Od niedawna użytkownicy Google Analytics oraz Google Search Console mogą korzystać z nowego narzędzia. Google Search Console Insights daje wgląd w czytelnie przedstawione dane analityczne dotyczących treści w witrynach. Informacje te są szczególnie przydatne dla twórców contentu na strony internetowe. Pomagają m.in. w identyfikacji źródeł ruchu w serwisie. Są przy tym dostępne na prostym podglądzie bez konieczności sprawdzania rozbudowanych raportów.
Informacje przedstawiane w SCI
Search Console Insights jest narzędziem, które przedstawia najistotniejsze dane z Google Search Console i Google Analytics w zakresie odbioru treści na stronie. Uwzględniane statystyki obejmują krótkoterminowe podsumowania na podstawie informacji z ostatnich 28 dni. Zobaczyć je można m.in. w sekcjach:
- Strona ogółem – wykres przedstawia liczbę odwiedzin witryny w ciągu ostatnich 4 tygodni, a także średni czas, przez jaki użytkownicy na niej przebywali.
- Twoje najpopularniejsze treści – przegląd i przedstawienie statystyk odwiedzin oraz czasu przebywania na stronie dla treści cieszących się największym zainteresowaniem przez ostatnie 28 dni.
Nowe treści – zestawienie danych dotyczących liczby oraz czasu odwiedzin dla najnowszego contentu.
W wyżej wymienionych podsumowaniach SCI w czytelny sposób (zielona treść obok podstawowych informacji) zaznacza również tendencje związane np. ze wzrostem popularności treści lub długim średnim czasem ich wyświetlania.
Poza danymi o odwiedzinach narzędzie pozwala też na wgląd w informacje o tym, w jaki sposób generowany jest ruch na stronie. Obejmuję one:
Najważniejsze kanały ruchu – wykres pokazujący udział w generowaniu odwiedzin z kanałów takich jak bezpłatne wyniki wyszukiwania, odesłania i wejścia bezpośrednie.
Wyszukiwarkę Google – czyli, jakie zapytania użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę przed trafieniem na stronę.
Linki odsyłające z innych stron – adresy stron, z których użytkownicy trafiają na witrynę poprzez odnośniki, uzupełnione o informacje o liczbie odwiedzin i średnim czasie przebywania na stronie.
Media społecznościowe – zestawienie i porównanie udziału w przekierowaniu na stronę z poszczególnych mediów społecznościowych.
Jak zacząć korzystać z Search Console Insights?
Usługa dostępna jest dla zweryfikowanych użytkowników Google Search Console. Po zalogowaniu w panelu należy kliknąć wyróżniony przycisk, który przeniesie właściciela konta do SCI. Pełne informacje wyświetlą się jedynie po właściwym skonfigurowaniu usługi Google Search Console z Google Analytics. Od tego momentu dostępny będzie podgląd statystyk z ostatnich 4 tygodni. W przypadku nowych witryn dane mogą być jednak niekompletne. W takiej sytuacji wystarczy poczekać na zgromadzenie ich odpowiedniej ilości w kolejnych dniach.
Zalety korzystania z SCI
Search Console Insights jest przede wszystkim narzędziem, które daje łatwy dostęp do danych potrzebnych w analizie i planowaniu treści umieszczanych na stronie. Pozwala wykorzystać tę wiedzę w celu efektywnego pozyskiwania nowych użytkowników poprzez dostosowanie contentu. Jego przewagą nad pozostałymi narzędziami analitycznymi jest prostota użytkowania. Najważniejsze informacje związane z treścią i ruchem w witrynie przedstawiane są w intuicyjny i czytelny sposób. Dzięki temu można znaleźć dane liczbowe wraz z odpowiadającymi im wykresami w ciągu zaledwie chwili.
Chcesz być na bieżąco z nowinkami z branży?
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: