09 grudnia 2017

Jak personalizować reklamę?

Jak personalizować reklamę?

Jednym z obecnie obowiązujących trendów jest personalizowanie przekazów w taki sposób, aby odbiorca czuł się wyjątkowy, kiedy je zobaczy. Sposobów na to jest wiele.

My przedstawiamy Ci te najbardziej popularne, a na samym końcu artykułu mamy dla Ciebie bonusową ciekawostkę. Zarezerwuj więc sobie trochę czasu i przeczytaj tekst do końca.

#płeć

ludzieMężczyźni odbierają świat inaczej niż kobiety. Chociaż jest to truizm, to jednak warto o nim pamiętać, bowiem wielu reklamodawców wciąż kieruje te same kreacje do obu płci. Takie kampanie mogą nie przynosić oczekiwanych rezultatów.

Nieraz mówi się, że komunikat skierowany do wszystkich jest przekazem tak naprawdę do nikogo. Odbiorcy nie utożsamiają się z reklamą, która dotyczy każdego. Oni chcą widzieć, że firmie zależy właśnie na nich. Dlaczego więc nie wykorzystać wiedzy o różnicach w sposobie odbioru świata przez kobiety i mężczyzn do stworzenia skutecznej kreacji reklamowej?

Przyjmuje się, że mężczyźni skupiają się na konkretach, starają się dotrzeć do sedna i szybko znaleźć rozwiązanie problemu. Kobiety lubią zaś przekazy, które wywołują w nich emocje. Dzięki temu na pewno o nich nie zapomną. Możesz wykorzystać te podstawowe informacje do poprawy skuteczności swoich reklam.

Rada: Oczywiście, to tylko uogólnienia. Konstruując swoje reklamy, posiłkuj się dowolnymi badaniami na temat psychologii odbioru. Jako reklamodawca nie zamykaj się w granicach schematycznego myślenia, tylko staraj się korzystać z odkryć pochodzących z różnych dziedzin.

#lokalizacja

lokalizacjaLokalizacja ma znaczenie nie tylko wtedy, gdy Twoja firma działa na ograniczonym terytorium. Wykorzystaj dane na temat miejsca pobytu lub zamieszkania odbiorców także do tego, aby różnicować swoje reklamy pod kątem grup docelowych. Przypuszczalnie mieszkańcy dużych miast będą reagować na Twoje kreacje inaczej niż mieszkańcy wsi.

Możesz przygotować konkurs dla osób przebywających w konkretnym miejscu. Spróbuj też zareklamować się wśród osób, które niedawno pojawiły się w obrębie określonego obszaru (takie możliwości daje Facebook).

Do stworzenia części graficznej reklamy również przydają się dane o lokalizacji. Umieść na obrazie charakterystyczny budynek lub coś, co wiąże się z danym miejscem. Ludzie poczują się bardziej wyróżnieni i chętniej zareagują, kiedy zobaczą swoje miasto w tle kierowanego do nich przekazu.

Rada: Spróbuj znaleźć własne pomysły na wykorzystanie lokalizacji do celów reklamowych. Być może będzie to zawężenie grupy odbiorców, ponieważ posiadasz sklep stacjonarny w stolicy i tylko na jej mieszkańcach Ci zależy. Może się jednak okazać, że znajdziesz znacznie więcej okazji do wykorzystania lokalizacji Twojej grupy docelowej.

#urządzenie

urządzeniaDobrze wiedzieć, z jakich urządzeń korzystają Twoi odbiorcy. Poznaj lepiej swoją grupę docelową, a następnie dopasuj reklamy do stosowanych przez nią sprzętów. Pamiętaj, że kreacja inaczej będzie się wyświetlać na tabletach, a inaczej na komputerach stacjonarnych czy smartfonach.

Nie ograniczaj się do stworzenia reklamy w wersji na komputer, ponieważ badania pokazują, że popularność urządzeń mobilnych jest naprawdę duża i, co więcej, wciąż ma jeszcze rosnąć.

Rada: Sprawdź popularność przeglądarek i poszczególnych sprzętów wśród swoich odbiorców. Może się okazać, że jedna wersja reklamy to za mało! Zawsze upewnij się, czy dana kreacja dobrze wygląda na wszystkich typach urządzeń.

