Jak zaczynaliśmy z pozycjonowaniem w Bydgoszczy

Bydgoszcz – skromne początki

Skromne początki to naturalna kolej rzeczy – nie inaczej było w naszym przypadku. Jednak stawianie początkowych kroków nie było dla nas wcale tak trudne jak można by się tego spodziewać – u podstaw powstania firmy znajdowało się kilku pasjonatów nastawionych na zwiększenie swoich kompetencji w szeroko rozumianym marketingu internetowym, a zwłaszcza w obszarze pozycjonowania lokalnego.

Z takimi ludźmi nie mogło się nie udać. Plan w założeniach był niezwykle precyzyjny – stworzyć przedsiębiorstwo wyciągające pomocną dłoń w kierunku lokalnych firm, które nie mają odpowiedniej wiedzy w obszarze promocji swoich działalności w cyberprzestrzeni. Zapał i ambicje kilku entuzjastów stworzyły bardzo żyzny grunt pod rozwój firmy.

Gwarantem sukcesu zawsze było połączenie pasji i skutecznej oceny własnych możliwości. Mieliśmy jedno i drugie, nic więc dziwnego, że od pierwszych dni wiedzieliśmy, co i jak chcemy robić. I to właśnie w roku 2012 rozpoczęliśmy swoją działalność w rodzimej Bydgoszczy, proponując regionalnym przedsiębiorcom usługę pozycjonowania lokalnego, a także ogólnego.

Pozycjonowanie lokalne – pierwsze poważne kroki

Nasze początki były bardzo skromne, zatem jako niewielki zespół nie potrzebowaliśmy dużo przestrzeni, wystarczyło nam kilka pokojów na jednym piętrze w bydgoskim biurowcu. Zależało nam jedynie na wygodnym miejscu, gdzie można by się w pełni skupić na pracy i maksymalnie wykorzystać potencjał tego niewielkiego zespołu. Nie da się ukryć, że musieliśmy również na bieżąco się uczyć – branża internetowego marketingu stale się zmienia, dlatego z niezwykłą sumiennością śledziliśmy wszystkie nowinki i testowaliśmy je w praktyce.

Wrodzona chęć ciągłego rozwoju i nieustannej nauki szybko pozwoliła nam przyswoić szereg nowych praktyk. Wiedza naturalnie musi pociągać za sobą konkretne działania, dlatego szybko zaczęliśmy wykorzystywać poznane strategie i rozwiązania podczas współpracy z klientami. Dzięki rozsądnemu planowaniu i wzorowo przeprowadzonemu rozeznaniu udało nam się zrozumieć, jakie metody działają najlepiej w różnych branżach. Restauracje, zakłady fryzjerskie, firmy sprzątające, przedsiębiorstwa remontowe czy budowlane… stawialiśmy na współpracę ze wszystkimi branżami nastawionymi na pozyskiwanie zleceniodawców i klientów z regionu.

Szybko udało nam się wypracować właściwą metodykę, jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy, dzięki czemu od początku wiedzieliśmy, jakie kroki podjąć, aby podnieść sprzedaż naszych zleceniodawców. Z wieloma z nich współpracujemy do dzisiaj, co utwierdza nas w tym, że nasze działania i podejście są słuszne.

Nowi ludzie, nowa energia

Nie musieliśmy długo czekać na pierwsze sukcesy, zatem szybko stało się jasne, że jeśli nie chcemy obniżać jakości proponowanych usług, to musimy znaleźć odpowiednie osoby mogące wnieść do naszej firmy nową energię, świeże podejście. Szukaliśmy przede wszystkim młodych ludzi, chętnych podjąć nowe wyzwania, niebojących się zdobywać wiedzy i kompetencji w zakresie marketingu internetowego.

Udało nam się znaleźć pracowników, którzy są z nami do dzisiaj. Stali się oni kolejnymi filarami firmy, a ich wiedza, doświadczenie i nieznikający z twarzy uśmiech zarażają wszystkich dookoła pozytywnym nastawieniem. Stało się dla nas jasne, że atmosfera panująca w naszym miejscu pracy sprzyja nie tylko efektywnym działaniom SEO, ale również ciepłym i serdecznym kontaktom między pracownikami, którzy błyskawicznie zaczęli czuć się u nas jak w domu.

Było to dla nas niezwykle ważne, ponieważ zależało nam, aby być czymś więcej niż jedynie biurem, do którego przychodzi się na osiem godzin. W takiej atmosferze rozwój był przyjemnością i co szczególnie ważne – przebiegał wyjątkowo szybko.

Działania w regionie i poza nim – czyli jak pozycjonowaliśmy

Było dla nas jasne, że pozycjonowanie lokalne może być znacznie skuteczniejsze, niż opieranie się na frazach ogólnych. Skupialiśmy się na regionalnych przedsiębiorcach, którym pomogliśmy osiągnąć pełnię swoich możliwości.

Połączenie oferowanej przez naszych klientów jakości z efektywnymi działaniami SEO zauważalnie podnosiły współczynnik sprzedaży. Nieustannie trzymaliśmy rękę na pulsie, braliśmy udział w szkoleniach, aby móc gwarantować zleceniodawcom najwyższą jakość. Śledziliśmy też najnowsze trendy i dostosowaliśmy odpowiednie sposoby promowania firm do profilu ich działalności. Usprawnialiśmy wewnątrz firmową komunikację, tworzyliśmy nowe działy i struktury, tak by nasza praca była jeszcze bardziej efektywna, a pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy – skuteczne. Nierzadko współpracowaliśmy też z ogólnopolskimi przedsiębiorcami, którzy oczekiwali pozycjonowania na cały kraj, a nie tylko na określony region. Z takimi zadaniami również potrafiliśmy sobie poradzić.

Dzięki podejmowaniu właściwych decyzji i sprawnemu rozwiązywaniu problemów staliśmy się jednym z liderów w branży na bydgoskim rynku. Nasze działanie zaczęły być rozpoznawalne, a nazwa firmy stała się synonimem jakości. Rosnąca sieć kontaktów biznesowych ułatwiła nam pozyskiwanie kolejnych, coraz większych klientów, którzy wiedzieli, że współpraca z nami przyniesie im korzyści.

Co proponowaliśmy naszym klientom?

Zdobyte doświadczenie pozwoliło nam szczegółowo dopracować wykorzystywaną metodykę działań, zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy, jak i pozycjonowanie ogólne. To dzięki temu, że doskonale poznaliśmy niejedną lokalną branżę i dowiedzieliśmy się, jak wykorzystać potencjał naszego miasta. Zdobyta wiedza i kompetencje pomogły nam w wykorzystaniu pełnego potencjału SEO i wsparciu biznesów lokalnych przedsiębiorców.

Jak to robiliśmy? Nasze działania zwykle cechowały się podobnym schematem – zaczynaliśmy od poznania charakterystyki zarówno branży, w której obszarze funkcjonuje potencjalny klient, jak i specyfiki jego przedsiębiorstwa. Zwracaliśmy uwagę na mocne strony jego oferty i to na nich budowaliśmy strategię pozycjonowania, dobierając odpowiednie słowa kluczowe i określając zasięgi. Naszym celem była zauważalna poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania, co skutkowało wzmożonym ruchem na stronie i wzrostem konwersji.

Nad każdym projektem czuwali nasi specjaliści – od konsultantów, służących pomocą klientowi w każdej kwestii, doświadczonych copywriterów przygotowujących profesjonalne treści zgodne ze specyfiką branży klienta po nasz dział techniczny, który odpowiadał za poprawną optymalizację serwisu zgodną z wytycznymi Google.

Rozwój, rozwój i jeszcze raz – rozwój

Wraz z powiększaniem naszego działu technicznego oraz handlowego konieczne było pozyskanie nowych pomieszczeń. I tak zdecydowaliśmy się na większą inwestycję – dwa całe piętra w biurowcu dla naszych pracowników. Tym razem nie było już skromnie – gruntowny remont, nowy wystrój – by praca była jeszcze przyjemniejsza, w wygodnych i komfortowych warunkach.

Nie zabrakło również miejsca na chillout room, w którym można się zrelaksować podczas przerw i po pracy. Udostępnione piłkarzyki i bilard okazały się nie tylko ciekawą opcją na relaks, ale także szansą na integrację. Ponownie przekonaliśmy się, że nasze miejsce pracy stało się dla wszystkich przestrzenią równie przyjazną, co zacisze własnego domu. Mieliśmy wrażenie, że wreszcie osiągamy swój zamierzony cel, jeśli chodzi o stabilizację i, nomen omen, pozycję na bydgoskim rynku.

Już nie tylko pozycjonowanie w Bydgoszczy

Nie chcieliśmy jednak na tym poprzestać, rozwój był dla nas najważniejszy. Na pierwszym planie było oczywiście rozwijanie jakości oferowanych usług, a także poszerzanie ich wachlarza, mając takie zaplecze i potencjał, nie chcieliśmy już tylko ograniczyć się do pozycjonowania lokalnego i ogólnego w Bydgoszczy, chcieliśmy zapewnić regionalnym przedsiębiorca większe wsparcie, jeśli chodzi o promocję w internecie.

Postanowiliśmy poszerzyć naszą ofertę o kampanie Google Ads, a później także o promocję na Facebooku. To wymagało dalszego rozwoju firmy – nowi ludzie, nowe zespoły, nowe wyzwania – te plany dodawały nam energii, były kolejnym celem, do którego chcieliśmy dążyć.

A jak nasza praca wygląda teraz?

Sposób naszego działania do dnia bieżącego się nie zmienił, najpierw skrupulatna analiza branży i oferty klienta, a także jego konkurencji, a następnie przygotowanie strategii, którą skrupulatnie wdrażamy – dziś jednak to metodyka, która obejmuje nie tylko pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy, to o wiele więcej.

Ten sam system pracy przełożyliśmy na dział Google Ads, a wyciągnięte z naszego wieloletniego doświadczenia wnioski pomogły nam także w rozbudowie działu zajmującego się Facebookiem. Wiemy, że aby zapewnić pełne wsparcie, musimy świadczyć różnorodne usługi z obszaru internetowego marketingu. Taka synergia gwarantuje całościowe wypromowanie działalności klientów – dzięki temu lokalne pozycjonowanie w Bydgoszczy wspierane jest przez skuteczne strategie w mediach społecznościowych. Jesteśmy przekonani, że to właśnie całościowa kampania jest gwarancją sukcesu i zwiększenia rozpoznawalności Twojego przedsiębiorstwa.

To oczywiście nie jest koniec naszej przygody. Po rozwinięciu pełnych żagli w Bydgoszczy przyszedł czas na największy krok od czasu rozpoczęcia działalności w rodzimym mieście. Następny przystanek – Toruń.