Zadbaj o wysoką pozycję w wynikach mobilnych!

Urządzenia mobilne coraz częściej służą do przeglądania stron www, a Google coraz intensywniej premiuje serwisy przystosowane do mobile. To oznacza, że warto zadbać również o wysoka pozycję w wynikach mobilnych.
Według badania TNS Polska, ponad 58% Polaków posiada smartfony, a 21% wykorzystuje tablety. Urządzenia mobilne używane są prawie 3 godziny dziennie, a wiele z tego czasu użytkownicy spędzają, przeglądając strony internetowe. To oznacza, że należy zadbać, żeby nasz serwis był przyjazny smartfonom i tabletom tym bardziej, że jest to również brane pod uwagę przez Google jako czynnik rankingowy w wynikach wyszukiwania. Jak zadbać zatem o wysoka pozycję w wynikach mobilnych? Przede wszystkim, należy odpowiednio zoptymalizować stronę pod mobile.

Strona responsywna i mobilna

Przystosowanie serwisu pod komórki i tablety nie jest procesem długotrwałym i bardzo kosztownym, a przynosi wymierne korzyści, również w działaniach SEO. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest przygotowanie strony responsywnej, czyli takiej, która sama, automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości urządzenia, na jakim jest przeglądana. Popularnym sposobem jest także przygotowanie osobnej wersji strony mobilnej i strony na komputery stacjonarne lub notebooki. Wtedy potrzebny jest także mobilny adres URL dla takiej wersji serwisu.
Zanim jednak udostępni się stronę przyjazną mobile, należy bezwzględnie przetestować, jak wyświetlana jest na różnych urządzeniach. Nic tak nie denerwuje użytkowników mobilnych, jak problem z wygodnym przeglądaniem witryny. Łatwo domyślić się, że takie utrudnienia zniechęcają do wchodzenia na stronę. Dobrze jest zwrócić uwagę, jak prezentuje się grafika w wersji mobilnej i czy czcionka jest wyraźna oraz wygodna do czytania.

Jak zoptymalizować serwis?

Jeśli już posiadamy działającą stronę przyjazną urządzeniom mobilnym, warto ją odpowiednio zoptymalizować, by zwiększyć jej szanse na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Nie można zapominać, że urządzenia mobilne nie obsługują takich technologii, jak np. flash, dlatego należy ich unikać. Lepiej nie denerwować użytkowników czarnym prostokątem, który pojawi się zamiast filmiku w smartfonie lub tablecie.
Nie bez znaczenia jest także szybkość ładowania się strony. Im szybciej, tym, oczywiście, lepiej, a i korzystniej dla naszej pozycji w wynikach Google. Dlatego lepiej unikać zbędnej grafiki i niepotrzebnych dodatków. Badania pokazują, że przeciętny internauta mobilny czeka tylko 3 sekundy na załadowanie się strony, a potem rezygnuje. Takie szybkie porzucenia serwisu są negatywnie postrzegane przez Google i również mogą wpływać na pozycjonowanie.
Optymalizacji należy także poddać content (w mobile sprawdza się lepiej treść zwięzła, eksponująca najważniejsze kwestie) oraz formularze w przypadku mobilnych wersji sklepów internetowych. W tych ostatnich warto również zadbać, żeby internauta nie musiał wpisywać zbyt wielu informacji (pisanie na urządzeniach mobilnych nie jest zbyt wygodne), a także należy je odpowiednio usytuować, by pola były dobrze widocznie, a strona nie musiała być szeroka.
Jeśli jednak masz problem z przystosowaniem własnej strony do urządzeń mobilnych, zespół Pikseo jest do Twoich usług.