09 września 2022

Kampanie brandowe w Google Ads

Kampanie brandowe w Google Ads

W czasach rosnącej konkurencji na rynku e-commerce posiadanie silnej i rozpoznawalnej marki jest niezwykle przydatne. Umożliwia łatwiejsze zdobycie nowych klientów i utrzymanie zainteresowania oraz zadowolenia obecnych. Oglądając telewizję, nie raz można usłyszeć kilkakrotnie powtarzaną podczas reklam nazwę promowanej marki. To strategia zapewniająca, że odbiorca na pewno ją zapamięta. Czy jest to możliwe w reklamach w Internecie? W pewnym sensie tak, ale wykorzystywane są inne metody – takie jak kampanie brandowe.

Czym jest kampania brandowa?

Kampania brandowa to rodzaj reklam, w których stosuje się słowa kluczowe zawierające nazwę marki. Jej celem jest promocja firmy i dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów. Są doskonałym sposobem na budowanie wizerunku i zaufania w świadomości odbiorców. Tego typu kampanię tworzy się przy pomocy narzędzia Google Ads, które pozwala na wyświetlanie reklamy ponad wynikami organicznymi. Brak czasu sprawia, że użytkownicy najczęściej klikają w pierwsze wyświetlające się rezultaty, więc dzięki takiej pozycji od razu ją zauważą.

Brandowe słowa kluczowe

Brandowe słowa kluczowe obejmują wszelkie hasła wpisywane przez użytkowników powiązane z nazwą danej marki. Kampania powinna być skonfigurowana tylko na nią – usługi czy produkty stanowią osobną kampanię. Tego typu słowa brandowe wyróżnia duża skuteczność, bo najczęściej wprowadzają je do wyszukiwarki osoby już zapoznane z daną firmą. Cechuje je wysoka klikalność, bo klienci są już zainteresowani ofertą znajdującą się w witrynie i szukają konkretnych informacji. Istotne jest, aby nazwa firmy była unikalna i nie pokrywała się z innymi popularnymi określeniami – wówczas taka kampania nie ma sensu, bo jest nieefektywna.

Dlaczego warto stosować kampanie brandowe?

Zwiększony ruch na stronie

Raport serwisu iSpionage wskazuje, że linki sponsorowane ze słowami brandowymi zwiększają liczbę wejść na witrynę o 32%. Ponadto firmy, które korzystają dodatkowo z innych reklam Google Ads, wyróżnia o 57% większy ruch niż te promujące się tylko za pomocą pozycjonowania w bezpłatnych wynikach.

Niskie koszty

Niewątpliwą zaletą słow brandowych jest wysoki Quality Score, a ich koszt kliknięcia (CPC) wynosi średnio zaledwie kilka groszy. Dla porównania, w kampanii stworzonej dla usług danej firmy kliknięcie w nazwę którejś z nich jest nawet o 4500% droższe.

Krótki czas tworzenia

Przygotowanie kampanii brandowej nie wymaga wiele czasu. Ograniczona liczba słów kluczowych i tekstów reklamowych umożliwia stworzenie jej w ciągu kilku chwil.

Większa widoczność

Dzięki dużej liczbie wyświetleń nad organicznymi wynikami wyszukiwania firma zyska większe zaufanie i wiarygodność w oczach odbiorców. Szczególne znaczenie ma to przy wyszukiwaniu na urządzeniach mobilnych, gdzie reklama Google Ads obejmuje niemal cały ekran.

Kilka opcji tekstu reklamy

Trudno jest stworzyć tekst reklamowy, który będzie przekonujący i trafi do wszystkich odbiorców. W Google Ads istnieje możliwość zaproponowania np. trzech wariantów reklamy i sprawdzenia, w którym przypadku wskaźnik CTR będzie najlepszy. Można więc zoptymalizować ją tak, aby niewiele kosztowała, a przynosiła duży zysk.

Skuteczność

Kampanie brandowe cechują się niezwykle wysoką skutecznością. Generują wysoki ROI i wysoki CTR przy niskim CPC i doskonałych wynikach konwersji. Klienci wybierają reklamę na brand częściej niż te displayowe czy pochodzące z wcześniejszego wyszukiwania produktów. Warto jednak zaznaczyć, że zasługą jej efektywności są też inne działania marketingowe, które sprawiły, że klient zaznajomił się z marką.

Ochrona przed konkurencją

Niektóre firmy starają się w nieetyczny sposób pozyskać ruch, kierując reklamy na słowa kluczowe innej marki. W kampaniach skierowanych na słowa brandowe uwzględniana jest jednak trafność reklamy bazująca na zgodności frazy ze stroną docelową. To daje przewagę właściwej marce w walce z konkurencją.

Elastyczność i precyzyjność

Reklamy brandowe charakteryzują się dużą swobodą w tworzeniu treści – można je dowolnie modyfikować w każdej chwili. Umożliwiają również kierowanie użytkownika na wybraną podstronę – promocję, nową kolekcję czy bloga.

Kampania brandowa jest świetnym rozwiązaniem dla firm mających już pewną renomę i znanych na rynku. Nie sprawdzi się natomiast w przypadku marek dopiero rozpoczynających swoją działalność. Argumentami przemawiającymi na jej korzyść są niski koszt obsługi, wysoki wskaźnik kliknięć, poprawa konwersji czy łatwość i swoboda w jej tworzeniu.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności