Pozycjonowanie stron internetowych w Dąbrowie Górniczej z agencją SEO

Aby prowadzić obecnie skuteczne działania marketingowe, przedsiębiorca nie może zapomnieć o swojej widoczności w Internecie. To najlepszy sposób, aby nowy klient go zauważył i zdecydował się na transakcję. Z kolei decydując się na działania marketingowe w Internecie warto zwrócić szczególną uwagę na optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dotyczy to każdej lokalizacji. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Dąbrowie Górniczej należy do najskuteczniejszych metod, dających najbardziej długotrwałe efekty. Zaufaj naszej profesjonalnej agencji SEO i zwiększ widoczność swojego biznesu.

Pozycjonowanie lokalne stron i sklepów internetowych w Dąbrowie Górniczej

Dąbrowa Górnicza to miasto będące jednym z ważniejszych ośrodków konurbacji górnośląskiej. Położenie sprzyja rozwojowi gospodarczemu oraz licznym inwestycjom. W obrębie miasta znajduje się wiele zakładów produkcyjnych oraz zajmujących się przetwórstwem. Do tego doliczyć należy liczne obiekty oraz sieci handlowe. Nie brak też jednak mniejszych przedsiębiorstw i działalności usługowych. Zakłady fryzjerskie czy kosmetyczne, jubiler, złotnik, zegarmistrz, szewc, kaletnik. To oprócz sektora HoReCa – hoteli, restauracji i kawiarni, gdzie konkurencja jest bardzo duża – działalności, które mogą najwięcej zyskać na pozycjonowaniu lokalnym w mieście Dąbrowa Górnicza. W przeciwieństwie do tzw. sieciówek często nie mają one strategii marketingowej albo jest ona niespójna. Z ich usług korzysta się przy tym raz na jakiś czas lub znajdują się wręcz poza głównym nurtem zainteresowań. W związku z tym potencjalny klient musi najpierw dowiedzieć się o ich funkcjonowaniu, aby takie punkty w ogóle odwiedzić. Poczta pantoflowa to coraz mniej skuteczna metoda. Lokalne pozycjonowanie stron WWW sprawdzi się tu jednak znakomicie. Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą na terenie Dąbrowy Górniczej, z pewnością warto rozważyć optymalizację strony internetowej pod kątem tzw. local SEO. Oczywiście będzie to działanie równie skuteczne w odniesieniu do dużych firm z siedzibą lub filią w Dąbrowie Górniczej. Podobnie zresztą jak w przypadku sklepów internetowych z punktem stacjonarnym w omawianej lokalizacji.

panorama Dąbrowy Górniczej

Optymalizacja a lokalne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie lokalne to w największym uproszczeniu proces optymalizacji strony internetowej lub sklepu internetowego w taki sposób, aby przyciągały one jak najwięcej zainteresowanych osób w danej lokalizacji, w tym przypadku w Dąbrowie Górniczej. Większy ruch w witrynie przekłada się z kolei na zwiększenie świadomości konsumentów odnośnie produktu czy usługi, ale także na konwersję – np. zapisy do newslettera czy dokonanie transakcji. Ma więc to pozytywne przełożenie na obroty danego biznesu. W praktyce celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, która od wielu lat pozostaje najpopularniejsza wśród użytkowników Internetu zarówno na świecie, jak i w Polsce. Mechanizm jest więc prosty. Im wyższa pozycja strony WWW, tym większe szanse na to, że będzie ona częściej odwiedzana. W rzeczywistości Google nie do końca wspiera jednak pozycjonowanie, a raczej wartościuje naturalnie zadbane witryny. Tak więc algorytmy wyszukiwarki oceniają dane strony. Pozycjonowanie to działanie, które ma poprawić ich kondycję. Jednocześnie tylko specjaliści SEO z dużym doświadczeniem są w stanie realnie zoptymalizować witrynę, aby faktycznie lokalne działania marketingowe w Internecie przynosiły wymierne efekty.

