W tym miesiącu zostaną zmodyfikowane opcje rotacji reklam w kampaniach AdWords. Nowe ustawienia wpłyną na sposób optymalizacji wyświetlanych wariantów reklam oraz testowanie ich efektywności. Google zapowiada, że wprowadzone zmiany zapewnią szybszą i łatwiejszą kontrolę nad skuteczniejszym wyświetlaniem jednostek reklamowych.

Mniej opcji rotacji reklam

Po 25 września reklamodawcy mogą spodziewać się sporych zmian, jeśli chodzi o metody rotacji. Wpłyną one na zarządzanie sposobami wyświetlania reklam w AdWords. Jeśli jesteś reklamodawcą, w artykule przeczytasz, jakich modyfikacji spodziewać się pod koniec miesiąca.

Nie będzie można już korzystać z takich opcji jak:
– optymalizacja pod kątem konwersji,
– wyświetlanie naprzemienne przez 90 dni i późniejsza optymalizacja.

Ustawienia, które będą dostępne w panelu to natomiast: optymalizacja pod kątem kliknięć (domyślnie) oraz wyświetlanie naprzemienne przez cały czas. System AdWords z konkretnej grupy reklam będzie wybierał tę reklamę, która okaże się lepsza pod względem dopasowania słów kluczowych do wyszukiwań użytkowników.
Co jednak z optymalizacją pod konwersję? Reklamodawca będzie mógł ustawić ją w Smart Bidding, czyli za pomocą opcji inteligentnego określenia stawek. Google AdWords wykorzysta mechanizm uczenia się, dzięki któremu system będzie wybierał lepiej działające reklamy.

Minimalizm pomocny w testowaniu

Zmniejszenie liczby możliwych ustawień ma uprościć testowanie i optymalizacje różnych treści reklamowych. Reklamodawca będzie miał do wyboru dwie podstawowe metody rotacji reklam i jest szansa, że dzięki temu łatwiej porówna efekty, jakie dają poszczególne kreacje. Czas pokaże, czy będą to pozytywne zmiany. Na razie pozostaje nam czekać i powoli przyzwyczajać się do korzystania z mniejszej liczby opcji. Jeśli masz jeszcze jakieś kampanie, które ustawiłeś np. pod optymalizację dla konwersji, Google AdWords automatycznie przeniesie je na nowe ustawienia.
Nie są to jednak wszystkie modyfikacje w panelu. Kolejna sprawa to miejsce, z którego zarządzasz ustawieniami wyświetlania reklam. Będziesz mógł wybierać opcje rotacji już nie tylko z poziomu kampanii, ale także grupy reklam.

Twoje kampanie w Google AdWords

By przygotować się na nowe ustawienia rotacji, powinieneś przemyśleć, jaką strategię będziesz chciał zastosować już po nadejściu zmian. Może się okazać, że po wprowadzeniu modyfikacji zaobserwujesz poprawę efektywności swoich kampanii. Wiadomo jednak, że tak jak do tej pory powinieneś na bieżąco kontrolować działanie swoich reklam i testować różne rozwiązania.
Jeśli sam nie posiadasz dostatecznej wiedzy na temat AdWords, możesz zlecić zarządzanie tą usługą naszym ekspertom. Oni podejmą odpowiednie kroki, aby płatne kampanie reklamowe były dla Ciebie dobrą inwestycją.