Optymalizacja

Zoptymalizowana witryna to większa szansa na dobrą pozycje w wyszukiwarce i zwiększenie liczby użytkowników serwisu, co zazwyczaj przekłada się na lepsze wyniki finansowe. Skuteczne pozycjonowanie, tak naprawdę, zawsze zaczyna się od odpowiedniego przygotowania witryny.

Proponujemy ofertę kompleksowej optymalizacji każdego serwisu, co jest niezbędnym wstępem do efektywnego i szybkiego pozycjonowania. Dzięki optymalizacji nie tylko poprawimy pozycję w Google, ale również zwiększymy prędkość indeksowania stron przez wyszukiwarkę. Osiągniemy również lepsze wyniki za mniejsze pieniądze w systemie płatnej reklamy AdWords. Wszystko to przekłada się na zwiększenie ruchu w serwisie, a w rezultacie, na zdobycie większej liczby klientów.

Optymalizację witryny internetowej przeprowadzamy na kilku poziomach, od kodu strony i grafiki po analizę treści.

Pierwszą kwestią, na którą zwrócimy uwagę będzie zagęszczenie słów kluczowych w treści badanej witryny. Jest to stosunek ilości fraz kluczowych do ogólnej liczby słów, jakie znajdują się na stronie. Przyjmuje się, że optymalny współczynnik nie powinien przekraczać 5%. Ważne, żeby ogólna ilość tekstu na stronie nie była zbyt mała, a obecnie coraz większy nacisk kładzie się również na jakość prezentowanej treści.

Optymalizacja nie może również obyć się bez analizy znaczników meta, które nie tylko przekazują informacje na temat strony, ale także czytane są przez roboty indeksujące. W znaczniku TITLE zawarty jest tytuł strony, a DESCRIPTION to krótki opis strony. Jego konstrukcja wcale nie jest prosta. Powinno pojawić się tu główne zapytanie, na jakie pozycjonowana jest witryna, a jednocześnie tekst ten musi przyciągać uwagę i zachęcać do kliknięcia. Znacznik KEYWORDS zawiera natomiast słowa kluczowe, które pojawiają się w treści danej strony.

optymalizacja stron internetowych

W procesie optymalizacji ważne jest także, obok samej treści na stronie, odpowiednie formatowanie przekazu. Wyszukiwarki zwracają dużą uwagę na pojawiające się nagłówki oraz na wyróżnianie słów kluczowych (np. pogrubienie). Również komfort czytania tekstów przez internatów wymaga, by stosować akapity i śródtytuły.

Istotne są także linki przychodzące i wychodzące, zewnętrzne, jak również wewnętrzne. Nie warto nadmiernie korzystać z linków wychodzących, ponieważ przekazują moc stronom, do których prowadzą. Ważne są linki, które prowadzą do analizowanej witryny. Dawniej liczyła się tylko ich ilość, teraz istotna jest także jakość (najlepsze są te prowadzące z wartościowych serwisów).

Kolejny poziom, na którym dokonywana jest optymalizacja, to grafika. Warto zadbać, żeby każde zdjęcie czy ilustracja opatrzone były znacznikami ALT oraz TITLE. W ten sposób obrazy znajdą się w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja jest procesem, który poprzedza skuteczne pozycjonowanie serwisu, dlatego jest bardzo ważna. Nasz zespół, mając wieloletnie doświadczenie w branży, potrafi ją skutecznie przeprowadzić. Przygotuje każdą witrynę do zdobycia wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.