Obecnie swoją stronę internetową ma niemal każde nowe przedsiębiorstwo. Właściciele firm wiedzą, że spora część klientów dowie się o ich działalności właśnie za pośrednictwem sieci. Wydawałoby się, że naturalnym podejściem jest więc traktowanie strony internetowej jako swoistej wizytówki. Nieraz okazuje się jednak, że nie do końca…
Nie tylko wygląd ma znaczenie
Odwiedzając strony internetowe z najróżniejszych branż, można dojść do wniosku, że spora część ich właścicieli nie zastanawia się nad tym, jakie wrażenie ich witryny zrobią na użytkownikach. Oczywiście, jest wiele firm, które mają intuicyjne, atrakcyjne wizualnie oraz bogate w wartościową treść strony. Częste są też jednak przypadki, w których witryna prezentuje się dobrze, ale na pierwszy rzut oka nie wiadomo, czym dana firma się zajmuje. Oprócz lakonicznego opisu działalności nic bowiem na niej nie znajdziesz, a czasami nawet i takich informacji brak.
Żyjemy, co prawda, w kulturze obrazkowej, jednak mitem jest, że słowa nie mają znaczenia. To one bowiem przekonają użytkownika, że Twojej firmie warto zaufać. Od tego, jak przekażesz informacje, dotyczące działalności, zależy czy będziesz miał klientów. Nadal zastanawiasz się, czy warto zatrudnić copywritera?
Zosia Samosia w copywritingu
Znamy efekty sytuacji, gdy firma postanawia oszczędzić na copywritingu. Pisanie tekstów na stronę zleca się wówczas jednemu z pracowników, który przeważnie nie ma w takim pisaniu doświadczenia. Inną, często wybieraną opcją jest też szukanie copywritera „po taniości”.
Niestety, oszczędność w tym przypadku nie popłaca. Strona internetowa nie zachęca. Treści są ubogie i mało ciekawe. Nic nie przekonuje potencjalnych klientów do pozostania w witrynie i dokonania zakupu czy skorzystania z oferowanych usług. Niestety, bardzo często pojawiają się też błędy stylistyczne i ortograficzne, a chyba nie trzeba mówić, jaki mają wpływ na odbiór firmy?
Jeśli chcesz, aby Twoje przedsiębiorstwo było kojarzone jako rzetelne, a oferta przyciągała uwagę potencjalnych klientów, nie polegaj tylko na umiejętnościach własnych. Nie zatrudniaj też pierwszej lepszej osoby, która chce sobie dorobić jako copywriter. Wielokrotnie bowiem okazuje się, że copywriting to coś więcej niż umiejętność budowania poprawnych zdań. Żeby przyciągnąć klienta, a także zadbać o pozycję strony internetowej w wyszukiwarce, warto zlecić stworzenie wartościowego contentu komuś, kto rzeczywiście się na tym zna.
Empatia w słowach
Dobry copywriter potrafi przekazać informacje w zgrabnej i ciekawej formie. Wczuwa się w oczekiwania grupy docelowej firmy i stara się dotrzeć bezpośrednio do niej. Dopasowuje więc styl wypowiedzi do odbiorców, a także skutecznie wyszukuje w Internecie przydatne do tworzenia wartościowych treści dane branżowe. Takie osoby chętnie zatrudniane są przez agencje internetowe, a także pracują jako freelancerzy.
W tym drugim przypadku, warto przed zleceniem tekstu sprawdzić portfolio copywritera, aby poznać próbkę jego możliwości i umiejętności. Słowa mają moc, a zatem nie warto szukać osób tanich, ale takich, które znają język marketingu internetowego i potrafią pisać teksty pod SEO, które jednocześnie są zajmujące dla klientów i przyjazne wyszukiwarce.
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: