Jakie podjęliśmy działania?
- Początkowo CPC: 0,90 zł
- Obecnie CPC: 0,67 zł
- -26%
Wraz z naszym Partnerem Biznesowym przeprowadziliśmy szereg działań optymalizacyjnych oraz kampanie marketingowe w Google Ads i Shopping.
Z uwagi na globalnie rosnące CPC oraz konkurencyjną branżę naszego Klienta, strategia zmniejszania kosztu za kliknięcie oraz konwersję i zwiększania zysku musiała być dynamiczna i dopasowana do aktualnych trendów. Skupiliśmy się przede wszystkim na segmentacji kampanii według kategorii produktowych – w ramach Performance Max pozwoliło nam to dotrzeć do precyzyjnych grup docelowych oraz lepiej wykorzystać budżet reklamowy. Równolegle do tych aktywności, prowadziliśmy także działania w Google Zakupy z ustawieniami „Catch all”, co przyczyniło się do zwiększenia widoczności produktów w reklamach. Ponadto podjęliśmy się także prowadzenia kampanii Demand Gen oraz remarketingu dynamicznego.
- Przychody z 2020 roku – 1 800 000 zł
- Przychody w 2024 roku – 7 800 000 zł
W naszych działaniach duży nacisk kładliśmy na kampanię sezonową związaną ze wzrostem popularności basenów oraz jacuzzi (od maja do lipca). Z pomocą statystyk i danych historycznych zaczerpniętych z Google Keyword Planner stworzyliśmy strategię pozwalającą zmaksymalizować zyski. Dodatkowo przekazy wzbogaciliśmy o elementy graficzne oraz wideo, których użyliśmy do promowania kategorii produktowych. Dzięki etykietom w Google Merchant Center, reklamy te wyświetlały się konkretnej grupie docelowej.
Wypracowane efekty w praktyce
Kampania generująca popyt osiągnęła CPC na poziomie 0,07 zł
Dzięki naszym działaniom średnia wartość zamówienia wzrosła z 519 zł w 2020 roku, do 1048 zł w 2024. Ponadto marketing sezonowy okazał się niezwykle opłacalny – od kwietnia do pierwszego tygodnia lipca kampanie na baseny i jacuzzi wygenerowały koszt 53 000 zł, a wartość konwersji osiągnęła blisko 2 000 0000 zł, co oznacza, iż ROAS w Performance Max sięgnęło 3700%. Natomiast promowanie dmuchanych jacuzzi odnotowało zwrot na poziomie 5000%, a kampania generująca popyt osiągnęła równie imponujący wynik 7500%. Dzięki zastosowaniu segmentacji kampanii i optymalizacji budżetu w kluczowych momentach nasz Partner Biznesowy odnotował znaczący wzrost przychodów – z 1,8 mln zł w 2020 roku do 7,8 mln zł w 2024 roku.