Pozycjonowanie sklepów internetowych

W Polsce działa już kilkanaście tysięcy sklepów internetowych, a wartość rodzimego rynku e-commerce rośnie najszybciej w Unii Europejskiej. Oznacza to, że witryny zajmujące się sprzedażą działają w warunkach bardzo dużej konkurencji. W tej sytuacji sklep musi ułatwić klientom odnalezienie danej strony internetowej w sieci.

Usługa pozycjonowania sklepów internetowych kierowana jest do wszystkich witryn, które zajmują się sprzedażą online, również do serwisów aukcyjnych albo do internetowych pasaży handlowych. Klienci takich witryn zazwyczaj doskonale wiedzą, jakiego szukają produktu, dlatego najskuteczniejszą techniką jest wykorzystanie fraz z tzw. długiego ogona (pozycjonowanie szerokie).

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że, jak dowodzą wszelkie badania, ponad połowa użytkowników przegląda tylko pierwszą stronę wyników zwróconych przez wyszukiwarki. Oznacza to, że jeśli sklep znajduje się na dalszej pozycji, poza TOP10, prawdopodobieństwo, że ktoś zobaczy link jest o wiele mniejsze. Jeśli dodamy do tego jeszcze bardzo dużą konkurencję, sklep może stracić naprawdę wielu potencjalnych klientów.

Rozwiązaniem jest odpowiednie pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży wiemy, jak robić to skutecznie i osiągnąć długotrwały efekt. Zaplanujemy odpowiednią strategię, która umożliwi dotarcie do właściwej grupy docelowej, zainteresowanej konkretnym produktem. Dzięki takiemu pozycjonowaniu można skutecznie zwiększyć sprzedaż.

Działania rozpoczynamy od dokładnej analizy konkurencji. Kolejnym krokiem jest optymalizacja serwisu klienta. Analizujemy i jeśli trzeba planujemy nową strukturę witryny, sprawdzamy podział asortymentu na kategorie i podkategorie, tworzymy unikalne opisy produktów (żeby nie dublować tekstów stworzonych przez producenta i wykorzystywanych przez wiele innych sklepów), sprawdzamy system wewnętrznego linkowania. Wszystkie nasze działania poddajemy wnikliwej analizie z naciskiem na ich skuteczność, a następnie przedstawiamy raport klientowi.

pozycjonowanie sklepów internetowych

Kolejnym krokiem jest wybór pozycjonowanych fraz. To bardzo ważny etap. Właściwie wybrane frazy to szansa na dotarcie do dużej grupy potencjalnych klientów. Internauci często wpisują w wyszukiwarkach nazwy kategorii lub konkretnych produktów. Pozycjonowanie z użyciem fraz long tail wykorzystuje takie zachowanie internautów. Ważne, żeby poszczególne frazy były odpowiednio połączone z poszczególnymi podstronami, czyli z konkretnym asortymentem. Pozycjonowanie szerokie to nie tylko najlepsze efekty, ale także bezpieczeństwo. Dzięki temu, że sklep promowany jest na bardzo wiele fraz, jego pozycja w wyszukiwarce nie jest tak podatna na zmiany algorytmu wyszukiwania.

Nasze pozycjonowanie to doskonały sposób na wygenerowanie dużego ruchu w każdym sklepie internetowym, a tym samym szansa na wzrost sprzedaży.