10 stycznia 2015

SEO w 2015 roku

SEO w 2015 roku

Koniec roku to zawsze dobry czas na podsumowania minionych dwunastu miesięcy, ale również okazja, żeby się zastanowić, co nas czeka w 2015 roku. Sprawdźmy, na co zwracać w przyszłości szczególną uwagę.
Wydaje się, że Google będzie dalej rozwijało konsekwentnie kierunek, jaki obrało już jakiś czas temu, czego symbolem jest Panda, Pingwin i ich okresowo pojawiające się aktualizacje. Można z dużym prawdopodobieństwem przewidywać, że nadal nacisk będzie stawiany na jak najtrafniejsze wyszukiwanie treści internetowych dobrej jakości.

Rok mobilny?

Coraz więcej specjalistów z branży SEO powtarza, że rok 2015 będzie należał do ruchu mobilnego. Z raportu Internet Retailer wynika, że we wrześniu internauci mobilni w brytyjskich e-sklepach przegonili ruch generowany z PC. Z kolei Komisja Europejska w raporcie Digital Agenda Scoreboard podaje, że z Internetu mobilnego korzysta 79% Polaków, którzy mają dostęp do sieci. Dla porównania, wskaźnik ten dla całej Unii to 62%.
Jednak wzrastająca tendencja ruchu mobilnego to nie tylko zjawisko europejskie, ale także ogólnoświatowe. Duże znaczenie smartfonów i tabletów w ruchu internetowym jest niezaprzeczalne. Również Google postanowiło docenić mobilnych internautów i faworyzuje strony, które przystosowane są do urządzeń mobilnych (mobile-friendly). To ważne dla pozycjonowania, ale również dla zdobywania nowych użytkowników stron. Dlatego trzeba położyć szczególny nacisk, jeśli się jeszcze tego nie zrobiło, na dostosowanie serwisów do urządzeń mobilnych. Coraz większą popularnością w tym względzie cieszą się strony responsywne.

Protokół HTTPS

Google nie tylko stawia na strony przystosowane do ruchu mobilnego, ale również promuje pomysł powszechnego wykorzystywania protokołu HTTPS, który jest bezpieczniejszy, niż powszechnie do tej pory wykorzystywany HTTP. Dlatego w przyszłym roku warto również zwrócić uwagę na ten aspekt. Google będzie wyżej oceniało serwisy używające właśnie protokołu HTTPS.

Content i Context Marketing

Wszystko na to wskazuje, że wysokiej jakości content nadal będzie ważnym sprzymierzeńcem SEO, co jest, zresztą, zgodne z założeniami Google, promującego wartościowe treści. Niektórzy specjaliści od marketingu i SEO prognozują nawet rekordowe wydatki na tworzenie i dystrybucję wysokiej jakości contentu w przyszłym roku.
2015 rok to również, jak przewidują specjaliści, wzrost znaczenia Context Marketingu, czyli jeszcze większa personalizacja treści. Wysoka jakość przekazu będzie wsparta dokładniejszym targetowaniem odbiorców, a więc oznacza to jeszcze lepsze dopasowanie contentu (również marketingowego), co w dobie zmęczenia tradycyjnym przekazem reklamowym, jest bardzo wyczekiwane. Mówi się również o dalszej ekspansji komunikacji wizualnej, szczególnie materiałów wideo.

Potęga Social Media

Wydaje się, że w 2015 roku popularność mediów społecznościowych nie zmaleje. Google traktuje te serwisy jak inne strony internetowe, będą, zatem, nadal dobrym źródłem linkowania i informacji o innych witrynach. Już teraz fanpage firmowe z Facebooka są często wysoko w wynikach wyszukiwania, ale również Twitter czy Pinterest mogą być całkiem niezłym źródłem odnośników do innych stron. Dlatego w 2015 roku warto również zaznaczyć swoja obecność w mediach społecznościowych.
Oczywiście, trudno tu mówić o jakichś odkryciach odnośnie tego, co może dobrze wpływać na pozycje w Google w następnym roku. Raczej jest to kontynuacja tendencji, które już czasami są intensywnie wykorzystywane, a w roku 2015 ich znaczenie może się jeszcze bardziej nasilić. Niewykluczone, że Google zaskoczy nas jakimiś nowymi pomysłami, ale trudno w tej chwili spekulować na ten temat. Wszystko na to wskazuje, iż SEO nadal będzie podążało drogą, która już została wyznaczona, ale być może będzie to podróż bardziej mobilna.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności