Firma z branży odzieżowej

Firma specjalizująca się w produkcji obuwia skórzanego dedykowanego kobietom. W ich ofercie znaleźć można między innymi: klasyczne botki, półbuty, kozaki oraz skórzane czółenka i baleriny.

Głównym celem współpracy było zwiększenie rozpoznawalności marki poprzez podniesienie jej widoczności w internecie – w rezultacie miało to przełożyć się na większą ilość klientów w przyszłości, a co za tym idzie, na stały wzrost sprzedaży produktów. Istotne było też podkreślenie miejsca produkcji obuwia. Pozwoliło to na dotarcie do odbiorców poszukujących w internecie butów tworzonych w Polsce. Znając te oczekiwania, mogliśmy dobrać odpowiednie słowa kluczowe i wybrać najskuteczniejszą strategię pozycjonowania.

Na początek dobraliśmy frazy ogólne, bazujące na ofercie Klienta, między innymi takie jak „obuwie skórzane”, „sklep z obuwiem”, „kozaki skórzane”. Mimo iż są to słowa kluczowe ogólne, o wysokiej konkurencyjności, najlepiej spełniały oczekiwania i cele Klienta. Dodatkowo zaproponowaliśmy słowa kluczowe o wysokim współczynniku konwersji – związane z pochodzeniem produktu oraz z lokalizacją sklepu stacjonarnego. Następnym krokiem była optymalizacja strony pod kątem algorytmów wyszukiwarki Google. Dodane zostały nowe nagłówki oraz treści nasycone pozycjonowanymi słowami kluczowymi. Dzięki tym działaniom strona stała się przyjaźniejsza zarówno dla robotów Google, jak i dla odwiedzających ją użytkowników.

FRAZY NA POZYCJACH 11-50

Współprace rozpoczęliśmy we wrześniu 2018 roku. Na wykresie od razu widoczna jest poprawa ilości słów kluczowych w TOP 50. Prowadzone działania spowodowały istotny wzrost fraz będących dotychczas na pozycjach 51-100 i pojawianie się ich na pierwszych 5 stronach wyszukiwarki Google.

FRAZY NA POZYCJACH 1-10

Największą widoczną zmianą jest jednak ilość słów, jakie znalazły się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Już w pierwszym miesiącu dzięki działaniom takim jak optymalizacja witryny, budowanie profilu linkowego oraz publikacji wysokiej jakości tekstów tematycznych na dedykowanych zapleczach, liczba słów kluczowych znajdujących się w TOP 10 wzrosła o ponad 300%.

tabela 1