Ukłon w stronę webmasterów – filtr „wiadomości” w raporcie GSC

Google Search Console to narzędzie wykorzystywane przez każdego specjalistę SEO, chociaż nie tylko. Zdarza się, że korzystają z niego również właściciele przedsiębiorstw, którym zależy na poprawieniu swojej widoczności w internecie. W swoich podstawowych założeniach GSC służy do monitorowania statusu indeksacji strony przez roboty Google’a. Platforma ta jest całkowicie darmowa, zatem jak najbardziej warto z niej korzystać. Problemem jednak wielu pracowników branży SEO były ograniczenia GSC.

Jednym z nich był brak filtru „wiadomości” w raporcie skuteczności. A nie da się ukryć, że to spore utrudnienie skutecznych działań SEO. Dotychczasowy brak możliwości sprawdzenia ruchu w obrębie tej sekcji skutecznie uniemożliwiał przygotowanie odpowiednich strategii w ramach pozycjonowania stron. Dlatego webmasterzy od dłuższego czasu zalewali firmę Google prośbami o dodanie takiej funkcjonalności. Braku reakcji na głos użytkowników firmie z Kalifornii zarzucić nie można, zatem pod koniec lipca doczekaliśmy się dodania takiego filtra. Ponad 800 serduszek pod postem na Twitterze „Google Webmasters” jasno sugeruje, że wywołało to niemały entuzjazm wśród specjalistów SEO.

Przemyślana implementacja

Warto zaznaczyć, że specjaliści z Google’a zdecydowali się podejść do sprawy z pełnym profesjonalizmem i znajomością potrzeb webmasterów. Dlatego zawarte w raporcie dane obejmują jedynie ruch dotyczący występowania witryny w sekcji Google Wiadomości. Informacje te wysyłane są bezpośrednio na skrzynki mailowe właścicieli kont GSC, którzy obsługują strony internetowe podpięte pod Google News. Dostajemy więc wyłącznie najpotrzebniejsze dane dotyczące wyłącznie interesującego nas zagadnienia, nie musimy ich filtrować, aby znaleźć najpotrzebniejsze informacje.

Funkcjonalności ta pozwala przede wszystkim na szczegółową analizę fraz kluczowych pojawiających się w „Wiadomościach” i, dzięki wynikom tej analizy, przygotowanie skutecznej strategii w zakresie content marketingu. Mając dostęp do niezbędnych informacji, praca webmastera chcącego pozyskać kompleksowe dane na temat ruchu w obrębie witryny, planowane działania SEO będą znacznie skuteczniejsze i bardziej wieloaspektowe niż dotychczas. Niby niewielki szczegół, a jednak komfort pracy dla specjalistów od marketingu internetowego znacznie większy.

Chcesz być na bieżąco z nowinkami z branży?