W internecie możemy dzisiaj trafić na zasadniczo trzy rodzaje nośników informacyjnych dostosowanych również do przekazywania komunikatów promocyjnych. Mowa tutaj o tekście pisanym, grafikach oraz oczywiście materiałach wideo. Nie ulega wątpliwości, że współczesny użytkownik najbardziej preferuje ten ostatni środek przekazu, właśnie dlatego reklamodawcy i profesjonalni marketingowcy próbują wykorzystać tę przestrzeń i dostosować popularne w sieci krótkie filmy do standardów reklamowych. 

Pracownicy firmy Google mają doskonałą propozycję dla osób, które chciałyby wykorzystać potencjał materiałów wideo w portalu YouTube. Usługa ta nosi nazwę TrueView i i pisaliśmy już o niej wcześniej w tym wpisie. Wspominaliśmy wtedy o nowym rozwiązaniu promowanym przez Google przeznaczonym do działań marketingowych jakim jest YouTube for action, warto jednak przyjrzeć się nieco dokładniej samej platformie, jak i jej pozostałym opcjom.

Siła materiałów wideo

Gdy YouTube powstał w 2005 roku, nikt chyba nie spodziewał się tak ogromnego sukcesu komercyjnego. Dziś największe światowe marki wykorzystują ten portal do utrzymywania relacji ze swoimi konsumentami oraz innymi użytkownikami internetu, a osoby prywatne tworzą za jego pośrednictwem treści zrzeszające osoby o podobnych zainteresowaniach – kino, gry video, sport itd. Jak natomiast popularność tego portalu wygląda w danych statystycznych? W samej Polsce nieco ponad 13 milionów użytkowników ogląda filmy na YouTube, jest to nie tylko najczęściej odwiedzany serwis wideo w Polsce, ale również najczęściej odwiedzana strona www, wyprzedzając takie serwisy jak Onet czy Wirtualna Polska. Po Facebooku natomiast jest to najpopularniejszy portal społecznościowy w kraju. Obok takich danych żaden reklamodawca nie może przejść obojętnie. Przez długi czas szukano jednak idealnej formy przekazywania komunikatów reklamowych w obrębie YouTube, obecnie można wskazać dwa dominujące – pierwszym jest influcener marketing (czyli podejmowanie współpracy z liderami opinii), drugim natomiast, filmy reklamowe wyświetlane przed, w trakcie lub po właściwym materiale wideo. Popularność i skuteczność wyżej wymienionych działań jednoznacznie sugeruje, że jest w nich ogromna siła, która łatwo przekłada się na zwiększenie obrotów reklamodawcy. Warto wspomnieć, że YouTube od dawna należy do Google’a, zatem emisja reklam za pośrednictwem tego serwisu nie jest absolutnie żadnym problemem i nie wiąże się z dodatkowymi opłatami.

Czym jest TrueView?

Google to firma, która zawsze stawiała na działania prokonsumenckie – nie inaczej jest w przypadku usługi TrueView, do której dostęp mamy z panelu Google Ads. U podstaw tworzenia tej opcji znajdowało się przekonanie, że użytkownicy powinni mieć możliwość kupowania dóbr reklamowanych w formie wideo. Wygląda to tak: użytkownik ogląda reklamę, na której (lub pod którą – zależy czy oglądamy ją w wersji mobilnej, czy desktopowej) pojawiają się karty ze zdjęciami i informacjami o produktach będących przedmiotem komunikatu promocyjnego. Skąd natomiast pochodzą te wiadomości? Są bezpośrednio pobierane z Google Merchant Center. Widać zatem, że firma z Kalifornii dokłada wszelkich starań, aby funkcjonalności dostępnych usług przeplatały się ze sobą.

TrueView występuje w dwóch odmianach – for Action oraz for Shopping. W pierwszym przypadku mamy do czynienia przede wszystkim z narzędziem służącym do zwiększania konwersji. Jak sama nazwa wskazuje, kampania ta ma zachęcić potencjalnych klientów do wchodzenia w szeroko rozumiane interakcje z reklamodawcą, co przełoży się na wspomniane konwersje. Nieco inaczej działa to w przypadku TrueView for Shopping. Opcja ta dedykowana jest reklamodawcom prowadzącym sklepy internetowe, dla których głównym założeniem jest zwiększenie sprzedaży. Możliwość nabycia produktu, którego reklamę właśnie oglądamy, jest ogromnym udogodnieniem, a dzięki odpowiedniemu targetowaniu komunikatów reklamowych, możemy być pewni, że zostaną one wyświetlone wyłącznie osobom zainteresowanym.

Dla kogo jest ta usługa?

TrueView for Shopping jest usługą skierowaną do wszystkich osób posiadających platformy e-commerce, które wykorzystują platformę reklamową Google Ads i stosują materiały wideo w promocji swoich pomruków. Warto zauważyć, że tworzenie filmów i rozprzestrzenianie ich za pośrednictwem platformy YouTube nie jest dzisiaj problemem, nawet kwestie techniczne nie są żadną przeszkodą m.in. dzięki licznym wypożyczalniom sprzętu filmowego. Nie można negować skuteczności komunikatów przekazywanych za pośrednictwem materiałów wideo, zatem coraz więcej sklepów internetowych próbuje swoich sił w tym obszarze. Dzięki usłudze TrueView for Shopping mamy szansę na realne zwiększenie prawdopodobieństwa dokonania zakupu z poziomu samej reklamy. Użytkownik nie musi wchodzić na stronę z innego źródła, kliknąwszy odpowiednią kartę, od razu zostanie przekierowany na podstronę z interesującym go produktem, a stąd do koszyka i finalizacji transakcji już niedługa droga.

Podobał Ci się wpis? Chcesz być na bieżąco z nowinkami z branży?

przycisk pikseo polub nas

Autor: Agnieszka Motylińska

Specjalista ds. content marketingu

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu treści dziennikarskich, blogowych i marketingowych.
W Pikseo zajmuje się tworzeniem contentu dla agencji oraz jej klientów.