Obsługa kampanii Google Ads – zaufaj agencji Google Partner
Jako przedsiębiorca wiesz, jak ważne jest delegowanie zadań. Pozwól więc, że reklamami zajmiemy się za Ciebie! Proponujemy przygotowywane przez specjalistów kampanie w Google Ads. Z naszą agencją SEM pozyskasz nowych klientów, zwiększysz zasięgi oraz poprawisz ilość konwersji. Stworzymy dla Ciebie kreację w ramach Google Display Network – możesz wyświetlać swoje reklamy niemal w każdym zakątku internetu. Poznaj ofertę Pikseo i skontaktuj się z nami, by poznać skuteczność kampanii Google Ads!
Google Ads – czym są kampanie Google Adwords?
Powiedzenie “reklama dźwignią handlu” ma ponadczasowy wydźwięk. Mimo, że sposób reklamowania nieco się zmienił, to w dalszym ciągu usługi czy produkty oferowane w internecie trzeba reklamować. Każda firma i każdy usługodawca chce dotrzeć do swojej grupy docelowej przed konkurencją.
Google Ads (dawniej Google AdWords) to narzędzie umożliwiające wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania w postaci linków sponsorowanych. Uzupełnieniem Google Ads jest program Google AdSense. Dzięki niemu kreacje mogą być wyświetlane na stronach partnerów sieci reklamowej. To zwiększa zasięg, przyczyniając się do budowy świadomości Twojego brandu.
Google Ads to możliwość umieszczenia reklamy w miejscach, które każdego dnia odwiedzają tysiące internautów.
Promocja Twojej firmy, oferowanych produktów lub usług, dzięki systemowi Google Ads może być wyświetlana w wielu miejscach. Wszystko zależy od modelu kampanii, na jaki się zdecydujesz.
Google udostępnia kilka opcji wyświetlania reklam:
- reklamy w wynikach wyszukiwania;
- reklamy na takich platformach jak YouTube, Gmail oraz na stronach partnerskich Google, które odwiedzają Twoi potencjalni odbiorcy. Obszarem reklamowym Google są duże portale, fora internetowe, czy blogi;
- reklamy w aplikacjach;
- reklamy na zasadzie remarketingu (remarketing dynamiczny i remarketing w wyszukiwarce);
- reklamy dla użytkowników powracających z witryny – remarketing dynamiczny (dla branży e-commerce) czy standardowy remarketing.
Reklama w Google Ads może być wyświetlana nie tylko w formie tekstu, ale także w postaci wideo, grafiki, tekstu i obrazu. Istnieje również możliwość łączenia tych form. Ponadto ciekawą opcją jest również reklama dynamiczna. Prezentuje ona konkretny produkt obejrzany przez użytkownika podczas ostatniej sesji.
Dlaczego warto wybrać naszą agencję SEM do obsługi kampanii Google Ads?
Jesteśmy na rynku ponad 10 lat. Od samego początku oferowaliśmy naszym klientom profesjonalne kampanie Adwords. Z biegiem lat nabieraliśmy doświadczenia, rozwijaliśmy swoje umiejętności i zatrudniliśmy najlepszych specjalistów. Wszystko po to, by nieustannie podnosić jakość każdej kampanii w ramach systemu reklamowego firmy Google. Dlaczego to właśnie nam powinieneś zaufać?
- Certyfikowani specjaliści w zakresie Google Ads — platforma giganta z Mountain View nieustannie się zmienia. Aby prowadzić skuteczne kampanie w sieci reklamowej Google, konieczne jest bycie na bieżąco z nowościami. Nasi specjaliści nieustannie poszerzają swoją wiedzę, czego potwierdzeniem jest zdobycie oraz cykliczne odnawianie certyfikatów;
- Komunikacja i transparentność — ponosisz koszty kampanii Google Ads (Adwords) i chcesz być na bieżąco, to całkowicie zrozumiałe. Specjalista prowadzący Twoją kampanię chętnie odpowie na Twoje pytania i wątpliwości. Nie zetkniesz się z kimś przypadkowym, tylko z osobą, która zna szczegóły działań na Twoim koncie reklamowym;
- Działania dopasowane do budżetu — nasi klienci mają różne biznesy i różne oczekiwania. Skuteczność kampanii Google Ads wcale nie musi zależeć od budżetu. Wybierając naszą agencję SEM zyskujesz pewność, że Twoja kampania będzie odpowiednio zoptymalizowana pod kątem kosztów i da dobre rezultaty.
Status Google Partner Premier – gwarant skuteczności kampanii Google Ads
Jesteśmy jedną z trzech najszybciej rozwijających się agencji SEM w Polsce, wyróżnionych w programie Google Partners Rising Stars. W ramach tego prestiżowego programu dla stałych partnerów Google uczestniczymy w licznych szkoleniach.
Kolejnym osiągnięciem było zdobycie statusu Google Premier Partner. Wyróżnia nas ono spośród innych agencji SEM oferujących prowadzenie kampanii Google Ads. Dzięki kadrze certyfikowanych specjalistów Google Ads należymy do nielicznego grona 3% agencji w Polsce, które zasłużyły na to miano. To najlepsze potwierdzenie naszego doświadczenia oraz jakości kampanii Google Ads.
Etapy współpracy z naszą agencją Google Ads
Przeprowadzenie skutecznej kampanii Google Ads (Adwords) wymaga indywidualnego podejścia. Podstawą do osiągnięcia sukcesu jest opracowanie odpowiedniej strategii i właściwa analiza. Na jej podstawie zarekomendujemy rozwiązanie dopasowane do Twojego biznesu. Kontrola nad przebiegiem kampanii to także jeden z kluczowych elementów. Pozwala nam na wprowadzanie niezbędnych modyfikacji i udoskonaleń, aby zoptymalizować skuteczność prowadzonych działań w ramach Google Ads.
Na każdym etapie kampanii będziesz informowany o szczegółach. Nasza agencja Adwords (Ads) zapewnia pełne wsparcie. Odpowiadamy na Twoje pytania, a także dostarczamy aktualne raporty. Dbamy o to, by współpraca przebiegała płynnie i w dobrej atmosferze – dzięki temu jesteśmy w stanie wypracować sukces Twojej firmy.
-
1. Bezpłatna analiza i wycena
Wypracowanie porozumienia oraz jasne określenie warunków i możliwości to podstawa do udanej współpracy. Przygotujemy dla Ciebie darmowy audyt konta Google Ads. Dopasujemy kanały promocji i budżet do oferty oraz celów kampanii.
-
2. Podpisanie umowy
Zapewniamy elastyczne formy współpracy. Nie zamykamy się w schematach i nie boimy się podejmować trudnych tematów. Proponujemy pakiet dopasowany do wymagań każdego klienta (małych i dużych firm). W razie potrzeby — dodatkowo go modyfikujemy.
-
3. Budowa kampanii
Nie stosujemy kilku wybranych z góry wzorców. Dobieramy efektywne metody targetowania nakierowane na cel klienta. Tworzymy przyciągające uwagę kreacje reklamowe dla sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej Google Display Network.
-
4. Optymalizacja kampanii
Poprawiamy efektywność kampanii Google Ads. Łączymy doświadczenie specjalistów z mechanizmem Optymalizatora AI. Stale monitorujemy działanie kampanii, reagujemy na dynamiczne zmiany na rynku, dostosowujemy ustawienia do zmieniających się trendów.
-
5. Raportowanie i analiza
Masz stały nadzór nad rozwojem i skutecznością kampanii. Gwarantujemy regularne, przejrzyste raporty oraz stały kontakt z opiekunem klienta, który odpowie na wszystkie pytania.
Jaki typ kampanii Google Ads będzie najkorzystniejszy dla mojej firmy?
Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać po decyzji o reklamowaniu za pomocą Google Ads jest wybór celu marketingowego i typu kampanii, który pozwoli ten cel realizować.
Typ kampanii wybiera się na podstawie celów marketingowych firmy i strategii marki.
Istotne jest ustalenie priorytetu, nadrzędnego działania, które posłuży w realizacji strategii biznesowej reklam Google Ads i przyczyni się do poprawy efektywności.
Poznaj typy kampanii reklamowej Google Ads i wybierz odpowiednią opcję dla twojego biznesu.
Reklama na hasła brandowe
Ten typ reklamy, to świetny sposób na budowanie świadomości i rozpoznawalności brandu. Polega on na reklamowaniu się na hasła zawierające (obok słów kluczowych) nazwę marki, (np. Robot kuchenny BOSCH) lub bezpośrednio tylko na markę/nazwę Twojej domeny.
Rezygnowanie z reklamowania na hasła brandowe wiąże się z możliwością wykorzystania przez konkurencję Twoich brandowych fraz kluczowych oraz pogorszeniem odsetka udziału w wyświetleniach w przypadku haseł związanych z Twoją marką.
Stawki na słowa kluczowe związane z Twoją marką będą niższe od stawek powiązanych ze zwykłymi frazami kluczowymi. Reklamowanie się na hasła związane z marką często potrafią obniżyć stawkę CPC za kliknięcie, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie niższego kosztu konwersji.
Kampanie reklamowe na hasła brandowe skierowane są głównie do osób, które rozpoznają już Twoją firmę i markę. Taki typ kampanii warto połączyć z reklamą mającą na celu zwiększenie świadomości brandu – np. w formie video na platformie YouTube.
Reklama na hasła ogólne – niebrandowane
Reklamę na hasła brandowe należy traktować priorytetowo, zwłaszcza jeśli Twoja marka jest już znana wśród konsumentów. Warto ją jednak uzupełnić o reklamę na hasła ogólne, czyli niebrandowane.
Tworząc taką reklamę wykorzystuje się słowa kluczowe, dzięki którym możesz dotrzeć do konsumentów poszukujących produktów, znajdujących się na początku ścieżki konwersji, bez sprecyzowanych intencji, nie znając ich producentów czy dystrybutorów.
Głównym celem kampanii na hasła niebrandowe jest generowanie ruchu, pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie świadomości produktu np. meble młodzieżowe, obuwie sportowe itp.
Reklama na hasła niszowe niebrandowane
Kampania na hasła niszowe może być bardziej efektywna od kampanii na hasła ogólne niebrandowe. Dlaczego? Wynika to z większej trafności Twojej strony docelowej w stosunku do wyszukiwania przez użytkownika. Kampania na hasła niszowe, niebrandowane może sprawdzić się w przypadku, kiedy Twoja oferta mocno się wyróżnia na tle konkurencji i jest skierowana do wąskiej grupy odbiorców.
Reklama Google Zakupy
Reklama produktowa w Google zakupy to jedna z najbardziej skutecznych metod reklamowania, skierowana głównie do sklepów internetowych. Dzięki kampanii w Google Zakupy możesz dotrzeć do odbiorców, którzy szukają konkretnych marek. Reklama produktowa wyświetlać się może w wyszukiwarce i dedykowanej zakładce Google Zakupy. Pozwala dobierać bardziej trafnych odbiorców i skraca drogę do konwersji, dzięki temu, że prezentuje kluczowe aspekty produktu: jego nazwę, cenę, nazwę reklamodawcy, koszt wysyłki, zdjęcie jeszcze przed kliknięciem.
Remarketing
Remarketing w Google Ads to sposób promowania, w którym reklama dociera do klienta, który już wcześniej odwiedził stronę Twojej firmy, lecz nie dokonał zakupu lub transakcji, albo dodał produkt do koszyka, po czym go „porzucił” (zjawisko „porzuconego koszyka”).
Formy remarketingu mogą być różne. Od standardowej kampanii w sieci reklamowej na odbiorców z witryny lub remarketing dynamiczny, przez kampanię w sieci wyszukiwania kierowaną na zestaw najczęściej konwertujących haseł na wartościowych odbiorców, aż po dedykowaną kampanię produktową dla określonej grupy odbiorców, którzy odwiedzili stronę klienta.
Dzięki reklamie remarketingowej możesz dotrzeć do swoich klientów, nawet jeśli są w trakcie przeglądania innych stron w tym stron konkurencji.
Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na typ przekazu. Inny będzie skierowany do osoby, która odwiedziła stronę Twojej firmy w ciągu ostatnich 30 dni, a inny do osoby, która porzuciła koszyk w ciągu ostatnich 48 godzin. Dzięki elastyczności stosowanych kreacji, jesteśmy w stanie dotrzeć do dowolnej grupy odbiorców z odpowiednim przekazem reklamowym.
Remarketing dynamiczny
Remarketing dynamiczny to szczególny typ reklamy remarketingowej. Obejmuje precyzyjnie spersonalizowane reklamy, zawierające konkretny przekaz, skierowane do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę. Dzięki możliwościom remarketingu dynamicznego, potencjalnym klientom wyświetlany jest komunikat dotyczący konkretnych podstron, które wcześniej odwiedzały, np. użytkownik może zobaczyć dokładnie ten produkt, który wcześniej oglądał.
Reklama displayowa kierowana na zainteresowania użytkowników i tematykę stron
Reklama displayowa dociera do ponad 2 milionów witryn zrzeszonych w sieci reklamowej Google. Wyświetla się w trakcie przeglądania strony internetowej, korzystania z aplikacji lub w trakcie oglądania filmów.
Reklama displayowa może służyć do zwiększenia świadomości marki lub do przedstawienia się nowym klientom. Charakteryzuje się jednak niskim stopniem skuteczności w porównaniu np. do Google Discovery czy Performance Max i powinna być traktowana jako uzupełnienie do innych typów reklam.
Reklama displayowa kontekstowa
Reklama displayowa kontekstowa umożliwia pojawienie jej się w witrynach związanych tematycznie z zawartością przekazu reklamowego. Tak skonfigurowana kampania daje poczucie nienachalności. Charakteryzuje się dużą elastycznością i daje możliwość kontrolowania przekazu reklamowego.
Reklamę displayową kontekstową kieruje się na odpowiednio dobrane słowa kluczowe, tematycznie powiązane z treścią odwiedzanych stron internetowych.
Reklama displayowa kierowana na miejsca docelowe
Reklamy displayowe kierowane na miejsca docelowe dają jeszcze większą kontrolę nad miejscem wyświetlania niż reklamy displayowe kontekstowe. W tym sposobie reklamowania możesz wybrać konkretną witrynę wyświetlania, a nawet stronę czy kanały YouTube. Reklamę displayową na miejsca docelowe lepiej poprzedzić reklamą displayową skierowaną na tematy i zainteresowania.
W przypadku kierowania reklam na miejsca docelowe mamy do czynienia z wąskim targetem, jednak bardzo konkretnym i ściśle dopasowanym. Stosowanie tej metody warto potraktować jako uzupełnienie do innych grup odbiorców w sieci reklamowej.
Kampania lokalna Google Ads
Google Ads umożliwia promowanie stacjonarnych punktów biznesowych (np. sklepy w okolicy), dzięki specjalnym typom kampanii – Performance Max pod cele lokalne. Ma on na celu zwiększenie ruchu w lokalnych oddziałach Twojego biznesu. Może również sprawdzić się w przypadku promowania niektórych typów usług na terenie miast lub w bliskiej okolicy (np. fotograf, lokalny serwis urządzeń AGD, itp.)
Można poprawić skuteczność reklamy lokalnej Google Ads kierując się kilkoma zasadami:
- dodanie rozszerzonej lokalizacji. Po połączeniu Google Ads z Google Moja Firma możliwe jest wyświetlenie lokalnego adresu firmy i wskazania odległości do tego punktu od miejsca, gdzie znajduje się użytkownik;
- dodanie rozszerzenia reklamy poprzez przedstawienie lokalizacji i numeru telefonu. Z reklamy lokalnej jest możliwość wykonania połączenia bezpośrednio do firmy, dzięki dedykowanemu przyciskowi, który jest elementem takiej kreacji reklamowej;
- konfiguracja wizytówki w Google Moja Firma i uruchomienie reklamy w Mapach Google. Dzięki powiązaniu adresu lokalizacji z aplikacją Mapy Google, kampania lokalna daje także możliwość wyznaczenia trasy do placówki firmy bezpośrednio z reklamy.
Performance Max
Performance Max, to innowacyjny typ inteligentnej kampanii Google Ads wykorzystującej algorytmy samouczące się. Do tej pory użytkownicy Google Ads mogli korzystać z automatycznych reklam, gdzie stawka była dobierana automatycznie w przypadku modelu działania reklamy inteligentnej lub reklamy elastycznej. Ponadto miksowała ona wgrane elementy reklamy: tekst, grafika, banery, wideo po to, by znaleźć optymalne i korzystne ustawienia targetowania.
Uzupełniająca inne kampanie Google Ads kampania Performance Max wykorzystuje najlepsze rozwiązania Google z dziedziny automatyzacji, pomagając zwiększać efektywność. Jest to rodzaj kampanii w Google Ads (Adwords), która jest sterowana automatycznie. Jej celem jest najszybsze osiągnięcie i zrealizowanie założonych celów. Taki rodzaj kampanii pozwala dotrzeć do jeszcze większej ilości odbiorców, poprzez wykorzystanie różnych kanałów Google: sieć wyszukiwania Google, sieć reklamowa Google, Youtube, GMail, Google Maps, Google Discover.
Dodatkowo kampania Performance Max łączy zalety wielokanałowości. Oferuje wyświetlanie reklam produktowych w wyszukiwarce i zakładce “Google Zakupy”, a to wszystko dzięki zintegrowaniu konta Google Ads z kontem Google Merchant Center. Pozwala zatem na podjęcie jeszcze bardziej kompleksowych działań promocyjnych, docierając do użytkowników zdeterminowanych na poszukiwania produktu i jego zakup.
Google zapewnia możliwość określenia różnych strategii w odniesieniu do stawek: maksymalizacji liczby konwersji i maksymalizacja wartości konwersji w zależności od tego czy chcemy skupić się na liczbie cennych działań czy skalować wartość zwrotu, np. w postaci zwrotu ROAS.
Korzyści kampanii w Google Ads
Rezultaty reklamy w Google Adwords przekonają największych sceptyków, a to dlatego, że niosą za sobą wiele profitów:
- Szybki efekt — Google Ads wśród swojego portfolio strategii ustalania stawek oferuje metodę polegającą na optymalizacji kampanii pod konkretny odsetek udziałów w wyświetleniach, również na najwyższej pozycji;
- Dobra widoczność — dzięki wielu statystykom takim jak sugerowanej przez system stawce za górę strony, jesteśmy w stanie dostosować skuteczność tak, aby poprawić sposób wyświetlania reklam na najbardziej widocznych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Co za tym idzie — zyskujemy przewagę nad innymi reklamodawcami biorącymi udział w aukcji reklamy;
- Rozpoznawalność marki — reklama w Google Ads to budowanie historii i renomy firmy, gdyż reklamy Twoich usług czy produktów mogą być umieszczane w konkretnych miejscach. To wpływa na zapamiętywanie i kojarzenie marki;
- Ruch na stronie — dzięki kampaniom Google Adwords masz możliwość pozyskania wartościowego ruchu na swojej stronie. Powodem tego jest fakt, że reklama trafia do konkretnego odbiorcy, zainteresowanego tym produktem lub tą usługą, z pominięciem tych niewykazujących zainteresowania;
- Wzrost możliwości sprzedaży lub transakcji — właściwie skonfigurowana reklama Google Ads to możliwość przedstawienia oferty osobom poszukującym Twoich produktów. To ważny element wpływający na wzrost współczynnika sprzedaży. W zależności od typu kampanii kierujemy reklamę na podstawie najskuteczniejszych słów kluczowych czy segmentów odbiorców;
- Funkcjonalność śledzenia postępów kampanii Google Ads — na koncie Google możesz sprawdzać wszystkie wskaźniki efektywności Twojej reklamy – od liczby kliknięć, aż po konwersje. Te dane poprzez późniejszą analizę prowadzą do lepszej optymalizacji;
- Przejrzysty system rozliczania reklamy i wysoki zwrot z inwestycji — w podstawowym modelu rozliczenia eCPC w Google Ads, płacisz za kliknięcie w reklamę, a nie jej wyświetlanie. Prawidłowa optymalizacja pozwoli na szybki zwrot inwestycji;
- Możliwość poznania rynku i konkurencji — to poboczna, ale bardzo przydatna korzyść. Optymalizując kampanie należy poznać rynek, zebrać informacje na jakie słowa kluczowe reklamują się Twoi konkurenci; jaki typ reklam wybierają; jakie strony tworzą; jakie wartości merytoryczne oferują swoim odbiorcom. Wiedza o konkurencji to bardzo ważny aspekt wybicia się Twojej firmy – nie tylko dla tworzenia właściwego pozycjonowania SEO, ale także do pozyskiwania nowych klientów w ramach kampanii Google Ads.
Kanały prowadzenia kampanii Google Ads
Kampanie reklamowe w Google Ads możemy prowadzić dla Ciebie na wiele różnych sposobów. Twoja reklama może pojawić się w naprawdę wielu miejscach!
Sieć wyszukiwania
Zbiór tysięcy witryn powiązanych z wyszukiwarką Google, które umożliwiają wyświetlanie personalizowanych reklam zachęcających do skorzystania z usług lub dokonania zakupu produktów. Zaletą reklam w wyszukiwarce Google jest zaproszenie do odwiedzenia strony i wykonania na niej określonego zdarzenia konwersji. Dzieje się to przy pomocy adekwatnego wezwania do działania (CTA – call-to-action), np. „zamów online” czy „uzyskaj wycenę”. Obecność Twoich reklam w wynikach wyszukiwania w Google sprawi, że zostanie ona zauważona przez znaczną część użytkowników internetu.
Search – linki sponsorowane
Wyświetlane w wyszukiwarce Google nad wynikami organicznymi reklamy tekstowe bezpośrednio przekierowują do konkretnej strony, zawierającej poszukiwaną usługę bądź produkt. Ważnym aspektem reklam w sieci wyszukiwania jest kierowanie na zestaw konkretnych słów kluczowych. Dzięki temu użytkownikowi można wyświetlić kreację związaną z jego intencją w danym miejscu i czasie.
Google Zakupy
Wygodna forma reklamy w systemie Google Ads dostosowana specjalnie dla sklepów internetowych. Ten typ kampanii działa w charakterze porównywarki cen i daje możliwość zaprezentowania Twoich produktów na stronie wyników wyszukiwania lub w dedykowanej zakładce „Zakupy Google”. Niekwestionowaną zaletą reklamy produktowej jest wyświetlanie atrybutów produktowych (zdjęcie, nazwa produktu, nazwa reklamodawcy, koszt wysyłki) jeszcze przed kliknięciem. Dzięki temu przyciągają uwagę zainteresowanych zakupem potencjalnych klientów i skracają drogę do konwersji.
Sieć reklamowa
Sieć reklamowa Google Display Network jest uzupełnieniem dla kampanii produktowych oraz w sieci wyszukiwania. Pozwala ona zbudować zasięg i rozpoznawalność Twojej marki, a to za sprawą obecności reklam graficznych – między innymi statycznych banerów oraz elastycznych reklam displayowych w Google Display Network. Dopasowują się one do wolnego miejsca na reklamę i pozytywnie wpływają na zasięg przekazu. Co istotne, kampanie w sieci reklamowej pozwalają skutecznie wpłynąć zarówno na nowych odbiorców, jak i użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę już wcześniej.
Kampanie typu display
Typ internetowej kampanii reklamowej, który pozwala dotrzeć do potencjalnych nowych użytkowników Twojej strony. Google Ads umożliwia precyzyjne ich targetowanie – wykorzystuje do tego m.in. listy odbiorców predefiniowanych Google, własnych grup odbiorców utworzonych na podstawie spersonalizowanej listy haseł Google czy też użytkowników odwiedzających określone strony w sieci, kanały YouTube itp.
Remarketing
Skuteczna metoda docierania do klientów, którzy mieli styczność z Twoją witryną, jednak opuścili ją, nie dokonując wartościowej konwersji. Dzięki kampaniom remarketingowym można zwiększyć szanse na odzyskanie części konwersji, np. wśród osób dodających produkt do koszyka, które jednocześnie nie sfinalizowały zakupu podczas pierwszej wizyty na stronie.
System reklam Google oferuje dwie formy remarketingu:
- remarketing standardowy — docieranie z przekazem reklamowym do użytkowników w czasie, gdy przeglądają inne strony internetowe. W takim przypadku reklama Google Ads prowadzona jest przy pomocy reklam elastycznych displayowych lub banerów statycznych;
- remarketing dynamiczny — wyświetlanie spersonalizowanych reklam elastycznych displayowych wraz z konkretnym produktem obejrzanym przez użytkownika (podczas wizyty w sklepie online) zamiast ogólnej reklamy sklepu. Aby możliwe było zbieranie identyfikatorów produktów, muszą być spełnione dodatkowe warunki (m.in. posiadanie konta Google Merchant Center z produktami).
Reklama w ramach usługi GMail
Ta forma realizowana jest w ramach kampanii typu display oraz szczególnie w optymalizujących się pod zasięg i konwersje – Discovery i Performance Max w ramach multikanałowości tych kampanii.
Sieć wideo
Reklama wideo Google to nie tylko możliwość prezentowania kreacji w serwisie YouTube. To także możliwość wyświetlania reklam również poza tą platformą dzięki potężnej bazie zweryfikowanych partnerów Google. Reklamy wideo w Google to skuteczne narzędzie zwiększania rozpoznawalności swojej branży oraz docierania do określonych odbiorców zainteresowanych profilem działalności reklamodawcy.
Reklama na YouTube
Forma reklamy wykorzystująca najpopularniejszy portal z filmami wideo. Precyzyjne określenie grupy docelowej oraz łatwy do przyswojenia komunikat promocyjny skutecznie pomagają w budowaniu wizerunku marki oraz pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki 95% widoczności i słyszalności, reklamy wideo pomagają zaprezentować ofertę w atrakcyjnej formie. Angażują klientów na inne sposoby, na przykład wyświetlając reklamy przed ich ulubionym klipem lub podczas wyszukiwania informacji o produkcie, który chcą kupić. Taka kampania reklamowa bardziej przyciąga uwagę i zapada odbiorcom w pamięć.
Jaki działają kampanie reklamowe Google Ads?
Google Ads to system reklamowania umożliwiający wyświetlenie reklamy nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w pozostałych usługach Google, takich jak: Google Zakupy, Mapy Google, sieć reklamowa Google Display Network, platforma YouTube i w setkach witryn partnerskich Google. Fenomenem płatnych reklam Google Ads jest płatność za kliknięcie i bezpośrednie przejście do dowolnej sekcji witryny, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
Reklama Google Adwords może wyświetlać się w formie tekstu, grafiki, video, a nawet w postaci dynamicznych slajdów, czy połączenia tekstu i obrazu.
Istotą wyświetlania reklamy w Google Ads jest to, że może ona pojawiać się również nad bezpłatnymi wynikami organicznymi.
Co powoduje, że dana reklama wyświetli się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania?
Jest po połączenie dwóch zależności, a mianowicie: odpowiedniej optymalizacji reklamy lub kampanii na konkretne słowo czy frazę kluczową i wpisanie przez użytkownika podobnego słowa bądź całej frazy.
Dlatego tak ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych oraz stawek za kliknięcie w fazie przygotowywania reklamy?
Za każdym razem, kiedy potencjalny klient wpisze w wyszukiwarkę odpowiednie zapytanie (zawierające słowa kluczowe), następuje rodzaj aukcji, na podstawie której Google wyświetla reklamy w odpowiedniej kolejności.
Na pozycję reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania wpływają różne czynniki:
- maksymalna stawka jaką jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę;
- wynik jakości reklamy — brana jest tu pod uwagę trafność, jakość strony docelowej, przewidywany CTR, a także historyczne wyniki Google Ads;
- próg rankingu reklamy — cena minimalna, poniżej której reklama nie weźmie udziału w aukcji danego zapytania, a co za tym idzie — nie wyświetli się;
- konkurencyjność usług — w przypadku dwóch reklamodawców o podobnej stawce, znaczenie może mieć wysokość maksymalnego kosztu, jaki reklamodawca jest w stanie ponieść;
- kontekst przeprowadzonego wyszukiwania — biorący pod uwagę choćby takie dane jak wyszukiwane słowa, lokalizację użytkownika w czasie przeprowadzania wyszukiwania, rodzaj użytego urządzenia (np. urządzenie mobilne lub komputer), porę wyszukiwania, charakter wyszukiwanych słów kluczowych;
- wpływ innych komponentów reklam (np. rozszerzeń reklam) – im kreacja bardziej obfituje w dodatkowe informacje (np. linki do podstron, rozszerzenia cen, itd.) tym jest uważana za bardziej atrakcyjną i ma potencjalnie wyższą szansę na uzyskanie lepszej pozycji w aukcji.
Wyświetlanie reklamy w wyszukiwarce następuje po wpisaniu przez użytkownika określonego zapytania. Jeżeli pasuje ono do stworzonej przez reklamodawcę kreacji, to użytkownik zobaczy nad organicznymi wynikami wyszukiwania płatne propozycje związane z szukanymi produktami lub usługami. W ramach funkcji „KeyWord” realizowanej przez nagłówki reklam tekstowych można dołączyć treść związaną ściśle ze słowem kluczowym. Dzięki temu możliwe będzie wyświetlenie reklamy ściśle powiązanej z charakterem wyszukiwania.
W tym kontekście Ads ma znaczną przewagę nad innymi narzędziami marketingowymi. Pozwala dotrzeć do użytkowników na różnym etapie ścieżki konwersji, np. na podstawie generowania reklamy z zapytań ogólnych, gdy użytkownicy dokonują wstępnej selekcji oferty, jak i tych bardziej szczegółowych, w przypadku odbiorców, którzy decydują się na konkretny typ usługi lub wariant produktu od razu.
Jakie są najważniejsze zalety reklamy Google Ads (Adwords)?
Reklamy online wyświetlane są osobom, które w jakikolwiek sposób wykazały zainteresowanie reklamowanym produktem. Z drugiej strony reklama nie jest nachalna i nie pokazuje się użytkownikom, u których takiego zainteresowania nie było. To nie tylko wygoda dla osób korzystających z przeglądarki, ale także silne narzędzie dla Twojego biznesu.
Reklamy z kampanii Google Ads wyświetlane są we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Wśród ich zalet najważniejszymi są:
- Możliwość precyzyjnego dostosowania kampanii reklamowych (targetowania) – reklamy Google Ads wyświetlają się dokładnie tam, gdzie chcesz i tym użytkownikom, którzy powinni ją widzieć;
- Kontrola budżetu — to funkcjonalność, dzięki której Google Ads pozwala w przejrzysty sposób zagospodarować budżet przeznaczony na kampanię. W Google Adwords nie ma wymaganej minimalnej kwoty budżetu. Dodatkowo możesz sam określić wysokość wydatków w skali miesiąca i dnia, a także określić wysokość kosztów przeznaczonych na daną reklamę. W modelu eCPC (np. w kampaniach w sieci wyszukiwania) opłata za reklamę pobierana jest tylko za kliknięcia reklamy;
- Łatwa mierzalność efektów kampanii — Google umożliwia dostęp do błyskawicznej informacji o postępach kampanii reklamowej Adwords. Jeśli ktoś kliknie Twoją reklamę, od razu się o tym dowiesz. Jeśli po kliknięciu Twojej reklamy potencjalny klient wykona jakąkolwiek czynność wartościową dla Twojej firmy – pobierze aplikację, dokona zakupu, zapisze się na newsletter – dowiesz się o tym w raporcie konwersji. To pozwala na monitorowanie w łatwy sposób skuteczności reklam, a co za tym idzie – można wyznaczyć te, które generują najlepszą konwersję i zyski. Dzięki temu możliwa jest też analiza i określenie, jakie elementy kampanii są wartościowe, a jakie należy zmienić;
- Wygodne zarządzanie kampaniami z panelu Google Ads – Google udostępnia proste narzędzia do monitorowania i zarządzania kontami. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy trzeba zarządzać kilkoma z nich. W takiej sytuacji możesz korzystać z konta menedżera Mojego Centrum Klienta. To spora oszczędność czasu, gdyż z jednego miejsca możesz swobodnie przeglądać i zarządzać wszystkimi swoimi kontami Google Ads.
Targetowanie reklam Google Adwords (Ads)
Google (Ads) Adwords daje szerokie możliwości precyzyjnego targetowania reklam. Odpowiednie dopasowanie zwiększa trafność reklamy i sprzyja jej lepszemu monitorowaniu, co ma niewątpliwy wpływ na zwiększenie liczby konwersji.
W jaki sposób możemy targetować Twoje reklamy przy prowadzeniu kampanii Adwords?
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe to podstawowy system targetowania generujący wyświetlenia reklam w wyszukiwarce Google. Budując reklamę w oparciu o słowa lub frazy kluczowe należy pamiętać, aby były one ściśle powiązane z docelową stroną. Im bardziej wybrane frazy kluczowe pokrywają się z frazami użytymi w Twojej ofercie, tym lepszy rezultat reklamy i częstsze jej wyświetlanie przy stosunkowo niższym koszcie.
Przy planowaniu fraz korzystamy z narzędzi oferowanych przez Google, a mianowicie z Planera Słów Kluczowych. Dzięki niemu poznasz szacunkową liczbę wyświetleń danej frazy czy stawkę za dolny i górny zakres strony wyników wyszukiwania. Wykorzystując Planer Słów Kluczowych będziesz w stanie prognozować początkowy budżet Twojej kampanii w oparciu o przybliżone stawki, ilość wyświetleń, a także prognozę sezonową fraz użytych w reklamie.
Zainteresowania klientów
Google Ads umożliwia konstruowanie kampanii reklamowych pod konkretne zainteresowania odbiorców. Jednak nie chodzi tu o podstawowe pojęcia zainteresowań, czyli hobby potencjalnego klienta. Tę kwestię należy postrzegać w szerszej perspektywie, biorąc pod uwagę cały styl życia możliwego odbiorcy. W tym sposobie targetowania bierzemy pod uwagę zwyczaje oraz najbliższe plany grupy docelowej.
Na jakiej podstawie system weryfikuje zachowania użytkowników?
- Sygnały Machine Lerning;
- Aktywność w sieci (np. śledzenie zapytań w wyszukiwarce);
- Weryfikacji miejsc w jakich się znajdują lub do jakich wyznaczają trasę w Google Maps;
- Oceny tematyki na podstawie odwiedzanych stron internetowych.
Demografia
Skuteczna reklama to taka, która jest skierowana do konkretnej grupy docelowej. Wówczas skupia się nie tylko na zainteresowaniach produktem czy usługą, ale także na możliwości realnego dokonania transakcji. Google Ads umożliwia bardzo dokładne zwizualizowanie klienta, jego cech i potrzeb – również na podstawie oceny danych demograficznych.
Narzędzie Google Ads daje dużo więcej możliwości niż tylko dostosowanie wieku czy płci konsumentów. Konfigurując reklamę można wybrać status cywilny, poziom wykształcenia, status rodzicielski i w tym nawet wiek dziecka. W niektórych krajach (np. w USA) możliwe jest kierowanie reklam także na podstawie sytuacji materialnej i dochodów.
Te istotne kwestie znacząco przyczyniają się do określenia konkretnej grupy docelowej. Na przykład – jeśli reklama dotyczy wózka dla dzieci lub kolonii dla nastolatków, to w obu przypadkach targetem będą rodzice, ale w doprecyzowaniu jest wręcz niezbędny wiek dziecka. Na podstawie dostępnych segmentów odbiorców w podkategorii „Rodzice” jesteśmy w stanie jeszcze dokładniej odfiltrować potencjalny target.
Remarketing
Remarketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania wartościowych i zdecydowanych klientów. Polega on na kierowaniu reklam na grupę osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Dobrą praktyką jest konfigurowanie osobnych kampanii do tej właśnie grupy, dzięki czemu można efektywniej zarządzać budżetem, kierując na takich odbiorców określoną jego część. Przygotowanie odrębnej kampanii na listy powracających odbiorców ma też znaczenie w przypadku chęci skorzystania z automatycznej strategii ustalania stawek, np. maksymalizacji liczby konwersji, aby optymalizować kampanię pod cenne działania po kliknięciu reklamy.
Dlaczego to rozwiązanie jest wyjątkowo skuteczne? Bardzo prawdopodobne jest to, że osoby, które wcześniej wyraziły zainteresowanie Twoim produktem lub usługą, zwyczajnie odłożyły moment dokonania transakcji na później. W tym przypadku jest wysoce prawdopodobne, że kiedy jeszcze raz zobaczą reklamę oferty, zostaną Twoimi klientami. Co więcej, dla takich użytkowników można przygotować specjalną kreację reklamową, w której w ramach ponownego zaangażowania przedstawi się dodatkowe profity, np. kod rabatowy na pierwsze zakupy lub zniżkę na subskrypcję abonamentu Twojej usługi.
Tworząc autonomiczne reklamy dla grupy remarketingowej, można w nagłówku reklamy umieścić informację o ewentualnej niewielkiej promocji. Osoby, które już widziały reklamę i zobaczą ją ponownie ze zniżką, szybciej zdecydują się na wybór Twojej oferty.
Dodatkowo, Google Ads pozwala na skorzystanie ze standardowej reklamy, aby dotrzeć z przekazem do odbiorców, gdy oglądają inne strony internetowe lub wdrożyć remarketing dynamiczny aby dodatkowo ukazać produkt oglądany wcześniej na stronie Twojego sklepu (dla branży e-commerce).
Lokalizacja
Google Ads to możliwość kierowania reklamy do osób w konkretnych lokalizacjach. Istnieje możliwość dokładnego określenia państwa, regionu, województwa, a nawet dzielnicy. Jest to bardzo wskazane, kiedy chcemy, aby reklama trafiła do wąskiego grona odbiorców.
To jednak nie wszystko. Dzięki funkcji lokalizacji można monitorować skuteczność reklamy na konkretnych obszarach. Pozwoli to na zwiększenie liczby wyświetleń w miejscach pobytu największej ilości Twoich potencjalnych klientów.
Dodatkowo w sekcji “Lokalizacja” istnieje możliwość wykluczenia konkretnych obszarów, np. w przypadku kierowania na określony promień wokół Twojej firmy, gdy zasięg reklamy wykraczałby poza województwo, gdzie nie chcesz się wyświetlać.
Urządzenia
Google Ads daje możliwość określenia, na których urządzeniach ma się wyświetlać reklama. Do wyboru pozostają tablet, telefon komórkowy, komputer, a także telewizory w przypadku niektórych typów kampanii, np. wideo. W tym miejscu w celu spersonalizowania reklamy można zdecydować, jak często będzie się ona wyświetlać i na jakim urządzeniu. Niektóre z nich być może warto całkowicie wykluczyć? Dzięki możliwości dostosowywania stawek można zwiększyć lub zmniejszyć procentowo ich zakres, aby dać sygnał algorytmowi w jakim kierunku ma optymalizować kampanię (pod które typy urządzeń bardziej, a pod które mniej).
Cennik Google Ads – ile kosztują kampanie Adwords? Jak obniżyć ich koszty?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Powodem tego jest wielorakość zmiennych, które wpływają na ostateczne koszty Google Ads.
Co ma wpływ na koszty reklamy w Google Adwords?
Zadeklarowana stawka za kliknięci
Wpływ na koszty reklamy Google Ads ma zdeklarowana stawka za kliknięcie baneru reklamowego, wyświetlenie filmu lub slajdu. Jeśli zadeklarowana zostanie wyższa stawka, to automatycznie koszt całej reklamy będzie większy. Ważna jest jednak gwarancja, że deklarowana stawka za kliknięcie jest stawką maksymalną. Nigdy nie zapłacisz więcej, a często koszt za kliknięcie będzie dużo niższy. Rzeczywiste CPC (koszt kliknięcia) reklamodawcy wyświetlającego reklamy na pierwszej pozycji może niekiedy przewyższać jedynie o 1 grosz stawkę reklamodawcy z pozycji drugiej, gdyż w aukcji Google Ads płacisz tylko minimalną wymaganą kwotę potrzebną do osiągnięcia przez Twoją reklamę progów rankingu reklamy i pokonania rankingu konkurencyjnej reklamy znajdującej się tuż za Twoją.
Jakość reklamy
Pod tym hasłem znajduje się określenie jakości i skuteczności treści reklamy, doboru słów kluczowych, oraz ocena strony docelowej w stosunku do zapytania użytkownika. Oznacza to, że reklama w Google Ads może generować niższe koszty, pod warunkiem dbałości o jakość i trafność przekazu. Warto jednak pamiętać o wykorzystaniu wszystkich dostępnych pól tekstowych reklamy z zachowaniem limitu znaków, jak również przygotować różnorodne treści zawierające CTA (call-to-action), aby zachęcić do wykonania konwersji.
Należy również podkreślić, że ocenie wyniku jakości podlegają także same słowa kluczowe. W skład wyniku jakości wchodzą takie wskaźniki jak: trafność reklamy (czyli kwestie wymienione wyżej), przewidywany CTR (współczynnik klikalności) – obrazujący prawdopodobieństwo kliknięcia Twoich reklam po ich wyświetleniu, a także jakość strony docelowej (responsywność, łatwość w nawigowaniu a także wyczerpanie przedmiotu reklamy – konkretny opis produktu/oferty).
Optymalizacja kampanii Google Ads
Szczegółowa optymalizacja kampanii i jednoczesny jej monitoring pozwala na obniżenie kosztów reklamy w Google Ads i maksymalne wykorzystanie budżetu. Aby tego dokonać należy:
- optymalizować kampanie pod kątem kierowania na lokalizację: czyli ograniczać reklamy w lokalizacjach, których działanie nie przynosi kampanii Google Ads oczekiwanych rezultatów;
- optymalizować reklamy pod kątem na urządzenia: oznacza to, żeby wyłączyć reklamy z urządzeń, które przynoszą małą konwersję pod kątem urządzeń na podstawie ich skuteczności. Duże znaczenie ma w tym przypadku wygląd i responsywność strony (desktopowej i mobilnej);
- korzystać z automatycznych rozwiązań Google Ads: są to między innymi kampanie inteligentne, które w sposób zautomatyzowany dostosowują stawki na podstawie intencji algorytmu;
- dobierać odpowiednie słowa kluczowe: dzięki nim możliwe będzie wygenerowanie jak największego ruchu. Po zebraniu w panelu Google Ads danych z kampanii należy zweryfikować listę, wybrać typy dopasowań, które są skuteczne i generują największą liczbę konwersji przy rozsądnym koszcie pozyskania;
Format reklamy
Dzięki szerokim możliwościom wyświetlania reklam, kampanie wideo są najkorzystniejszym wyborem pod kątem liczby pozyskiwanych odbiorców. Kampanie Google Discovery lub w sieci reklamowej pozwalają również dotrzeć do szerokiego spectrum nowych odbiorców, jednak stawki za kliknięcie bywają wyższe niż w kampaniach wideo. Z kolei w przypadku kampanii remarketingowych, jeśli grupa osób odwiedzających stronę i dokonujących konwersji z reklam jest dość duża, warto zwiększyć stawkę na taki target i zmaksymalizować skuteczność. Reklamy produktowe dostarczają ważnych informacji o m.in. nazwie reklamodawcy, cenie, koszcie wysyłki, jednak w zależności od branży i konkurencyjności stawka może być niekiedy zbliżona do kosztu kliknięcia reklam danych produktów w wyszukiwarce Google. Warto pamiętać o tym, aby nie pomijać ważnych kanałów promocyjnych np. kampanii zasięgowych (sieć reklamowa, video, Discovery) i budować wizerunek brandu równolegle nawet gdy celem nadrzędnym prowadzonych działań jest skalowanie sprzedaży.
Słowa kluczowe
Koszty reklamy Google Ads a słowa kluczowe to bardzo ważne zagadnienie. Źle dobrane frazy kluczowe mogą bardzo szybko wykorzystać miesięczny budżet bez konkretnych wyników. Aby tego uniknąć, należy stosować się do kilku wskazówek:
- wykluczać frazy, które niewiele mówią o zamiarach użytkowników i nie nawiązują do przedmiotu reklamy;
- weryfikować statystyki prognozowanej liczby wyświetleń i w przypadku ograniczonego budżetu kampanii zwracać uwagę na słowa o dużej konkurencyjności i wysokiej stawce, gdyż mogą wówczas nie pomagać w osiągnięciu skuteczności prowadzonych działań;
- stawiać na słowa kluczowe, które są kompatybilne z Twoją ofertą i jednocześnie według Planera Słów Kluczowych Google osiągają korzystne statystyki wyświetleń i prognozowanej stawki;
- optymalizować kampanie i reklamy Google Ads zawsze wtedy, gdy słowa kluczowe nie przynoszą zamierzonych efektów.
Konkurencja w branży
Konkurencja w branży ma spory wpływ na koszty reklamy Google Ads. Jeśli działasz w branży o dużej konkurencyjności i oferujesz podobne produkty, musisz liczyć się z wyższymi kosztami.
Sposób zarządzania kontem Google Ads
Im lepsze zarządzanie kontem w Google Ads, tym koszty reklamy Google będą mniejsze. Musisz tylko zadbać o odpowiednią strukturę konta Google Ads, regularnie optymalizować kampanie i słowa kluczowe, a także systematycznie przeprowadzać audyt Google Ads.
Jak widać — zależności przy określaniu cennika i ostatecznego kampanii Google Ads jest sporo. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój budżet zostanie wykorzystany efektywnie – skontaktuj się z nami!
KontaktJak określić budżet reklamowy w Google Ads? Jakie stawki za reklamy Google?
Wysokość budżetu kampanii Google Ads można oszacować, biorąc pod uwagę sugerowane stawki za kliknięcie i miesięczną przewidywaną liczbę wyszukiwań. Przy uwzględnianiu wydatków na reklamę należy także uwzględnić poziom konkurencyjności danej branży w przestrzeni reklamowej Google. Im wyższa konkurencyjność, tym sugerowana pula zapytań rozkłada się na większą liczbę reklamodawców. To może nie zapewnić satysfakcjonującego poziomu udziału w wyświetleniach czy liczby konwersji w przypadku zbyt niskiego budżetu na starcie kampanii.
Budżet reklamowy na kampanię jest strategiczną kwestią w planowaniu działań reklamowych w Google Ads. Przy jego ustalaniu warto uwzględnić trendy sezonowe, a także prognozowane stawki z Planera Słów Kluczowych (w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania). Google zapewnia kontrolę nad budżetem – wydatki mogą niekiedy przekroczyć średni budżet dzienny, a czasem być niższe od wartości dziennej, gdy system będzie widział potencjalne konwersje. Jednak w skali miesiąca nie przekroczy on zakładanej wartości.
Średnie koszty reklamy Google Ads są bardzo trudne do precyzyjnego określenia. Można jednak je oszacować, biorąc pod uwagę stawki za kliknięcie na podstawie dostępnych w Google Ads danych. Wewnątrz tego samego typu kampanii mogą występować różnice w koszcie, biorąc pod uwagę konkretną strategię ustalania stawek (z portfolio smart biddingu Google).
Koszt reklamy Google Ads w sieci wyszukiwania Google
Koszt kliknięć w przypadku reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania Google waha się od kilkunastu groszy nawet do kilkudziesięciu złotych. Warto systematycznie sprawdzać koszty reklamy tekstowej i odpowiednio ją optymalizować w celu poprawienia wyników. Przy inicjowaniu działań w ramach kampanii w sieci wyszukiwania warto za punkt odniesienia przyjąć uśrednione wartości stawek dla poszczególnych zapytań z Planera Słów Kluczowych.
Koszt reklamy Google Ads w sieci reklamowej
Reklama Google Ads w sieci reklamowej, to nic innego jak reklama graficzna w postaci banerów statycznych lub elastycznej reklamy displayowej (kombinacji tekstu i grafiki). Koszt kliknięć w taką reklamę waha się od kilkunastu groszy do 1,5 zł. Ze względu na mnogość witryn i aplikacji, które oferuje sieć reklamowa Google do wyświetlania reklam typu display warto mieć na uwadze, że w przypadku niektórych stron koszt kliknięcia może być wyższy. Ważnym aspektem optymalizacji kosztu reklamy w GDN (Google Display Network) jest regularne sprawdzanie raportu miejsc wyświetlania reklam i odfiltrowywanie witryn niemarketingowych.
Koszt remarketingu w Google Ads
Remarketing to reklama skierowana do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili już Twoją witrynę. Koszt za kliknięcie w tym przypadku waha się od 20 – 80 groszy. Jest to stosunkowo niewielki wydatek, biorąc pod uwagę wysoką skuteczność.
Koszt reklamy Google Ads w formie wideo
Google Ads oferuje możliwość umieszczania w sieci reklamowej reklam w postaci video. Taka reklama może być wyświetlana np. na portalu YouTube. W przypadku reklam video płacisz za obejrzenie 30 sekund filmu lub całego filmu, bądź za wyświetlenie 1000 reklam. W pierwszym przypadku koszt oscyluje w granicy kilku / kilkunastu groszy, zaś w drugim będzie to kilka złotych (za 1000 wyświetleń).
Zobacz najnowsze treści dotyczące Google Ads
- Audyt kampanii Google Ads – analiza efektywności reklam
- Sztuczna inteligencja w kampaniach Performance Max
- Jak zoptymalizować kampanię Google Ads krok po kroku
Dostępne sposoby rozliczania reklamy w Google Ads
Sposoby rozliczania kosztów reklam w Google Ads zależą od rodzaju reklamy i od efektu jaki mają wywołać. Wyróżniamy:
- płatność za kliknięcie (CPC) — jest to najpopularniejsza forma rozliczania reklamy Google Ads. Jako reklamodawca, ponosisz koszty jedynie za kliknięcie w reklamę i przejście poprzez link do strony docelowej. Płacisz zatem nie za możliwość wyświetlenia reklamy na szczycie wyszukiwania, a za odwiedziny Twojej witryny po interakcji z reklamą. Należy tutaj wspomnieć o eCPC, czuli o ulepszonej płatności za kliknięcia. Forma ta skupia się na klientach dających duże prawdopodobieństwo konwersji;
- płatność za 1000 wyświetleń — w tym przypadku płacisz za 1000 wyświetleń na platformie YouTube. Strategia sprawdzi się w przypadku kampanii, gdzie celem będzie nacisk na wyraźną widoczność reklam;
- płatność za obejrzenie (CPV, Cost per view) — jeśli zależy Ci na zasięgu reklam, model CPV będzie idealnym wyborem, aby zwiększyć świadomość Twojej marki wśród docelowej grupy odbiorców;
- CPA — płacisz nie za kliknięcia w Twoją reklamę, a za konwersję. Ustalając maksymalną stawkę, jaką chcesz płacić za konwersje, dajesz algorytmowi Google sygnał, aby dążył w optymalizacji do jak największej liczby działań w ramach tej kwoty. Ta forma rozliczenia sprawdzi się w przypadku kont, które mają bogatą historię konwersji. Można wówczas dostarczyć systemowi niezbędną ilość danych do efektywnego działania strategii optymalizującej kampanię.
W Google Ads istnieje także system rozliczania w oparciu o ROAS (Return On Ad Spend). Ten system określa koszty w taki sposób, aby osiągnąć jak najwyższy zwrot z inwestycji w kampanie reklamowe Google Ads, uwzględniając iloraz wartości konwersji przez koszty poniesione przez kampanię w danym czasie. Poziom zwrotu ROAS wyraża się w procentach.
W ramach metod rozliczeń konta możesz skorzystać m.in. z wygodnych płatności zautomatyzowanych lub comiesięcznych zleceń płatności za swoje działania reklamowe.
Profesjonalny audyt konta Google Ads – dlaczego warto go przeprowadzić?
Twoja kampania Ads nie przynosi efektu? Warto wówczas przeprowadzić audyt Google Ads! Pomoże on zidentyfikować potencjalne błędy popełnione podczas tworzenia kampanii czy konfiguracji konta.
Audyt Google Ads obejmuje:
- słowa kluczowe — sprawdzamy, jakie słowa kluczowe zostały wybrane do kampanii. Może są tam jakieś braki? Jeśli tak — przekażemy Ci rekomendację;
- strony docelowe — weryfikujemy, czy ich treść odpowiada tematycznie reklamom, które na nie kierują;
- reklamy — jako że reklamy tekstowe siłą rzeczy powinny być krótkie, sprawdzamy, czy odpowiednio komunikują co jest przedmiotem reklamy, czy zawiera CTA, czy jest napisana w odpowiednim języku oraz czy wyróżnia się na tle konkurencji;
- Rozszerzenia reklam — Twoje reklamy osiągają słaby współczynnik klikalności CTR? Zweryfikujemy czy korzystasz z odpowiednich rozszerzeń reklamy, które poprawią Twoją widoczność w wyszukiwarce;
- struktura konta — zbyt ogólna potrafi ograniczyć skuteczność reklamy. Sprawdzamy, czy warto niektóre słowa kluczowe przenieść do nowych grup reklam;
- ustawienia konta — dobór kierowania, częstotliwość wyświetlania reklam czy dostosowanie stawek — niekiedy diabeł tkwi w szczegółach. Weryfikujemy ustawienia i przedstawiamy rekomendacje;
- pomiar konwersji — czy typ konwersji jest odpowiednio dobrany do kampanii? Czy ustawienia są poprawne? Analityka jest bardzo istotna w kontekście zwiększania efektywności korzystania z różnych form reklam w Google Ads;
- typy kampanii — sprawdzimy czy typy kampanii, których aktualnie używasz, pozwolą wykorzystać pełen potencjał prowadzonych działań. Doradzimy Ci, jakie narzędzia Google Ads będą idealne do Twojego biznesu;
- tagi Google — zweryfikujemy, czy na Twojej stronie zaimplementowano poprawnie tag Google Analytics 4, który służy do zbierania danych niezbędnych do oceny skuteczności i jakości ruchu na stronie. Sprawdzimy również, czy korzystasz z Google Tag Managera, dzięki któremu w szybki sposób można przesyłać na konto Google Ads dane o konwersjach. Z wyniku audytu dowiesz się również, czy tag remarketingowy, konieczny do zbierania użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę, jest poprawnie skonfigurowany.
Audyt konta Google Ads pomoże Ci w:
- poprawieniu wyników kampanii reklamowych w sieci Google;
- zoptymalizowanie budżetu i ponoszonych kosztów;
Co wybrać: Google Ads czy SEO? A może Social Media?
Dobra strategia marketingowa nie może istnieć bez dywersyfikacji możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Tak jak różni są klienci i ich branże, tak różne mogą być strategie. Niemniej Google Ads – w połączeniu z pozycjonowaniem stron oraz obsługą Social Media – może dać fantastyczne rezultaty.
- Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie poprawy widoczności swojej firmy, zdecyduj się na rozwiązania Google Ads. Kampanie Google Ads bardzo szybko przynoszą założone efekty, a dzięki dobrej optymalizacji oraz odpowiedniemu budżetowi kampania może od razu się wyświetlać na słowa lub frazy kluczowe, które mogą mieć w danej branży nawet dużą konkurencyjność.
- Jeśli zależy Ci na budowaniu wizerunku wiarygodności firmy, powinieneś skupić się na działaniach marketingowych, które przyniosą Ci trwały i długofalowy efekt. Korzystanie z kampanii brandowej w sieci wyszukiwania, kampanii produktowej (w przypadku sklepu online), gdzie w tytułach produktów jest nazwa marki/domeny wraz z równoległym pozycjonowaniem strony, może dać najlepsze efekty, bo w momencie wyszukiwania po marce wyświetlić możemy wyniki organiczne, reklamy tekstowe Ads, oraz reklamę produktową co daje większą przestrzeń reklamową. Taką reklamę o wiele trudniej zignorować!
- W obu przypadkach nie wolno zapominać o sile tkwiącej w Social Mediach. Angażujące posty czy rolki wyświetlane w feedach użytkowników to niekiedy najprostszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów.