google ADS ponieważ w określonym budżecie możesz generować coraz większy ruch, a pozyskiwanie kolejnych klientów jest tańsze. W pozycjonowaniu możesz rozpocząć od pozycjonowania lokalnego. Natomiast reklamy Google Ads są coraz droższe, nie tylko za sprawą coraz większej konkurencji, ale także przez rosnące stawki.

  • Reasumując - nie ma właściwej jednej decyzji. Google Ads i pozycjonowanie przynoszą podobne efekty, przy różnym nakładzie finansowym i czasowym. Obie formy się uzupełniają i najlepszym wyborem jest równoległe działanie na obu płaszczyznach.

    Jak wygląda moje zaangażowanie w kampanie reklamowe Google ADS?

    Zakładając, że opieka nad Twoimi kampaniami reklamowymi Google Ads została skierowana w ręce profesjonalnej agencji Twoja rola się nie kończy. Można powiedzieć nawet, że dopiero się zaczyna. Owszem masz pomoc w profesjonalnej obsłudze kampani, w tworzeniu skutecznych tekstów. Masz również nieocenione wsparcie w procesach analitycznych Twoich reklam.

    Jest jednak duży obszar, o który Ty powinieneś zadbać: strona internetowa, oferta, jakość obsługi klienta. Skuteczne reklamy w Google Ads nie kończą się na pozyskiwaniu klików w liknki sponsorowane. Główny cel reklamy Google Ads to wartościowa interakcja użytkownika: zakup produktu, skorzystanie z usługi, subskrypcja. Mając świadomość napływu nowych użytkowników na Twoją stronę, warto o nich zadbać, postarać się o ich uwagę i zaangażowanie.

    Oto o jakie obszary powinieneś zadbać w pierwszej kolejności:

    • oferta produktowa i usługowa (sprawdź jak wygląda na tle konkurencji)
    • oferta cenowa (na tle konkurencji)
    • jakość obsługi klienta, czyli sposoby i czas dostawy, możliwości kontaktu, poziom świadczonych usług
    • wygląd strony, powinien zachęcać do pozostania na niej
    • użyteczność strony, czyli szybkość jej ładowania, responsywność i przejrzystość
    • zdjęcia produktowe
    • opisy produktów i usług

    Zadbaj o wiarygodność swojej marki. Nie bój się komentarzy klientów. Zawsze pozostawaj z nimi w dobrym kontakcie.

    Całość to ciężka praca, jednak w połączeniu z płatnymi reklamami, przynosi wielką korzyść w postaci powracających klientów i rozpoznawalności marki..

    Czy wybór agencji do obsługi kampanii Google Ads, to dobre rozwiązanie?

    Chcąc ograniczyć koszty, przedsiębiorcy rezygnują z możliwości współpracy z agencją SEM. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie, gdyż często brak wiedzy i doświadczenia wiąże się z nietrafionymi decyzjami, które w konsekwencji obarczone są jeszcze większymi kosztami i utratą klientów.

    Dlaczego powinieneś wstrzymać się z samodzielnym optymalizowaniem reklamy Google Ads?

    • teoria nie wystarczy, gdyż do prowadzenia kampani potrzebna jest i wiedza i doświadczenie.
    • tworzenie kampani, jej optymalizacja i analiza to zajęcia pracochłonne, które trzeba wykonywać ciągle. Nie wystarczy skupić się na tym raz w miesiącu.
    • nie mając doświadczenia, możesz pokusić się na korzystanie z automatycznych rozwiązań, a co za tym idzie mniej trafionych. Rezultat to nieefektywne wykorzystanie budżetu i brak zamierzonych celów.

    Współpraca z agencją to dobre rozwiązanie, ponieważ:

    • pracownicy agencji Google Ads, to wykwalifikowani eksperci, którzy specjalizują się wyłacznie w prowadzeniu kampani, czyli w procesie jej tworzenia i optymalizacji
    • pracownicy agencji mają najnowszą wiedzę o aktualizacjach, trendach i zmianach w Google Ads
    • zespół każdej agencji Google Ads, dzięki uczestnictwu w szkoleniach, nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, aby oferować jeszcze wydajniejszą pomoc
    • zaplecze partnerskie agencji Google Ads jest bardzo bogate i obejmuje wiele branż.
    • pracownicy agencji, dzięki doświadczeniu, oferują wiele praktycznych rozwiązań dla podniesienia efektów w danej branży. Zajmując się tym samodzielnie proces próbowania wielu rozwiązań przyniósłby tylko straty i zajmował wiele czasu.
    • agencja reklamowa jest na bieżąco z różnymi strategiami reklamowymi stosowanymi na rynku, a to za sprawą ciągłej obserwacji i analizy konkurencji.
    • agencje reklamowe, znając swoje umiejętności i możliwości, często oferują, komfortowe dla odbiorców, krótkoterminowe umowy - miesięczne lub 3-miesięczne
    • mimo, iż współpraca z agencją generuje dodatkowe koszty obsługi kampanii, to są one jednak dużo niższe od kosztów budowania własnego działu marketingowego
    • współpracując z agencją zyskujesz pewność, że umiejętności pracowników zostały zweryfikowane przez profesjonalistów.

    Na co zwracać uwagę przy wyborze agencji reklamowej Google Ads?

    Na co zwracać uwagę przy wyborze agencji reklamowej Google Ads?

    Wybierając agencję reklamową Google Ads musisz mieć pewność, że jest to dobra inwestycja i przyniesie zamierzone cele i rezultaty, a współpraca będzie przebiegać w komfortowej atmosferze.

    Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę decydując się na współpracę z agencją Google Ads?

    • doświadczenie pracowników zwłaszcza w działaniu z Twoją branżą
    • kwalifikacje pracowników najlepiej potwierdzone certyfikatami Google
    • status Google partner, który informuje czy dana agencja jest agencją partnerską Google
    • komfort, przejrzystość i jasne zasady współpracy. To bardzo ważny punkt, bo określa jak często pracownicy będą Cie informować o statusie kampani, o postępach, konieczności zmian, a także czy kampania będzie prowadzona na Twoim koncie Google Ads, czy na koncie agencji
    • sposoby komunikacji, czyli jaki sposób komunikacji preferuje agencja i jak często ten kontakt będzie następował
    • sposoby raportowania - określają czy agencja będzie stale monitorować Twoją kampanię i jak często będzie o niej informować
    • cena, to wartość bardzo ważna i trzeba koniecznie zwrócić na nią uwagę. Warto określić co obejmują koszty kampanii, za co będziesz musiał dodatkowo płacić, czy nie ma dodatkowych, ukrytych kosztów.
    • czas trwania umowy i sposoby jej rozwiązania - np. czy istnieje możliwość rozwiązania umowy z określonym czasem wypowiedzenia, czy agencja preferuje umowy długoterminowe
    • strategia działania, konfiguracje konta, optymalizacje kampani. Dyskusja na ten temat poinformuje Cię, czy pracownicy agencji wykonają audyt dotychczasowych działań, czy mają doświadczenie w tworzeniu kampani wszystkich typów np. elastyczne, produktowe czy inteligentne
    • optymalizacja konwersji, czyli czy pracownicy agencji Google ADS oferują w cenie umowy optymalizację konwersji i czy skupiają się na wysokości przychodów z kampanii.

    Powyższe zagadnienia pozwolą Ci na wybór agencji, z którą współpraca będzie przebiegać na jasnych warunkach. Ty nie będziesz miał poczucia straty budżetu, a Twoje finanse będą w dobrych rękach.

    Google ads, czy warto w nie inwestowac

    Google Ads to innowacyjne rozwiązanie dla wszystkich, którzy w krótkim czasie chcą podnieść ruch na swojej stronie. W przeciwieństwie do pozycjonowania, reklama Google Ads jest widoczna od razu po uruchomieniu, a jej efekty (wzrost ruchu i sprzedaży) są zauważalne już po kilku tygodniach.

    Dlaczego warto zainwestować w reklamę Google Ads?

    • duży zasięg reklam w Google Ads. Wyszukiwarka Google jest najbardziej popularną wyszukiwarką wśród internautów. To sprawia, że Twoja reklama w systemie Google Ads dotrze do ogromnej liczby odbiorców.
    • możliwość pozyskania zainteresowania użytkowników. To niewątpliwa przewaga systemu reklamowego Google Ads nad pozycjonowaniem. Reklama Google pozwala dotrzeć do odbiorców, którzy są faktycznie zainteresowani Twoimi produktami czy usługami, co jest znaczącym przeciwieństwem w reklamowaniu na nośnikach tradycyjnych. Wyszukiwarka Google wyświetli Twoją reklamę wszystkim tym osobom, które wpiszą w nią określone słowa lub frazy kluczowe, na które skierowana jest Twoja reklama. Dodatkowym atutem jest remarketing, czyli odzyskiwanie klientów, którzy z jakiś powodów nie dokończyli transakcji na Twojej stronie.
    • funkcjonalność śledzenia postępów kampanii Google Ads. Na koncie Google możesz sprawdzać wszystkie wskaźniki efektywności Twojej reklamy, które poprzez późniejszą analizę prowadzą do lepszej optymalizacji. Zwróć uwagę na: współczynnik konwersji, współczynnik odrzuceń, pozycję Twojej reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania, średni koszt kliknięcia w link sponsorowany.
    • duże możliwości targetowania kampanii. Swoje reklamy możesz kierować do osób używających różnych urządzeń, przebywających w różnych lokalizacjach, przejawiających różne zainteresowania.
    • duża kontrola budżetu reklamowego. Koszty reklamy w Google Ads możesz modyfikować w dowolny sposób poprzez: ograniczenie limitu budżetu dziennego, ograniczenie stawki za kliknięcie. Dodatkowo w każdej chwili możesz wstrzymać kampanię, podnieść albo obniżyć stawki reklamy.
    • zwiększenie świadomości marki. Google ads jest stworzone nie tylko do zwiększenia sprzedaży, ale także do budowania rozpoznawalności marki. Nawet jeśli użytkownik nie kliknie w Twoją reklamę, to i tak zobaczy jej nagłówek i nazwę Twojej firmy, która zostanie w pamięci. Co więcej w Google Ads można ustawiać kampanie na cel: budowanie, świadomości i zasięgu marki.
    • elastyczność systemu Google Ads. Reklama w Google Ads jest skuteczna niemal w każdej dziedzinie i branży. Nie jest zależna od rodzaju i wielkości firmy. W każdej chwili możesz zmieniać ustawienia kampanii biorąc pod uwagę: słowa kluczowe, swój budżet, albo konieczność kierowania reklamy na inne wartości. W dowolnej chwili możesz włączać i wyłączać kampanię, możesz je łączyć, zmieniać jej typ.
    • przejrzysty system rozliczania reklamy i wysoki zwrot z inwestycji. W przypadku reklam Google ads płacisz za kliknięcie w reklamę, a nie jej wyświetlanie. Prawidłowa optymalizacja pozwoli na szybki zwrot inwestycji w reklamę. Nie jest to jednak oczywista sprawa. Żeby cieszyć się takim wynikiem, musisz wiedzieć jakie ustawienia działają, a jakie nie, dlatego ważny jest czas poświęcony na analizę i późniejszą optymalizacje.
    • Możliwość poznania rynku i konkurencji. To poboczna, ale bardzo przydatna korzyść. Optymalizując kampanie musisz poznać rynek, zebrać informacje na jakie słowa kluczowe reklamują się Twoi konkurenci, jaki typ reklam wybierają, jakie strony tworzą, jakie wartości merytoryczne oferują swoim odbiorcom. Wiedza o konkurencji, to bardzo ważny aspekt wybicia się Twojej firmy, nie tylko dla tworzenia właściwego pozycjonowania SEO, ale także do pozyskiwania nowych klientów.

