Generowanie ruchu

Bez względu na to, w jakim celu uruchamiana jest strona internetowa, jej właściciel zawsze liczy na duży ruch. Zarówno strony hobbystyczne, jak i komercyjne nastawiają się na zdobywanie jak największej liczby użytkowników. Jakie kroki możemy podjąć, by zwiększyć generowanie ruchu w serwisie?
Niewątpliwie jednym z najważniejszych czynników powstawania ruchu na stronie internetowej jest obecność w wyszukiwarkach, a przede wszystkim w Google. Internauci, po wpisaniu interesującej ich frazy, klikają w linki i wchodzą do konkretnego serwisu, a im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa na kliknięcia. To dlatego tak ważne jest pozycjonowanie stron i kompleksowe działania SEO, umożliwiające pojawianie się jak najwyżej w rankingach wyszukiwań. Warto nieustannie pracować na zwiększaniem ruchu w witrynie, nie zamykając się także na inne kanały pozyskiwania użytkowników.

Wirusowa treść

Generowanie ruchu na zakładanym przez nas poziomie oraz nieustanne zwiększanie zasięgu wiąże się z systematyczną pracą również nad jakością samego serwisu. Podstawą jest przygotowanie ciekawej oferty, ale także wartościowego contentu, treści na wysokim poziomie. Warto zadbać o wirusowe rozprzestrzenianie się tego contentu. Oznacza to dokładne określenie grupy docelowej i przygotowanie materiałów, które nie tylko zainteresują odbiorców, ale przede wszystkim będą poszukiwaną przez nich wiedzą. Jeśli dany content rozwiązuje problemy użytkowników lub dostarcza im merytorycznych informacji, internauci sami będą chcieli przekazywać nasze artykuły dalej, co znacznie poszerzy ich zasięg i wygeneruje nowe wejścia na naszą stronę internetową.

Obecność w social media

Oczywiście nie wystarczy tylko czekać, aż użytkownicy będą dzielili się naszymi treściami. Należy to samo robić również samodzielnie, wykorzystując siłę oddziaływania social media. Warto na tych portalach udostępniać fragmenty umieszczanych na naszej stronie artykułów lub krótkie informacje na ich temat. Dzięki mediom społecznościowym możemy znacznie zwiększyć ruch w naszym serwisie. W taki właśnie sposób moc social media wykorzystuje wiele stron www stawiających na dobrej jakości content bez względu na branżę. Portale społecznościowe mają jeszcze tę zaletę, że treści publikuje się w nich bardzo szybko i łatwo, a do tego za ich pośrednictwem można prowadzić skuteczną interakcję z użytkownikami.

Jak nie pozwolić o sobie zapomnieć?

Dobrym sposobem na zachęcenie internauty do powrotu na naszą stronę jest umożliwienie wpisania się na listę mailingową. Nawet, jeśli użytkownik znalazł w naszym serwisie wiele interesujących go treści, może szybko zapomnieć o tym źródle informacji, ponieważ codziennie przegląda ogromne ilości stron i bombardowany jest niezliczoną ilością contentu. Dzięki mailingowi, będziemy mogli regularnie informować o nowych wpisach, co może zachęcić internautę do powrotu na naszą stronę, a więc będzie generowało ruch i umożliwi zbudowanie silniejszych relacji z użytkownikiem.

Dobrodziejstwa blogosfery

Wiele firm promocję swoich serwisów internetowych, ale również konkretnych produktów lub usług, realizuje dzięki współpracy ze znanymi blogierami. Dawno już blogi przestały być pamiętnikami czy serwisami z hobbistycznymi wpisami, a coraz częściej ich autorzy to osoby wpływowe, guru w konkretnej dziedzinie, których zdaniem kierują się tysiące internautów. Warto nawiązać z takim blogierem współpracę. Jeden wpis pozytywny na nasz temat może znacząco zwiększyć ruch na naszej stronie. Oczywiście blogi należy wybierać starannie, a ich tematyka powinna być powiązania z profilem naszego serwisu. W przeciwnym przypadku nawet, jeśli znany blogier, na przykład, piszący o nowych technologiach, umieści nagle wpis o świetnym modelu kosiarki do trawy, niekoniecznie spowoduje to masowe zainteresowanie jego czytelników.

Warto analizować dane

Oprócz działań, o jakich wspominaliśmy powyżej, warto również śledzić na bieżąco dane na temat ruchu na naszej stronie www i analizować je. Nie tylko dowiemy się, jak zmieniał się ten ruch, jakie kanały najczęściej go generowały, ale również sprawdzimy, czy mamy do czynienia z tendencją wzrostową, czy ze spadkową, a to pozwoli szybko przedsięwziąć odpowiednie kroki. Na rynku istnieje wiele różnych narzędzi, zarówno płatnych, jak i darmowych, które zbiorą dla nas takie dane. Dzięki nim, możemy także określić, które obszary naszego serwisu cieszą się największym zainteresowaniem, a które są ignorowane przez użytkowników. Taka wiedza pozwoli nam wprowadzić odpowiednie zmiany również pod kątem UX całej witryny. Jeśli jednak nie czujemy się na siłach, że by analizować dane, a potem wdrażać odpowiednie strategie działania, wtedy warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy, która poprzez optymalizację serwisu, jego pozycjonowanie i działania marketingowe, pomoże nam generować ruch na wysokim poziomie.