Kampania AdWords może być skutecznym sposobem na pozyskanie ruchu i zdobycie leadów. Warto jednak dołożyć starań, żeby jej wynik był jak najlepszy, dzięki odpowiednio przygotowanej strategii i kreacjom marketingowym. Tym razem pokazujemy, w jaki sposób poprawić skuteczność reklamy tekstowej.
Moc nagłówka
Działania, które mają na celu zwiększenie CTR, należy rozpocząć od przygotowania odpowiedniego nagłówka reklamy tekstowej. Warto podkreślić, że to w rzeczywistości najważniejszy element naszego przekazu marketingowego. Internauci klikają najchętniej właśnie w nagłówek. Dobrym sposobem na poprawienie jego widoczności jest umieszczenie tam słów kluczowych. Możemy do tego wykorzystać Key Insertion Tool (Narzędzie Wstawiania Słów Kluczowych), jednak trzeba uważać przy tym, ponieważ zdarza się, że KIT generuje błędy ortograficzne, a tego chcielibyśmy zdecydowanie uniknąć. Z drugiej strony warto dołożyć starań, żeby nagłówek również przyciągał uwagę i był, jak to określają czasami marketingowcy, „hipnotyczny”.
Pokaż unikalne cechy!
Nie można zapominać również o unikalnych cechach produktu (Unique Selling Point). Warto je eksponować, by skutecznie odróżnić się od konkurencji, a jednocześnie podkreślić wyjątkowość oferty. W reklamie tekstowej należy umieścić w syntetyczny sposób wszystko to, co najlepiej i najpełniej opisuje dany produkt lub usługę, ale tak, by przykuwało to uwagę, koncentrując się właśnie na wyjątkowych cechach, wzmocnionych takimi wyrażeniami, jak np. „wysoka jakość”, „gwarancja” itp. Bezwzględnie należy także umieścić w tekście reklamy wezwanie do działania (Call to Action), które sprowokuje odbiorcę do reakcji. Najczęściej wykorzystywane to „Zobacz!”, „Zapisz się!”, ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby CTA było bardziej wyrafinowane. Ważne tylko, żeby wezwanie było zrozumiałe, w przeciwnym przypadku na pewno nie będzie skuteczne.
URL i rozszerzenia
Jednym z elementów przekazu w AdWords jest adres URL, który często bywa, co najmniej, bagatelizowany przy konstruowaniu reklamy tekstowej, a to błąd. Już sam fakt, że to właściwie drugi co do długości wiersz po nagłówku, powinien dawać do myślenia. Warto dodać do adresu URL słowa kluczowe, bo to jeszcze lepiej pozwoli dopasować daną reklamę do wyników wyszukiwania.
Kolejne elementy, jakie mogą zwiększyć skuteczność reklamy, to rozszerzenia, które, z założenia, mają poprawić widoczność przekazu reklamowego. Rozszerzenia to dobry sposób, by w reklamie zawrzeć jeszcze więcej informacji o produkcie, usłudze, a nawet o firmie. Poza tym, reklama z rozszerzeniami jest lepiej widoczna (zajmuje więcej miejsca), niż bez rozszerzeń, a zatem przyciąga skuteczniej uwagę.
Tworzenie różnych wariantów przekazu
Dzięki modułom dostosowania, szybko dopasujemy naszą reklamę do różnych stron i wyszukiwań. Możemy łatwo stworzyć wiele wariantów przekazu, co pozwala wyświetlać reklamę najbardziej pasującą do konkretnego odbiorcy z grupy docelowej.
Tworząc kampanie AdWords, nie można zapominać o nieustannie rosnącym ruchu z urządzeń mobilnych. Nie tylko strony internetowe warto dostosowywać do wyświetlania w mobile, ale również reklamy. Jeśli będą dobrze wyświetlały się w urządzeniach przenośnych, współczynnik konwersji na pewno będzie wyższy. W mobile pierwsza pozycja w wynikach jest o tyle cenniejsza, że użytkownikowi wyświetla się mniej reklam na jednej stronie, niż w przypadku deskop.
Przygotowanie pewnych elementów przekazu reklamowego w dany sposób nie oznacza jeszcze, że te elementy rzeczywiście się sprawdzą. Dlatego właśnie trzeba nieustannie testować reklamy, sprawdzać ich skuteczność i nie bać się wprowadzania zmian. Jeśli jeden wariant, na przykład, wezwania do działania słabo się sprawdza, należy wymienić go na inny i szukać najskuteczniejszych rozwiązań. Podobnie jest z całą treścią i z formatowaniem reklamy. Czasami wystarczy zmienić drobny szczegół, by skutecznie poprawić CTR.
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: