Google Search Console Insights – efektywny sposób na ulepszenie treści w witrynie

Od niedawna użytkownicy Google Analytics oraz Google Search Console mogą korzystać z nowego narzędzia. Google Search Console Insights daje wgląd w czytelnie przedstawione dane analityczne dotyczących treści w witrynach. Informacje te są szczególnie przydatne dla twórców contentu na strony internetowe. Pomagają m.in. w identyfikacji źródeł ruchu w serwisie. Są przy tym dostępne na prostym podglądzie bez konieczności sprawdzania rozbudowanych raportów.

Informacje przedstawiane w SCI

Search Console Insights jest narzędziem, które przedstawia najistotniejsze dane z Google Search Console i Google Analytics w zakresie odbioru treści na stronie. Uwzględniane statystyki obejmują krótkoterminowe podsumowania na podstawie informacji z ostatnich 28 dni. Zobaczyć je można m.in. w sekcjach:

  • Strona ogółem – wykres przedstawia liczbę odwiedzin witryny w ciągu ostatnich 4 tygodni, a także średni czas, przez jaki użytkownicy na niej przebywali.
  • Twoje najpopularniejsze treści – przegląd i przedstawienie statystyk odwiedzin oraz czasu przebywania na stronie dla treści cieszących się największym zainteresowaniem przez ostatnie 28 dni.
  • Nowe treści – zestawienie danych dotyczących liczby oraz czasu odwiedzin dla najnowszego contentu.

W wyżej wymienionych podsumowaniach SCI w czytelny sposób (zielona treść obok podstawowych informacji) zaznacza również tendencje związane np. ze wzrostem popularności treści lub długim średnim czasem ich wyświetlania.

Poza danymi o odwiedzinach narzędzie pozwala też na wgląd w informacje o tym, w jaki sposób generowany jest ruch na stronie. Obejmuję one:

  • Najważniejsze kanały ruchu – wykres pokazujący udział w generowaniu odwiedzin z kanałów takich jak bezpłatne wyniki wyszukiwania, odesłania i wejścia bezpośrednie.

  • Wyszukiwarkę Google – czyli, jakie zapytania użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę przed trafieniem na stronę.

  • Linki odsyłające z innych stron – adresy stron, z których użytkownicy trafiają na witrynę poprzez odnośniki, uzupełnione o informacje o liczbie odwiedzin i średnim czasie przebywania na stronie.

  • Media społecznościowe – zestawienie i porównanie udziału w przekierowaniu na stronę z poszczególnych mediów społecznościowych.

Jak zacząć korzystać z Search Console Insights?

Usługa dostępna jest dla zweryfikowanych użytkowników Google Search Console. Po zalogowaniu w panelu należy kliknąć wyróżniony przycisk, który przeniesie właściciela konta do SCI. Pełne informacje wyświetlą się jedynie po właściwym skonfigurowaniu usługi Google Search Console z Google Analytics. Od tego momentu dostępny będzie podgląd statystyk z ostatnich 4 tygodni. W przypadku nowych witryn dane mogą być jednak niekompletne. W takiej sytuacji wystarczy poczekać na zgromadzenie ich odpowiedniej ilości w kolejnych dniach.

Zalety korzystania z SCI

Search Console Insights jest przede wszystkim narzędziem, które daje łatwy dostęp do danych potrzebnych w analizie i planowaniu treści umieszczanych na stronie. Pozwala wykorzystać tę wiedzę w celu efektywnego pozyskiwania nowych użytkowników poprzez dostosowanie contentu. Jego przewagą nad pozostałymi narzędziami analitycznymi jest prostota użytkowania. Najważniejsze informacje związane z treścią i ruchem w witrynie przedstawiane są w intuicyjny i czytelny sposób. Dzięki temu można znaleźć dane liczbowe wraz z odpowiadającymi im wykresami w ciągu zaledwie chwili.

Chcesz być na bieżąco z nowinkami z branży?