04 listopada 2015

Social media, a SEO

Social media, a SEO

Popularność mediów społecznościowych ciągle nie maleje. Prawie każdy internauta ma konto przynajmniej w jednym portalu social media. Czy obecność w takich miejscach może wpływać pozytywnie również na działania SEO?
Internet stał się ulubionym kanałem komunikacji ze znajomymi. Szczególną rolę pełnią w tym media społecznościowe. Za ich pośrednictwem dzielimy się chętnie nie tylko informacjami, ale także własnymi pasjami i doświadczeniami. Sprawdzamy, co zmieniło się u innych i satysfakcję sprawia nam zainteresowanie naszych wirtualnych znajomych. Taka duża aktywność w social media sprawia, że również firmy są tu coraz silniej obecne, nawiązując komunikację z konsumentami. Na profilach firmowych pojawiają się aktualności z życia przedsiębiorstw, informacje o akcjach promocyjnych lub konkursy. To pozwala tworzyć i umacniać relacje z klientami oraz budować pozytywny wizerunek marki. Jednak czy ta aktywność w portalach społecznościowych wpływa również na SEO?

Linki nofollow, a ruch na stronie

Postrzeganie social media, również przez branżę SEO, uległo zasadniczej transformacji w ciągu ostatnich kilku lat. O ile jeszcze jakiś czas temu dominowało przekonanie, że portale społecznościowe nie oddziałują w ogóle na SEO, o tyle obecnie traktowane są jako kanał wspierający pozycjonowanie. Warto zauważyć, że linki w social media mają atrybut nofollow, co uniemożliwia śledzenie ich przez mechanizmy wyszukiwarki Google. Dlatego właśnie jeszcze do niedawna nie uważano portale społecznościowe za ważny element w strategii SEO.
Aktywność w social media to głównie dzielenie się treścią z innymi użytkownikami. Content, który wzbudzi zainteresowanie, ma szansę szybko znacznie zwiększyć swój zasięg. Nawet, jeśli linki są nofollow, każde wejście na stronę wpływa pozytywnie na SEO, ponieważ zwiększa ruch. A większy ruch to większa popularność i lepsza pozycja w rankingu Google.

Budowanie społeczności wokół marki

To oczywiście nie jedyna korzyść z mediów społecznościowych, bo każdy użytkownik, który klika w link w portalu społecznościowym i wchodzi na stronę, może stać się klientem. Poza tym, firmowy profil w social media skupia wokół siebie społeczność zainteresowaną daną marką i nierzadko angażującą się w działalność związaną z propagowaniem tej marki. Dlatego aktywność w social media musi być rozpatrywana w szerszym kontekście. Owszem, obecność na Facebooku, Twitterze czy w innych portalach może wspomóc pozycjonowanie strony, ale także pozwala zbudować świadomość marki i jej prestiż. Jedno jest pewne: obecność w social media to korzyść, a nieobecność to strata, również klientów.

Social media to nie tylko Facebook

Na koniec warto zwrócić uwagę, że media społecznościowe to nie tylko Facebook czy Twitter. Do dyspozycji jest o wiele więcej portali, dzięki którym można nie tylko podbudować SEO, zwiększyć ruch na stronie, ale również dotrzeć bezpośrednio do klientów. Ostatnio coraz popularniejszy staje się Instagram, a jest jeszcze na przykład Pinterest, gdzie dominują zdjęcia i filmy, Google+, portale dla specjalistów z różnych dziedzin – GoldenLine i LinkedIn, a nawet YouTube, w którym można dzielić się informacjami w formie przekazu filmowego. Warto być w wielu tych miejscach. A żeby ta obecność była efektywna, warto skorzystać ze wsparcia takich agencji, jak Pikseo.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności