Pozycjonowanie stron Gdynia – skuteczne lokalne SEO dla Twojego biznesu!

Gdynia jako miejscowość nadmorska jest chętnie odwiedzana przez turystów. To znacząca grupa docelowa, której nie można pominąć planując działania pozycjonowania lokalnego. Turyści poszukują miejsc noclegowych, punktów gastronomicznych, sklepów z pamiątkami, miejsc wartych odwiedzenia, ale również konkretnych usług, jak fryzjer, barber czy kosmetyczka. Pozycjonowanie lokalne z zawężeniem frazy kluczowej na Gdynię to szansa, aby pozyskiwać nowych Klientów, co przełoży się również na obroty i zyski z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Pozycjonowanie stron internetowych Gdynia jest tym, czego potrzebuje Twój biznes!

Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie prowadząc biznes w Gdyni?

Turyści przebywający w danej miejscowości często nie wiedzą, gdzie mogą zjeść dobry obiad w przystępnej cenie albo jakie atrakcje warto tam zobaczyć. Informacji na ten temat najczęściej poszukują w Internecie. Jeżeli dana restauracja w wynikach wyszukiwania pojawi się na wyższej pozycji, to ma też większe szanse na to, że chętnie ją odwiedzą nowi goście i zanotuje wzrost sprzedaży. Podobnie wygląda sytuacja z innymi małymi biznesami i firmami z Gdyni. Każdy turysta to potencjalny klient, a każdy klient to potencjalny zarobek. Pozycjonowanie lokalne daje więc przewagę w sieci i w danej branży temu, kto korzysta z usług profesjonalnej agencji SEO. Oczywiście są też usługi mniej konkurencyjne od gastronomii. Ale nawet jeśli ktoś zajmuje się wynajmem łodzi czy jachtów, powinien zadbać o swoją widoczność w Internecie. W przeciwnym wypadku jego oferta dla turystów zwyczajnie pozostanie niedostrzeżona.

Gdynia

Nie można też zapominać o rodzimych mieszkańcach Gdyni, którzy również są ważną grupą docelową. Wprawdzie znają oni lokalny rynek i mają swoje ulubione miejsca, ale nowa restauracja bez dodatkowego wsparcia, jakim jest pozycjonowanie lokalne, nie przebije się do świadomości konsumentów. Również na temat działalności niszowych i rzemieślniczych rodowici gdynianie nie muszą posiadać wiedzy. Pozycjonowanie strony pod kątem wyszukiwarek internetowych daje więc szansę nie tylko na lepszą konwersję, ale również może się przełożyć na znacząco większe zyski dla firmy. Prowadząc unikatową lub wyróżniającą się na rynku działalność warto również poszerzyć grupę docelową o mieszkańców i turystów z Gdańska oraz Sopotu. Oni też są potencjalnymi klientami. Bliskość tych miejscowości może w tym przypadku stanowić dodatkowy atut dla biznesu w Gdyni.

Frazy kluczowe a skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Gdyni

Niektórym może się wydawać, że wystarczy umieścić kluczowe frazy w tekście na stronie WWW, a witryna sama się wypozycjonuje w wyszukiwarce. W rzeczywistości pozycjonowanie lokalne to proces znacznie bardziej skomplikowany, który wymaga wiedzy, umiejętności oraz doświadczenia w marketingu internetowym. Firma Pikseo ma te atuty po swojej stronie, a dodatkowo jej działania SEO przynoszą rzeczywiste i mierzalne efekty. Potwierdzeniem tych słów jest zakładka „Case study” na naszej stronie internetowej, gdzie w szczegółowy sposób opisaliśmy konkretne przypadki zrealizowanych kampanii dla Klientów z różnych branż. Owszem, słowa kluczowe są ważne, ale to tylko jeden z elementów skutecznego procesu pozycjonowania. Zwiększony ruch na stronie zależy od wielu czynników. My bierzemy pod uwagę wszystkie z nich, aby Twój biznes mógł poszczycić się wysoką pozycją w wyszukiwarce Google.

molo południowe w Gdynii

Na czym polega pozycjonowanie i optymalizacja strony WWW?

Pozycjonowanie stron WWW pod kątem SEO to proces. Choć każdą strategię optymalizacji dostosowujemy indywidualnie, istnieje pewien schemat, w oparciu o który realizujemy kolejne działania. Oczywiście czas poświęcony na każdy z elementów może być różny. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby wykonane przez nas usługi były najwyższej jakości oraz pozwalały na realizację założonych celów. Z tego powodu naszą pracę można podzielić na następujące etapy:

  • Poznanie potrzeb Klienta – każdy ma swoje wyobrażenia i oczekiwania odnośnie pozycjonowania stron pod kątem SEO. Chcemy dowiedzieć się, jakie są Twoje. Pewne cele są realne do osiągnięcia, a o inne trzeba powalczyć bardziej. Dobrze, jeśli na wstępie będziesz wiedział, co możemy Ci zaproponować;
  • Dobór słów kluczowych – wspomniany już wyżej jeden z elementów skutecznego pozycjonowania. Właściwe dobranie frazy kluczowej rzeczywiście pozwala zdziałać cuda w wyszukiwarce Google. W przypadku zawężenia lokalnego jej część stanowi konkretna lokalizacja. W tej sytuacji fraza może więc przykładowo brzmieć „dobra tania restauracja Gdynia” albo „wynajem łodzi w Gdyni”. Wszystko oczywiście jest uzależnione od konkretnego biznesu;
  • Audyt i analiza witryny – niezwykle istotny krok w kierunku poprawienia pozycji w wyszukiwarce internetowej. Strony WWW często zawierają błędy oraz niedopatrzenia, które wpływają na ich mniej sprawne funkcjonowanie i w konsekwencji niższe pozycje przydzielane w wyszukiwarce Google. Właściciele witryn nie są nawet tego świadomi. Naszym zadaniem jest więc to sprawdzić i znaleźć na Twojej stronie internetowej wszystko, co przeszkadza jej w lepszym rankingu. Kiedy otrzymasz szczegółowy raport, będziesz mógł zapoznać się ze wszystkimi proponowanymi przez nas działaniami optymalizacyjnymi. Musisz się jednak liczyć z tym, że odrzucenie nawet części z nich utrudni wypracowanie zadowalającej widoczności w sieci.
  • Stworzenie strategii SEO – na podstawie szczegółowego audytu powstaje plan ulepszeń oraz hierarchia czynności, jakie należy wykonać, aby strona www uzyskała lepszą widoczność. Działania mogą obejmować content, ale również przebudowę całej witryny;
  • Optymalizowanie treści – założeniem wyszukiwarki Google jest dostarczanie użytkownikom Internetu wyników coraz lepiej dopasowanych do intencji ich zapytań. Dlatego staramy się dostosować zawartość tekstową i graficzną strony w taki sposób, aby była atrakcyjna zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i dla internautów. To niełatwe zadanie, ale znamy się na naszej pracy. Wysokiej jakości treści mają znaczący wpływ na wyniki wyszukiwania Google;
  • Linkowanie – to element, który dla algorytmów Google również ma znaczenie przy ocenie zawartości strony internetowej. Linki można tu podzielić na wewnętrzne – w obrębie witryny, jak i zewnętrzne – pochodzące z innego adresu WWW. Te drugie powinny być wartościowe – czyli być z domen o dobrej historii i renomie.
  • Monitorowanie strony oraz wprowadzanie korekt – pozycjonowanie to proces ciągły, którego nie można zaniedbywać, bo wytyczne algorytmów ulegają zmianom. Dlatego stała kontrola tego, co się dzieje z daną stroną i jak reaguje ona na wszelkie zmiany, jest tak istotna. Oczywiście kiedy wymaga tego sytuacja, wprowadzamy niezbędne poprawki czy wdrożenia, aby strona internetowa Twojej firmy wciąż utrzymywała możliwie najwyższe pozycje w Google.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? – cennik pozycjonowania w Google z agencją SEO

