Google Ads to ogrom możliwości – zarówno jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, jak i budowanie wizerunku marki czy zwiększanie ruchu na stronie. I choć najbardziej popularne są reklamy w sieci wyszukiwania, warto także wykorzystać potencjał platformy YouTube. Tym bardziej że Google w ostatnim czasie bardzo zaczęło dbać o rozwój tego obszaru.

YouTube for action – sprzedawaj, leaduj przez YouTube’a

Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych zmieniły się także oczekiwania użytkowników odnośnie do treści prezentowanych w internecie, jak i sposoby ich poszukiwania. Jak pokazują statystyki obecnie wielu internautów przed podjęciem decyzji o zakupie produktu czy usługi nie tylko szuka informacji na ich temat, ale także sprawdza różnego rodzaju materiały wideo, recenzje czy prezentacje. Co więcej, w tym celu zwykle korzystają z platformy YouTube, a co za tym idzie, wykorzystanie tego kanału do promocji własnej firmy obecnie staje się bardzo korzystną opcją. Tym bardziej, o czym mówią sami użytkownicy, przekaz wideo jest dla nich bardziej atrakcyjny, lepiej zapada w pamięć i przykuwa uwagę. Dostrzegając te zależności i odpowiadając na potrzeby użytkowników, Google wprowadziło nowe rozwiązanie marketingowe — YouTube for action.

Czym jest YT4 action?

Można powiedzieć, że jest to odpowiedź Google na obecne potrzeby użytkowników. Osoby będące na niższym etapie lejka zakupowego coraz chętniej przeglądają treści wideo, pomagające podjąć im decyzje odnośnie do kupna. A co za tym idzie, są one w tym monecie podatne na treści promocyjne, zwłaszcza jeśli dokładnie odpowiadają one ich potrzebom. Przy tym Google dba o komfort użytkownika, reklamy te nie są nachalne, po wyświetleniu pierwszych 5 sekund jest możliwość ich pominięcia, jednocześnie są one opatrzone buttonem z wezwaniem do działania, który bezpośrednio przekierowuje na stronę. Co ciekawe niedługo w naszym kraju Google ma udostępnić funkcjonalność w obrębie samego YT, dzięki której użytkownik będzie mógł wypełnić i przesłać formularz bez konieczności opuszczania serwisu. Zapowiada się, że rozwiązanie to może doskonale sprawdzić się w przypadku klientów, dla których szczególnie cenną konwersją jest pozyskanie leadów sprzedażowych.

YT 4 action – do jakich celów

W świadomości większości przedsiębiorców YT funkcjonuje jako narzędzie przeznaczone głównie do budowania wizerunku i zasięgu marki, jego możliwości obecnie są zdecydowanie większe. Tym samym wiele osób nie dostrzega potencjału tego narzędzia jako sposobu na pozyskanie konwersji. Oczywiście faktem jest, że YT umożliwia skuteczne budowanie wizerunek marki, jak i zwiększenie jej zasięg.  Z powodzeniem jednak można prowadzić także na tej platformie kampanie, których celem ma być zainicjowanie rozważań na temat zakupu i zainteresowanie ofertą, a także, do czego szczególnie obecnie nadaje się YT 4 action, sprzedaż i podjęcie akcji online.

Obecnie format reklam, jak i wspomniany button opatrzony CTA są w stanie zainteresować i zachęcić użytkownika do wykonania akcji. Bezpośrednie przekierowanie na stronę – którą określamy przy podlinkowaniu buttonu – jest bardzo wygodne i dobrze wpływa na proces decyzyjny. Ważne jest jednak to, by odpowiednio podlinkować stronę. W zależności od tego, jakie wezwanie zastosowaliśmy. Przy haśle: dowiedz się więcej, można ustawić bardziej ogólną strony, przy kup produkt, odsyłać należy bezpośrednio do oferty. Co więcej, CTA w tym wypadku może mieć tylko 10 znaków, i wyświetla się obok nagłówka, dlatego koniecznie trzeba zadbać o spójność.

Dla kogo YT?

Skoro znamy możliwości Youtube’a, to pozostaje jeszcze jedna kwestia, dla kogo jest to odpowiednie medium marketingowe? W zasadzie odpowiedź jest oczywista i nieoczywista. W teorii to opcja, z której może skorzystać każdy, w praktyce nie jest to takie proste. YouTube bowiem nie może działać samodzielnie, najlepiej sprawdza się w połączeniu z reklamą w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej, a co za tym idzie, jest to szczególnie atrakcyjna opcja dla osób, które decydują się na kompleksowe działania. Czemu jednak takie połączenie? Otóż po pierwsze informacje zebrane na temat użytkownika w sieci wyszukiwania, pozwalają lepiej targetować reklamy na YT, dzięki czemu dostarczamy odbiorcy odpowiednią dla niego treść promocyjną, której właśnie poszukuje i którą jest zainteresowany. Po drugie i co chyba ważniejsze, obecnie potencjalni klienci otrzymują wiele przekazów marketingowych za pośrednictwem różnych kanałów, a co za tym idzie, im większą liczbą kanałów oddziałujemy na odbiorcę, tym większa szansa, że nie tylko zauważy on przekaz, ale także że zareaguje na niego.

Podobał Ci się wpis? Chcesz być na bieżąco z nowinki z branży?

przycisk pikseo polub nas

Autor: Agnieszka Motylińska

Specjalista ds. content marketingu

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu treści dziennikarskich, blogowych i marketingowych.
W Pikseo zajmuje się tworzeniem contentu dla agencji oraz jej klientów.