24 listopada 2015

Nowy eksperyment Google z aplikacjami mobilnymi

Nowy eksperyment Google z aplikacjami mobilnymi

18 listopada br. Google ogłosiło, że rozpoczyna indeksowanie aplikacji mobilnych, które nie posiadają jednocześnie swoich stron internetowych. Czy to oznacza, że nie trzeba będzie już instalować aplikacji w telefonie
Do tej pory, żeby wypozycjonować aplikację mobilną, należało zacząć od procesu optymalizacji samej aplikacji i jej serwisu. Przygotowywano odpowiednią stronę www, dobierano słowa kluczowe, tworzono atrakcyjny content, który zachęcał do pobrania aplikacji mobilnej. Dodatkowo należało wspierać działania SEO kampaniami reklamowymi, buzz marketingiem i obecnością w social media. Czy decyzja Google o indeksowaniu aplikacji mobilnych w nowy sposób pociągnie za sobą także konieczność innych działań związanych z pozycjonowaniem aplikacji w wyszukiwarce?

Urządzenia mobilne w natarciu

Urządzenia mobilne coraz częściej wykorzystywane są do przeglądania stron internetowych, a Google podaje, że zapytania ze smartfonów i tabletów dawno już przewyższyły liczbę zapytań z komputerów stacjonarnych. Nic dziwnego, że Google coraz większy nacisk kładzie właśnie na wykorzystanie kanału mobilnego. Warto przypomnieć, że w kwietniu br. przystosowanie stron www do wyświetlana na urządzeniach mobilnych stało się jednym z czynników rankingowych największej na świecie wyszukiwarki.
Częstsze korzystanie z Internetu za pośrednictwem telefonów i tabletów wpłynęło niewątpliwie także na zmianę odbioru treści. Użytkownik mobilny zwraca uwagę nierzadko na inne elementy strony, niż gdy przegląda ją na urządzeniu deskopowym. Coraz częściej strony www zastępowane są także aplikacjami mobilnymi. Korzystanie z nich wiązało się jednak do tej pory z koniecznością instalowania aplikacji. 18 listopada br. Google poinformowało, że rozpoczyna eksperyment, który może wyeliminować ten problem.

Streaming aplikacji mobilnych

Od kilku lat Google indeksuje treści z programów dedykowanych telefonom oraz tabletom i obecnie dysponuje już 100 miliardami głębokich linków do najpopularniejszych aplikacji mobilnych. Jednak do tej pory odnośniki były dostępne, gdy wspomniane aplikacje posiadały jednocześnie strony internetowe. Teraz się to zmieni. Rozpoczęte właśnie testy mają udostępnić również linki samodzielnych aplikacji. W eksperymencie wykorzystywane są na razie odnośniki do HotelTonight, Chimani, Daily Horoscope i New York Subway, chociaż wkrótce lista partnerów ma się rozszerzyć.
Nowością będzie również to, że korzystanie z zaindeksowanych aplikacji nie będzie wymagało ich instalowania, ponieważ Google wykorzystuje tu technologię strumieniowania danych. Wystarczy tylko wcisnąć specjalny przycisk „Stream” w wynikach wyszukiwania, a aplikacja zostanie uruchomiona w oknie przeglądarki. Rozwiązanie to jest dostępne zarówno dla systemu Android, jak i dla iOS. Oznacza to, że nie trzeba już ściągać aplikacji z Google Play i jej instalować. Potrzebny będzie jednak dostęp do WiFi.
Niestety, na razie streaming aplikacji dostępny jest jedynie w Stanach Zjednoczonych i nie wiadomo, kiedy pojawi się w Europie, chociaż to, zapewne, tylko kwestia czasu. Trudno w tej chwili również przewidywać, jak nowe rozwiązania Google wpłyną na pozycjonowanie aplikacji mobilnych.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności