Cele i założenia
Nasza współpraca z tym klientem rozpoczęła się 2016 roku, jednak on sam w branży działał znacznie dłużej. Doskonale rozumiał więc specyfikę swojej działalności, a jego oczekiwania były jasno sprecyzowane – zależało mu na zbudowaniu świadomości marki i zdobyciu zaufania kontrahentów. Było to dla niego najważniejsze, gdyż branża przemysłowa cechuje się własnym, wyjątkowym modelem sprzedażowym – tutaj kluczowe jest nawiązywanie trwałej współpracy z poważnymi przedsiębiorcami, nie ogólne zwiększenie ruchu na stronie.
Podjęte działania
Opracowywanie strategii rozpoczęliśmy od dokładnej analizy asortymentu klienta i sprawdzenia popularności fraz związanych ze specyfiką branży. Postanowiliśmy wybrać słowa kluczowe cieszące się dużą popularnością, o nieskompilowanej konstrukcji. Przeprowadziliśmy optymalizację strony, dostosowując ją do wymagań algorytmu Googole oraz potrzeb użytkowników. Dział copywritingu przygotował również profesjonalne treści, nasycone pozycjonowanymi słowami kluczowymi.
Frazy na pozycjach 11-50

Po roku współpracy 84,6% pozycjonowanych słów kluczowych znalazło się w TOP 10, z czego większość w TOP 3. Zwiększony ruch na stronie pozwolił Klientowi rozwinąć ofertę, którą także uwzględniliśmy w prowadzanej przez nas kampanii SEO.
Frazy na pozycjach 1-10

Od rozpoczęcia współpracy liczba pozycjonowanych słów kluczowych została zwiększona czterokrotnie. Podjęte działania w postaci linkowania zewnętrznego oraz budowania dobrej historii witryny pozwoliły osiągnąć topowy ranking większości z nich.
Słowa kluczowe | Pozycja początkowa | Wzrost pozycji | Pozycja obecnie |
---|---|---|---|
bariery elastyczne | 11 | +10 | 1 |
bariery taśmowe | 18 | +17 | 1 |
blokady lockout | 14 | +10 | 4 |
bramki samozamykające | 62 | +60 | 2 |
kłódki bezpieczeństwa | 3 | +1 | 2 |
lustra przemysłowe | 96 | +92 | 4 |
osłona słupów | >100 | +92 | 8 |
oznaczenie 5s | >100 | +92 | 8 |
systemy lockout | 14 | +9 | 5 |
wycieraczki wejściowe | >100 | +55 | 45 |