W nadchodzących miesiącach kampanie Performance Max zostaną rozszerzone o nowe możliwości modelu Gemini 1.5. Z obecnej aktualizacji funkcji AI w Google Ads mogą korzystać tylko poszczególne kraje. Do Polski może trafić ta opcja dopiero w kwietniu, bądź niestety jeszcze później. Na ten moment rodzimi marketerzy internetowi mogą liczyć wyłącznie na możliwości, jakie daje zmiana wprowadzona przez Google w listopadzie zeszłego roku. Zatem jakie konkretnie opcje niesie ze sobą model Gemini? Czego nowego mogą spodziewać się marketingowcy po zaktualizowaniu funkcji w kampaniach Performance Max?
W jaki sposób AI wspomaga tworzenie kampanii promocyjnych?
Kampanie Performance Max wykorzystują sztuczną inteligencję od Google, aby zwiększyć skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Osiągnięcie satysfakcjonujących rezultatów zależy od danych wprowadzonych do systemu Google Ads. Dotyczą one m.in. wysokości budżetu kampanii, wyznaczonych celów biznesowych, a także zaplanowanych wyników, które mają być uzyskane z konwersji strony internetowej. Gdy zostaną już określone, wówczas sztuczna inteligencja znajduje potencjalnych klientów. Wyświetla im odpowiednie reklamy, dzięki czemu udaje się zmaksymalizować efekty kampanii promocyjnej. Poza tym Gemini potrafi również miksować grafiki, teksty i filmy oraz dobierać stawki w ramach automatycznych strategii. Są to również cenne umiejętności AI, które wykorzystuje się do zwiększenia skuteczności kampanii Performance Max.
Co nowego wprowadzają ulepszenia AI do kampanii Performance Max?
Główną korzyścią z aktualizacji Google jest możliwość bardziej skutecznego prowadzenia kampanii marketingowych przez reklamodawców. Dzięki ulepszeniom marketerzy mogą generować większą liczbę różnorodnych elementów reklamowych, które są dostosowane do preferencji i potrzeb potencjalnych klientów. Dostarczenie konkretnych danych sztucznej inteligencji umożliwia bardziej efektywną i skuteczną pracę nad tworzeniem reklam, co przekłada się na lepsze wyniki kampanii promocyjnych.
Poza tym, dzięki aktualizacji, kampanie Performance Max będą mogły korzystać z zaawansowanych funkcji wnioskowania dostępnych w modelu Gemini. Ta możliwość stanie się szczególnie użyteczna w nowej opcji generowania długich nagłówków oraz w kolejnym ulepszeniu, które zostanie wkrótce wprowadzone. Będzie ono polegać na generowaniu linków do konkretnych podstron.
Dodatkowa funkcja w kampaniach Performance Max
Co istotne, Google ogłosiło również, że wprowadzi możliwość udostępniania podglądów reklam z kampanii Performance Max za pomocą linku, który będzie mógł zostać otwarty bez potrzeby wprowadzania danych logowania do Google Ads lub danych uwierzytelniających. Da to możliwość zobaczenia danego podglądu, np. podczas przeglądania lub edytowania innej grupy plików. Aktualizacja ulepszy tworzenie kreacji reklamowych oraz ułatwi pracę i przepływ informacji między różnymi wewnętrznymi zespołami zajmującymi się marketingiem.
Przyszłość należy do AI
Jak widać, przyszłość branży marketingowej kreuje się w jasnych barwach. Możliwości, jakie daje model AI z pewnością ułatwią proces tworzenia skutecznych kampanii reklamowych. Jednakże, aby nadążyć za nowymi trendami i nie wypaść z obiegu, należy śledzić dalsze poczynania Google. Efektywność działań promocyjnych będzie w głównej mierze zależała od dobrze zaprojektowanych działań wykorzystujących potencjał sztucznej inteligencji. Warto bliżej zaznajomić się z jej funkcjami po to, aby mogły stać się skuteczną częścią kampanii Performance Max.
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: