Pozycjonowanie Włocławek - Pikseo

Pozycjonowanie stron Włocławek

Włocławek jako jedne z największych i najważniejszych miast województwa kujawsko-pomorskiego jest naturalnym miejscem rozwoju biznesu w wielu branżach. Skuteczna promocja firmy w skali lokalnej, regionalnej lub ogólnopolskiej wymaga przemyślanych działań w Internecie. Pozycjonowanie we Włocławku, zlecone profesjonalnej agencji SEO, jest sposobem na zbudowanie silnej pozycji w sieci, a co za tym idzie, wzrost sprzedaży produktów lub usług.

Chcesz wypromować swoją firmę?

SEO – podstawa widoczności w sieci

Pozycjonowanie we Włocławku w gruncie rzeczy polega na tym samym co w Nowym Jorku, Londynie czy Warszawie. Popularny, angielskojęzyczny termin SEO (Search Engine Optimization) oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. W praktyce działania specjalistów w dziedzinie SEO skupione są na wyszukiwarce Google, z której korzysta tak w Polsce, jak i na świecie ponad 90% użytkowników Internetu.

Poza tym strony dopracowane z myślą o wyszukiwarce Google niejako automatycznie zyskują także w innych, bardziej niszowych, alternatywnych wyszukiwarkach (jak Bing, DuckDuckGo czy Yahoo!).

Zadaniem wyszukiwarki Google jest wyświetlanie stron po wprowadzeniu przez użytkownika konkretnej frazy, np. „stacja benzynowa Bydgoszcz Fordon”, „organizacja wesel Włocławek” czy „fotowoltaika kujawsko-pomorskie”. Google wykorzystuje dopracowany i rozbudowany algorytm, który automatycznie wyświetla wyniki wyszukiwania w określonej kolejności. O tym, że strona firmy X wyświetla się wyżej (czyli w bardziej widocznym miejscu) niż strona konkurencyjnej firmy Y, decyduje zbiór setek czynników. Nikt nie zna pełnej listy ani wagi czynników decydujących o kolejności wyników w trakcie tzw. indeksowania stron, ale specjaliści oferujący pozycjonowanie we Włocławku znają co najmniej kilkadziesiąt elementów, które trzeba wziąć pod uwagę, aby skutecznie zadbać o widoczność marki w Internecie.

W idealnym układzie Twoja firma wyświetla się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania, choć miejsce w TOP3 również jest bardzo dobrą lokatą. Ponieważ użytkownicy sieci zazwyczaj spieszą się w swoich poszukiwaniach, minimum stawianym w działaniach SEO powinno być dostanie się do TOP10 wybranych fraz. Miejsca na kilku dalszych podstronach nie stanowią gwarancji, że na stronę dotrze duże grono użytkowników. Indeksowanie witryn jest jednak nieustannym procesem, dlatego czasami droga od 40. do 4. miejsca w wynikach wyszukiwania wcale nie musi być szczególnie długa.

Pałac Bursztynowy Włocławek Przystań włocławek

Aktualizacje Google

Algorytm Google zmieniał się na przestrzeni lat wielokrotnie, za każdym razem wymuszając na twórcach stron i osobach odpowiedzialnych za ich pozycjonowanie konkretne działania, które utrzymywały lub poprawiały miejsca w wynikach wyszukiwania.

Wśród najważniejszych aktualizacji Google wymienia się:

  • Google Panda (2011) – do walki ze stronami o niskiej jakości, z kopiowanymi treściami czy nienaturalnie używanymi słowami kluczowymi,
  • Google Pinguin (2012) – aktualizacja, po której najwięcej straciły strony ze zbyt dużym lub podejrzanym linkowaniem zewnętrznym,
  • Google Pirate (2012) – element algorytmu nazwany piratem, zgodnie z nazwą, skuteczniej uderzył w strony rozpowszechniające pirackie treści,
  • Google Hummingbird (2013) – po tej niezwykle istotnej poprawce algorytm Google dużo lepiej zaczął odczytywać intencje użytkowników, ponieważ wyszukiwarka zaczęła radzić sobie z dłuższymi zapytaniami czy uwzględnianiem synonimów,
  • Google Mobile-friendly (2015) – bardzo ważna aktualizacja związana z upowszechnieniem smartfonów, od czasu jej wprowadzenia Google może wyświetlać inne wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, inne na komputerach osobistych – ponieważ sprawdza, czy strona jest mobile-friendly, a więc zoptymalizowana pod względem wyświetlania na smartfonach,
  • Google RankBrain (2015) – kolejna z aktualizacji jeszcze skuteczniej poprawiła wyszukiwanie trafnych wyników wyszukiwania w odpowiedzi na zapytanie użytkownika,
  • Google Fred (2017) – tą zmianą algorytmu wyszukiwarka uderzyła w strony, które dużo reklamują, ale niewiele oferują w zamian, są słabe jakościowo i prowadzone z myślą o agresywnym zarobku za wszelką cenę.

Rzecz jasna Google praktycznie każdego dnia od wielu lat dopracowuje swój flagowy produkt, jakim jest najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie. Specjaliści odpowiedzialni za pozycjonowanie we Włocławku trzymają rękę na pulsie i wiedzą, co jest aktualnie istotne, żeby nieustająco poprawiać pozycję strony klienta.

Najogólniej mówiąc, Google bardzo zależy na wyświetlaniu w pierwszej kolejności stron:

  • przejrzystych,
  • atrakcyjnych,
  • merytorycznych,
  • bezpiecznych,
  • adekwatnych wobec potrzeb użytkowników,

Dzięki automatycznej selekcji wysokojakościowych stron Google umacnia swoją pozycję wśród wyszukiwarek, a właściciele stron z całego świata są skłonni do inwestowania w usługi reklamowe amerykańskiej korporacji. Należy jednak zaznaczyć, że za działania SEO nie trzeba płacić firmie Google, ponieważ są to aktywności skupione na poprawie strony, dlatego mówi się o „organicznych wynikach”.

Pozycjonowanie we Włocławku – jak poprawić jego efekty?

Wiesz już, że profesjonalne działania SEO polegają na ciągłym udoskonalaniu i aktualizowaniu strony internetowej. Potrzebna jest analiza i ewaluacja działań, a treści powinny uwzględniać kluczowe frazy i być odpowiednio sformatowane.

Dla osiągnięcia jeszcze lepszych wyników w wyszukiwarce warto poświęcić uwagę na:

  • utworzenie i uzupełnienie wizytówki w usłudze Google Moja Firma,
  • wskazanie dokładnej lokalizacji firmy w usłudze Google Mapy,
  • utworzenie wizytówek firmowych wraz z podstawowymi danymi kontaktowymi i adresowymi oraz linkiem do strony w specjalnych katalogach – np. lokalnych i branżowych,
  • link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących na stronę – np. z popularnych portali ogólnotematycznych, lokalnych czy branżowych, a także blogów,
  • sprawdzenia, jak radzą sobie konkurencyjne strony,
  • pozyskiwanie pozytywnych opinii na temat firmy w Google – wysoka ocena i rekomendacje zdecydowanie poprawiają wizerunek firmy oraz zaufanie do jej usług lub produktów.

Jesteśmy tu, by wspierać Twój biznes – wypełnij formularz!

Czy warto inwestować w Google Ads?

Usługi pozycjonowania firm z Włocławka nie wykluczają profesjonalnego wykorzystania ogromnych możliwości Google Ads (dawniej Google AdWords). Jest to system reklamowy najważniejszej wyszukiwarki na świecie, który pozwala wypromować Twoją stronę jako sponsorowaną w odpowiedziach na konkretne zapytania. Dzięki zaawansowanej analityce Google jesteś w stanie dotrzeć do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców – a kontrola nad budżetem pozwala przeznaczyć na reklamę w wyszukiwarce tyle, ile chcesz i możesz na nią przeznaczyć.

Google Ads nie wyklucza pozycjonowania dla wyników organicznych i odwrotnie. SEO jest zresztą niezbędne do efektywnego reklamowania firmy w ramach systemu, ponieważ od Twojej strony oczekiwana jest jakość i trafność. Jeżeli chcesz zainwestować w reklamowanie strony na frazach kompletnie niezwiązanych z jej działalnością, a także bez troski o jakość contentu, przygotuj się, że to bardzo trudne lub wręcz niemożliwe. Dużo lepiej zadbać o SEO i w miarę możliwości wykorzystywać potencjał Ads – najlepiej zrobić to z pomocą doświadczonej agencji.

Pozycjonowanie we Włocławku – kto, na jakich zasadach i za ile?

Agencja SEO odpowiedzialna za pozycjonowanie na Włocławek, województwo kujawsko-pomorskie czy całą Polskę powinna podchodzić do współpracy z Tobą bardzo indywidualnie. Już na etapie pierwszych kontaktów i zapytań można zauważyć, że firma poważnie traktuje potencjalnych klientów oraz szuka rozwiązań zorientowanych na Twoje korzyści.

Indywidualne podejście wyraża się przede wszystkim autorskim planem dla Twojej strony internetowej oraz wyceną na podstawie określonych parametrów. Wiele zależy od zakresu powierzonych zadań, aktualnej pozycji firmy w wynikach wyszukiwania czy profilu działalności (ponieważ w SEO są branże „łatwiejsze” i „trudniejsze”). Istotny jest również budżet, jaki jesteś w stanie poświęcić na optymalizację i pozycjonowanie np. w skali miesiąca czy roku.

Bardzo ważne, aby ustalić wyraźny zakres współpracy – podział zadań czy oczekiwania obu stron. Agencja odpowiedzialna za pozycjonowanie we Włocławku musi otrzymać niezbędne wsparcie – dostęp do kodu strony, możliwość udostępniania i modyfikowania treści czy wszelkie merytoryczne informacje, które ułatwiają realizowanie zlecenia. Z drugiej strony firma realizująca działania SEO musi pracować zgodnie z ustalonym harmonogramem oraz na bieżąco monitorować i raportować efekty swojej pracy. Klient ma prawo oczekiwać jasnych i wyczerpujących wyników.

Do najczęstszych form rozliczeń za usługi pozycjonowania we Włocławku należą:

  • abonament,
  • procent od sprzedaży,
  • opłata uzależniona od wyników,

Obie strony powinny porozumieć się co do treści i formy umowy, w której zawiera się punkty dotyczące:

  • terminów,
  • zasad rozliczenia,
  • zakresie współpracy,
  • okresie wypowiedzenia,
  • karach umownych,
  • RODO,
  • poufności,

Profesjonalnie realizowane pozycjonowanie firmy przynosi korzyści sprzedażowe i wizerunkowe. Jest nowoczesną formą reklamy, w której płaci się za mierzalne efekty, a także dociera się z nią do potencjalnych klientów mających ściśle określone potrzeby, które wyrażają poprzez frazy wpisywane w wyszukiwarkę. Niezależnie od tego, czy Twój biznes funkcjonuje wyłącznie na rynku we Włocławku, czy działasz na ogólnopolską skalę – wybierz sprawdzoną i doświadczoną agencję SEO, która zadba o pozycję Twojej strony internetowej!

Spis treści

    Oferta pozycjonowania lokalnego