21 sierpnia 2015

Optymalizacja kampanii AdWords

Optymalizacja kampanii AdWords

Szukasz skutecznego sposobu na zwiększenie sprzedaży swoich produktów lub usług w Internecie? Pomyślałeś, zapewne, o wykorzystaniu do tego Google AdWords. Pamiętaj jednak, że bez odpowiedniej optymalizacji kampanii trudno będzie osiągnąć tu sukces.
Google AdWords potrafi być bardzo skuteczne, jeśli tylko dołoży się starań, by wykorzystać jego potencjał. Nie wystarczy przeznaczyć dużą cześć budżetu marketingowego na kampanię w systemie reklamowym największej na świecie wyszukiwarki i czekać na efekty. Takie podejście może sprawić, że rezultatów marketingowych, które przełożą się na realizację celów biznesowych, nie będzie wcale lub będą wysoce niezadowalające. Nie wystarczy stworzyć reklamę, trzeba ją jeszcze skierować do odpowiedniego odbiorcy z grupy docelowej. Dlatego tak istotna jest odpowiednia optymalizacja kampanii AdWords.

Optymalizacja to podstawa

Warto mieć świadomość, że stworzenie reklamy AdWords nie oznacza, że ten etap mamy raz na zawsze zakończony. Należy być gotowym na to, że potrzebne będą zmiany – jedna, druga, dziesięć, więcej. Nikt tego nie wie. Efektywne wykorzystanie AdWords to również sztuka bycia elastycznym. Dlatego optymalizacja kampanii jest fundamentem, na którym buduje się wyższe piętra działań marketingowych, jak np. tworzenie świadomości marki czy, po prostu, sprzedaż.
Pamiętaj, że skuteczna reklama to taka, która trafia do osób naprawdę zainteresowanych twoim produktem lub usługą. Kampania musi być ściśle powiązana z celami reklamowymi, a w konsekwencji – również biznesowymi. Dobrze zoptymalizowane działania reklamowe pozwalają osiągnąć zwrot z inwestycji marketingowej. Warto pamiętać, że każda kampania jest inna nawet, jeśli dotyczy podobnych produktów lub usług. Najważniejsza jest obserwacja i analiza użytkowników, do których chcesz trafić ze swoim przekazem. Jednak bez względu na rodzaj kampanii, warto zwrócić szczególną uwagę na kilka najważniejszych czynników podczas optymalizacji.

Efekt pierwszego wrażenia

W reklamie, podobnie jak w życiu, najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Często to właśnie ono rzutuje na dalsze kontakty z użytkownikiem. Nierzadko nie będziesz miał drugiej szansy, żeby przekonać do siebie potencjalnego klienta. Trzeba od razu zdobyć jego serce, wywrzeć na nim silne, pozytywne wrażenie.
Dlatego, zanim w ogóle zaczniesz przygotowywać reklamę, musisz zastanowić się, kto będzie jej odbiorcą, czego od niego oczekujesz i czego on może oczekiwać od ciebie. Istotne jest również to, co możesz zaproponować swojemu potencjalnemu klientowi. Dopiero na tej bazie można przygotowywać treść reklamy lub jej grafikę, ale w taki sposób, by przyciągnąć skutecznie uwagę użytkownika i zachęcić go do kliknięcia. To właśnie twoje pierwsze wrażenie.

Docieranie do zainteresowanych odbiorców

Nawet najlepiej przygotowany przekaz reklamowy jest bezużyteczny, gdy nie trafi do zainteresowanych nim osób. Dlatego ważne jest również przemyślenie i przygotowanie strategii, pozwalającej dotrzeć do właściwych odbiorców, których będzie można przekonwertować w klientów. Już na etapie tworzenia kampanii, a potem w czasie jej ewentualnej modyfikacji i optymalizacji, warto zwrócić uwagę na poniższe kwestie.
Dobór właściwych słów kluczowych jest absolutną podstawą kampanii AdWords. Chodzi nie tylko o to, żeby sprowadzić użytkownika na twoją stronę, ale również o to, żeby natychmiast jej nie porzucił i był naprawdę zainteresowany twoją ofertą. Powinien czuć, że specjalnie dla niego przygotowałeś asortyment i proponujesz mu najlepsze dla niego rozwiązania.
Obok słów kluczowych ważne jest również docieranie z reklamą do miejsc, gdzie mogą przebywać osoby z twojej grupy docelowej. Jeśli pojawi się tam również twoja reklama, masz szansę odnieść sukces. Często są to tematyczne strony z twojej branży, należy nieustannie zwiększać ich ilość, a jednocześnie eliminować te serwisy, które nie przynoszą ci korzyści. Nie tylko zwiększa to efektywność kampanii AdWords, ale również ogranicza jej koszty.

Testowanie stawek w kampanii

Optymalizacja twojej kampanii powinna również dotyczyć odpowiedniego doboru stawek w AdWords. Na początek powinieneś zdecydować, czy będziesz kierował swoje reklamy tylko do sieci reklamowej lub do sieci wyszukiwania, a może połączysz te dwa warianty. To również jest kwestia testowania i dokonywania zmian na bieżąco na podstawie analizy wyników. W sieci reklamowej będziesz miał do wyboru stawki domyślne, ustawione według twoich indywidualnych potrzeb lub zmodyfikowane pod konkretną metodę kierowania reklam. Tak naprawdę, żeby wybrać najbardziej optymalną (więcej wyświetleń i kliknięć), trzeba je najpierw przetestować.
Na koniec warto ponownie podkreślić, że tworzenie efektywnej kampanii AdWords polega w wielu przypadkach na gotowości do jej wielokrotnej modyfikacji i optymalizacji tak, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Wiąże się to z nieustannym analizowaniem osiąganych wyników i szybkim reagowaniem na niepowodzenia. Warto być również przygotowanym na całkowitą zmianę strategii, jeśli dotychczasowa zawiodła. Nie przywiązuj się do swoich pomysłów, nie bój się zmian, modyfikuj stawki i kreacje reklamowe. A wszystko to, by jak najlepiej dopasować swój przekaz do potrzeb potencjalnych klientów.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności