5 rzeczy, które powinieneś zrobić na swojej stronie internetowej

Jeśli chcesz, aby strona Twojej firmy była chętniej odwiedzana i generowała zyski, musisz zadbać o jej widoczność w wyszukiwarce. Zanim podejmiesz współpracę z agencją SEO czy zapłacisz za kampanię AdWords, powinieneś jednak wykonać kilka innych działań związanych z web usability. Wymieniamy je w kolejności losowej.

Jak prezentuje się Twój biznes

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak w oczach użytkowników prezentuje się Twoja strona internetowa? Jeśli nie, powinieneś to zrobić! Nie każda firma musi mieć „na dzień dobry” pełną identyfikację wizualną, choć na pewno w dłuższej perspektywie czasowej, dobrze jest w nią zainwestować. Na początek jednak, zadbaj po prostu o to, aby strona wyglądała atrakcyjnie.
Zwróć uwagę na estetykę. Poruszając się po sieci, możesz zauważyć wiele stron-koszmarków. Postaraj się, aby Twoja nie była jedną z nich! Potencjalny klient szybko ucieknie z brzydkiej witryny, więc w Twoim interesie jest, aby go zatrzymać. Jeśli Twoja strona nie jest atrakcyjna na poziomie wizualnym to, nawet jeśli pozycjonujesz swój sklep czy portal, nie możesz liczyć na zwrot z inwestycji. Zadbaj o pierwsze wrażenie, jakie robi Twoja strona, a dopiero później myśl o płatnych reklamach i pozycjonowaniu. Dla klienta wygląd ma bowiem znaczenie! Spraw, by po załadowaniu strony głównej użytkownik zobaczył nowoczesną, spójną oprawę graficzną, a także na pierwszy rzut oka mógł rozpoznać, czym zajmuje się Twoja firma.

Nie możesz sobie pozwolić na błędy

Twój serwis musi działać prawidłowo. Błędy na stronie i długie ładowanie się witryny zniechęcają użytkowników oraz są nieprzyjazne dla wyszukiwarki. Nieprawidłowości będą więc negatywnie wpływać na Twoją pozycję w Google. Przykładem może być popularny Error 404, chociaż nie zawsze powstaje on z winy administratora strony. Może pojawić się także wówczas, gdy użytkownik pomyli litery w trakcie wpisywania adresu podstrony w wyszukiwarkę. Można jednak rozwiązać ten problem, ustawiając własną stronę, która będzie się wyświetlać w takich sytuacjach.
Postaraj się wyeliminować także inne błędy, a jeśli nie masz wystarczającej wiedzy na temat programowania, skorzystaj z pomocy doświadczonego usługodawcy. My chętnie Ci w tym pomożemy!

Omijaj treści zakazane

Pewnie już słyszałeś, że na stronie powinna być wartościowa treść. Jeśli będziesz miał content, to i użytkownik będzie ukontentowany, i wyszukiwarka bardziej przyjaźnie spojrzy w Twoim kierunku. Dbaj więc o to, aby na firmowej stronie dość często pojawiały się nowe artykuły, ciekawe dla potencjalnych klientów. W pierwszej kolejności jednak umieść stosowne opisy na stronie głównej i podstronach, tak aby Twoi przyszli klienci wiedzieli, z jakim przedsiębiorstwem mają do czynienia.
Jeśli na stronie można znaleźć zaledwie kilka zdań opisu, to nie łudź się, że będziesz mieć dobre wyniki sprzedażowe. Nie stroń od języka marketingowego i przygotuj ciekawe treści, które dadzą jakąś wartość potencjalnemu klientowi. Omijaj za to literówki, błędy ortograficzne, stylistyczne i tak dalej. One nie wpłyną korzystnie na Twój profesjonalizm, a więc są zakazane! Jeżeli nigdy nie byłeś orłem z języka polskiego, to lepiej zleć pisanie tekstów na swoją stronę doświadczonemu copywriterowi. Możesz też skorzystać z, oferowanej przez Pikseo, kompleksowej optymalizacji witryny, w trakcie której przygotujemy dla Ciebie także profesjonalne teksty.

Nikt nie wie, jaki jest Twój adres

Jeżeli dopiero ruszasz ze swoim biznesem, przemyśl kwestię domeny. Spraw, żeby łatwo było Cię znaleźć w Internecie. Użytkownik dużo łatwiej zapamięta krótką i chwytliwą nazwę strony niż jakiś pokręcony skrót, o którego znaczeniu nikt nie ma pojęcia. Oczywiście, Twoja nazwa powinna być także związana z tym, co oferujesz.
Jeżeli zaś od dawna masz firmową stronę internetową, ale do tej pory funkcjonowała ona na przykład dzięki darmowemu silnikowi WordPressa, zmień to! W takim przypadku koniecznie znajdź hosting, serwer i wykup domenę. Adres typu „www.xxx.wordpress.com” nie wygląda profesjonalnie i nie wpłynie pozytywnie na SEO. Jeżeli nie wiesz, po co Ci serwer i hosting, i do czego to w ogóle służy, to zleć wszystko specjaliście.

Kieruj się intuicją, dbając o web usability

Jeszcze inna kwestia to intuicyjność witryny i szeroko pojęta użyteczność (web usability). Twoja strona musi być funkcjonalna i efektywna. Użytkownik powinien poruszać się po niej z łatwością. Zaprojektuj menu tak, aby stanowiło logiczną całość. Zadbaj o to, aby z każdej podstrony można było łatwo wrócić do strony głównej. Ułatw użytkownikom nawigację. Postaraj się też, aby witryna była tak skonstruowana, żeby pomagała w sprzedaży. Często dopiero po przetestowaniu różnych rozwiązań można stwierdzić, które rzeczywiście odpowiadają Twojej grupie docelowej. Nie bój się zatem eksperymentować, ale rób to rozsądnie.
Zastanów się nad oczekiwaniami Twoich potencjalnych klientów. Pomoże to w zaprojektowaniu strony, interesującej dla konkretnych użytkowników. Twoja witryna powinna pozytywnie wyróżniać się na tle innych, konkurencyjnych stron. Zadbaj o to, by internauta miał dobry powód, by do Ciebie wracać.

Strona internetowa stanowi potężny atut w biznesie. By tak było, trzeba jednak poświęcić jej trochę czasu i pieniędzy. Musisz potraktować ją jako jedną z ważniejszych inwestycji w rozwój swojego biznesu! Inaczej grozi Ci, że w wielości innych witryn, Twoja pozostanie niezauważona. Jeśli chcesz, aby nasi specjaliści pomogli dopracować Twoją stronę, skontaktuj się z nami.