#wiek

wiekIle lat mają Twoi odbiorcy? Na jakim etapie życia się znajdują? Z pewnością nie będzie dla Ciebie tajemnicą, że ludzie starsi odbierają ten sam przekaz inaczej niż osoby młode. Jeśli Twoje produkty przeznaczone są dla grup zróżnicowanych wiekowo, przygotuj dla nich osobne komunikaty reklamowe.

Skup się na kwestiach ważnych dla danej grupy. Osoby w starszym wieku z pewnością muszą bardziej troszczyć się o swoje zdrowie. Nie znaczy to jednak, że nie mogą wieść aktywnego życia. Część seniorów ceni sobie wyjazdy na wczasy czy wyjścia z przyjaciółmi. Niektórzy lubią też korzystać z nowoczesnych technologii, więc wcale niepowiedziane, że nie da się do nich dotrzeć za pomocą e-marketingu.

Nim zapłacisz za reklamę, przekonaj się, na jakim etapie życia są Twoi potencjalni klienci. Ten sam produkt można zaprezentować na wiele sposobów. Stwórz więc osobne komunikaty, które będą atrakcyjne dla konkretnych grup odbiorców.

Rada: Dla kogo są Twoje produkty? Dla młodzieży, seniorów czy rodziców małych dzieci? Jeśli wszyscy oni są Twoimi odbiorcami, przygotuj zróżnicowane reklamy, które zaakcentują sprawy ważne dla tych osób.

#klienci

firmaMożesz kierować reklamę nie tylko do nowych odbiorców. Spróbuj przypomnieć o swojej firmie obecnym klientom albo odezwij się do osób, które chciały kupić Twój produkt, ale coś je powstrzymało (np. cena). Odbiorców, którzy już zapoznali się z Twoją firmą, zazwyczaj można pozyskać dużo taniej. Nie rezygnuj z remarketingu, ponieważ w międzyczasie klient może zdecydować się na zakup u konkurencji.

Pewnie sam nieraz odłożyłeś zakup na później i to wcale nie dlatego, że dana oferta była nieciekawa. Po prostu chciałeś się jeszcze zastanowić. Może obejrzałeś kilka podobnych propozycji, a następnie wybrałeś najlepszą. Czy w międzyczasie wyświetliła Ci się reklama jednej z firm, których oferty przeglądałeś?

Rada: Nie odpuszczaj! Przygotuj specjalne komunikaty przeznaczone dla byłych klientów, którzy od jakiegoś czasu nie kupują. Stwórz przekaz do tych, którzy wyszli z koszyka, nie dokonując zakupu. Postaraj się dowiedzieć, dlaczego zrezygnowali.

*bonus

prezentZgodnie z obietnicą, poniżej mamy dla Ciebie ciekawostkę.

Narzędziem doskonale wspierającym personalizację reklam jest Audience Insights od Facebooka. Być może już je znasz, a jeśli nie, to koniecznie przetestuj! Badaj za jego pomocą poszczególne grupy odbiorców i kieruj do nich swoje reklamy. Sprawdź, czym interesuje się konkretne grono użytkowników i personalizuj komunikaty.

Czy wiedziałeś, że za pomocą Audience Insights możesz udostępnić swoją kreację tylko tym, którzy niedługo obchodzą urodziny? Pomyśl, ile możliwości daje tylko ta jedna opcja. Możesz np. przygotować specjalny rabat dla świętujących osób. Kto nie chciałby sprawić sobie urodzinowego prezentu w okazyjnej cenie?

Mamy nadzieję, że skorzystasz przynajmniej z części naszych podpowiedzi dotyczących personalizacji reklam. Są to uniwersalne wskazówki, które zainspirują Cię do szukania nowych sposobów dotarcia do Twoich klientów. Poszczególne narzędzia e-marketingowe wyposażone są dodatkowo we własne opcje indywidualizowania przekazów.

 


 

Wiemy, że wprowadzanie zmian w każdym z obszarów działalności firmy wymaga czasu i odpowiedniej wiedzy. Jeśli obecnie nie możesz sobie pozwolić na personalizowanie reklam we własnym zakresie, chętnie zajmiemy się tym za Ciebie.

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zwiększyć skuteczność Twojej promocji.

Skontaktuj się

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności