Google zakupy za darmo – zobacz co to zmienia

Google zakupy to usługa, która działa od 8 lat. W Polsce korzystamy z niej od 2013 roku. I choć przyzwyczajeni jesteśmy do regularnych zmian w obszarze produktów tej firmy, to jednak ta mogła zaskoczyć wiele osób. Zdecydowano o całkowitym zniesieniu opłat. Dlaczego i co to zmieni?

Google w ostatnim czasie wprowadza wiele zmian i została zapowiedziana kolejna – zniesienie opłat za korzystanie z usługi Google zakupy. Jak tłumaczył Bill Ready, taka decyzja spowodowana jest obecną sytuacją na świecie – epidemia wirusa zmusiła wielu przedsiębiorców do pozamykania własnych działalności, a większość ruchu odbywa się teraz w przestrzeni internetowej.

Udostępnienie platformy Google Shopping bez opłat ma zatem pomóc przedsiębiorcom na całym świecie w tych trudnych czasach.

Za darmo… Co to zmienia?

Zapowiedziane zniesie opłat w Stanach Zjednoczonych, zacznie obowiązywać już z końcem kwietnia, my jednak będziemy musieli trochę poczekać. Nie ma konkretnej daty, jest jedynie informacja, że platforma dla reszty świata będzie darmowa najpóźniej do końca roku? Kiedy? Trudno powiedzieć, ale na pewno będziemy informować na bieżąco.

Samo zniesienie opłat to nie jedyna kwestia, która powinna nas interesować. Skoro teraz za wyświetlenia nie będziemy płacić, oznacza to, że w zakupach Google będą się wyświetlały wyniki organiczne. Co to zmieni? Z pewnością będzie teraz dużo większa konkurencja w Google Shopping, dalej jednak będzie można wyróżnić własną ofertę, korzystając z wyników sponsorowanych (płatnych).

Wyniki sponsorowane wyświetlane będą zarówno na górze, jak i dole w wynikach wyszukiwania zakupów Google. Sama forma prezentacji pozostaje natomiast niezmienna – będzie to typowa karuzela.

Dodatkowe udogodnienia

Wśród planowanych zmian w obrębie platformy Google Shopping znalazło się nie tylko usunięcie opłat, dla zwiększenia wygody firma zdecydowała o rozpoczęciu współpracy z PayPal, co ma znacząco uprościć korzystanie z usługi. Dzięki tej modyfikacji użytkownicy serwisu PayPal będą mogli połączyć swoje konto z Google Merchant. Weryfikacja będzie przebiegała szybciej niż do tej pory.

Dodana zostanie jeszcze jedna modyfikacja, a mianowicie możliwość integracji m.in.: z: Shopify, WooCommerce, a także BigCommerce, dzięki temu uproszczeniu ulegnie także dodawanie feedu produktowego do platformy Google.

Nam nowe zmiany się podobają, a Wy co sądzicie? Czekamy na Wasze komentarze na FB 🙂

przycisk pikseo polub nas