SEO Copywriting

SEO copywriting to bardzo ważne wsparcie procesu pozycjonowania. Pomimo wzrostu znaczenia przekazów multimedialnych, tekst ciągle jest w czołówce, jeśli chodzi o przekazywanie treści.

Tekst tworzony zgodnie z regułami SEO copywritingu funkcjonuje na dwóch poziomach. Z jednej strony musi to być wartościowy przekaz, który zainteresuje odbiorców i który będzie promował ważne, bardzo przydatne informacje, a nawet pomoże w rozwiązywaniu konkretnych problemów czytających go internautów. Z drugiej strony – jakość i kształt tekstu wpłynie na proces pozycjonowania. Dobry artykuł, oczywiście, przyczyni się do osiągnięcia lepszej pozycji w wyszukiwarce, ale źle napisany może być poważną przeszkodą w skutecznym pozycjonowaniu.

Warstwa merytoryczna oraz perswazyjna tekstu jest oczywista dla wszystkich. Skoncentrujemy się tutaj zatem na kilku regułach SEO, które powinien brać pod uwagę każdy twórca przekazu tekstowego.

SEO copywriting to pisanie artykułów z uwzględnieniem słów kluczowych, na jakie pozycjonowany jest dany serwis. Słowa takie powinny być jakoś wyróżnione (np. kursywa, pogrubienie), bo wtedy zostaną uznane przez roboty indeksujące za ważne, a o to przecież chodzi.

seo-copywriting2

Nie należy jednak przesadzać z ilością i częstotliwością występowania fraz kluczowych. Po pierwsze, będzie to zbyt uciążliwe dla czytającego tekst odbiorcę, po drugie – może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego, tzn. zamiast pomóc w pozycjonowaniu, utrudni je. Wszystko dlatego, że Google może uznać taki tekst za nienaturalny, skomponowany właśnie pod SEO a nie pod odbiorcę. Za to można zostać ukaranym nawet spadkiem pozycji na liście wyszukiwania. Algorytm Google radzi sobie coraz lepiej z powiązaniem synonimów czy z rozpoznawaniem kontekstu.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży SEO i śledzeniu najnowszych trendów w pozycjonowaniu wiemy, jak pisać teksty bezpieczne, uwzględniające mechanizmy działania SEO i jednocześnie wciągające oraz perswazyjne. Wiemy doskonale, jak wkomponować w przekaz odpowiednie frazy kluczowe, w jakich częściach tekstu je umieścić i w jakiej ilości. Wszystko to sprawia, że pisane przez nas teksty są skutecznym elementem wspomagającym pozycjonowanie.

W naszej ofercie znajduje się także optymalizacja już istniejących tekstów oraz ich audyt pod kątem SEO.

Tworzone przez naszych specjalistów teksty uwzględniają takie elementy jak wspomniane już użycie i odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych czy skuteczne wykorzystanie nagłówków oraz fraz w anchorach. Przy tym formatowane są tak, by były wygodne do czytania dla odbiorców (np. śródtytuły, akapity).

Nasi copywriterzy napiszą każdy tekst tak, by uwzględniał reguły SEO, a przy tym był interesujący i merytoryczny.