Case Study Sklep z okularami

Jakie działania podjęliśmy?

  • Początkowo: Liczba konwersji – 662 w 2021 roku.
  • Obecnie: Liczba konwersji – 3500 w 2024 roku.

W ramach prowadzonych działań marketingowych skupiliśmy się na poprawie wyników sprzedażowych i zwiększeniu liczby konwersji dla sklepu internetowego naszego Partnera Biznesowego.

Rozpoczęliśmy od kampanii Google Ads, którą skonfigurowaliśmy pod sieć wyszukiwania, dzieląc frazy na brandowe oraz niebrandowe. Dbaliśmy także o ich jakość w reklamach tekstowych. Dzięki tym działaniom mogliśmy dokładniej targetować przekazy, co pozwoliło dotrzeć do większej liczby potencjalnych konsumentów, a same treści osiągały lepsze wyniki, zarówno pod względem wartości konwersji, jak i wskaźników zaangażowania. Równolegle prowadziliśmy także kampanie w Google Zakupy. W Ads, Performance Max podzieliliśmy na dwie główne sekcje – oparte na pliku produktowym oraz z zasobami graficznymi. Pierwsze strategia była skoncentrowana na maksymalizacji pokrycia reklam, natomiast druga, skupiała się na wizualnym promowaniu wybranych kategorii. Dzięki odpowiedniej segmentacji udało się precyzyjnie dopasować przekazy do przewidzianego targetu.

  • Początkowo: ROAS – 3600% w 2021 roku
  • Obecnie: ROAS – 6000% w 2024 roku

Ponadto prowadziliśmy także remarketing dynamiczny, który pozwolił odzyskać porzucone przez klientów koszyki zakupowe. Zadbaliśmy również o jakość danych w Google Merchant Center – dążyliśmy do tego, aby 100% produktów naszego Partnera Biznesowego było zatwierdzonych i odpowiednio zoptymalizowanych.

  • Początkowo: Wartość konwersji – 1 184 000 zł w 2022 roku
  • Obecnie: Wartość konwersji – 2 247 000 zł w 2024 roku

Wypracowane efekty w praktyce

Dzięki podjętym działaniom udało się osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Z pewnością warto odnotować znaczący wzrost liczby oraz wartości konwersji. W 2024 roku udało nam się osiągnąć 428% przyrost w stosunku do wyniku sprzed 2 lat, w którym uzyskano 662 spełniające warunki interakcje. Wartość sprzedaży w tym okresie również znacząco się polepszyła – początkowo wynosiła 1 184 000 zł, a w 2024 roku osiągnęła już 2 247 000 zł, co daje niemal 90% przyrost. Co więcej, dzięki odpowiedniej optymalizacji, poprawiliśmy wskaźnik ROAS z 3600% do 6000%, co świadczy o efektywności naszych działań. Warto również wspomnieć o dynamicznych reklamach w wyszukiwarce, które dzięki odpowiedniej segmentacji osiągały bardzo dobre wyniki, zarówno pod względem wartości konwersji, jak i wskaźnika CTR.