Posiadanie strony internetowej obecnie stanowi niemal obowiązek. Jest to podstawowa forma prezentacji w internecie. Odpowiednio przygotowana może stanowić także efektywny kanał marketingowy. Tu jednak pojawia się pytanie, jakie rozwiązania warto zastosować, by zachęcić do kontaktu na stronie? Poniżej prezentujemy kilka przydatnych wskazówek.

Strona firmowa w większości przypadków ma na celu pozyskiwanie nowych klientów. Właściciel serwisu oczekuje, że użytkownicy będą korzystać z oferty i usług prezentowanych w obrębie domeny. W tym celu jednak muszą wejść w interakcję ze stroną i nawiązać kontakt. Jak jednak do tego kontaktu zachęcić? Ważną rolę odgrywa tu zastosowanie odpowiednich rozwiązań – jednak o tym zaraz – jak i odpowiednia oprawa wizualna strony. Ważne jest to, by serwis był przejrzysty, budził zaufanie – profesjonalne wykonanie, jak i to, by w jego obrębie odpowiednio zostały wyeksponowane istotne treści.

Jak zachęcić do kontaktu na stronie – zacznij od wykorzystania CTA

idea-1873540_960_720Jednym z najistotniejszych działań pozwalających nam na pokierowanie poczynaniami klienta jest wykorzystanie CTA, inaczej Call To Action. W tym przypadku mowa głównie o przyciskach CTA, za pomocą których możemy skutecznie kierować działaniami klienta i odsyłać go we właściwe miejsca serwisu, które zachęcą go do nawiązania kontaktu. Umiejętne wykorzystanie potencjału Call To Action podniesie szanse na to, że klient ostatecznie skorzysta z prezentowanej oferty. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania CTA, zapoznaj się z naszym wcześniejszym artykułem.

Zadbaj o wyróżnienie danych kontaktowych

Proste rozwiązania zwykle są najskuteczniejsze – dlatego, jeśli chcesz skutecznie zachęcić klientów do kontaktu, zadbaj o to, by im go ułatwić. Zabiegi, które możesz zastosować są nieszczególnie skomplikowane – chodzi tu o to, by podstawowe dane kontaktowe umieścić w widocznym miejscu, zwykle w stopce. I choć na większości stron spotykamy takie rozwiązanie, to jednak same dane pozostają mało widoczne, dlatego muszą zostać one należycie wyróżnione. W tym celu warto zdecydować się na pogrubienie treści związanych z danymi kontaktowymi, wyróżnienie ich za pomocą koloru. Warto także podlinkować numer telefonu, jest to o tyle istotne, że jeśli klient korzysta z wersji mobilnej, to klikając na odnośnik, od razu przechodzi do numeru i może wykonać połączenie.

Pamiętaj o wykorzystaniu potencjału live chatu

icon-1968244_960_720Podstawowe dane kontaktowe, jak numer telefonu i adres e-mail – w widocznym miejscu to podstawa, jednak w dzisiejszych czasach nie są to rozwiązania wystarczające, by zachęcić klienta do kontaktu, dlatego nie można zapomnieć o bardziej nowoczesnych metodach. Tu przede wszystkim pod uwagę należy wziąć live chat. Jest to rozwiązanie, które pojawia się na coraz większej ilości stron. Jego przewaga nad kontaktem mailowym polega przede wszystkim na tym, że live chat umożliwia szybkie uzyskanie odpowiedzi na pytanie, a co za tym idzie ułatwia to klientowi dopytanie się o szczegóły oferty. Należy jednak pamiętać o tym, by odpowiednio zachęcić do kontaktu poprzez live chat. Dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie wyskakującego okienka informującego o możliwości nawiązania takiej rozmowy. Zadbajmy także o to, by wyświetlające się komunikaty sugerowały, że kontakt jest przyjemny. Warto używać zwrotów typu: „Jesteśmy do Twojej dyspozycji!”, „Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania”, itd..

Nie zapomnij o kierowaniu za pomocą treści

organization-2478211_960_720Już na podstawie powyższego punktu widać, że kierowanie za pomocą treści jest bardzo ważne, jednak chwytliwe nagłówki i tytuły to coś, co powinniśmy wykorzystywać w przypadku wszystkich wymienionych elementów. Jeśli umieszczamy na stronie numer telefonu czy też adres e-mail, to dodajmy także treść, która może zachęcić klienta do kontaktu: „Chętnie odpowiemy na Twoje pytania”, „Jesteśmy do Twoje dyspozycji przez 24h”, itd.. Odpowiednio dobrane hasła pomogą wzmocnić przekaz i tym samym efektywność omówionych powyżej rozwiązań.

Wzbudź zaufanie

Żeby zachęcić klienta do kontaktu, musimy także zadbać o odpowiedni kontekst – strona na której znajduje się klient musi budzić zaufanie. Jak to zrobić? Dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie na podstronie kontakt, jak i w okienku live chatu, zdjęcia osoby zajmującej się obsługą klienta, warto dodać także na stronie zdjęcie kadry pracowniczej. Takie zabiegi sprawiają, że firma zdaje się klientowi bliższa, budzi jego zaufanie i tym samym staje się on bardziej chętny do wejścia z nią w dialog. Pamiętajmy jednak o tym, by zdjęcia odpowiednio się prezentowały, były dobrej jakości i wskazywały na profesjonalizm pracowników.

Zadbaj o odpowiedni wygląd formularza kontaktowego

phone-381285_960_720Formularz ”Kontakt” jest tym elementem, który bezpośrednio służy do kontaktu klienta ze stroną. W przypadku większości serwisów znajduje się on na podstronie ”kontakt” i ma identyczną budowę, dlatego warto zadbać o pewne modyfikacje w tym temacie. Ciekawym rozwiązaniem może być umieszczenie formularza w stopce zamiast na podstronie, dzięki temu klientowi będzie wygodniej skontaktować się z przedstawicielem, mniejsza liczba koniecznych kliknięć i przejść pomiędzy stronami jest zachęcająca dla użytkownika serwisu. Warto także zadbać o to, by sama budowa formularza kontaktowego w jakiś sposób go wyróżniała i tym samym zachęcała do kontaktu.

Przedstawione powyżej wskazówki mają bardzo uniwersalny charakter, a co za tym idzie sprawdzą się one w przypadku wielu różnych branż. Jednocześnie nie są one szczególnie trudne do wdrożenia, dzięki czemu zastosowanie się do nich nie powinno dla nikogo stanowić większego problemu.

przycisk pikseo polub nas

Autor: Agnieszka Motylińska

Specjalista ds. content marketingu

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu treści dziennikarskich, blogowych i marketingowych.
W Pikseo zajmuje się tworzeniem contentu dla agencji oraz jej klientów.