17 marca 2023

Anchory w SEO – czym są i jak je wykorzystać?

Anchory w SEO – czym są i jak je wykorzystać?

Opracowując strategię SEO, stosuje się wiele rozwiązań, które mogą mieć wpływ na lepsze pozycjonowanie danej witryny. Jednym z nich jest tak zwany anchor text, który coraz częściej wykorzystywany jest w celu osiągnięcia lepszych rezultatów. Zawarta w kodzie HTML treść wskazuje, co znajduje się na danej stronie internetowej lub bezpośrednio do niej odsyła. Jak jednak korzystać z takich elementów i dlaczego są one istotne we współczesnym pozycjonowaniu?

Z tego tekstu dowiesz się:

Czym jest anchor text?

Treści na stronie często wzbogacone są o specjalne elementy, które pełnią funkcję odnośników czy odsyłaczy do konkretnych witryn. Nazywa się je kotwicami lub anchor textami. Zazwyczaj są one zawierane w słowach kluczowych lub w zbliżonych do nich sformułowaniach. Ich celem jest przede wszystkim skuteczne pozycjonowanie właściwych fraz, a także umożliwienie lub ułatwienie nawigacji między stronami. W języku HTML przyjmują postać ciągu znaków, który umieszcza się między znacznikami linku. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu tej strategii witryna może być lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, a treść dostępna na stronie będzie czytelna, łatwa w odbiorze, a także akceptowana przez algorytmy Google.

Podstawowe rodzaje anchor textów

Stosowanie anchor textu jako strategii SEO może przyjmować rozmaite formy. Poprzez swoje zróżnicowanie jest w stanie zagwarantować naturalnie wyglądające treści, dzięki którym algorytmy Google mogą być bardziej skłonne do lepszego pozycjonowania witryny. W tym celu wyróżnia się kilka rodzajów anchor textów. Pierwszym z nich jest tzw. Exact Match, czyli odnośnik, który bezpośrednio związany jest z daną frazą, na którą pozycjonuje się stronę. W ten sposób użytkownik dostaje jasny komunikat, czego może spodziewać się po kliknięciu w link. Drugim równie popularnym typem jest Partial Match, czyli anchor, który częściowo pokrywa się z frazą kluczową. Jest on bardziej opisową i rozbudowaną formą, która uważana jest za jedną z bardziej naturalnych.

Równie często spotkać można tzw. Zero Match, nazywany także odnośnikiem generatywnym, który w treści odsyłacza nakłania użytkowników do jego kliknięcia. Najczęściej prezentuje się go poprzez sformułowania takie jak m.in. „zobacz więcej” czy „czytaj dalej”. Tu jednak należy uważać, ponieważ Google w swoich wytycznych zajęło dość jasne stanowisko na ich temat, określając je jako zbyt generyczne.

Oprócz tych głównych rodzajów stosuje się również anchory brandowe, które zawierają w sobie nazwę firmy czy marki, a także bezpośrednie adresy URL odsyłające do konkretnej witryny.

Dlaczego anchory są istotne w pozycjonowaniu?

Współczesne strategie są wciąż dopracowywane w kierunku spełniania wymagań algorytmów Google. W pozycjonowaniu treść linków dostarcza robotom wszystkie najistotniejsze informacje dotyczące linkowanej strony. Poprzez to wyszukiwarka pozycjonuje witrynę na dane słowa kluczowe, dzięki czemu zyskuje ona wyższą pozycję w wynikach. To przekłada się na otrzymanie przez użytkowników dokładnej odpowiedzi na ich zapytania. Dzięki odpowiednio sformułowanym anchor textom, ruch na stronie może znacznie się zwiększyć, a prawdopodobieństwo zdobycia nowych klientów i zainteresowanych daną usługą czy produktem wzrosnąć.

Jak powinien wyglądać anchor text?

Linkowanie na stronach internetowych musi być przede wszystkim odpowiednio przemyślane. Warto korzystać z wielu rodzajów anchorów, dzięki czemu algorytmy Google uznają tekst za bardziej znaczący i  lepiej go ocenią. Należy jednak pamiętać, by odpowiednio dopasowywać odmienne formy anchor textów, tak by wyglądały estetycznie i naturalnie. Jest to istotne, gdyż mają one zachęcić użytkownika do dalszego zapoznawania się z witryną. Poleca się także umieszczanie odnośników w górnej części witryny, by mechanizmy mogły w szybki sposób odnaleźć przygotowany anchor. Najlepiej, gdy odsyłacz będzie zawierał słowa kluczowe lub jego bliskoznaczne nazwy. Tego typu strategia może być wykorzystywana zarówno na własnej stronie, jak i z pomocą innych, wartościowych serwisów, które umieszczą link na swoich witrynach.

Wypromowanie własnej marki i poprawienie jej widoczności w wynikach wyszukiwania staje się coraz ważniejsze dla współczesnych branż. Z pomocą przyjść mogą anchor texty, dzięki którym w prosty sposób przekieruje się uwagę użytkowników na daną witrynę. Korzystając z nich można zwiększyć zainteresowanie danym produktem czy usługą, a także sprawić, by na stronie pojawił się większy ruch. Dzięki temu można zdobyć precyzyjnie dopasowanych do swoich potrzeb klientów oraz niemałą przewagę na tle konkurencji. Jest to dobry sposób dla każdego przedsiębiorstwa, które chce w skuteczny i niedrogi sposób trafić do większej liczby zainteresowanych.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 5 / 5. Ilość głosów użytkowników 1

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności