Pozycjonowanie stron Włocławek

Włocławek jako jedne z największych i najważniejszych miast województwa kujawsko-pomorskiego jest naturalnym miejscem rozwoju biznesu w wielu branżach. Skuteczna promocja firmy w skali lokalnej, regionalnej lub ogólnopolskiej wymaga przemyślanych działań w Internecie. Pozycjonowanie we Włocławku, zlecone profesjonalnej agencji SEO, jest sposobem na zbudowanie silnej pozycji w sieci, a co za tym idzie, wzrost sprzedaży produktów lub usług.

Skontaktuj się z nami!

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Więcej informacji o Administratorze danych w Polityce Prywatności

    SEO – podstawa widoczności w sieci

    Pozycjonowanie we Włocławku w gruncie rzeczy polega na tym samym co w Nowym Jorku, Londynie czy Warszawie. Popularny, angielskojęzyczny termin SEO (Search Engine Optimization) oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. W praktyce działania specjalistów w dziedzinie SEO skupione są na wyszukiwarce Google, z której korzysta tak w Polsce, jak i na świecie ponad 90% użytkowników Internetu. Poza tym strony dopracowane z myślą o wyszukiwarce Google niejako automatycznie zyskują także w innych, bardziej niszowych, alternatywnych wyszukiwarkach (jak Bing, DuckDuckGo czy Yahoo!).

    Zadaniem wyszukiwarki Google jest wyświetlanie stron po wprowadzeniu przez użytkownika konkretnej frazy, np. „stacja benzynowa Bydgoszcz Fordon”, „organizacja wesel Włocławek” czy „fotowoltaika kujawsko-pomorskie”. Google wykorzystuje dopracowany i rozbudowany algorytm, który automatycznie wyświetla wyniki wyszukiwania w określonej kolejności. O tym, że strona firmy X wyświetla się wyżej (czyli w bardziej widocznym miejscu) niż strona konkurencyjnej firmy Y, decyduje zbiór setek czynników. Nikt nie zna pełnej listy ani wagi czynników decydujących o kolejności wyników w trakcie tzw. indeksowania stron, ale specjaliści oferujący pozycjonowanie we Włocławku znają co najmniej kilkadziesiąt elementów, które trzeba wziąć pod uwagę, aby skutecznie zadbać o widoczność marki w Internecie.

    W idealnym układzie Twoja firma wyświetla się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania, choć miejsce w TOP3 również jest bardzo dobrą lokatą. Ponieważ użytkownicy sieci zazwyczaj spieszą się w swoich poszukiwaniach, minimum stawianym w działaniach SEO powinno być dostanie się do TOP10 wybranych fraz. Miejsca na kilku dalszych podstronach nie stanowią gwarancji, że na stronę dotrze duże grono użytkowników. Indeksowanie witryn jest jednak nieustannym procesem, dlatego czasami droga od 40. do 4. miejsca w wynikach wyszukiwania wcale nie musi być szczególnie długa.

    Aktualizacje Google

    Algorytm Google zmieniał się na przestrzeni lat wielokrotnie, za każdym razem wymuszając na twórcach stron i osobach odpowiedzialnych za ich pozycjonowanie konkretne działania, które utrzymywały lub poprawiały miejsca w wynikach wyszukiwania.

    Wśród najważniejszych aktualizacji Google wymienia się:

    • Google Panda (2011) – do walki ze stronami o niskiej jakości, z kopiowanymi treściami czy nienaturalnie używanymi słowami kluczowymi,
    • Google Pinguin (2012) – aktualizacja, po której najwięcej straciły strony ze zbyt dużym lub podejrzanym linkowaniem zewnętrznym,
    • Google Pirate (2012) – element algorytmu nazwany piratem, zgodnie z nazwą, skuteczniej uderzył w strony rozpowszechniające pirackie treści,
    • Google Hummingbird (2013) – po tej niezwykle istotnej poprawce algorytm Google dużo lepiej zaczął odczytywać intencje użytkowników, ponieważ wyszukiwarka zaczęła radzić sobie z dłuższymi zapytaniami czy uwzględnianiem synonimów,
    • Google Mobile-friendly (2015) – bardzo ważna aktualizacja związana z upowszechnieniem smartfonów, od czasu jej wprowadzenia Google może wyświetlać inne wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, inne na komputerach osobistych – ponieważ sprawdza, czy strona jest mobile-friendly, a więc zoptymalizowana pod względem wyświetlania na smartfonach,
    • Google RankBrain (2015) – kolejna z aktualizacji jeszcze skuteczniej poprawiła wyszukiwanie trafnych wyników wyszukiwania w odpowiedzi na zapytanie użytkownika,
    • Google Fred (2017) – tą zmianą algorytmu wyszukiwarka uderzyła w strony, które dużo reklamują, ale niewiele oferują w zamian, są słabe jakościowo i prowadzone z myślą o agresywnym zarobku za wszelką cenę.

    Rzecz jasna Google praktycznie każdego dnia od wielu lat dopracowuje swój flagowy produkt, jakim jest najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie. Specjaliści odpowiedzialni za pozycjonowanie we Włocławku trzymają rękę na pulsie i wiedzą, co jest aktualnie istotne, żeby nieustająco poprawiać pozycję strony klienta.

    Najogólniej mówiąc, Google bardzo zależy na wyświetlaniu w pierwszej kolejności stron:

    • przejrzystych,
    • atrakcyjnych,
    • merytorycznych,
    • bezpiecznych,
    • adekwatnych wobec potrzeb użytkowników,

    Dzięki automatycznej selekcji wysokojakościowych stron Google umacnia swoją pozycję wśród wyszukiwarek, a właściciele stron z całego świata są skłonni do inwestowania w usługi reklamowe amerykańskiej korporacji. Należy jednak zaznaczyć, że za działania SEO nie trzeba płacić firmie Google, ponieważ są to aktywności skupione na poprawie strony, dlatego mówi się o „organicznych wynikach”.

    Najważniejsze korzyści pozycjonowania we Włocławku

    Oto kluczowe zalety, ze względu na które warto zdecydować się na usługi SEO.

    Tanio, skutecznie, zgodnie z potrzebami klienta

    Pozycjonowanie firmy z Włocławka w wynikach wyszukiwania Google jest działaniem wpisującym się w koncepcję „aktywnego marketingu przychodzącego”, czyli inbound marketingu. Głównym założeniem jest to, żeby klient sam docierał do Twoich treści i chciał je wybierać zamiast być atakowanym reklamą, którą niekoniecznie jest zainteresowany. Zwróć uwagę, że skoro użytkownik wpisuje w Google konkretne zapytanie, oczekuje konkretnych wyników. Z diametralnie innym nastawieniem podchodzi do reklam, które próbują do czegoś przekonać, a z innym do wyników wyszukiwania w sprawie, która w danym momencie go interesuje i jest mu potrzebna.

    W porównaniu z wieloma formami reklamy inwestycja w profesjonalne pozycjonowanie we Włocławku jest relatywnie niskim wydatkiem, za to skuteczność pozostaje bardzo wysoka, skoro SEO polega na docieraniu przede wszystkim do precyzyjnie określonej grupy docelowej zainteresowanej poszczególnymi zapytaniami związanymi z Twoją działalnością.

    Lepsza konwersja

    Wynikiem podjętych działań marketingowych powinna być poprawa konwersji. Czym jest konwersja? To niejako działanie, które chcemy wywołać, osiągnąć. Wskaźnik konwersji wyrażany jest liczbą konwersji podzieloną przez liczbę użytkowników i pomnożony x100%.

    Do najpopularniejszych rodzajów konwersji związanych z prowadzeniem firmowej strony internetowej zalicza się m.in.:

    • kliknięcia reklamy,
    • dołączenie do newslettera,
    • rejestracje kont,
    • wypełnianie formularzy,
    • zakupy produktów,
    • pobieranie plików.

    Profesjonalne pozycjonowanie we Włocławku skutecznie poprawia wskaźnik konwersji, ponieważ dopracowana strona – czytelniejsza, bardziej merytoryczna, wartościowa – skłania użytkowników do podjęcia oczekiwanych przez Twoją firmę działań, nie tylko zakupowych.

  • 1

    Szybki i bezpośredni kontakt z klientem

    Wypozycjonowana strona jest doskonałym łącznikiem między potencjalnym klientem a firmą. Zapewnia ekspozycję najważniejszych informacji o jej działalności, na czele z adresem, telefonem, e-mailem czy asortymentem. Im więcej pasujących do przedmiotu działalności fraz kluczowych jest „opanowanych” przez firmę, tym bardziej rośnie szansa, że Twój docelowy klient trafi w Internecie właśnie na Twoją ofertę. Dokładnie wtedy, kiedy chce ją znaleźć!

  • 2

    Budowanie przewagi konkurencyjnej

    Skuteczne SEO jest też doskonałym narzędziem rywalizacji z bezpośrednią i pośrednią konkurencją. Co warte podkreślenia, pozycjonowaniem można zminimalizować swoje minusy względem innych firm. Przykładowo – Twój konkurent A ma atrakcyjniejszą lokalizację, a konkurent B niższe ceny. Ale co z tego, skoro Twoja pozycja w Google będzie znacznie lepsza, więc wielu klientów trafi bezpośrednio do Ciebie. W dobie Internetu i zmiany przyzwyczajeń konsumentów należy zrozumieć, że o sukcesie firmy nie decydują już tylko „tradycyjne” czynniki istotne w handlu od dekad, a nawet wieków.

  • 3

    Lepsza strona to lepszy wizerunek

    Chociaż głównym celem SEO jest osiąganie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, to działania te niejako przy okazji pozytywnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie we Włocławku polega na podjęciu wielu działań optymalizujących stronę internetową, która zaczyna prezentować się lepiej, przyjaźniej dla użytkownika i zawiera atrakcyjniejszą zawartość. Użytkownicy Internetu oczekują dziś treści na najwyższym poziomie – stron przyjaznych, czytelnych i wartościowych. Nie mają czasu na kiepski content, a jeśli zawiodą się na stronie internetowej, mogą zrazić się do całej marki.

  • Pozycjonowanie – dla jakich firm?

    Przedsiębiorcy wstępnie zainteresowani pozycjonowaniem we Włocławku mają prawo zastanawiać się: „czy to na pewno dla mnie?”. Z jednej strony część firm świadczy usługi typowo lokalne – np. tylko w obrębie miasta, a nawet konkretnej dzielnicy. Po drugiej stronie mamy cały czas rosnącą branżę e-commerce, czyli sklepy internetowe, a do tego firmy usługowe, które ze względu na charakter działalności również zabiegają o klientów z całego kraju, a nie tylko najbliższego otoczenia.

    Profesjonalne działania SEO można polecić praktycznie wszystkim biznesom, które reklamują się za pomocą strony internetowej. Nieważne, czy świadczysz usługi, czy sprzedajesz produkty albo chcesz promować się w obrębie Włocławka i okolic czy całego kraju – w każdej sytuacji wsparcie zespołu ekspertów od pozycjonowania ma sens.

    Biznesy działające stacjonarnie, zainteresowane klientem „z sąsiedztwa”, mogą wykorzystać pozycjonowanie lokalne. Google skutecznie wspiera promocję, w której korzysta się z geolokalizacji, map czy fraz zawierających niszowe, ale używane lokalnie słowa. Działalności nastawione na pozyskiwanie klientów z całego kraju również potrzebują SEO. Z jednej strony otwiera to możliwość promowania się na wielu frazach, ale z drugiej – istnieje większa konkurencja. Przemyślane, konsekwentne działania pozycjonowania firm z Włocławka mogą uczynić je lokalnymi, a nawet krajowymi liderami w przestrzeni internetowej.

    Skuteczne pozycjonowanie we Włocławku – najważniejsze działania SEO

    Jak już zostało wspomniane, algorytm wyszukiwarki uwzględnia w trakcie indeksowania stron bardzo dużo różnych czynników. Warto zatem wyjaśnić, w jaki sposób działają specjaliści SEO, czym się zajmują i jak mogą ulepszyć stronę, aby wyróżniała się pozycją w odpowiedziach na dziesiątki, a nawet setki fraz wpisywanych przez użytkowników, czyli potencjalnych klientów.

    Stosowanie fraz kluczowych

    Keywords, frazy kluczowe, słowa kluczowe – wszystkie te pojęcia są traktowane synonimiczne i odnoszą się do zapytań, które są wprowadzane do wyszukiwarek. Agencje SEO mają dostęp do profesjonalnych, płatnych i bezpłatnych narzędzi, które pozwalają ustalić, jakie słowa związane z Twoją działalnością są najpopularniejsze wśród użytkowników.

    Jeżeli frazy kluczowe będą pojawiać się w treściach na Twojej stronie internetowej, np. w opisach usług i produktów czy artykułach na blogu, istnieje duża szansa, że awansujesz w wynikach wyszukiwania. Algorytm Google jest jednak zaprogramowany w ten sposób, by reagować na nienaturalną przesadę. Stosowanie fraz kluczowych, „upychanie ich” niezgodnie z logiką treści, z negatywnym wpływem na ich czytelność, przynosi efekt odwrotny do zamierzonego. Podobnie błędem jest używanie słów kluczowych w niewłaściwej odmianie. Współczesny algorytm wyszukiwarki jest na tyle zaawansowany, żeby bez problemu identyfikować słowa w odmianie, a nawet synonimy.

    Działanie SEO polega zatem na tworzeniu treści zawierających odpowiednio wyselekcjonowane, przemyślane frazy kluczowe, które mają promować firmę we właściwych kategoriach, ale liczy się ich naturalne zastosowanie. W trakcie pozycjonowania we Włocławku należy również przemyśleć, czy dana fraza nie jest zbyt popularna lub zanadto niszowa. W obu przypadkach walka o pozycję może być nieefektywna i nieopłacalna.

    Regularne i unikatowe treści

    Google ceni strony internetowe, które są prowadzone regularnie i systematycznie. Nie wystarczy zatem zlecić wykonanie witryny sklepu czy firmy usługowej, a następnie przez lata pozostawiać ją w tej samej formie, bez żadnych nowych treści. Przeciwnie – dobrze, gdy strona jest regularnie odświeżana i uzupełniania o wartościową treść, choćby poprzez:

    • nowe opisy produktów i usług,
    • aktualności i newsy,
    • kolejne kategorie przedstawiające specyfikę działalności oraz markę,
    • artykuły i poradniki na blogu.

    To bardzo ważne, aby w SEO wykorzystywać unikatowe treści. Sklep internetowy nie powinien powielać opisów od producenta czy, co gorsza, konkurencji. Własne, oryginalne teksty, których przygotowanie najczęściej zleca się doświadczonym copywriterom, podnoszą wartość strony, a przy tym są wartością dodaną pod względem wizerunkowym.

    Content marketing – marketing treści

    Kontynuując powyższy wątek, warto nadmienić, że jedną z najważniejszych form promocji we współczesnym marketingu jest marketing treści. Content powinien być wartościowy, co oznacza, że w zależności od oczekiwań użytkowników i naszej działalności może przybierać formę merytoryczną, poradnikową czy humorystyczną. Edukowanie klienta bywa równie ważne (i skuteczne) co rozśmieszanie. Ważne, aby treść miała wartość i była wysokojakościowa. Wtedy można powiedzieć, że content marketing spełnia swoje założenia, jest robiony dobrze i wpływa pozytywnie na pozycję w Google, bo treści zawierają słowa kluczowe i ubogacają stronę.

    User Experience (UX)

    UX, inaczej User Experience to coraz popularniejszy, branżowy zwrot, który oznacza doświadczenie użytkownika. Mówiąc krótko, chodzi o wszystkie elementy, które mają wpływ na wygodę i wrażenia osób odwiedzających Twoją stronę. W praktyce sprowadza się to m.in. do:

    • czytelnej struktury tekstów, z wykorzystaniem śródtytułów z właściwie sformatowanymi nagłówkami, wytłuszczeń, grafik, wypunktowań czy wyliczeń,
    • linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
    • upraszczania i oczyszczania kodu strony ze zbędnych elementów, choćby po to, aby witryna ładowała się szybciej,
    • tworzenia stron, które wyświetlają się optymalnie zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.