    Poznając wszystkie korzyści reklamy Google Ads możesz samodzielnie podjąć decyzje o jej zastosowaniu. Faktem jednak jest, że żeby walczyć o dobrą pozycję na tle konkurencji (która w większości korzysta z systemu Google Ads), zwiększyć ruch na stronie, zwiększyć sprzedaż, rozpoznawalność marki warto zainwestować w narzędzie, które ma tak wiele możliwości.

    Performance max - co to jest?

    Performance max, to nowy typ inteligentnej kampanii Google Ads, wykorzystującej algorytmy samouczące się. Do tej pory użytkownicy Google Ads mogli korzystać z automatycznych reklam. W dotychczasowym modelu działania reklamy inteligentnej lub reklamy elastycznej, następuje automatyczne dobieranie stawki, miksowanie wgranych elementów: tekst, grafika, banery, video po to, by znaleźć najbardziej optymalne i korzystne ustawienia.

    Performance max idzie o krok dalej. Jest to rodzaj kampanii w Google ads, która jest sterowana automatycznie. Jej celem jest najszybsze osiągnięcie i zrealizowanie celów, jakie założył marketingowiec. Taki rodzaj kampani pozwala dotrzeć do jeszcze większej ilości odbiorców, poprzez wykorzystanie różnych kanałów Google: sieć wyszukiwania google, sieć reklamowa google, Youtube, Gmail, Google Maps, Google Discover.

    Przewagą Performance Max nad innymi dostępnymi typami automatycznej reklamy Google Ads, jest możliwość skierowania jednej kampanii na wiele kanałów.

    Dodatkowo Google zapewnia możliwość określenia różnych strategii w odniesieniu do stawek: maksymalizacji liczby konwersji i maksymalizacja wartości konwersji.

    Czy warto zainwestować w kampanię Performance max?

    Performance max jest sporym ułatwieniem w realizacji swoich celów biznesowych. Jak w przypadku innym modeli reklamowania, ważne jest tutaj dokładna analiza danych i umiejętność nadzorowania kampanii automatycznych.

    Zalety kampani Performance max:

    • większa ilość konwersji nowych klientów
    • zwiększenie wartości konwersji
    • szczegółowe statystyki, dzięki którym dowiesz się, jaka strategia jest najlepsza i najskuteczniejsza

    Kampanie Performance max mogą w znaczący sposób, odciążyć Cię przy procesie docierania do nowych klientów, bo automatycznie kieruje reklamę tak, by przyniosła najleprzy rezultat.

    Co to są kupony na pierwszą kampanię Google Ads?

    Google cyklicznie zachęca nowych użytkowników do korzystania z dobrodziejstw systemu Google Ads. Realizując ten cel, oferuje możliwość skorzystania z kodów promocyjnych Google. W ten sposób przedsiębiorca dostaje od Google zastrzyk finansowy na kampanię reklamową. Są to środki o określonej wartości, które zasilają konto reklamowe klienta.

    Aby otrzymać taki bonus od Google, trzeba spełnić konkretne warunki, a celem oferty jest wejście na rynek reklamy Google Ads i aktywizacja nowych klientów.

    Jakie są warunki przyznania kodu promocyjnego od Google:

    • współpraca z agencją partnerską Google - to agencja musi mieć status administratora konta
    • pierwsze wyświetlenie reklamy musi pochodzić z ostatnich 14 dni
    • konto, z którego pochodzi pierwsze wyświetlenie, musi być pierwszym kontem Google Ads przedsiębiorcy
    • konto musi mieć włączone opcje promocji
    • na koncie nie mogą być aktywne żadne inne promocje.

    Dodatkowo, żeby fundusze zostały przyznane, przedsiębiorca musi wydać przynajmniej 1200 zł na działania Google w ciągu ostatnich 60 dni.

    Kupon jest ważny 60 dni od utworzenia konta, a niewykorzystany przepada.