Współczesny marketing w dużej mierze opiera się na działaniach prowadzonych w sieci. Daje to możliwość bardzo precyzyjnego określenia, do jakiej grupy chcemy trafiać z naszymi treściami. W tym zakresie jednym z najważniejszych środków przekazu są social media, a wśród nich zdecydowanie przoduje Facebook. 

To 3. najczęściej odwiedzana strona w sieci – z czego wynika popularność tego portalu?

Z jego wspólnotowego charakteru oraz zróżnicowanej zawartości – skupia on treści z różnych źródeł i często jest miejscem odsyłającym użytkownika do innych stron. Sposób działania i znaczenie Facebooka w sieci stwarzają duże możliwości marketingowe. Jego złożony charakter i dostosowanie treści do indywidualnych preferencji sprawia, że internauci chętnie korzystają z funkcji serwisu na co dzień. Statystyczny użytkownik klika w 11 reklam na Facebooku i pisze 4 komentarze miesięcznie. Duża aktywność na portalu oznacza zwiększenie skuteczności kampanii reklamowych na Facebooku oraz szansy, że odniosą sukces.

Ważne jest jednak, aby treści rzeczywiście przykuwały uwagę odbiorców. Skuteczna reklama angażuje zmysły adresata. Z tego powodu dużą popularnością cieszą się materiały wideo. Filmy to kondensacja dźwięków, obrazu w ruchu i tekstu. Synergiczne działanie tych przekazów wzbudzą większe zainteresowanie wśród potencjalnych klientów niż każda z tych treści osobno. 

Skuteczność jednostronnych przekazów, jakimi są reklamy i materiały audiowizualne, można uzupełnić poprzez wykorzystanie funkcji umożliwiających kontakt z innymi użytkownikami. W tym kontekście na uwagę zasługują grupy na Facebooku, z których korzysta 1,4 miliarda użytkowników. Ich popularność również może zadziałać na naszą korzyść. Grupy to sposób na integrację ludzi o podobnych zainteresowaniach, często w podobnym wieku czy z tego samego regionu. Dla przedsiębiorcy oznacza to zebranie jego potencjalnych klientów w jednym miejscu. To stwarza doskonałe możliwości dotarcia do nich i kształtowania swojej marki oraz umożliwia własny rozwój dzięki wymianie doświadczeń i budowaniu kontaktów poprzez aktywność w grupach związanych z prowadzoną branżą.

O możliwościach Facebooka przekonało się już 90 milionów małych firm, które zdecydowały się na budowanie własnego wizerunku i pozytywnych relacji z klientami właśnie tutaj. Różnorodność działań, jakie można prowadzić, pozwala na wielotorową realizację założonych celów. Dzięki swobodnemu charakterowi portal jest dobrym miejscem na prowadzenie spraw bieżących, odpowiadanie na pytania klientów i prezentowanie swojej działalności z innej perspektywy niż na przykład na stronie internetowej.

Powszechność Facebooka wiąże się z tym, że skupia on użytkowników w każdym wieku, z różnych miejsc i o rozmaitych zainteresowaniach i potrzebach. Na 4,4 miliarda internautów niemal połowa korzysta z serwisu. Dzięki temu mamy możliwość dotarcia do klientów z wybranych grup wiekowych w określonym regionie, którzy z dużym prawdopodobieństwem mogą być zainteresowani naszym produktem.

Marketing jest elementem niezbędnym w prowadzeniu udanej działalności i zwiększaniu liczby klientów. Sieć daje szerokie i różnorodne możliwości inwestowania we własny wizerunek, a pojawienie się w mediach społecznościowych jest gwarancją zaistnienia w biznesie. 

Spodobał Ci się artykuł? Chcesz wykorzystać potencjał social mediów? 

Skontaktuj się

Autor: Agnieszka Motylińska

Specjalista ds. content marketingu

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu treści dziennikarskich, blogowych i marketingowych.
W Pikseo zajmuje się tworzeniem contentu dla agencji oraz jej klientów.