    Specjaliści ds. SEO mają zatem kompleksowe wyzwania związane z Twoją stroną. Muszą zadbać o kod strony, ale również optymalnie dobrać i wkomponować treści, które zawierają frazy kluczowe, a przede wszystkim są przydatne i atrakcyjne dla użytkowników.

    Monitoring i ewaluacja – niezbędny aspekt SEO

    Działania SEO są nieustannym procesem, który powinien podlegać stałej i właściwej kontroli. Istnieje wiele profesjonalnych narzędzi, które służą do kompleksowej analizy skuteczności działań SEO. Dzięki nim łatwo zauważyć awanse i spadki w wynikach wyszukiwania, a także sprawdzać ruchy konkurencji czy wyciągać wnioski na przyszłość.

    Bez monitoringu i ewaluacji nie ma mowy o profesjonalnym pozycjonowaniu we Włocławku. SEO nie jest dziedziną, w której należy zdać się na przypadek czy wyłącznie intuicję. Owszem, naturalne podejście do treści jest ważne, ale brak kontroli nad efektami pracy jest drogą donikąd.

    Efekty nie przyjdą od razu

    Pozycje w wynikach wyszukiwania Google zmieniają się dynamicznie, ale nie należy spodziewać się natychmiastowych efektów. Zawsze musi minąć trochę czasu, zanim strona zostanie zaindeksowana i „prześwietlona”, a wyszukiwarka poukłada wyniki zaczynając od najtrafniejszych.

    Ważne zatem, aby zlecając pozycjonowanie we Włocławku, uzbroić się w cierpliwość. Czasami potrzeba tygodni, a nawet miesięcy, żeby wyciągnąć konstruktywne wnioski z podjętych działań. Współpracę należy rozpatrywać w nieco dłuższej perspektywie.

    Audyt na dobry początek

    Profesjonalne SEO wymaga działań w odpowiedniej kolejności. Pierwszym krokiem po nawiązaniu współpracy z agencją powinno być zrealizowanie przez nią audytu, którego wyniki wskazują problemy strony.

    Wybór celu

    Pozycjonowanie we Włocławku ma sens wtedy, gdy firma jasno określa jego cel. Jego właściwe sformułowanie wymaga m.in.:

    • określenia wizji rozwoju swojego przedsiębiorstwa,
    • zaplanowania harmonogramu oraz budżetu,
    • ustalenia aktualnej i oczekiwanej pozycji na rynku,
    • rozpoznania potrzeb i charakterystyki grupy docelowej,
    • sprawdzenia, jak radzą sobie konkurencyjne strony,
    • wskazania zasięgu terytorialnego działalności.

    Pozycjonowanie we Włocławku – jak poprawić jego efekty?

    Wiesz już, że profesjonalne działania SEO polegają na ciągłym udoskonalaniu i aktualizowaniu strony internetowej. Potrzebna jest analiza i ewaluacja działań, a treści powinny uwzględniać kluczowe frazy i być odpowiednio sformatowane.

    Dla osiągnięcia jeszcze lepszych wyników w wyszukiwarce warto poświęcić uwagę na:

    • utworzenie i uzupełnienie wizytówki w usłudze Google Moja Firma,
    • wskazanie dokładnej lokalizacji firmy w usłudze Google Mapy,
    • utworzenie wizytówek firmowych wraz z podstawowymi danymi kontaktowymi i adresowymi oraz linkiem do strony w specjalnych katalogach – np. lokalnych i branżowych,
    • link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących na stronę – np. z popularnych portali ogólnotematycznych, lokalnych czy branżowych, a także blogów,
    • sprawdzenia, jak radzą sobie konkurencyjne strony,
    • pozyskiwanie pozytywnych opinii na temat firmy w Google – wysoka ocena i rekomendacje zdecydowanie poprawiają wizerunek firmy oraz zaufanie do jej usług lub produktów.

    Czy warto inwestować w Google Ads?

    Usługi pozycjonowania firm z Włocławka nie wykluczają profesjonalnego wykorzystania ogromnych możliwości Google Ads (dawniej Google AdWords). Jest to system reklamowy najważniejszej wyszukiwarki na świecie, który pozwala wypromować Twoją stronę jako sponsorowaną w odpowiedziach na konkretne zapytania. Dzięki zaawansowanej analityce Google jesteś w stanie dotrzeć do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców – a kontrola nad budżetem pozwala przeznaczyć na reklamę w wyszukiwarce tyle, ile chcesz i możesz na nią przeznaczyć.

    Google Ads nie wyklucza pozycjonowania dla wyników organicznych i odwrotnie. SEO jest zresztą niezbędne do efektywnego reklamowania firmy w ramach systemu, ponieważ od Twojej strony oczekiwana jest jakość i trafność. Jeżeli chcesz zainwestować w reklamowanie strony na frazach kompletnie niezwiązanych z jej działalnością, a także bez troski o jakość contentu, przygotuj się, że to bardzo trudne lub wręcz niemożliwe. Dużo lepiej zadbać o SEO i w miarę możliwości wykorzystywać potencjał Ads – najlepiej zrobić to z pomocą doświadczonej agencji.

    Pozycjonowanie we Włocławku – kto, na jakich zasadach i za ile?

    Agencja SEO odpowiedzialna za pozycjonowanie na Włocławek, województwo kujawsko-pomorskie czy całą Polskę powinna podchodzić do współpracy z Tobą bardzo indywidualnie. Już na etapie pierwszych kontaktów i zapytań można zauważyć, że firma poważnie traktuje potencjalnych klientów oraz szuka rozwiązań zorientowanych na Twoje korzyści.

    Indywidualne podejście wyraża się przede wszystkim autorskim planem dla Twojej strony internetowej oraz wyceną na podstawie określonych parametrów. Wiele zależy od zakresu powierzonych zadań, aktualnej pozycji firmy w wynikach wyszukiwania czy profilu działalności (ponieważ w SEO są branże „łatwiejsze” i „trudniejsze”). Istotny jest również budżet, jaki jesteś w stanie poświęcić na optymalizację i pozycjonowanie np. w skali miesiąca czy roku.

    Bardzo ważne, aby ustalić wyraźny zakres współpracy – podział zadań czy oczekiwania obu stron. Agencja odpowiedzialna za pozycjonowanie we Włocławku musi otrzymać niezbędne wsparcie – dostęp do kodu strony, możliwość udostępniania i modyfikowania treści czy wszelkie merytoryczne informacje, które ułatwiają realizowanie zlecenia. Z drugiej strony firma realizująca działania SEO musi pracować zgodnie z ustalonym harmonogramem oraz na bieżąco monitorować i raportować efekty swojej pracy. Klient ma prawo oczekiwać jasnych i wyczerpujących wyników.

    Do najczęstszych form rozliczeń za usługi pozycjonowania we Włocławku należą:

    • abonament,
    • procent od sprzedaży,
    • opłata uzależniona od wyników,

    Obie strony powinny porozumieć się co do treści i formy umowy, w której zawiera się punkty dotyczące:

    • terminów,
    • zasad rozliczenia,
    • zakresie współpracy,
    • okresie wypowiedzenia,
    • karach umownych,
    • RODO,
    • poufności,

    Profesjonalnie realizowane pozycjonowanie firmy przynosi korzyści sprzedażowe i wizerunkowe. Jest nowoczesną formą reklamy, w której płaci się za mierzalne efekty, a także dociera się z nią do potencjalnych klientów mających ściśle określone potrzeby, które wyrażają poprzez frazy wpisywane w wyszukiwarkę. Niezależnie od tego, czy Twój biznes funkcjonuje wyłącznie na rynku we Włocławku, czy działasz na ogólnopolską skalę – wybierz sprawdzoną i doświadczoną agencję SEO, która zadba o pozycję Twojej strony internetowej!