12 grudnia 2022

E-commerce a promocja w okresie świątecznym

E-commerce a promocja w okresie świątecznym

Zbliżające się święta to zawsze czas, gdy sprzedawcy zacierają ręce i liczą na zwiększone obroty. To dotyczy także branży e-commerce. Święta mogą być „sprzedażowym samograjem”, ale wcale nie muszą. Aby zwiększyć konwersję i zmaksymalizować zyski, warto pamiętać o najważniejszych zasadach. Bez nich nasze plany sprzedażowe w najgorętszym momencie roku zderzą się ze smutną rzeczywistością. Sprzedaż sama się nie nakręci, trzeba działać.

Właściwy moment na promocję 

W Polsce sezon świąteczny zaczyna się już tak naprawdę w połowie listopada. Niektórym pewnie wydaje się, że to za wcześnie, ale takie są prawa rynku. W galeriach handlowych już wtedy pojawiają się pierwsze dekoracje i świąteczne promocje. Również w telewizji mamy coraz więcej reklam z motywami bombek, choinki czy Świętego Mikołaja. Może się to nam podobać lub nie. Wszystko ma jednak zamierzony cel, a jest nim właśnie maksymalizacja przychodów. I co ważne, sprawdza się to również w sprzedaży internetowej.

Zaproponuj dodatkowe opcje

promocje na świętaPrzede wszystkim warto przecenić zwłaszcza te produkty, które sprawdzą się jako upominki na święta. Zaproponuj też niektóre jako prezenty. To sprawdzone metody z powodzeniem stosowane przez stacjonarne sklepy. Nie zapominajmy o cross-sellingu. Sprzedaż dodatkowego produktu lub usługi przy okazji podstawowej transakcji to zawsze zwiększone obroty. No i mamy jeszcze up-selling, czyli zaproponowanie droższej i lepszej wersji produktu, którym zainteresowany jest kupujący. Ciekawy pomysł to również oferowanie zniżek na więcej produktów z tej samej kategorii.

Daj gratisy, ofiaruj bonusy

Nic tak nie przekonuje klienta jak prezenty, zwłaszcza w sytuacji, gdy się ich nie spodziewa. Każdy bonus motywuje do dokonania zakupu. A prezenty są w cenie zwłaszcza w okolicy dni świątecznych. Dodatkowy upominek za zakupy, które zostaną dokonane powyżej określonej kwoty, jest więc dobrym pomysłem. Można również zaproponować darmowe pakowanie prezentu dla innej osoby czy wreszcie pokrycie kosztów wysyłki na wskazany adres w określonym terminie świątecznym.

Więcej klientów, większe zyski

Nic tak nie cieszy sprzedającego jak nowy klient. A w okresie przedświątecznym mamy szczególną okazję, aby było ich więcej. Oczywiście są różne sposoby, by pozyskać nowych kupujących. Jednym z ciekawszych jest na pewno rabat dla dotychczasowego klienta za polecenie naszego sklepu swoim znajomym. Pomoże w tym przesłany link afiliacyjny. Wchodząc przez niego na naszą stronę internetową nowy kupujący otrzyma zniżkę. Będzie ona przyznawana również dotychczasowym klientom za każdą transakcję.

Dłuższe zwroty też dają obroty

Nikomu tego nie życzymy, ale czasem zdarzają się nietrafione prezenty. W przypadku zakupu odzieży lub butów bywa również, że fason ubrania nam nie odpowiada, a obuwie okazują się nieco za ciasne. Klient czasem ryzykuje i chce sprawdzić, czy zakupiony towar spełni jego oczekiwania. Jeśli nie, chciałby mieć możliwość zwrotu. Dobrym pomysłem wydaje się więc wydłużenie jego terminu. W ten sposób kupujący będzie miał pewność, że nietrafiony prezent można ewentualnie oddać. Część nabytych produktów na pewno zostanie u kupującego. Wyraźne zaznaczenie na stronie wydłużonego terminu zwrotu pomoże więc zwiększyć liczbę konwersji. 

Okazja dla wszystkich

Koniec i początek roku to okazja zarówno dla klientów, jak i dla sprzedawców. Dlatego nie warto ograniczać promocji tylko na czas świąt. Okres następujący po nich przynosi podobną liczbę transakcji. Klienci chętnie wykorzystują wtedy choćby bony, które otrzymali w prezencie pod choinkę. Zachęćmy do tego, aby wykorzystali je u nas. Koniec roku sprzyja też wyprzedażom artykułów, które zalegają w magazynach. Tak więc dając rabaty na taki asortyment, przy okazji możemy zrobić miejsce na nowy.

Podstawy wciąż ważne

Nie zapominajmy też oczywiście o podstawach. Nasza strona internetowa powinna być przyjazna dla klienta, a także działać szybko i sprawnie. Musimy mieć też pewność, że poradzi sobie ze wzmożonym ruchem i zawsze się załaduje. W innym przypadku klient nie wejdzie na nią ponownie. Ważne są też dobrze dobrane zdjęcia oraz opisy produktów. Całość musi wyglądać estetycznie i działać intuicyjnie. Szczególnie ważne jest też zapewnienie użytkownikom bezpieczeństwa transakcji.  

Specjalista doradzi i pomoże

Czy to w handlu tradycyjnym, czy internetowym, na pewno warto skorzystać z usług i pomocy profesjonalistów. W przypadku sklepu internetowego będą to agencje marketingowe zajmujące się pozycjonowaniem i reklamą w sieci. Dzięki ich wsparciu przygotujemy działania promocyjne w gorącym, świątecznym okresie i na czas wdrożymy prace pozwalające na przyciągnięcie nowych oraz powracających klientów. A to pozwoli nam oczywiście na uzyskanie większych przychodów.

Chcesz dowiedzieć się w jaki sposób agencja może pomóc Twojemu biznesowi?

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności