Obsługa kampanii Google Ads – zaufaj agencji Google Partner

Jako przedsiębiorca wiesz, jak ważne jest delegowanie zadań. Pozwól więc, że reklamami zajmiemy się za Ciebie! Proponujemy przygotowywane przez specjalistów kampanie w Google Ads. Z naszą agencją SEM pozyskasz nowych klientów, zwiększysz zasięgi oraz poprawisz ilość konwersji. Stworzymy dla Ciebie kreację w ramach Google Display Network – możesz wyświetlać swoje reklamy niemal w każdym zakątku internetu. Poznaj ofertę Pikseo i skontaktuj się z nami, by poznać skuteczność kampanii Google Ads!

Google Ads – czym są kampanie Google Adwords?

Powiedzenie “reklama dźwignią handlu” ma ponadczasowy wydźwięk. Mimo, że sposób reklamowania nieco się zmienił, to w dalszym ciągu usługi czy produkty oferowane w internecie trzeba reklamować. Każda firma i każdy usługodawca chce dotrzeć do swojej grupy docelowej przed konkurencją.

Google Ads (dawniej Google AdWords) to narzędzie umożliwiające wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania w postaci linków sponsorowanych. Uzupełnieniem Google Ads jest program Google AdSense. Dzięki niemu kreacje mogą być wyświetlane na stronach partnerów sieci reklamowej. To zwiększa zasięg, przyczyniając się do budowy świadomości Twojego brandu.

Google Ads to możliwość umieszczenia reklamy w miejscach, które każdego dnia odwiedzają tysiące internautów.

Promocja Twojej firmy, oferowanych produktów lub usług, dzięki systemowi Google Ads może być wyświetlana w wielu miejscach. Wszystko zależy od modelu kampanii, na jaki się zdecydujesz.

Google udostępnia kilka opcji wyświetlania reklam:

  • reklamy w wynikach wyszukiwania;
  • reklamy na takich platformach jak YouTube, Gmail oraz na stronach partnerskich Google, które odwiedzają Twoi potencjalni odbiorcy. Obszarem reklamowym Google są duże portale, fora internetowe, czy blogi;
  • reklamy w aplikacjach;
  • reklamy na zasadzie remarketingu (remarketing dynamiczny i remarketing w wyszukiwarce);
  • reklamy dla użytkowników powracających z witryny – remarketing dynamiczny (dla branży e-commerce) czy standardowy remarketing.

Reklama w Google Ads może być wyświetlana nie tylko w formie tekstu, ale także w postaci wideo, grafiki, tekstu i obrazu. Istnieje również możliwość łączenia tych form. Ponadto ciekawą opcją jest również reklama dynamiczna. Prezentuje ona konkretny produkt obejrzany przez użytkownika podczas ostatniej sesji.

Dlaczego warto wybrać naszą agencję SEM do obsługi kampanii Google Ads?

Jesteśmy na rynku ponad 10 lat. Od samego początku oferowaliśmy naszym klientom profesjonalne kampanie Adwords. Z biegiem lat nabieraliśmy doświadczenia, rozwijaliśmy swoje umiejętności i zatrudniliśmy najlepszych specjalistów. Wszystko po to, by nieustannie podnosić jakość każdej kampanii w ramach systemu reklamowego firmy Google. Dlaczego to właśnie nam powinieneś zaufać?

Status Google Partner Premier – gwarant skuteczności kampanii Google Ads

Google partner

Jesteśmy jedną z trzech najszybciej rozwijających się agencji SEM w Polsce, wyróżnionych w programie Google Partners Rising Stars. W ramach tego prestiżowego programu dla stałych partnerów Google uczestniczymy w licznych szkoleniach.

Kolejnym osiągnięciem było zdobycie statusu Google Premier Partner. Wyróżnia nas ono spośród innych agencji SEM oferujących prowadzenie kampanii Google Ads. Dzięki kadrze certyfikowanych specjalistów Google Ads należymy do nielicznego grona 3% agencji w Polsce, które zasłużyły na to miano. To najlepsze potwierdzenie naszego doświadczenia oraz jakości kampanii Google Ads.

Etapy współpracy z naszą agencją Google Ads

Przeprowadzenie skutecznej kampanii Google Ads (Adwords) wymaga indywidualnego podejścia. Podstawą do osiągnięcia sukcesu jest opracowanie odpowiedniej strategii i właściwa analiza. Na jej podstawie zarekomendujemy rozwiązanie dopasowane do Twojego biznesu. Kontrola nad przebiegiem kampanii to także jeden z kluczowych elementów. Pozwala nam na wprowadzanie niezbędnych modyfikacji i udoskonaleń, aby zoptymalizować skuteczność prowadzonych działań w ramach Google Ads.

Na każdym etapie kampanii będziesz informowany o szczegółach. Nasza agencja Adwords (Ads) zapewnia pełne wsparcie. Odpowiadamy na Twoje pytania, a także dostarczamy aktualne raporty. Dbamy o to, by współpraca przebiegała płynnie i w dobrej atmosferze – dzięki temu jesteśmy w stanie wypracować sukces Twojej firmy.

Jaki typ kampanii Google Ads będzie najkorzystniejszy dla mojej firmy?

Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać po decyzji o reklamowaniu za pomocą Google Ads jest wybór celu marketingowego i typu kampanii, który pozwoli ten cel realizować.

Typ kampanii wybiera się na podstawie celów marketingowych firmy i strategii marki.

Istotne jest ustalenie priorytetu, nadrzędnego działania, które posłuży w realizacji strategii biznesowej reklam Google Ads i przyczyni się do poprawy efektywności.

Poznaj typy kampanii reklamowej Google Ads i wybierz odpowiednią opcję dla twojego biznesu.

Reklama na hasła brandowe

reklama w serpie

Ten typ reklamy, to świetny sposób na budowanie świadomości i rozpoznawalności brandu. Polega on na reklamowaniu się na hasła zawierające (obok słów kluczowych) nazwę marki, (np. Robot kuchenny BOSCH) lub bezpośrednio tylko na markę/nazwę Twojej domeny.

Rezygnowanie z reklamowania na hasła brandowe wiąże się z możliwością wykorzystania przez konkurencję Twoich brandowych fraz kluczowych oraz pogorszeniem odsetka udziału w wyświetleniach w przypadku haseł związanych z Twoją marką.

Stawki na słowa kluczowe związane z Twoją marką będą niższe od stawek powiązanych ze zwykłymi frazami kluczowymi. Reklamowanie się na hasła związane z marką często potrafią obniżyć stawkę CPC za kliknięcie, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie niższego kosztu konwersji.

Kampanie reklamowe na hasła brandowe skierowane są głównie do osób, które rozpoznają już Twoją firmę i markę. Taki typ kampanii warto połączyć z reklamą mającą na celu zwiększenie świadomości brandu – np. w formie video na platformie YouTube.

Reklama na hasła ogólne – niebrandowane

Reklamę na hasła brandowe należy traktować priorytetowo, zwłaszcza jeśli Twoja marka jest już znana wśród konsumentów. Warto ją jednak uzupełnić o reklamę na hasła ogólne, czyli niebrandowane.

Tworząc taką reklamę wykorzystuje się słowa kluczowe, dzięki którym możesz dotrzeć do konsumentów poszukujących produktów, znajdujących się na początku ścieżki konwersji, bez sprecyzowanych intencji, nie znając ich producentów czy dystrybutorów.

Głównym celem kampanii na hasła niebrandowe jest generowanie ruchu, pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie świadomości produktu np. meble młodzieżowe, obuwie sportowe itp.

Reklama na hasła niszowe niebrandowane

Kampania na hasła niszowe może być bardziej efektywna od kampanii na hasła ogólne niebrandowe. Dlaczego? Wynika to z większej trafności Twojej strony docelowej w stosunku do wyszukiwania przez użytkownika. Kampania na hasła niszowe, niebrandowane może sprawdzić się w przypadku, kiedy Twoja oferta mocno się wyróżnia na tle konkurencji i jest skierowana do wąskiej grupy odbiorców.

Reklama Google Zakupy

Reklama produktowa w Google zakupy to jedna z najbardziej skutecznych metod reklamowania, skierowana głównie do sklepów internetowych. Dzięki kampanii w Google Zakupy możesz dotrzeć do odbiorców, którzy szukają konkretnych marek. Reklama produktowa wyświetlać się może w wyszukiwarce i dedykowanej zakładce Google Zakupy. Pozwala dobierać bardziej trafnych odbiorców i skraca drogę do konwersji, dzięki temu, że prezentuje kluczowe aspekty produktu: jego nazwę, cenę, nazwę reklamodawcy, koszt wysyłki, zdjęcie jeszcze przed kliknięciem.

Remarketing

reklama w sieci reklamowej

Remarketing w Google Ads to sposób promowania, w którym reklama dociera do klienta, który już wcześniej odwiedził stronę Twojej firmy, lecz nie dokonał zakupu lub transakcji, albo dodał produkt do koszyka, po czym go „porzucił” (zjawisko „porzuconego koszyka”).

Formy remarketingu mogą być różne. Od standardowej kampanii w sieci reklamowej na odbiorców z witryny lub remarketing dynamiczny, przez kampanię w sieci wyszukiwania kierowaną na zestaw najczęściej konwertujących haseł na wartościowych odbiorców, aż po dedykowaną kampanię produktową dla określonej grupy odbiorców, którzy odwiedzili stronę klienta.

Dzięki reklamie remarketingowej możesz dotrzeć do swoich klientów, nawet jeśli są w trakcie przeglądania innych stron w tym stron konkurencji.

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na typ przekazu. Inny będzie skierowany do osoby, która odwiedziła stronę Twojej firmy w ciągu ostatnich 30 dni, a inny do osoby, która porzuciła koszyk w ciągu ostatnich 48 godzin. Dzięki elastyczności stosowanych kreacji, jesteśmy w stanie dotrzeć do dowolnej grupy odbiorców z odpowiednim przekazem reklamowym.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny to szczególny typ reklamy remarketingowej. Obejmuje precyzyjnie spersonalizowane reklamy, zawierające konkretny przekaz, skierowane do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę. Dzięki możliwościom remarketingu dynamicznego, potencjalnym klientom wyświetlany jest komunikat dotyczący konkretnych podstron, które wcześniej odwiedzały, np. użytkownik może zobaczyć dokładnie ten produkt, który wcześniej oglądał.

Reklama displayowa kierowana na zainteresowania użytkowników i tematykę stron

Reklama displayowa dociera do ponad 2 milionów witryn zrzeszonych w sieci reklamowej Google. Wyświetla się w trakcie przeglądania strony internetowej, korzystania z aplikacji lub w trakcie oglądania filmów.

Reklama displayowa może służyć do zwiększenia świadomości marki lub do przedstawienia się nowym klientom. Charakteryzuje się jednak niskim stopniem skuteczności w porównaniu np. do Google Discovery czy Performance Max i powinna być traktowana jako uzupełnienie do innych typów reklam.

Reklama displayowa kontekstowa

Reklama displayowa kontekstowa umożliwia pojawienie jej się w witrynach związanych tematycznie z zawartością przekazu reklamowego. Tak skonfigurowana kampania daje poczucie nienachalności. Charakteryzuje się dużą elastycznością i daje możliwość kontrolowania przekazu reklamowego.

Reklamę displayową kontekstową kieruje się na odpowiednio dobrane słowa kluczowe, tematycznie powiązane z treścią odwiedzanych stron internetowych.

Reklama displayowa kierowana na miejsca docelowe

Reklamy displayowe kierowane na miejsca docelowe dają jeszcze większą kontrolę nad miejscem wyświetlania niż reklamy displayowe kontekstowe. W tym sposobie reklamowania możesz wybrać konkretną witrynę wyświetlania, a nawet stronę czy kanały YouTube. Reklamę displayową na miejsca docelowe lepiej poprzedzić reklamą displayową skierowaną na tematy i zainteresowania.

W przypadku kierowania reklam na miejsca docelowe mamy do czynienia z wąskim targetem, jednak bardzo konkretnym i ściśle dopasowanym. Stosowanie tej metody warto potraktować jako uzupełnienie do innych grup odbiorców w sieci reklamowej.

Kampania lokalna Google Ads

Google Ads umożliwia promowanie stacjonarnych punktów biznesowych (np. sklepy w okolicy), dzięki specjalnym typom kampanii – Performance Max pod cele lokalne. Ma on na celu zwiększenie ruchu w lokalnych oddziałach Twojego biznesu. Może również sprawdzić się w przypadku promowania niektórych typów usług na terenie miast lub w bliskiej okolicy (np. fotograf, lokalny serwis urządzeń AGD, itp.)

Można poprawić skuteczność reklamy lokalnej Google Ads kierując się kilkoma zasadami:

Performance Max

Performance Max, to innowacyjny typ inteligentnej kampanii Google Ads wykorzystującej algorytmy samouczące się. Do tej pory użytkownicy Google Ads mogli korzystać z automatycznych reklam, gdzie stawka była dobierana automatycznie w przypadku modelu działania reklamy inteligentnej lub reklamy elastycznej. Ponadto miksowała ona wgrane elementy reklamy: tekst, grafika, banery, wideo po to, by znaleźć optymalne i korzystne ustawienia targetowania.

Uzupełniająca inne kampanie Google Ads kampania Performance Max wykorzystuje najlepsze rozwiązania Google z dziedziny automatyzacji, pomagając zwiększać efektywność. Jest to rodzaj kampanii w Google Ads (Adwords), która jest sterowana automatycznie. Jej celem jest najszybsze osiągnięcie i zrealizowanie założonych celów. Taki rodzaj kampanii pozwala dotrzeć do jeszcze większej ilości odbiorców, poprzez wykorzystanie różnych kanałów Google: sieć wyszukiwania Google, sieć reklamowa Google, Youtube, GMail, Google Maps, Google Discover.

Dodatkowo kampania Performance Max łączy zalety wielokanałowości. Oferuje wyświetlanie reklam produktowych w wyszukiwarce i zakładce “Google Zakupy”, a to wszystko dzięki zintegrowaniu konta Google Ads z kontem Google Merchant Center. Pozwala zatem na podjęcie jeszcze bardziej kompleksowych działań promocyjnych, docierając do użytkowników zdeterminowanych na poszukiwania produktu i jego zakup.

Google zapewnia możliwość określenia różnych strategii w odniesieniu do stawek: maksymalizacji liczby konwersji i maksymalizacja wartości konwersji w zależności od tego czy chcemy skupić się na liczbie cennych działań czy skalować wartość zwrotu, np. w postaci zwrotu ROAS.

Korzyści kampanii w Google Ads

Rezultaty reklamy w Google Adwords przekonają największych sceptyków, a to dlatego, że niosą za sobą wiele profitów:

Kanały prowadzenia kampanii Google Ads

Kampanie reklamowe w Google Ads możemy prowadzić dla Ciebie na wiele różnych sposobów. Twoja reklama może pojawić się w naprawdę wielu miejscach!

Sieć wyszukiwania

 Sieć wyszukiwania

Zbiór tysięcy witryn powiązanych z wyszukiwarką Google, które umożliwiają wyświetlanie personalizowanych reklam zachęcających do skorzystania z usług lub dokonania zakupu produktów. Zaletą reklam w wyszukiwarce Google jest zaproszenie do odwiedzenia strony i wykonania na niej określonego zdarzenia konwersji. Dzieje się to przy pomocy adekwatnego wezwania do działania (CTA – call-to-action), np. „zamów online” czy „uzyskaj wycenę”. Obecność Twoich reklam w wynikach wyszukiwania w Google sprawi, że zostanie ona zauważona przez znaczną część użytkowników internetu.

Search – linki sponsorowane

Wyświetlane w wyszukiwarce Google nad wynikami organicznymi reklamy tekstowe bezpośrednio przekierowują do konkretnej strony, zawierającej poszukiwaną usługę bądź produkt. Ważnym aspektem reklam w sieci wyszukiwania jest kierowanie na zestaw konkretnych słów kluczowych. Dzięki temu użytkownikowi można wyświetlić kreację związaną z jego intencją w danym miejscu i czasie.

Google Zakupy

Wygodna forma reklamy w systemie Google Ads dostosowana specjalnie dla sklepów internetowych. Ten typ kampanii działa w charakterze porównywarki cen i daje możliwość zaprezentowania Twoich produktów na stronie wyników wyszukiwania lub w dedykowanej zakładce „Zakupy Google”. Niekwestionowaną zaletą reklamy produktowej jest wyświetlanie atrybutów produktowych (zdjęcie, nazwa produktu, nazwa reklamodawcy, koszt wysyłki) jeszcze przed kliknięciem. Dzięki temu przyciągają uwagę zainteresowanych zakupem potencjalnych klientów i skracają drogę do konwersji.

Sieć reklamowa

 Sieć reklamowa

Sieć reklamowa Google Display Network jest uzupełnieniem dla kampanii produktowych oraz w sieci wyszukiwania. Pozwala ona zbudować zasięg i rozpoznawalność Twojej marki, a to za sprawą obecności reklam graficznych – między innymi statycznych banerów oraz elastycznych reklam displayowych w Google Display Network. Dopasowują się one do wolnego miejsca na reklamę i pozytywnie wpływają na zasięg przekazu. Co istotne, kampanie w sieci reklamowej pozwalają skutecznie wpłynąć zarówno na nowych odbiorców, jak i użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę już wcześniej.

Kampanie typu display

Typ internetowej kampanii reklamowej, który pozwala dotrzeć do potencjalnych nowych użytkowników Twojej strony. Google Ads umożliwia precyzyjne ich targetowanie – wykorzystuje do tego m.in. listy odbiorców predefiniowanych Google, własnych grup odbiorców utworzonych na podstawie spersonalizowanej listy haseł Google czy też użytkowników odwiedzających określone strony w sieci, kanały YouTube itp.

Remarketing

Skuteczna metoda docierania do klientów, którzy mieli styczność z Twoją witryną, jednak opuścili ją, nie dokonując wartościowej konwersji. Dzięki kampaniom remarketingowym można zwiększyć szanse na odzyskanie części konwersji, np. wśród osób dodających produkt do koszyka, które jednocześnie nie sfinalizowały zakupu podczas pierwszej wizyty na stronie.

System reklam Google oferuje dwie formy remarketingu:

Reklama w ramach usługi GMail

Ta forma realizowana jest w ramach kampanii typu display oraz szczególnie w optymalizujących się pod zasięg i konwersje – Discovery i Performance Max w ramach multikanałowości tych kampanii.

Sieć wideo

 Sieć wideo

Reklama wideo Google to nie tylko możliwość prezentowania kreacji w serwisie YouTube. To także możliwość wyświetlania reklam również poza tą platformą dzięki potężnej bazie zweryfikowanych partnerów Google. Reklamy wideo w Google to skuteczne narzędzie zwiększania rozpoznawalności swojej branży oraz docierania do określonych odbiorców zainteresowanych profilem działalności reklamodawcy.

Reklama na YouTube

Forma reklamy wykorzystująca najpopularniejszy portal z filmami wideo. Precyzyjne określenie grupy docelowej oraz łatwy do przyswojenia komunikat promocyjny skutecznie pomagają w budowaniu wizerunku marki oraz pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki 95% widoczności i słyszalności, reklamy wideo pomagają zaprezentować ofertę w atrakcyjnej formie. Angażują klientów na inne sposoby, na przykład wyświetlając reklamy przed ich ulubionym klipem lub podczas wyszukiwania informacji o produkcie, który chcą kupić. Taka kampania reklamowa bardziej przyciąga uwagę i zapada odbiorcom w pamięć.

Jaki działają kampanie reklamowe Google Ads?

Google Ads to system reklamowania umożliwiający wyświetlenie reklamy nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w pozostałych usługach Google, takich jak: Google Zakupy, Mapy Google, sieć reklamowa Google Display Network, platforma YouTube i w setkach witryn partnerskich Google. Fenomenem płatnych reklam Google Ads jest płatność za kliknięcie i bezpośrednie przejście do dowolnej sekcji witryny, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.

Reklama Google Adwords może wyświetlać się w formie tekstu, grafiki, video, a nawet w postaci dynamicznych slajdów, czy połączenia tekstu i obrazu.

Istotą wyświetlania reklamy w Google Ads jest to, że może ona pojawiać się również nad bezpłatnymi wynikami organicznymi.

Co powoduje, że dana reklama wyświetli się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania?

Jest po połączenie dwóch zależności, a mianowicie: odpowiedniej optymalizacji reklamy lub kampanii na konkretne słowo czy frazę kluczową i wpisanie przez użytkownika podobnego słowa bądź całej frazy.

Dlatego tak ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych oraz stawek za kliknięcie w fazie przygotowywania reklamy?

Za każdym razem, kiedy potencjalny klient wpisze w wyszukiwarkę odpowiednie zapytanie (zawierające słowa kluczowe), następuje rodzaj aukcji, na podstawie której Google wyświetla reklamy w odpowiedniej kolejności.

Na pozycję reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania wpływają różne czynniki:

Wyświetlanie reklamy w wyszukiwarce następuje po wpisaniu przez użytkownika określonego zapytania. Jeżeli pasuje ono do stworzonej przez reklamodawcę kreacji, to użytkownik zobaczy nad organicznymi wynikami wyszukiwania płatne propozycje związane z szukanymi produktami lub usługami. W ramach funkcji „KeyWord” realizowanej przez nagłówki reklam tekstowych można dołączyć treść związaną ściśle ze słowem kluczowym. Dzięki temu możliwe będzie wyświetlenie reklamy ściśle powiązanej z charakterem wyszukiwania.

W tym kontekście Ads ma znaczną przewagę nad innymi narzędziami marketingowymi. Pozwala dotrzeć do użytkowników na różnym etapie ścieżki konwersji, np. na podstawie generowania reklamy z zapytań ogólnych, gdy użytkownicy dokonują wstępnej selekcji oferty, jak i tych bardziej szczegółowych, w przypadku odbiorców, którzy decydują się na konkretny typ usługi lub wariant produktu od razu.

Jakie są najważniejsze zalety reklamy Google Ads (Adwords)?

Reklamy online wyświetlane są osobom, które w jakikolwiek sposób wykazały zainteresowanie reklamowanym produktem. Z drugiej strony reklama nie jest nachalna i nie pokazuje się użytkownikom, u których takiego zainteresowania nie było. To nie tylko wygoda dla osób korzystających z przeglądarki, ale także silne narzędzie dla Twojego biznesu.

Reklamy z kampanii Google Ads wyświetlane są we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Wśród ich zalet najważniejszymi są:

Targetowanie reklam Google Adwords (Ads)

Google (Ads) Adwords daje szerokie możliwości precyzyjnego targetowania reklam. Odpowiednie dopasowanie zwiększa trafność reklamy i sprzyja jej lepszemu monitorowaniu, co ma niewątpliwy wpływ na zwiększenie liczby konwersji.

W jaki sposób możemy targetować Twoje reklamy przy prowadzeniu kampanii Adwords?

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to podstawowy system targetowania generujący wyświetlenia reklam w wyszukiwarce Google. Budując reklamę w oparciu o słowa lub frazy kluczowe należy pamiętać, aby były one ściśle powiązane z docelową stroną. Im bardziej wybrane frazy kluczowe pokrywają się z frazami użytymi w Twojej ofercie, tym lepszy rezultat reklamy i częstsze jej wyświetlanie przy stosunkowo niższym koszcie.

słowa kluczowe

Przy planowaniu fraz korzystamy z narzędzi oferowanych przez Google, a mianowicie z Planera Słów Kluczowych. Dzięki niemu poznasz szacunkową liczbę wyświetleń danej frazy czy stawkę za dolny i górny zakres strony wyników wyszukiwania. Wykorzystując Planer Słów Kluczowych będziesz w stanie prognozować początkowy budżet Twojej kampanii w oparciu o przybliżone stawki, ilość wyświetleń, a także prognozę sezonową fraz użytych w reklamie.

Zainteresowania klientów

Google Ads umożliwia konstruowanie kampanii reklamowych pod konkretne zainteresowania odbiorców. Jednak nie chodzi tu o podstawowe pojęcia zainteresowań, czyli hobby potencjalnego klienta. Tę kwestię należy postrzegać w szerszej perspektywie, biorąc pod uwagę cały styl życia możliwego odbiorcy. W tym sposobie targetowania bierzemy pod uwagę zwyczaje oraz najbliższe plany grupy docelowej.

Zainteresowania klientów

Na jakiej podstawie system weryfikuje zachowania użytkowników?

Demografia

Skuteczna reklama to taka, która jest skierowana do konkretnej grupy docelowej. Wówczas skupia się nie tylko na zainteresowaniach produktem czy usługą, ale także na możliwości realnego dokonania transakcji. Google Ads umożliwia bardzo dokładne zwizualizowanie klienta, jego cech i potrzeb – również na podstawie oceny danych demograficznych.

demografia

Narzędzie Google Ads daje dużo więcej możliwości niż tylko dostosowanie wieku czy płci konsumentów. Konfigurując reklamę można wybrać status cywilny, poziom wykształcenia, status rodzicielski i w tym nawet wiek dziecka. W niektórych krajach (np. w USA) możliwe jest kierowanie reklam także na podstawie sytuacji materialnej i dochodów.

Te istotne kwestie znacząco przyczyniają się do określenia konkretnej grupy docelowej. Na przykład – jeśli reklama dotyczy wózka dla dzieci lub kolonii dla nastolatków, to w obu przypadkach targetem będą rodzice, ale w doprecyzowaniu jest wręcz niezbędny wiek dziecka. Na podstawie dostępnych segmentów odbiorców w podkategorii „Rodzice” jesteśmy w stanie jeszcze dokładniej odfiltrować potencjalny target.

Remarketing

Remarketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania wartościowych i zdecydowanych klientów. Polega on na kierowaniu reklam na grupę osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Dobrą praktyką jest konfigurowanie osobnych kampanii do tej właśnie grupy, dzięki czemu można efektywniej zarządzać budżetem, kierując na takich odbiorców określoną jego część. Przygotowanie odrębnej kampanii na listy powracających odbiorców ma też znaczenie w przypadku chęci skorzystania z automatycznej strategii ustalania stawek, np. maksymalizacji liczby konwersji, aby optymalizować kampanię pod cenne działania po kliknięciu reklamy.

Remarketing

Dlaczego to rozwiązanie jest wyjątkowo skuteczne? Bardzo prawdopodobne jest to, że osoby, które wcześniej wyraziły zainteresowanie Twoim produktem lub usługą, zwyczajnie odłożyły moment dokonania transakcji na później. W tym przypadku jest wysoce prawdopodobne, że kiedy jeszcze raz zobaczą reklamę oferty, zostaną Twoimi klientami. Co więcej, dla takich użytkowników można przygotować specjalną kreację reklamową, w której w ramach ponownego zaangażowania przedstawi się dodatkowe profity, np. kod rabatowy na pierwsze zakupy lub zniżkę na subskrypcję abonamentu Twojej usługi.

Tworząc autonomiczne reklamy dla grupy remarketingowej, można w nagłówku reklamy umieścić informację o ewentualnej niewielkiej promocji. Osoby, które już widziały reklamę i zobaczą ją ponownie ze zniżką, szybciej zdecydują się na wybór Twojej oferty.

Dodatkowo, Google Ads pozwala na skorzystanie ze standardowej reklamy, aby dotrzeć z przekazem do odbiorców, gdy oglądają inne strony internetowe lub wdrożyć remarketing dynamiczny aby dodatkowo ukazać produkt oglądany wcześniej na stronie Twojego sklepu (dla branży e-commerce).

Lokalizacja

Google Ads to możliwość kierowania reklamy do osób w konkretnych lokalizacjach. Istnieje możliwość dokładnego określenia państwa, regionu, województwa, a nawet dzielnicy. Jest to bardzo wskazane, kiedy chcemy, aby reklama trafiła do wąskiego grona odbiorców.

lokalizacja

To jednak nie wszystko. Dzięki funkcji lokalizacji można monitorować skuteczność reklamy na konkretnych obszarach. Pozwoli to na zwiększenie liczby wyświetleń w miejscach pobytu największej ilości Twoich potencjalnych klientów.

Dodatkowo w sekcji “Lokalizacja” istnieje możliwość wykluczenia konkretnych obszarów, np. w przypadku kierowania na określony promień wokół Twojej firmy, gdy zasięg reklamy wykraczałby poza województwo, gdzie nie chcesz się wyświetlać.

Urządzenia

Google Ads daje możliwość określenia, na których urządzeniach ma się wyświetlać reklama. Do wyboru pozostają tablet, telefon komórkowy, komputer, a także telewizory w przypadku niektórych typów kampanii, np. wideo. W tym miejscu w celu spersonalizowania reklamy można zdecydować, jak często będzie się ona wyświetlać i na jakim urządzeniu. Niektóre z nich być może warto całkowicie wykluczyć? Dzięki możliwości dostosowywania stawek można zwiększyć lub zmniejszyć procentowo ich zakres, aby dać sygnał algorytmowi w jakim kierunku ma optymalizować kampanię (pod które typy urządzeń bardziej, a pod które mniej).

urządzenia

Cennik Google Ads – ile kosztują kampanie Adwords? Jak obniżyć ich koszty?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Powodem tego jest wielorakość zmiennych, które wpływają na ostateczne koszty Google Ads.

Co ma wpływ na koszty reklamy w Google Adwords?

Zadeklarowana stawka za kliknięci

Wpływ na koszty reklamy Google Ads ma zdeklarowana stawka za kliknięcie baneru reklamowego, wyświetlenie filmu lub slajdu. Jeśli zadeklarowana zostanie wyższa stawka, to automatycznie koszt całej reklamy będzie większy. Ważna jest jednak gwarancja, że deklarowana stawka za kliknięcie jest stawką maksymalną. Nigdy nie zapłacisz więcej, a często koszt za kliknięcie będzie dużo niższy. Rzeczywiste CPC (koszt kliknięcia) reklamodawcy wyświetlającego reklamy na pierwszej pozycji może niekiedy przewyższać jedynie o 1 grosz stawkę reklamodawcy z pozycji drugiej, gdyż w aukcji Google Ads płacisz tylko minimalną wymaganą kwotę potrzebną do osiągnięcia przez Twoją reklamę progów rankingu reklamy i pokonania rankingu konkurencyjnej reklamy znajdującej się tuż za Twoją.

Jakość reklamy

Pod tym hasłem znajduje się określenie jakości i skuteczności treści reklamy, doboru słów kluczowych, oraz ocena strony docelowej w stosunku do zapytania użytkownika. Oznacza to, że reklama w Google Ads może generować niższe koszty, pod warunkiem dbałości o jakość i trafność przekazu. Warto jednak pamiętać o wykorzystaniu wszystkich dostępnych pól tekstowych reklamy z zachowaniem limitu znaków, jak również przygotować różnorodne treści zawierające CTA (call-to-action), aby zachęcić do wykonania konwersji.

Należy również podkreślić, że ocenie wyniku jakości podlegają także same słowa kluczowe. W skład wyniku jakości wchodzą takie wskaźniki jak: trafność reklamy (czyli kwestie wymienione wyżej), przewidywany CTR (współczynnik klikalności) – obrazujący prawdopodobieństwo kliknięcia Twoich reklam po ich wyświetleniu, a także jakość strony docelowej (responsywność, łatwość w nawigowaniu a także wyczerpanie przedmiotu reklamy – konkretny opis produktu/oferty).

Optymalizacja kampanii Google Ads

Szczegółowa optymalizacja kampanii i jednoczesny jej monitoring pozwala na obniżenie kosztów reklamy w Google Ads i maksymalne wykorzystanie budżetu. Aby tego dokonać należy:

Format reklamy

Dzięki szerokim możliwościom wyświetlania reklam, kampanie wideo są najkorzystniejszym wyborem pod kątem liczby pozyskiwanych odbiorców. Kampanie Google Discovery lub w sieci reklamowej pozwalają również dotrzeć do szerokiego spectrum nowych odbiorców, jednak stawki za kliknięcie bywają wyższe niż w kampaniach wideo. Z kolei w przypadku kampanii remarketingowych, jeśli grupa osób odwiedzających stronę i dokonujących konwersji z reklam jest dość duża, warto zwiększyć stawkę na taki target i zmaksymalizować skuteczność. Reklamy produktowe dostarczają ważnych informacji o m.in. nazwie reklamodawcy, cenie, koszcie wysyłki, jednak w zależności od branży i konkurencyjności stawka może być niekiedy zbliżona do kosztu kliknięcia reklam danych produktów w wyszukiwarce Google. Warto pamiętać o tym, aby nie pomijać ważnych kanałów promocyjnych np. kampanii zasięgowych (sieć reklamowa, video, Discovery) i budować wizerunek brandu równolegle nawet gdy celem nadrzędnym prowadzonych działań jest skalowanie sprzedaży.

Słowa kluczowe

Koszty reklamy Google Ads a słowa kluczowe to bardzo ważne zagadnienie. Źle dobrane frazy kluczowe mogą bardzo szybko wykorzystać miesięczny budżet bez konkretnych wyników. Aby tego uniknąć, należy stosować się do kilku wskazówek:

Konkurencja w branży

Konkurencja w branży ma spory wpływ na koszty reklamy Google Ads. Jeśli działasz w branży o dużej konkurencyjności i oferujesz podobne produkty, musisz liczyć się z wyższymi kosztami.

Sposób zarządzania kontem Google Ads

Im lepsze zarządzanie kontem w Google Ads, tym koszty reklamy Google będą mniejsze. Musisz tylko zadbać o odpowiednią strukturę konta Google Ads, regularnie optymalizować kampanie i słowa kluczowe, a także systematycznie przeprowadzać audyt Google Ads.

Jak widać — zależności przy określaniu cennika i ostatecznego kampanii Google Ads jest sporo. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój budżet zostanie wykorzystany efektywnie – skontaktuj się z nami!

Kontakt

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.Więcej informacji o Administratorze danych w Polityce Prywatności

    Jak określić budżet reklamowy w Google Ads? Jakie stawki za reklamy Google?

    Wysokość budżetu kampanii Google Ads można oszacować, biorąc pod uwagę sugerowane stawki za kliknięcie i miesięczną przewidywaną liczbę wyszukiwań. Przy uwzględnianiu wydatków na reklamę należy także uwzględnić poziom konkurencyjności danej branży w przestrzeni reklamowej Google. Im wyższa konkurencyjność, tym sugerowana pula zapytań rozkłada się na większą liczbę reklamodawców. To może nie zapewnić satysfakcjonującego poziomu udziału w wyświetleniach czy liczby konwersji w przypadku zbyt niskiego budżetu na starcie kampanii.

    Budżet reklamowy na kampanię jest strategiczną kwestią w planowaniu działań reklamowych w Google Ads. Przy jego ustalaniu warto uwzględnić trendy sezonowe, a także prognozowane stawki z Planera Słów Kluczowych (w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania). Google zapewnia kontrolę nad budżetem – wydatki mogą niekiedy przekroczyć średni budżet dzienny, a czasem być niższe od wartości dziennej, gdy system będzie widział potencjalne konwersje. Jednak w skali miesiąca nie przekroczy on zakładanej wartości.

    Średnie koszty reklamy Google Ads są bardzo trudne do precyzyjnego określenia. Można jednak je oszacować, biorąc pod uwagę stawki za kliknięcie na podstawie dostępnych w Google Ads danych. Wewnątrz tego samego typu kampanii mogą występować różnice w koszcie, biorąc pod uwagę konkretną strategię ustalania stawek (z portfolio smart biddingu Google).

    Koszt reklamy Google Ads w sieci wyszukiwania Google

    Koszt kliknięć w przypadku reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania Google waha się od kilkunastu groszy nawet do kilkudziesięciu złotych. Warto systematycznie sprawdzać koszty reklamy tekstowej i odpowiednio ją optymalizować w celu poprawienia wyników. Przy inicjowaniu działań w ramach kampanii w sieci wyszukiwania warto za punkt odniesienia przyjąć uśrednione wartości stawek dla poszczególnych zapytań z Planera Słów Kluczowych.

    Koszt reklamy Google Ads w sieci reklamowej

    Reklama Google Ads w sieci reklamowej, to nic innego jak reklama graficzna w postaci banerów statycznych lub elastycznej reklamy displayowej (kombinacji tekstu i grafiki). Koszt kliknięć w taką reklamę waha się od kilkunastu groszy do 1,5 zł. Ze względu na mnogość witryn i aplikacji, które oferuje sieć reklamowa Google do wyświetlania reklam typu display warto mieć na uwadze, że w przypadku niektórych stron koszt kliknięcia może być wyższy. Ważnym aspektem optymalizacji kosztu reklamy w GDN (Google Display Network) jest regularne sprawdzanie raportu miejsc wyświetlania reklam i odfiltrowywanie witryn niemarketingowych.

    Koszt remarketingu w Google Ads

    Remarketing to reklama skierowana do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili już Twoją witrynę. Koszt za kliknięcie w tym przypadku waha się od 20 – 80 groszy. Jest to stosunkowo niewielki wydatek, biorąc pod uwagę wysoką skuteczność.

    Koszt reklamy Google Ads w formie wideo

    Google Ads oferuje możliwość umieszczania w sieci reklamowej reklam w postaci video. Taka reklama może być wyświetlana np. na portalu YouTube. W przypadku reklam video płacisz za obejrzenie 30 sekund filmu lub całego filmu, bądź za wyświetlenie 1000 reklam. W pierwszym przypadku koszt oscyluje w granicy kilku / kilkunastu groszy, zaś w drugim będzie to kilka złotych (za 1000 wyświetleń).

    Zobacz najnowsze treści dotyczące Google Ads

    Dostępne sposoby rozliczania reklamy w Google Ads

    Sposoby rozliczania kosztów reklam w Google Ads zależą od rodzaju reklamy i od efektu jaki mają wywołać. Wyróżniamy:

    W Google Ads istnieje także system rozliczania w oparciu o ROAS (Return On Ad Spend). Ten system określa koszty w taki sposób, aby osiągnąć jak najwyższy zwrot z inwestycji w kampanie reklamowe Google Ads, uwzględniając iloraz wartości konwersji przez koszty poniesione przez kampanię w danym czasie. Poziom zwrotu ROAS wyraża się w procentach.

    W ramach metod rozliczeń konta możesz skorzystać m.in. z wygodnych płatności zautomatyzowanych lub comiesięcznych zleceń płatności za swoje działania reklamowe.

    Profesjonalny audyt konta Google Ads – dlaczego warto go przeprowadzić?

    Twoja kampania Ads nie przynosi efektu? Warto wówczas przeprowadzić audyt Google Ads! Pomoże on zidentyfikować potencjalne błędy popełnione podczas tworzenia kampanii czy konfiguracji konta.

    Audyt Google Ads obejmuje:

    Audyt konta Google Ads pomoże Ci w:

    Co wybrać: Google Ads czy SEO? A może Social Media?

    Dobra strategia marketingowa nie może istnieć bez dywersyfikacji możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Tak jak różni są klienci i ich branże, tak różne mogą być strategie. Niemniej Google Ads – w połączeniu z pozycjonowaniem stron oraz obsługą Social Media – może dać fantastyczne rezultaty.

    Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić