10 marca 2017

Google AdWords a działania SEO

Google AdWords a działania SEO

Chcąc zwiększyć ilość wejść na stronę, warto korzystać z różnych rozwiązań. Zarówno marketing oparty na SEO, jak i ten skupiający się na kampaniach Google AdWords, ma swoje zalety. Działania w tych dwóch obszarach różnią się od siebie, jednak łączne ich zastosowanie może przynieść firmie duże korzyści.

Charakterystyka kampanii Google AdWords

Marketing w wyszukiwarkach internetowych to między innymi kampanie linków sponsorowanych. Narzędzie, jakim jest Google AdWords, pozwala zwiększyć zainteresowanie stroną. Natychmiast po uruchomieniu takiej kampanii można zaobserwować na stronie wzrost ruchu, pochodzącego z płatnych wyników wyszukiwania. AdWords działa więc od razu po ustawieniu i opłaceniu kampanii. Chcąc zwrócić uwagę internautów na dany produkt, przeprowadzając krótką akcję promocyjną, warto użyć tego narzędzia. Kampanie AdWords przynoszą korzyść w postaci większej rozpoznawalności marki i już z tego tylko względu warto w nie zainwestować. Dobrze zaplanowana kampania AdWords może przynieść korzyść także w postaci większej ilości wyszukiwań brandowych. Wchodząc bowiem po raz kolejny na daną stronę, użytkownik nie trafi na nią z płatnej reklamy, ale wpisując nazwę marki lub adres strony. Zaletą AdWords jest też na pewno fakt, że taka kampania da się łatwo optymalizować, gdyż zmiana słów kluczowych jest możliwa w każdym momencie. Dzięki temu na bieżąco można badać skuteczność poszczególnych fraz i zamieniać te nie przynoszące wymiernych rezultatów na bardziej efektywne. Z pewnością jednak, jeżeli zależy nam na długoterminowych działaniach, lepiej pomyśleć także o pozycjonowaniu i optymalizacji strony.

SEO – długofalowe efekty

Sposób działania SEO jest odmienny niż kampanii Google AdWords. Podstawową różnicą jest czas, w jakim pojawiają się rezultaty. Pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efektów, lecz są one za to bardziej długofalowe. Wypracowana pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania utrzymuje się przez dłuższy czas, podczas gdy kampania Google AdWords kończy się od razu po wyczerpaniu środków na nią przeznaczonych. Poza tym pozycjonowanie wpływa na sposób odbioru marki, budując do niej zaufanie. Dzięki wysokowartościowej treści znajdującej się na stronie, klienci mogą trafić na nią nawet po kilku latach, znajdując tam potrzebne informacje z interesującej ich dziedziny. Warto więc dbać o content, który pojawi się na stronie. Wyszukiwarka Google promuje treści wysokiej jakości. Dzięki tworzeniu wyczerpujących artykułów, można więc zyskać lepszą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania. Poza tym osoby, które dzięki temu trafią na stronę są już zainteresowane danym tematem, co znacznie ułatwia proces sprzedaży. Oczywiście, pozycjonowanie nie opiera się wyłącznie na działaniach na stronie internetowej. Obejmuje ono także pozyskiwanie linków zewnętrznych, które również wpływa na pozycję w Google. Wszystkie te działania nie przynoszą korzyści od razu. Warto jednak na nie poczekać. Dzięki kompleksowemu pozycjonowaniu można bowiem stopniowo znacznie zwiększyć ruch na stronie, a także sprawić, że firma będzie uważana za lidera w branży przez to, że znajduje się w wynikach ponad konkurencją. Zaletą pozycjonowania są także niższe koszty i większe zaufanie, jakie mają klienci do wyników organicznych.

Kompleksowe działanie gwarantem sukcesu

Najlepszą metodą działania jest łączenie zalet obu opisanych sposobów: pozycjonowania oraz kampanii AdWords. Skuteczna strategia łącząca działania długofalowe z krótkoterminowymi może przynieść wiele korzyści. Kampanie AdWords pozwalają wykorzystać trwający właśnie sezon na jakiś produkt i zorganizować szybką akcję promocyjną. Z kolei skutecznie przeprowadzona optymalizacja strony i jej pozycjonowanie sprawią, że znajdzie się ona na pierwszych miejscach naturalnych wyników w Google, dzięki czemu stale będzie generowała ruch.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności