Firma z branży biurowej

Sklep z artykułami biurowymi. W asortymencie znajdują się przede wszystkim tonery i tusze do drukarek. Ofertę kierują nie tylko do przedsiębiorców, ale także do klientów detalicznych.

Klient powierzył nam kampanię SEO w czerwcu 2017 roku. Jej celem miało być przede wszystkim zwiększenie sprzedaży tonerów zarówno w oddziale stacjonarnym, jak i w internecie. Klientowi nie zależało jedynie na odbiorcach indywidualnych – zainteresowany był również współpracą z mniejszymi firmami, sklepami czy kancelariami, z którymi mógł budować długotrwałe relacje handlowe. Jako że mieliśmy do czynienia z konkurencyjnym rejonem działania, jakim jest Warszawa, musieliśmy ustalić odpowiednią strategię pozycjonowania.

Wiedzieliśmy, że w tym przypadku najskuteczniejsze będą słowa kluczowe zawierające konkretny produkt i właściwą geolokalizację. W ten sposób wybrane zostały frazy takie jak „tonery zamienne Warszawa”, czy „tusze Warszawa” – podstawowym ich celem było skupienie działań na kliencie
generującym najwięcej konwersji. Po dobraniu fraz przeszliśmy do optymalizacji serwisu. Teksty obecne na stronie zostały nasycone słowami kluczowymi, dodane zostały również nagłówki oraz wyczyszczono
kod źródłowy z błędów, jakie mogłyby zostać negatywnie odebrane przez algorytm Google. Na bieżąco weryfikowaliśmy skuteczność prowadzonych działań i – w razie potrzeby – wprowadzaliśmy niezbędne korekty, aby w jak najkrótszym możliwie terminie osiągnąć wymagany przez Klienta cel.

FRAZY NA POZYCJACH 11-50

Na wykresie dokładnie widać termin rozpoczęcia naszych działań – w przeciągu 30 dni liczba słów kluczowych w TOP 50 zwiększyła się dwukrotnie. We wrześniu wartość ta została po raz kolejny podwojona, by w styczniu 2018 roku osiągnęła 800% swojego pierwotnego stanu.

FRAZY NA POZYCJACH 1-10

Co do słów znajdujących się w TOP 10, pod koniec 2018 roku ich liczba osiągnęła 400% wartości sprzed rozpoczęcia prac.