20 czerwca 2017

3 kanały promocji w social mediach poza Facebookiem

3 kanały promocji w social mediach poza Facebookiem

Media społecznościowe służą dziś nie tylko do celów prywatnych, ale stanowią również skuteczne kanały promocji. Użytkownicy skupieni wokół poszczególnych serwisów społecznościowych są dla firm cennymi grupami odbiorców. Social media umożliwiają bowiem budowanie trwałych relacji i generowanie silnego przywiązania do marki.

Social media a promowanie marki

Nim podejmie się działania w social mediach, trzeba dobrze poznać serwis społecznościowy, w którym chce się podjąć interakcję z użytkownikami. Każdy portal ma bowiem odmienną charakterystykę i przez to skupia różne grupy internautów. Trzeba wiedzieć, gdzie szukać tych osób, które stanowią grupę docelową firmy. Lepiej bowiem wybrać jeden czy dwa portale, za pomocą których można trafić do ważnych dla firmy segmentów rynku i szczegółowo zaplanować sposób komunikacji z użytkownikami, niż zajmować się wszystkim po trochu. Działania w mediach społecznościowych muszą być przemyślane, gdyż tylko wówczas można liczyć na wymierne rezultaty.

Kolejną ważną kwestią jest dostarczenie użytkownikom wartościowych treści, które wyróżnią firmę na tle konkurencji. To właśnie wartości dodane będą przyciągać użytkowników do profilu firmy na Facebooku czy Instagramie. Za ich pomocą można prezentować zakulisowe działania firmy, oferować specjalne promocje lub konkursy czy też przeprowadzać niestandardowe kampanie, które przyciągną nowych użytkowników.

Serwisy społecznościowe, których nie warto pomijać

LinkedIn – społeczność profesjonalistów

Social media często utożsamiane są z portalami, które umożliwiają kontakt nieformalny. Miejscem, wyróżniającym się na ich tle, jest jednak LinkedIn. Stanowi on serwis przeznaczony do komunikacji biznesowej. Można tu poruszać się po konkretnym środowisku zawodowym, poznawać nowości z branży, wymieniać doświadczenia. Firmy nieraz rekrutują pracowników z dużym stażem właśnie za pośrednictwem tego portalu (albo podobnego, GoldenLine). LinkedIn umożliwia stworzenie profilu prywatnego i uzupełnienie go o doświadczenia zawodowe. Stanowi on miejsce do nawiązywania wartościowych relacji biznesowych. LinkedIn to także przestrzeń, w której powstają profile firmowe. Dzięki nim budowana jest świadomość marki w otoczeniu profesjonalistów. Można więc traktować to narzędzie na przykład jako sposób na podglądanie działań konkurencji, dzielenie się wiedzą albo na znalezienie specjalisty, który zajmie się zarządzaniem nowym działem w przedsiębiorstwie.

Jeśli zatem grupa docelowa to osoby aktywne w swojej branży, które poszukują na jej temat wartościowych informacji, warto podjąć działania w LinkedIn. Profil przedsiębiorstwa zaprezentowany w tym serwisie na pewno zwiększy także jego prestiż, co może pośrednio wpływać na zainteresowanie ofertą firmy. Aktywne działania w serwisie LinkedIn mogą być pomocne zarówno freelancerom z sektora kreatywnego, jak i firmom świadczącym usługi B2B.

Pinterest jako nowe źródło ruchu

Myśląc o alternatywnych sposobach komunikacji z klientami, warto przyjrzeć się serwisowi Pinterest. Może on być świetnym uzupełnieniem innych działań marketingowych, stanowiąc znakomite źródło ruchu na stronę internetową. W tym celu przedsiębiorstwo musi zadbać o własną witrynę. Ważne jest, aby pojawiały się na niej atrakcyjne grafiki, które później będą przepinanie na profil firmowy w kanale Pinterest. Pomocna jest również znajomość narzędzi umożliwiających śledzenie współczynnika konwersji i sprawdzanie skuteczności poszczególnych działań. Do tego celu przydaje się m.in. umiejętność kodowania.

Użytkownicy tego serwisu to przede wszystkim posiadacze smartfonów czy tabletów. Są to też osoby, które szukają inspiracji, rozrywki lub dokonują za pośrednictwem portalu zakupów. Jeśli więc firma sprzedaje swoje produkty online, być może Pinterest zapewni jej nowych klientów. Portal ten poleca się szczególnie branży ślubnej, hotelarskiej czy turystycznej.

Instagram – chwile uchwycone w kadrze

Instagram to serwis społecznościowy w postaci strony internetowej oraz aplikacji na smartfony czy tablety, który powstał, aby dzielić się fotografiami. Umożliwia on edycję i publikowanie zdjęć oraz krótkich filmów. Początkowo Instagram wyróżniał się charakterystycznym, kwadratowym kadrem. Obecnie możliwe jest jednak robienie fotografii także w innych formatach. Aplikacja pozwala na zastosowanie filtrów i innych funkcji, dzięki którym zdjęcia zyskują charakterystyczny wygląd. Możliwe jest wyszukiwanie zdjęć i filmów po konkretnych hasztagach, które użytkownicy dodają do swoich publikacji. Przydatne jest więc używanie najbardziej popularnych hasztagów także na profilu firmowym.

Instagram jest serwisem używanym głównie przez osoby młode i aktywne. To na nim często pokazywane są zakulisowe działania przedsiębiorstw czy też osób publicznych. Co jakiś czas można pokazać także produkt firmy, ale ważne, aby publikacje stanowiły autorskie grafiki, które przyniosą użytkownikom dodatkową wartość. Na Instagramie kluczowy jest ciekawy pomysł na własny kanał, a także atrakcyjne wizualnie wykonanie. Ten portal społecznościowy okazuje się szczególnie użyteczny dla branży modowej, gastronomii czy lifestyle.

Innym, popularnym portalom w social mediach poświęciliśmy artykuł „Serwisy społecznościowe – obecność obowiązkowa!”. Zachęcamy do lektury tego wpisu, traktującego o portalach: Facebook, Twitter oraz Google+.

Social media to skuteczne kanały promocji, których w dzisiejszych czasach nie można pomijać. Wiąże się to bowiem z utratą wielu potencjalnych klientów. Dobrze prowadzone profile w portalach społecznościowych wpływają także na budowanie prestiżu i świadomości marki. Warto więc opracować skuteczną strategię marketingową SM.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności