08 czerwca 2015

Kampanie AdWords, a wykluczenia

Kampanie AdWords, a wykluczenia

Prowadzenie skutecznej kampanii AdWords polega również na nieustannym monitorowaniu wyników i na poprawianiu ich efektywności poprzez optymalizację parametrów tej kampanii. Czasami dobre rezultaty można osiągnąć, stosując wykluczenia niektórych słów kluczowych lub stron www.

Wykluczanie słów

Jedną z najistotniejszych kwestii przy prowadzeniu kampanii Google AdWords jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Okazuje się jednak, że warto również zdefiniować wykluczające słowa, bo to również podnosi skuteczność działań marketingowych. Jest to zrozumiałe, ponieważ nie ma sensu wyświetlać reklam na niedopasowane zapytania, które nie dają szansy na konwersję. Warto wiedzieć, że podobnie jak w przypadku słów kluczowych, na które będą pokazywały się nasze reklamy, również słowa wykluczające można określić z zastosowaniem trzech wariantów: ścisłe, dopasowane do wyrażenia lub przybliżone.

Jakie dopasowanie wybrać?

Jeśli decydujemy się na pierwszą opcję, czyli dopasowanie ścisłe, wykluczymy dokładnie takie słowo lub frazę, jakie określimy. Dzięki temu uzyskamy największą precyzję, ale z drugiej strony musimy dodać bardzo wiele fraz i ich wariantów, dlatego, że w wykluczeniach system Google nie uwzględnia odmian, błędnej pisowni, liczby mnogiej itd. Jeśli chcemy, na przykład, uniknąć wyświetlania reklam na frazę: „bezpłatny tutorial SEO”, nie wystarczy wykluczyć słowo „bezpłatny”, ale trzeba, niestety, całą frazę i jej warianty, jak „bezpłatne tutoriale SEO”.
Większe pole działania uzyskamy, stosując wykluczenia słów w opcji dopasowania do wyrażenia. W tym przypadku wyeliminujemy zapytania, które nie tylko pokrywają się z określoną przez nas frazą, ale także zapytania, które się w niej zawierają. Nie trzeba już wpisywać ogromnej ilości fraz wykluczających i ich wariantów. Wystarczy, po prostu, wykluczyć wyrażenie „bezpłatny tutorial” i zapytania o bezpłatny tutorial zostaną wyeliminowane. Jednak i to rozwiązanie nie jest w pełni skuteczne, bo wystarczy zmienić szyk słów w zapytaniu (np. „SEO tutorial bezpłatny”) i reklamy znowu będą wyświetlane.
Żeby uniknąć tego rodzaju niespodzianek, warto zdecydować się na wykluczenie słów, stosując dopasowanie przybliżone. Wtedy wystarczy, że dopiszemy do wykluczeń nasze przykładowe słowo „bezpłatny” i wszelkie zapytania z tym określeniem zostaną wyeliminowanie. Należy jednak dokładnie przemyśleć listę tak wykluczonych słów, żeby nie zablokować zapytań na interesujące nas frazy.

Wykluczanie stron internetowych

Google AdWords umożliwia nie tylko wykluczanie niepożądanych słów i fraz zapytań, ale także pozwala wyeliminować pojawianie się naszych reklam na stronach internetowych, które z jakichś względów nie odpowiadają nam. Przyczyny, oczywiście, mogą być różne, np. tematyka danego serwisu nie do końca jest adekwatna, do tego, co sami sprzedajemy i nie pasuje tematycznie, jest stamtąd mało kliknięć itd. Wtedy warto zdecydować się na wykluczenie takiej witryny. Zrobimy to zarówno dla grupy reklam, jak i dla wielu kampanii. W ten sposób można wykluczyć maksymalnie nawet 10 tysięcy miejsc docelowych dla każdej kampanii. Google umożliwia kilka sposobów wykluczeń, np. według domeny lub subdomeny. Warto również dodać, że można dokonywać wykluczeń miejsc docelowych także dla aplikacji mobilnych.

Podejrzane adresy IP

Kolejne wykluczenia, jakie możemy zastosować w naszych kampaniach AdWords, dotyczą adresów IP. Google posiada swój własny system ochrony, ale jeśli chcemy się upewnić, że rzeczywiście konkretne adresy zostaną zablokowane, możemy sami o to zadbać. Warto to zrobić, gdy stwierdzimy, że nasze reklamy są bardzo często klikanie z tych samych adresów IP, nie przekłada się to na skuteczność kampanii, a tylko generuje koszty. Można się wtedy domyśleć, że to celowe działania, które mają nam zaszkodzić i mogą być prowadzone przez naszą konkurencję. Należy wtedy działać zdecydowanie. Adresy IP ustalimy na podstawie logów dostępu serwera, na którym znajduje się nasza strona internetowa, a potem w panelu AdWords przechodzimy na zakładkę „Ustawienia”, wybieramy typ „Wszystkie funkcje” i klikamy „Wykluczenie adresów IP”, gdzie wprowadzamy pozycje do zablokowania.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności