Intencje użytkowników, a wyświetlane wyniki wyszukiwania - Pikseo

Intencje użytkowników, a wyświetlane wyniki wyszukiwania

Intencje użytkowników, a wyświetlane wyniki wyszukiwania
Spis treści

    Reklamy odgrywają kluczową rolę w marketingu, to głównie od częstotliwości ich wyświetlania i dopasowania do użytkowników zależy między innymi popularność sklepu, a zarazem dochód ze sprzedaży towarów. Nic dziwnego zatem, że Google dąży do jak najlepszego dostosowania ich pod wyszukiwane przez potencjalnego klienta hasła w przeglądarce. Nie tylko sklepy internetowe czerpią korzyść z popularności – serwisom informacyjnym również na tym zależy, budują dzięki temu swoją rozpoznawalność oraz docierają do możliwie największej grupy odbiorców.

    Czym są intencje użytkowników?

    Pojęciem „intencje użytkowników” opisuje się to, czego akurat dana osoba poszukuje – chodzi o potencjalnie interesującą dla niej zawartość stron internetowych. Wyróżnić możemy przy tym trzy kategorie intencji:

    • Informacyjne – występują wtedy, gdy użytkownik szuka samych informacji na dany temat, jednak nie zamierza poczynić żadnych ruchów w kierunku zakupu czegoś. Często zapytania formułowane są w postaci pytań i zaczynają się od: „dlaczego”, „jak”, „kiedy”. Takich wyszukiwań jest zdecydowanie najwięcej i choć nie pomagają w bezpośredniej sprzedaży umożliwiają zwiększenie ruchu w serwisie.
    • Transakcyjne – są zdecydowanie najkorzystniejsze z punktu widzenia właściciela strony, ponieważ oznaczają chęć zakupu bądź skorzystania z usługi. Użytkownicy o intencjach transakcyjnych wiedzą czego szukają – charakterystyczne dla tego typu zapytań są frazy ściśle związane z produktem.
    • Nawigacyjne – określa się nimi zapytania, za pomocą których użytkownik chce znaleźć konkretną stronę, markę, osobę lub miejsce. Dana osoba wie czego szuka, a zapytania są sprecyzowane.

    Wynikają one z tego, że każdy, kto używa wyszukiwarki, formułuje zapytanie w konkretnym, ustalonym celu. Wyświetlone propozycje muszą więc spełniać wymagania Google, w przeciwnym razie wpisane zapytanie staje się nieużyteczne. Właśnie dlatego ważne jest odpowiednie dopasowanie reklam pod słowa kluczowe, umożliwi to dotarcie do większej liczby klientów i zoptymalizowanie budżetu przeznaczonego na promowanie witryny.

    Jak słowa kluczowe wpływają na odpowiednie dopasowanie reklam?

    • Dopasowanie przybliżone – nie jest ono zbyt dokładne i precyzyjne, w takim wypadku reklama będzie pojawiała się nawet wtedy, gdy zainteresowany użyje synonimu słowa, które ustalone jest jako kluczowe.
    • Dopasowanie do wyrażenia – reklama będzie wyświetlać się już bardziej precyzyjnie, pojawi się wtedy, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę określoną frazę lub jej odmianę, a także, gdy doda do niej jakieś zdanie przed lub po.
    • Dopasowanie ścisłe – reklama wyświetla się tylko wtedy, gdy użytkownik wyszuka konkretną, niezmienioną frazę. Ten typ daje możliwość największej kontroli nad tym komu wyświetla się reklama, ale jednocześnie nieco zawęża liczbę odbiorców.
    • Dopasowania wykluczające – inaczej określane jako słowa wykluczające, czyli frazy, na które reklama nie powinna się wyświetlać.

    #TeamPIKSEO we współpracy z różnymi działami naszej agencji tworzy treści z szeroko rozumianego marketingu sieciowego. Zależy nam na odczarowywaniu trudnych pojęć i przedstawianiu ich w przystępny dla każdego sposób.

    W naszych artykułach prezentujemy zarówno aktualne informacje ze świata SEO i SEM, jak również przydatne poradniki czy nowinki ze świata AI.

    Najnowsze wpisy

    Zapytaj o ofertę już teraz

    Pomożemy Ci zbudować pozytywny wizerunek marki, zwiększyć zaangażowanie odbiorców oraz wzmocnić Twoją pozycję w sieci – skontaktuj się z nami!