Przestrzeń Google – udogodnienie dla sprzedawców dostępne

Pandemia koronawirusa wymusiła na przedsiębiorcach skupienie niemal całej energii i zasobów na działalności internetowej. Sprzedaż wysyłkowa to obecnie dla wielu firm jedyny sposób na skuteczne prowadzenie biznesu. W związku z tym Google wyszedł naprzeciw ich potrzebom i  wprowadził nową usługę, jaką jest bezpłatne wyświetlanie produktów w zakładce „Zakupy”, o czym pisaliśmy jakiś czas temu w tym artykule. Tym co jednak jest ważne, jest fakt że opcja ta dostępna jest już także w Polsce.

Wyświetlanie produktów za darmo

Przestrzeń Google, o której tu mowa, to wynik prac, jakie firma podjęła, by ułatwić sprzedawcom reklamowanie swoich towarów w czasach pandemii. Ta nowa usługa powiązana jest z kontem sprzedawcy na Merchant Center. Dzięki niej możliwe jest bezpłatne wyświetlanie informacji o danym produkcie. Do tej pory, aby zamieścić w karcie Zakupy stronę z opisem produktu, należało podjąć płatne kampanie PLA (Product Listing Ads)

Przestrzeń Google jest tak samo dostępna dla wszystkich przedsiębiorców prowadzących działalność internetową. Jedyny warunek to posiadanie konta we wspomnianym Google Merchant Center. Sprzedawca musi również wprowadzić plik z feedem produktowym. Wówczas wszystkie produkty dostępne w internetowym sklepie, będą wyświetlały się użytkownikowi w wyszukiwarce, a firma nie poniesie z tego tytułu żadnych kosztów. Jest to więc świetne uzupełnienie dla kampanii Google Ads. Nie dość, że darmowa usługa obniża koszty promocji to umożliwia również uzyskanie lepszych wyników w kampaniach płatnych.

Darmowa przestrzeń Google – co trzeba zrobić?

Mając skonfigurowane konto na Merchant Center, załączamy feed produktowy, pamiętając, by był zgodny z zasadami Google. W opcji „Rozwój” wybieramy kartę „Zarządzaj programami”. Wówczas ukaże nam się lista możliwości rozwoju naszej działalności w sferze Google. Spośród dostępnych wybieramy „Wyświetlaj bezpłatnie swoje produkty dostępne w sklepie internetowym za pomocą przestrzeni Google”. Następnie należy uzupełnić dane o naszej firmie i dostępnych produktach. Obowiązkowo musimy podać adres witryny. Dodatkowo można również zamieścić informacje o sposobach dostawy i warunkach płacenia podatków. Należy też określić, które programy reklamowe Google mogą przetwarzać dane produktowe z naszego feedu. Podczas wgrywania pliku produktowego należy więc zaznaczyć opcję. Miejsca docelowe w reklamach Google. Oczywiście pamiętamy również o wybraniu opcji wyrażającej zgodę na nasz udział w programie. Na koniec aktywujemy usługę kliknięciem myszy i już możemy korzystać z Przestrzeni Google. Po aktywacji na naszym profilu pojawi się nowa zakładka „Wyniki”, w której będziemy mogli zapoznać się z raportami dotyczącymi liczby bezpłatnych kliknięć, jakie udało nam się zebrać w określonym czasie. Można je grupować ze względu na daną markę, rodzaj produktu czy kategorię.

Rywalizacja o widoczność trwa

Nie da się ukryć, że wprowadzając tę usługę firma Google znacząco poszła na rękę wielu biznesmenom. Mając więc już możliwość bezpłatnego wyświetlania swoich reklam, tym bardziej warto skupić się na tym, by osiągały one jak najwyższe wyniki w wyszukiwarce. Upewnijmy się, że nasz feed produktowy został poprawnie rozpisany. Nie ograniczajmy się wyłącznie do podstawowych informacji, lecz pokuśmy się również o te rozszerzone. Im więcej danych, tym lepsza jakość reklamy i szansa na wyższy wynik. Zadbajmy o możliwie jak najbardziej szczegółowe i unikalne opisy produktów oraz dobrej jakości zdjęcia. Do jednego przedmiotu możemy dołączyć nawet 10 fotografii. Niech każda będzie inna i przedstawia nasz przedmiot z różnych perspektyw.

Pandemia to czas niezwykłej próby dla gospodarki i ekonomii. Firmy robią, co mogą, by pomóc sobie i swym partnerom biznesowym, aby cały przedsiębiorczy mechanizm funkcjonował jak należy. Darmowe wyświetlanie informacji o produktach to dobra zachęta dla biznesmenów, by jeszcze lepiej zadbali o widoczność swoich stron. Tym bardziej, że gdy teraz usługa ta jest bezpłatna, rywalizacja zrobi się bardziej zacięta. Pamiętajmy również, że widoczność w przestrzeni Google świetnie uzupełnia płatne kampanie Google Ads, które dzięki temu mogą osiągać lepszą skuteczność.

Chcesz zadbać o widoczność swojej strony w sieci?