Audyt strony internetowej

Profesjonalny audyt strony internetowej pomoże nie tylko znaleźć błędy i nieprawidłowości w działaniu serwisu, ale także zweryfikować realizację zakładanych celów biznesowych oraz postrzeganie firmy przez internautów.

Wiele serwisów, które nie osiągają zakładanych wyników, ma problem już na etapie funkcjonowania w sieci. Proponujemy kompleksową diagnostykę, pokazującą wszystkie elementy, które należy zmienić. Znajdziemy błędy, utrudniające użytkownikom sprawne i wygodne korzystanie z serwisu.

Audyt rozpoczyna się od sprawdzenia jakości kodu strony. Jeśli nie będzie on poprawny, odpowiednio zoptymalizowany, strona może się wolno ładować lub wyświetlać błędy. Bardzo ważne z punktu widzenia komfortu użytkownika jest, żeby serwis dobrze funkcjonował w każdej rozdzielczości monitora, w różnych przeglądarkach i, co jest obecnie niezwykle istotne, wyświetlał się poprawnie na różnych urządzeniach, szczególnie mobilnych (smartfony, tablety). Warto mieć świadomość, że jakość kodu wpływa także na pozycję w wyszukiwarkach internetowych.

Kolejnym etapem jest analiza użyteczności strony (Usability). Co rozumiemy pod tym pojęciem? W dużym uproszczeniu można tu mówić o jakości obsługi strony przez użytkownika. Sprawdzamy, czy łatwo znaleźć w serwisie odpowiednie informacje, czy nawigacja jest przejrzysta. Testujemy łatwość dokonywania zakupów i wyszukiwania oferty. Mówiąc ogólnie, analizujemy wszystkie te elementy, które sprawiają, że użytkownik może swobodnie i łatwo korzystać z serwisu.

Profesjonalny audyt nie może również obejść się bez analizy pozycji danej witryny w wyszukiwarkach. Na tym etapie sprawdzamy takie zagadnienia jak backlinks, czyli liczba linków zewnętrznych, które prowadzą do analizowanego serwisu oraz prawidłowość opisania poszczególnych podstron (tytuły, meta dane).

audyt-strony-internetowej

Na koniec przeprowadzany jest audyt, sprawdzający funkcjonowanie serwisu od strony biznesowej. Składa się na niego analiza sposobu prezentowania oferty, a także jej wiarygodność oraz łatwość kontaktu klientów z firmą.

Modernizacja serwisu bez profesjonalnego audytu jest jak żeglowanie we mgle bez sprawnych urządzeń nawigacyjnych. Właśnie analiza przeprowadzona przez naszych doświadczonych pracowników to skuteczny sposób na identyfikację słabych stron witryny, umożliwiająca na później pomoc w ich eliminacji. Właściwie przeprowadzony audyt strony internetowej to także sposób na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Po wykonaniu opisanych powyżej działań sporządzimy odpowiedni raport dla klienta, w którym rekomendujemy niezbędne zmiany i proponujemy optymalne rozwiązania, które pozwolą zwiększyć skuteczność promocji biznesu w sieci, a także umożliwią zdobycie nowych klientów.