14 września 2015

Efektywność AdWords w 5 krokach

Efektywność AdWords w 5 krokach

Działasz na bardzo konkurencyjnym rynku i nawet AdWords nie pomaga Ci zwiększyć sprzedaży? Sprawdź, co możesz zrobić, by poprawić efektywność reklamy w Google. Oto naszych 5 wskazówek, które w tym pomogą.
Jeśli rozpoczynasz dopiero swoją przygodę z kampaniami AdWords, możesz popełniać błędy, które wpłyną na obniżenie efektywności działań reklamowych. Niewykluczone również, że nie korzystasz ze wszystkich możliwości, jakie udostępnia sieć reklamowa Google. Żeby poprawić efektywność swojej kampanii AdWords, możesz kierować się naszymi wskazówkami.

1. Korzystaj z raportów wyszukiwanych haseł

Niekorzystanie z takich raportów to częsty błąd niedoświadczonych osób, które samodzielnie przygotowują kampanie AdWords. Skąd możesz wiedzieć, czego szukają użytkownicy i jakie hasła wpisują w wyszukiwarkę, jeśli nie sprawdzisz tego wcześniej? Pomocny jest w tym raport w zakładce słów kluczowych. Rozwijasz SZCZEGÓŁY i Twoim oczom ukazuje się lista fraz używanych przez internautów. Dzięki temu, możesz znaleźć nowe, skuteczne słowa i wykluczyć te, które nie wiążą się z twoim produktem.

2. Używaj wykluczających słów kluczowych

O wykluczaniu słów, na które reklama nie powinna się wyświetlać już wspomnieliśmy. Można to robić zarówno dla całej kampanii, jak i dla wybranych grup reklam. Dzięki temu, obniżysz koszty kampanii (nie będziesz musiał płacić za kliknięcia, które i tak nie przekładają się na wzrost sprzedaży), a także podniesiesz CTR. Dokładniej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.

3. Nie zapomnij o słowach kluczowych w nagłówkach reklam

To niezwykle istotne, w przeciwnym przypadku reklamy nie będą dopasowane do tego, co wyszukują użytkownicy. Fraza kluczowa nie tylko pozwoli wyświetlić Twoją reklamę na odpowiednie zapytanie, zwiększy CTR, a dodatkowo zostanie pogrubiona w tekście reklamy i tym samym zwróci uwagę odbiorcy.

4. Wzywaj do działania w reklamach

Takie wezwanie, czyli Call To Action (CTA) to konieczny element każdej reklamy. Jego zadaniem jest wywołanie u odbiorcy impulsu, który sprawi, że reklama spełni zwoje zadanie. Chodzi przecież o to, by użytkownik nie pozostał obojętny na Twój przekaz, musisz go zmobilizować i zachęcić do wykonania określonej czynności. CTA mogą przybierać różne formy, np. „Kup teraz!”, „Zarezerwuj już dziś!” itp. W jednej reklamie skup się tylko na jednym wezwaniu do działania, inaczej osłabisz przekaz i możesz sprawić, że odbiorca nie będzie wiedział, co zrobić.

5. Testuj swoje reklamy

W kampanii AdWords musisz być elastyczny i gotowy na częste zmiany. Dokonywanie koniecznych modyfikacji w strategii, by poprawić efektywność reklam, to zupełnie naturalna sprawa. Warto również testować przekaz reklamowy tak, by dowiedzieć się, który z nich będzie najbardziej skuteczny. Przygotuj co najmniej trzy różne wersje reklamy, ustaw w AdWords naprzemienne ich wyświetlanie i sprawdzaj, testuj, dokonuj zmian. W końcu znajdziesz najbardziej efektywne rozwiązanie z najlepszym CTR.
Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, żeby samemu przygotować kampanię AdWords, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności