Stała obserwacja działań konkurencji oraz nowinek z branży może dostarczyć wielu przydatnych informacji. Każdy przedsiębiorca dobrze wie, że w biznesie lepiej nie pozostawać w tyle. Wiadomo także, że kiedy prowadzi się firmę, ciężko jest jednocześnie non stop śledzić informacje z różnych źródeł. Jest na to jednak sposób.

Czym są Alerty Google?

Alerty są usługą, dzięki której będziesz otrzymywał powiadomienia o nowych publikacjach w interesującym Cię temacie. Za darmo możesz monitorować dowolne słowa kluczowe, które będą wyszukiwane w publikacjach, dzięki czemu nic ważnego Cię nie ominie.

Google Alerts umożliwia wybór częstotliwości otrzymywania przez Ciebie e-maili z powiadomieniami o nowych treściach. Alternatywą jest pojawienie się alertów w kanale RSS. Możesz także zdecydować, czy chcesz wiedzieć o każdym nowym artykule z branży, czy interesują Cię tylko najlepsze wg Google. Możliwy jest także dobór źródeł, z których mają pochodzić dostarczane Ci informacje.

Gdzie włączyć usługę?

Z usługi Google Alerts skorzystasz w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że zalogujesz się na gmaila i wejdziesz na podstronę: https://www.google.pl/alerts. Tam ustawisz wybrane parametry. Dzięki temu, zgodnie z wybraną częstotliwością: na bieżąco, raz dziennie lub raz na tydzień, będziesz otrzymywał informacje na interesujący Cię temat.

Najpierw w polu „Utwórz alert…” musisz wpisać słowo lub kilka słów, które mogą się pojawiać w artykułach, które chcesz czytać. Następnie po kliknięciu „Pokaż opcje”, zaznaczasz swoje preferencje. Później pozostaje już tylko kliknąć „Utwórz alert” i kwestia Twoich powiadomień jest załatwiona. Możesz spodziewać się swoich pierwszych alertów.

Komu może się przydać Google Alerts?

Usługa Google może być wykorzystana właściwie przez każdego. Jest to świetne narzędzie zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Dzięki niemu bez poświęcania cennego czasu otrzymasz wiadomości na temat bieżących działań konkurencji, ofert pracy z branży, która Cię interesuje czy też nowinek odnośnie do tematyki Twojego hobby.

Jak widać, zastosowanie alertów może być zróżnicowane. Możesz dowolnie modyfikować alerty i dostosowywać je do swoich aktualnych preferencji. Niewątpliwą zaletą jest fakt, iż jest to narzędzie darmowe, więc może go używać właściwie każdy. Jeśli firma korzysta już z jakichś narzędzi do monitoringu, nadal warto dodatkowo przetestować sobie alerty.

Autor: Joanna Marchlewicz

Specjalista ds. content marketingu

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu treści dziennikarskich, blogowych i marketingowych.
W Pikseo zajmuje się tworzeniem contentu dla agencji oraz jej klientów.