Pozycjonowanie szerokie – Long Tail

W ostatnich latach można zaobserwować wyraźne zmiany, jeśli chodzi o klikalność na liście wyszukiwania Google. Nawet obecność w pierwszej dziesiątce na trudne frazy, wcale nie gwarantuje dużego ruchu na stronie. Teraz lepsze rezultaty uzyskuje się dzięki pozycjonowaniu szerokiemu.

Znacząco zmieniła się prezentacja wyników w Google w porównaniu do tego, co można było zaobserwować jeszcze kilka lat temu. Obok wyników ze stronami internetowymi, pojawiają się mapki, grafiki, filmy oraz zwiększona liczba reklam. Wszystko to nie tylko zwiększa dostępną liczbę informacji, ale również wprowadza element chaosu. Już nie ma gwarancji, że strona z pierwszej dziesiątki wyników zostanie zauważona.

Rozwiązaniem tak niekorzystnej sytuacji jest pozycjonowanie szerokie (long tail, czyli długi ogon). W tym wypadku pozycjonuje się bardzo dużą ilość fraz kluczowych (czasami nawet kilka tysięcy), które są odpowiednio dopasowane do zawartości całego serwisu. Przy długim ogonie używa się mniej konkurencyjnych słów kluczowych, a wręcz niszowych, dzięki czemu można szybko osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce. Pozycjonowanie szerokie generuje bardzo dużą ilość wejść wartościowych, tzn. pochodzących od tych internautów, którzy są zainteresowani konkretną ofertą.

W pozycjonowaniu szerokim nie używa się ogólnych fraz kluczowych. Tutaj wychodzi się z założenia, że internauta szuka konkretnych przedmiotów lub informacji. Dlatego właśnie long tail generuje duży ruch ze strony odbiorców szukających konkretnego produktu.

Badania pokazują, że aż 80 proc. zysku serwisów generują frazy z długiego ogona. Pozycjonowanie szerokie doskonale sprawdza się przy pozycjonowaniu sklepów internetowych (sprowadza klientów zainteresowanych konkretnymi produktami) oraz bardzo rozbudowanych witryn.

  • Szerokie pozycjonowanie to wysoka pozycja w wyszukiwarce, osiągnięta w krótkim czasie.
  • Szerokie pozycjonowanie to stabilna pozycja w wyszukiwarce, ponieważ pojedyncze słowa nie wpływają na ogólny wynik pozycjonowanego serwisu.
  • Szerokie pozycjonowanie to dotarcie do właściwej grupy docelowej, to wzrost wejść na stronę i wzrost sprzedaży.

pozycjonowanie-szerokie

Zapraszamy do sprawdzenia skuteczności szerokiego pozycjonowania. Nasza firma może pochwalić się w tej dziedzinie wieloma sukcesami, o czym świadczy opinia licznych zadowolonych klientów.

Żeby pozycjonowanie na frazy z długiego ogona było skuteczne, potrzebna jest również optymalizacja witryny. Frazy dobierane są na podstawie zawartości strony, dlatego tak ważna jest treść znajdująca się na poszczególnych podstronach. Inaczej mówiąc, nazwa z konkretnej frazy długiego ogona musi odpowiadać konkretnej podstronie z produktem.