Obsługa Social Media – prowadzenie fanpage na Facebooku i konta na Instagramie
Social Media to potężne narzędzie. Poza aspektem czysto rozrywkowym, przy pomocy Facebooka i Instagrama można docierać do potencjalnych klientów ze swoimi produktami lub usługami. Jest to możliwe zarówno przy pomocy płatnych kampanii, jak i bezpłatnego ruchu organicznego pozyskiwanego dzięki zaangażowaniu użytkowników. Skuteczne prowadzenie Social Media, śledzenie aktualnych trendów i tworzenie profesjonalnego marketingu to czasochłonne zajęcie, dlatego proponujemy usługę prowadzenia profili w mediach społecznościowych. Dla naszych klientów realizujemy również efektywne kampanie reklamowe. Skorzystaj z naszego doświadczenia, by dotrzeć do nowych klientów i zwiększać swoje zasięgi!
Prowadzenie Social Media – co możemy zrobić dla Twojej firmy?
Obsługa Social Media polega głównie na planowaniu i publikowaniu treści w mediach społecznościowych. Te treści muszą tworzyć spójną komunikację marki, budując relacje z potencjalnymi klientami. Ważne jest, aby były dostosowane do docelowej grupy odbiorców i angażujące.
Skuteczne Social Media to klucz do osiągania celów biznesowych w internecie. Budowanie zaangażowanej, skupionej wokół profili społeczności to bardzo często niedoceniany, czy wręcz pomijany element strategii budowania wizerunki marki w sieci. Firmowe profile w Social Mediach to doskonała inwestycja, która może zaowocować wzmocnieniem pozycji na rynku i wzrostem wyników finansowych.
Specjalizujemy się w kampaniach marketingowych w mediach społecznościowych. Nasze usługi obejmują zarówno prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie, jak również tworzenie kampanii reklamowych Facebook Ads i Instagram Ads. Zespół doświadczonych specjalistów tworzy skuteczne i angażujące posty, które pomogą budować świadomość marki, angażują odbiorców i wpływają na zaufanie do danego brandu. Jeśli nie posiadasz strony na Facebooku czy konta na Instagramie – nie szkodzi! Pomożemy Ci w założeniu profilu i stworzeniu unikalnej oprawy graficznej, która wyróżni Twój profil na tle konkurencji.
Pikseo pomoże Ci w:
- Prowadzeniu Facebooka i Instagrama;
- Prowadzeniu płatnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.
Prowadzenie fanpage na Facebooku – obsługa i Facebook Ads
Platforma stworzona przez Marka Zuckerberga w czwartym kwartale 2022 roku miała 2 miliardy aktywnych użytkowników dziennie. W Polsce wg. datareportal.com na początku 2023 roku było prawie 18 milionów takich kont. Nie jest więc tajemnicą, że kampanie reklamowe na Facebooku mają potencjał docierania do olbrzymiej liczby osób. Sumienne prowadzenie fanpage’a i tworzenie angażujących użytkowników postów to przepis na zwiększanie zasięgów. Jednak mimo możliwości pozyskiwania ruchu organicznego, nieodłącznym elementem prowadzenia strony na Facebooku powinny być również płatne kampanie.
Nasi specjaliści przeanalizują Twoją konkurencję i biorąc pod uwagę Twoje oczekiwania i cele zaproponują odpowiednio dopasowaną strategię prowadzenia kampanii na Facebooku. Wyselekcjonujemy odpowiednie miejsca docelowe oraz formaty reklamowe i na bieżąco będziemy weryfikowali ich skuteczność. Nieobca jest nam również optymalizacja kosztów i ulepszanie kampanii. Odpowiednie budowanie wizerunku w ramach prowadzenia fanpage firmy na Facebooku bez wątpienia przełoży się pozytywnie na postrzeganie Twojej firmy w Internecie.
Prowadzenie Instagrama – marketing kierowany do młodszych odbiorców
Instagram to komunikacja głównie przy pomocy grafik oraz filmów. Aktywne prowadzenie konta i publikowanie angażujących materiałów potrafi w krótkim czasie zwiększać ilość obserwujących nasz profil oraz ich zaangażowanie. Według statystyk, 70% użytkowników Instagrama ma mniej niż 35 lat. Nie ulega więc wątpliwości, że jest to platforma, którą należy mieć na uwadzę przy promowaniu usług lub produktów skierowanych do nieco młodszego odbiorcy. Podobnie jak w przypadku Facebooka, także na Instagramie konieczne jest tworzenie płatnych kampanii, aby budować zasięgi i zwiększać zaangażowanie.
Jakie są najważniejsze możliwości, jakie oferuje ta platforma?
- Instastory to sztandarowa propozycja tej platformy, która została później przeszczepiona m.in. do Facebooka. Relacje pozwalają na publikacje krótkiego, angażującego materiału (zdjęcia, animacji, filmu etc.). Relacje są widoczne przez 24 godziny od publikacji, chociaż użytkownik może je później dodać do wyróżnionych relacji, widocznych na profilu;
- Siłą Instagrama są Reelsy, czyli krótkie materiały wideo (długość od 3 do 60 sekund). Ten rodzaj contentu jest niezwykle popularny wśród młodych odbiorców i chętnie przez nich konsumowany;
- Nie można również pominąć wartości hashtagów. Pozwalają one precyzyjnie kategoryzować treść. Instagram umożliwia nie tylko obserwowanie konkretnych profili, ale również konkretnych hashtagów związanych z zainteresowaniami danego odbiorcy.
Instagram znakomicie nadaje się do pokazania danej marki “od kuchni”. Młodzi odbiorcy są szczególnie wyczuleni na fałsz. Utożsamiają się wyłącznie z brandami, do którymi są w stanie nabrać zaufania. A do tego zadania znakomicie nadają się kampanie na Instagramie.
Przy prowadzeniu kampanii na Instagramie niezwykle ważne jest odpowiednie zdiagnozowanie odbiorcy. To pozwala na dobranie odpowiedniej formy komunikacji, która trafi do konkretnej grupy docelowej.
Cele reklamy w Social Media – jaki efekt chcesz osiągnąć?
Prowadzenie kampanii Social Media zawsze obliczone jest na jakiś cel. Te mogą być różne, w zależności od oczekiwań klienta. Możemy jednak wyróżnić trzy główne zadania:
1. Zwiększenie rozpoznawalności
Firmy dopiero wchodzące na rynek lub mające w swojej ofercie nowe produkty często nie wiedzą, jak przebić się do świadomości odbiorców i zostać zapamiętanymi. Naszą ofertę prowadzenia Social Media kierujemy również dla takich marek. Oczywiste jest, że efekty takiej kampanii nie zawsze są policzalne. Jednak zbudowana przy naszym udziale rozpoznawalność bez wątpienia może zaprocentować w przyszłości.
2. Zainteresowanie odbiorcy
Proponujesz nowe usługi? Uruchomiłeś nowy portal i chcesz zachęcić do jego odwiedzin? Profesjonalne prowadzenie Social Media Marketingu może dać fantastyczne rezultaty! W ramach prowadzonej strategii możemy zadbać o odpowiednią budowę relacji z twoimi potencjalnymi klientami – czy to za pomocą facebookowego fanpage’a, czy konta firmowego na Instagramie.
3. Konwersje
Standardowym celem prowadzenia reklam w Social Mediach jest konwersja. Kreacje reklamowe adresowane są do odbiorców, którzy na podstawie targetowania mogą wejść z nią w integrację. Tego typu cel realizowany jest przede wszystkim w przypadku sklepów internetowych.
Jakie są konkretne założenia tego typu działań?
- Zwiększenie ruchu na stronie internetowej;
- Aktywność na Twoim koncie w SM;
- Zdobywanie kontaktu;
- Instalowanie Twojej aplikacji;
- Zobaczenie konkretnego posta, filmu itp.
Targetowanie reklamy kluczem do skutecznego osiągania celów biznesowych
Prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych wbrew pozorom nie jest prostym zadaniem. Niejednokrotnie w rozmowach z potencjalnym klientem słyszeliśmy obawy o tzw. „przepalanie budżetu”, czyli brak efektów mimo przeznaczenia znacznych środków na reklamę. Aby uniknąć tego rodzaju problemów, konieczne jest odpowiednie targetowanie reklam na Facebooku czy Instagramie. Co to znaczy? W dużym skrócie chodzi o to, żeby trafiać z reklamami do potencjalnego odbiorcy jeszcze zanim zacznie szukać konkretnych usług czy produktów. W jaki sposób? Facebook (a co za tym idzie — Instagram) pozwala na kierowanie reklam na podstawie nie tylko lokalizacji, ale też zainteresowań danego użytkownika. Obydwie platformy wciąż gromadzą o swoich użytkownikach olbrzymie ilości danych, które mogą być wykorzystywane także przy tworzeniu kreacji reklamowej.
Dla przykładu — osoby interesujące się malarstwem mogą mieć prezentowane reklamy sztalug, farb czy pędzli. Nawet jeśli w momencie zobaczenia reklamy nie zdecydują się na zakup, to utrwalenie się danej marki w świadomości konsumenta może mieć wpływ na jego postępowanie w przyszłości. Media społecznościowe dają ogromną możliwość kreowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy. My zapewnimy ci profesjonalną obsługę fanpage oraz płatnych kampanii Social Mediowych, a Tobie pozostanie skupienie się na prowadzeniu biznesu.
Realizowanie kampanii marketingowych w Social Mediach – krok po kroku
Jak wygląda współpraca z naszą firmą w zakresie kampanii reklamowych Social Media? Oto standardowa ścieżka postępowania:
-
1. Bezpłatna analiza i wycena oferty
Wraz z konsultantem dokonasz analizy szans i zagrożeń w Twojej branży. Sprawdzimy obecną konkurencję na rynku, zweryfikujemy mocne i słabe strony marki. Wszystko po to, aby wybrać pakiet dopasowany do indywidualnych predyspozycji Twojej firmy.
-
2. Podpisanie umowy i uzgodnienie działań
Uzgodnione warunki finalizujemy w umowie. Po jej podpisaniu otrzymasz od nas dodatkowy kwestionariusz ze szczegółową listą pytań. Pytamy o podstawowe i dalsze cele naszych działań, aby ustalić strategię komunikacji w mediach społecznościowych. Zrozumienie marki i Twoich potrzeb to klucz do sukcesu!
-
3. Osiąganie celu
Na tym etapie tworzymy kreacje reklamowe oraz wizerunkowe, które sam akceptujesz. Po uzyskaniu Twojej zgody rozpoczynamy realizację założeń. Segregujemy grupy odbiorców, tworzymy zestawy reklam i wdrażamy działania, aby osiągać cele marketingowe.
-
4. Utrzymanie widoczności
Wykorzystujemy potencjał social media w Real Time Marketingu i nieustannie optymalizujemy nasze działania, dzięki temu Twoja firma jest zawsze na bieżąco. Każdy miesiąc podsumowujemy dla Ciebie w szczegółowym raporcie.
-
5. Analityka kampanii w Social Media
Bez analizy zebranych danych nie jest możliwe wprowadzanie odpowiednich korekt do zaplanowanej kampanii Social Media. Konto firmowe to podstawowe narzędzie w marketingu prowadzonym na Facebooku i Instagramie. W przypadku, gdy celem strategii Social Media jest dotarcie na konkretną stronę WWW, wówczas bierzemy pod uwagę także dane z Google Analytics.
Prowadzenie mediów społecznościowych a kampanie reklamowe – jakie są różnice?
Klienci korzystający z naszych usług obsługi i prowadzenia profili Social Media mają kłopot z odróżnieniem budowania organicznych zasięgów a płatnym kampaniom reklamowym. Czym więc się one różnią?
- Obsługa mediów społecznościowych i prowadzenie profilu firmy — polega na budowaniu organicznych zasięgów profilu firmowego. Angażujące posty, relacje i rolki zwiększają rozpoznawalność marki, co przekłada się nie tylko na ruch na profilu IG lub fanpage na FB, ale również na ruch na Twojej witrynie.
- Płatne kampanie reklamowe w Social Media – przy wykorzystaniu ustalonego z klientem budżetu, prowadzimy kampanię o określonych celach. Może to być kliknięcie w konkretny link, przekierowanie do strony WWW czy wypełnienie formularza. Takie działanie zwykle nie przekłada się na wyższą aktywność społeczności w obrębie profilu, ale jest nastawione na konkretny efekt, który jest mierzony przy pomocy specjalistycznych narzędzi.
Profesjonalna obsługa Social Media a SEO i SEM – czy warto to połączyć?
Nasza agencja oferuje nie tylko usługi w zakresie obsługi Social Mediów. Naszym klientom proponujemy również pozycjonowanie stron internetowych oraz kampanie Google Ads. Czy te usługi są komplementarne? Oczywiście, że tak! Nasza oferta skierowana jest do każdej firmy, która chce poprawić swoją widoczność w sieci, zwiększyć ruch i trafiać precyzyjnie do grupy docelowej. Powierzając obsługę marketingu internetowego swojej firmy naszej agencji zyskujesz pewność, że będzie on obsługiwany przez doświadczonych specjalistów.
- Obsługa mediów społecznościowych i prowadzenie profilu firmy — polega na budowaniu organicznych zasięgów profilu firmowego. Angażujące posty, relacje i rolki zwiększają rozpoznawalność marki, co przekłada się nie tylko na ruch na profilu IG lub fanpage na FB, ale również na ruch na Twojej witrynie.
- Płatne kampanie reklamowe w Social Media – przy wykorzystaniu ustalonego z klientem budżetu, prowadzimy kampanię o określonych celach. Może to być kliknięcie w konkretny link, przekierowanie do strony WWW czy wypełnienie formularza. Takie działanie zwykle nie przekłada się na wyższą aktywność społeczności w obrębie profilu, ale jest nastawione na konkretny efekt, który jest mierzony przy pomocy specjalistycznych narzędzi.
Zobacz najnowsze treści dotyczące Social Media
- Social media marketing w 2024 – co nas czeka?
- Marketing wirusowy – czym jest viral i dlaczego warto go stosować?
- SEO i social media – maksymalizuj efekty
Ile kosztuje efektywne promowanie firmy w Social Media – cennik Facebook Ads i Instagram Ads
Postaramy się odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania, jeśli chodzi o koszty reklam i cennik prowadzenia Social Mediów.
1. Ile muszę przeznaczyć na reklamy Facebook i Instagram Ads?
Co do zasady – nie ma z góry określonej stawki. Jeśli chcesz prócz pozyskiwania ruchu organicznego wykupić reklamę za 100, 200 czy 300 zł – nie ma problemu. Niekiedy jednak Facebook określa minimalny budżet danej reklamy, który nie może być niższy. Dobrze jest rozważyć realizowanie kilku celów reklamowych równocześnie. Wówczas możliwe jest tworzenie tzw. lejka sprzedażowego. Do realizacji takich działań potrzebny jest odpowiedni budżet, niemniej jest to bardzo skuteczna metoda.
2. Czy da się kontrolować wydatki za kampanię FB i IG?
Oczywiście. Narzędzia biznesowe Meta, a dokładnie konto reklamowe umożliwiające emisję reklam na Facebooku i Instagramie pozwala na ustawienie limitu wydatków dla realizowanych kampanii.
3. Jak kupić reklamy na Facebooku czy Instagramie?
W każdym miejscu na świecie, za pomocą Menedżera Reklam. Nie ma znaczenia czy interesuje cię reklama na Facebooku w Bydgoszczy, Warszawie czy Poznaniu.
Warto rozważyć powierzenie prowadzenia kampanii facebookowej i instagramowej naszej agencji, bo wykonamy te wszystkie działania za Ciebie. Na podstawie budżetu, którym dysponujesz, dopasujemy propozycje działań. Razem skutecznie dotrzemy do potencjalnych odbiorców i zrealizujemy dla Ciebie zakładane cele!