Dobra inwestycja ma miejsce wtedy, gdy zainwestowane środki zwracają się z nawiązką. Pozycjonowanie lokalne na Gdynię może przynieść Twojej działalności gospodarczej nowych klientów, a co za tym idzie dodatkowy zysk. Działania optymalizacyjne mają swoją cenę, ale są jej warte. Nie oznacza to jednak, że cena pozycjonowania stron w Gdyni jest szczególnie wysoka. Koszta są ustalane indywidualnie na podstawie zakresu prac i zadań, jakie mamy do wykonania, aby wypozycjonować Twoją witrynę. Sam możesz zdecydować, które z nich mamy dla Ciebie wykonać. Działanie lokalne zazwyczaj jest tańsze niż pozycjonowanie szerokie o zasięgu ogólnopolskim. Ma to związek z mniejszą konkurencją, która jest zawężona do konkretnego regionu.

Jeżeli chcesz poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce wspólnie z firmą Pikseo, zachęcamy, aby skontaktować się z naszymi konsultantami. Razem znajdziemy najlepsze dla Ciebie rozwiązanie. Jeśli obawiasz się zapytać, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Gdyni, być może do kontaktu zachęci Cię nasza bezpłatna wycena.

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Więcej informacji o Administratorze danych w Polityce Prywatności

    Pozycjonowanie lokalne na Gdynię – FAQ

    Czy posiadanie strony internetowej jest konieczne, aby pozycjonować lokalnie biznes w sieci?

    Własna witryna ma duże znaczenie pod kątem pozycjonowania swojego biznesu na rynku i wpływa na budowanie świadomości marki. To ważny element marketingu internetowego. Pozycjonowanie sklepów internetowych to obecnie niemal konieczność. Własna witryna nie jest jednak wymogiem koniecznym w przypadku pozycjonowania lokalnego. Skuteczną strategię można przeprowadzić również przy pomocy wizytówki Google Moja Firma, czym także się zajmujemy w ramach naszych usług SEO.

    Ile potrzeba czasu na skuteczne pozycjonowanie lokalnego biznesu w Gdyni?

    Gdynia to prężnie rozwijające się miasto. W niektórych z branż panuje duża konkurencja, w innych mniejsza. To wszystko ma znaczenie. Pełne efekty pozycjonowania zazwyczaj wymagają czasu oraz systematycznej pracy specjalistów z zakresu SEO. Czasem trzeba poczekać 3 miesiące, a czasem pół roku. Oczywiście zdarza się, że przy mniej konkurencyjnych frazach pierwsze pozytywne rezultaty dotyczące widoczności w wynikach wyszukiwania można zaobserwować już po kilku tygodniach.

    Czy osiągnięcie pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google jest możliwe?

    Tak, jest to możliwe, choć nigdy nie jest to zadanie łatwe. Pierwsza pozycja strony internetowej w wyszukiwarce zależy od wielu czynników, a algorytmy są stale zmieniane. Nie ma więc żadnej gwarancji, że uda się osiągnąć taki cel. Nie należy więc go sobie z góry zakładać, choć oczywiście robimy wszystko, aby ranking Twojej strony był jak najwyższy. Dlatego pracują dla nas specjaliści w swojej dziedzinie, którzy przechodzą nowe szkolenia i poszerzają swoje kompetencje. Decydując się na pozycjonowanie warto pamiętać, że pozycja na pierwszej stronie wyświetlania to także znakomity wynik.

    Jakie informacje będą potrzebne przed rozpoczęciem współpracy pozycjonowania na Gdynię?

    Na początek chcemy poznać Twój biznes oraz jego specyfikę – oferowane produkty i usługi, unikatowe elementy w ofercie. Branża, w jakiej funkcjonujesz, plan na rozwój i cele sprzedażowe również są dla nas ważne. Na podstawie zdobytych informacji oraz szczegółowego audytu strony www przygotujemy bowiem indywidualną strategię pozycjonowania, która ma przynieść określone efekty w Gdyni. Musimy też wiedzieć, jaki okres współpracy i budżet na działania SEO przewidujesz. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z nami, z pewnością poprosimy Cię również o adres witryny oraz kod dostępu do panelu zarządzania treścią. Kiedy już podpiszemy szczegółową umowę, niezwłocznie przystąpimy do realizacji zadania „Twój biznes plus pozycjonowanie Gdynia”.

    Czy agencja Pikseo zajmuje się wyłącznie pozycjonowaniem lokalnym?

    To tylko jedna z naszych specjalności. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron i wszelkich działaniach związanych z SEO. Jeśli zdecydujesz się poszerzyć zasięg Twojego biznesu, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić to wspólnie z nami. Pozycjonowanie na terenie całej Polski nie jest nam obce i na tym polu również mamy swoje sukcesy. Wspomagamy także Klientów w kampaniach Google Ads, a także w prowadzeniu firmowych mediów społecznościowych. Kompleksowe działanie przynosi najlepsze efekty. Dzięki współpracy z agencją SEO masz duże szanse, aby znacząco poprawić pozycję swojej firmy w sieci.

    widok na Statek-Muzeum Dar Pomorza w Gdynii

    Miejsca, które warto zobaczyć w mieście Gdynia

    Wprawdzie Gdynia otrzymała prawa miejskie dopiero w 1926 r., ale bez wątpienia jest to jedno z najprężniej rozwijających się miast w Polsce. Niewątpliwie wpływ na to ma nadmorskie położenie, które sprzyja powiązanym z tym faktem gałęziom biznesu. Rozwój tej miejscowości jest jednak zrównoważony. Oprócz morza istotnym atutem są też duże obszary zielone w obrębie granic miasta. To wszystko sprawia, że według badań gdynianie uznawani są za bardziej szczęśliwych na tle mieszkańców z innych miast w Polsce. Pozycjonowanie w Gdyni ma więc wiele zalet. Wśród miejsc, które warto zobaczyć w tym mieście należy wymienić:

    1. Skwer Kościuszki – reprezentacyjna ulica miasta, która stanowi jego wizytówkę. Zieleń i bliskość morza mieszkańcom Gdyni nieco rekompensują brak typowej starówki.

    2. Molo Południowe – kolejne obowiązkowe miejsce dla turystów przebywających w Gdyni. Znajduje się tam wiele atrakcji, wśród których najważniejsze to żaglowiec „Dar Młodzieży” oraz jednostki muzealne „Dar Pomorza” i niszczyciel ORP „Błyskawica”. Warto również odwiedzić umiejscowione na molu Akwarium Gdyńskie.

    3. Plaża miejska i Bulwar Nadmorski im. Feliksa Nowowiejskiego – odpoczynek bierny albo aktywny – Gdynia daje wybór. Plaża miejska to urokliwe miejsce, a przylegający do niej nadmorski bulwar stanowi jedną z ulubionych tras spacerowych mieszkańców. Jego długość to 1,5 km.

    4. Gdynia Orłowo – południowa dzielnica miasta ma dwie interesujące atrakcje. Pierwsza to molo o długości 180 m, a druga to Klif Orłowski – charakterystyczny stromy brzeg o walorach krajobrazowych. Orłowo jest zdecydowanie spokojniejszą częścią miasta, gdzie można odpocząć od zgiełku i tłumu turystów.

    5. Kompleks obiektów sportowych – to propozycja dla miłośników różnych dyscyplin. Blisko siebie położone są bowiem funkcjonalny stadion piłkarski, Narodowy Stadion Rugby oraz hala widowiskowo-sportowa. Konstrukcja tego ostatniego obiektu jest mocno nietypowa – przypomina skorupę żółwia, a część dachu została pokryta naturalną roślinnością.

    Sprawdź oferty pozycjonowania w innych miastach:

    Oceń ten artykuł

    Średnia ocen użytkowników 4.9 / 5. Ilość głosów użytkowników 211

    Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.