Najważniejsze korzyści z tytułu pozycjonowania stron WWW w Dąbrowie Górniczej

Firmy decydują się na marketing internetowy z określonych powodów. Profesjonalnie przeprowadzone działania pod kątem SEO niosą dla przedsiębiorców liczne korzyści. Wśród tych najważniejszych warto wymienić:

  • uzyskanie lepszej widoczności stron w wyszukiwarce Google – to podstawa działań optymalizacyjnych;

  • budowanie świadomości i zaufania do swojej działalności gospodarczej w danej lokalizacji – efekty wizerunkowe przynoszą korzyści także w dłuższej perspektywie;

  • dotarcie z ofertą do mieszkańców Dąbrowy Górniczej oraz przyjezdnych – wielu miejscowych nie wie o funkcjonowaniu w okolicy małych biznesów, z kolei przyjezdni często w sieci szukają informacji na temat restauracji, noclegów czy warsztatów samochodowych;

  • zwiększenie na stronie internetowej wartościowego ruchu – celowe odwiedzanie strony i aktywność w obrębie serwisu są zawsze lepsze niż przypadkowa wizyta, zwiększa to też szanse konwersji;

  • pozyskiwanie klientów – to istota każdej działalności gospodarczej, bo generuje przychody firmy

  • zdobycie przewagi konkurencyjnej – jest to możliwe zwłaszcza w sytuacji, gdy rozpocznie się działania optymalizacyjne wcześniej od innych firm z branży;

  • optymalizację strony internetowej i/lub wizytówki w Google – działania SEO poprawiają funkcjonalność witryny oraz dostosowują wizytówkę do wytycznych algorytmów.

Etapy w procesie skutecznego pozycjonowania lokalnego z agencją SEO

Decydując się na pozycjonowanie warto wiedzieć, że nie jest ono jednorazowym działaniem, które wykonuje się, a następnie można zaniechać. Taka taktyka prędzej czy później przyniesie rezultaty odwrotne od zamierzonych. Pozycjonowanie lokalne w Dąbrowie Górniczej to proces ciągły. Niemniej wśród działań można tu wyróżnić pewne elementy stałe, które profesjonalna agencja SEO musi wykonać, aby optymalizacja była skuteczna. Za kolejne etapy w procesie pozycjonowania lokalnego możemy uznać:

  • Kontakt ze zleceniodawcą – dzięki niemu dochodzi do doprecyzowania celów i wzajemnych oczekiwań. Nie wszystkie z nich będą możliwe do zrealizowania, a innych nie da się osiągnąć w krótkim czasie. Na skuteczne pozycjonowanie stron wpływ ma wiele czynników. Niemniej pewne kwestie warto wyjaśnić na wstępie, aby dalsza współpraca przebiegała pomyślnie;

  • Dobór fraz kluczowych – działanie to ma wspomóc techniki pozycjonowania. Słowa kluczowe, które znajdą się w tekstach na stronie, powinny pasować do branży oraz do danego biznesu. To m.in. na podstawie treści pisanej wyszukiwarka Google będzie wartościować witrynę. Jeżeli wybrane frazy nie przyniosą spodziewanego efektu, po pewnym czasie możne je wymienić. Z taką decyzją nie należy się jednak spieszyć, bo rezultaty optymalizacji rzadko bywają natychmiastowe. W pozycjonowaniu lokalnym istotne jest oczywiście rozbudowanie frazy o konkretną lokalizację, w tym przypadku będzie to Dąbrowa Górnicza;

  • Audyt SEO i szczegółowa analiza strony internetowej – aby poprawić funkcjonowanie witryny, najpierw należy poznać jej słabe i mocne strony. Temu właśnie służy audyt, który przeprowadzają specjaliści SEO. Dotyczy on wielu aspektów strony internetowej. Wśród nich można wymienić strukturę, szybkość ładowania, linkowanie czy zawartość w postaci tekstów oraz zdjęć. Audyt SEO pozwala również wytyczyć główne punkty strategii SEO. Po zakończeniu tego etapu Klient otrzymuje szczegółowy raport, w którym sugeruje się konkretne rozwiązania. Nie trzeba zgadzać się na wszystkie z nich, ale warto mieć świadomość, że może to utrudnić późniejsze pozycjonowanie.

  • Rzeczywista optymalizacja danej witryny – kiedy w wyniku audytu nakreślona zostaje strategia i kolejność działań, należy przejść do ich realizacji. Optymalizacja witryny składa się z etapów oraz bierze pod uwagę wiele obszarów strony WWW. Wymaga to pracy specjalistów o różnych umiejętnościach i predyspozycjach, także z zakresu content marketingu. Przykładowo copywriterzy przygotowują profesjonalne i unikatowe teksty z użyciem fraz kluczowych, ale technicznymi modyfikacjami na stronie zajmą się już osoby, które specjalizują się właśnie w tego typu działaniach. Prace SEO mają za zadanie poprawić pozycjonowanie Twojej strony internetowej;

  • Stały monitoring skuteczności podejmowanych działań – optymalizacja stron i sklepów internetowych pod kątem wyszukiwarek to proces ciągły, wymaga więc szczegółowych analiz odnośnie efektów. Algorytmy wyszukiwarki Google także się zmieniają. W związku z tym modyfikacje w strategii pozycjonowania są uzasadnione, a wręcz co pewien czas konieczne. Tylko na podstawie stałego monitoringu można przygotować ulepszenia, które okażą się skuteczniejsze w praktyce od dotychczasowych rozwiązań.

Pikseo jako profesjonalna agencja marketingu internetowego

Aby optymalizacja była skuteczna, należy ją powierzyć doświadczonej i wyspecjalizowanej usługach SEO firmie. Agencja Pikseo funkcjonuje na rynku od wielu lat i ma liczne sukcesy w zakresie pozycjonowania sklepów i stron internetowych. Obsługujemy Klientów z różnych branż oraz części kraju. Przygotowujemy kampanie SEO dla lokalnych firm. Zajmujemy się także pozycjonowaniem ogólnopolskim. Zatrudniamy specjalistów, którzy znają się na swojej pracy i podchodzą do niej sumiennie. To przynosi efekty w postaci zadowolenia Klientów. Dla nas to największa satysfakcja. Oferta naszej agencji obejmuje przy tym także inne usługi z zakresu marketingu internetowego. Zajmujemy się również obsługą mediów społecznościowych oraz kreacją kampanii reklamowych Google Ads. Kompleksowe działania zawsze przynoszą najlepsze efekty. Dlatego zachęcamy, aby rozważyć równoległe stosowanie również innych metod niż tylko pozycjonowanie.

Cennik SEO – ile kosztuje pozycjonowania stron internetowych w Dąbrowie Górniczej?

Ostateczny koszt pozycjonowania zawsze jest zależny od zakresu zadań, jakie wykonujemy. Wpływ na cenę mają także m.in. konkurencyjność fraz kluczowych, branża działalności Twojej firmy, przewidywany okres współpracy czy planowany budżet na działania marketingowe w sieci. Dlatego nie istnieje sztywny cennik pozycjonowania stron w Dąbrowie Górniczej. Za każdym razem ustalany jest on indywidualnie z Klientem. Zapewniamy jednak, że nasze usługi są w zasięgu większości funkcjonujących na rynku małych biznesów. Usługi lokalnego SEO zawsze będą tańsze niż takie same działania o zasięgu ogólnopolskim. Znaczenie ma tu mniejsza konkurencja. Warto pamiętać o tym, że celem pozycjonowania jest zawsze długotrwały efekt. W związku z tym należy traktować to jako inwestycję, która w przyszłości ma się zwrócić i przynosić zyski dla firmy. Zapraszamy do kontaktu, przygotowywana przez nas wycena jest bezpłatna.

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Więcej informacji o Administratorze danych w Polityce Prywatności

    FAQ – pytania i odpowiedzi dotyczące pozycjonowania w Dąbrowie Górniczej

    Czy każda firma z Dąbrowy Górniczej może pozycjonować się w Internecie?

    Tak, nic nie stoi na przeszkodzie. Lokalne pozycjonowanie stron w Dąbrowie Górniczej jest dostępne dla wszystkich. Oczywiście skuteczność tych działań będzie różna w zależności od budżetu czy profilu biznesu. Pozycjonowanie lokalne jest dedykowane przede wszystkim sektorowi usług, do którego zaliczymy m.in. restauracje, firmy budowlane, salony urody, działalność rękodzielniczą czy mniejsze sklepy detaliczne. W praktyce jednak każdy biznes bez względu na wielkość czy branżę może skorzystać na efektywnym pozycjonowaniu stron internetowych.

    Ile czasu potrzeba, aby pozycjonowanie lokalne w Dąbrowie Górniczej przynosiło zamierzone skutki?

    To zależy od wielu czynników, w tym przede wszystkim od stopnia konkurencyjności danej branży czy działań SEO innych firm do niej należących. Pierwsze pozytywne efekty są możliwe już po kilku tygodniach. To jednak rzadkość. Zazwyczaj na miarodajne rezultaty działań należy poczekać kilka miesięcy, a najlepiej do pół roku. Trzeba przy tym pamiętać, że optymalizacja strony pod kątem SEO nie ma dawać szybkich efektów, ale długotrwałe, co jest z większą korzyścią dla witryny.

    Czy własna strona internetowa jest wymogiem pozycjonowania lokalnego firmy?

    Posiadanie firmowej witryny to niezwykle istotny element marketingu w sieci. Można ją zoptymalizować, co pozytywnie wpłynie na widoczność w wyszukiwarce Google. To istotny element pozycjonowania. Jednocześnie posiadanie własnej strony internetowej nie jest wymogiem koniecznym, aby rozpocząć działania optymalizacyjne pod kątem wyszukiwarek. Jedna z usług, jakie proponujemy, to bowiem założenie wizytówki na platformie Google Moja Firma. Takie działanie również przyczynia się do zwiększenia widoczności biznesu w sieci.

    Czy istnieje gwarancja uzyskania pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google?

    Istnieje taka możliwość, ale nie ma na to niestety żadnej gwarancji. Wpływ na pozycje w Google wywiera zbyt wiele czynników, w tym stale zmieniające się algorytmy wyszukiwarki. Oczywiście za każdym razem celem optymalizacji pod kątem SEO jest uzyskanie wysokiej pozycji. Niemniej bardziej istotny pozostaje jednak efekt długofalowy niż krótkotrwały sukces. Dlatego zdobycie i utrzymanie pozycji na pierwszej stronie z wynikami należy już uznać za bardzo dobry rezultat. Zwłaszcza, gdy udaje się to realizować w dłuższej perspektywie.

    Jakie informacje warto przygotować, aby rozpocząć pozycjonowanie lokalne?

    Zależy nam na tym, aby dobrze poznać Twój biznes i zrozumieć uwarunkowania rynkowe, w jakich przyszło Ci funkcjonować. Będzie to dla nas łatwiejsze, kiedy przygotujesz odpowiednie informacje. Niezbędny będzie oczywiście adres witryny internetowej, cele sprzedażowe czy informacje o ofercie – w tym także o jej najmocniejszych punktach. Dobrze, jeśli już będziesz mieć wstępnie określony okres planowanej współpracy czy budżet na podjęcie działań marketingowych w sieci. Natomiast aby zmienić na lepsze funkcjonalność Twojej strony internetowej i dopasować ją do wymogów SEO, konieczne będą również dostępy do panelu zarządzania treścią.

    Sprawdź oferty pozycjonowania w innych miastach:

    Oceń ten artykuł

    Średnia ocen użytkowników 5 / 5. Ilość głosów użytkowników 1

    Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.