Kilka słów o firmie
Z firmą współpracujemy od 2022 roku. Prowadzi ona sklep internetowy, w ramach którego oferuje unikatowe, ręcznie robione damskie obuwie ślubne z możliwością spersonalizowania według indywidualnych potrzeb.
Cele i założenia
W naszych działaniach postawiliśmy sobie za główny cel to, aby wyskalować zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) przy jednoczesnym wzroście interakcji z treściami promocyjnymi. Skupiliśmy się również na poprawie parametrów związanych ze wskaźnikiem klikalności (CTR) oraz doprowadzeniu do spadku średniej stawki za kliknięcie (średni CPC). Poza tym skoncentrowaliśmy swoją uwagę na działaniach, które miały wygenerować współczynnik wyświetleń reklam na jak najwyższej pozycji.
Podjęte działania
Przede wszystkim warto wspomnieć, że grupą docelową naszych kampanii były kobiety poszukujące obuwia ślubnego.
W ramach podjętych działań na koncie Google Ads wykorzystaliśmy:
- kampanie produktowe Performance Max,
- kampanię w sieci wyszukiwania,
- kampanię video,
- format reklamy lokalnej oraz zasobowej realizowany przez Performance Max.
Ze względu na specyfikę branży, poza rejestrowaniem transakcji, istotne było również mierzenie konwersji kontaktowych, np. zapytań z formularzy oraz mikrodziałań. Wynika to z faktu, że produkty oferowane przez firmę wymagają dostosowania do potrzeb konkretnego klienta. Zadbaliśmy o to, aby działania użytkowników, którzy wykazują przed zakupem taką intencję, również mogły być rejestrowane w panelu Google Ads. Dzięki temu dostarczaliśmy systemowi cennych danych do optymalizacji kampanii. Co więcej, prowadzone przez nas działania reklamowe w internecie skupiały się w dużym stopniu na pozyskiwaniu nowych użytkowników oraz docieraniu do świadomości odbiorców poszukujących tego typu produktów.
Poza tym oprócz sprzedaży online istotne dla firmy są również wizyty stacjonarne klientów, podczas których zainteresowane produktem kobiety mają szansę złożyć zamówienia na miejscu, oczywiście po odpowiedniej personalizacji zgodnie ze stawianymi wymaganiami. Dlatego w tym celu zdecydowaliśmy się na uruchomienie formatu kampanii lokalnej. Dzięki niej pozyskaliśmy ruch w punkcie stacjonarnym.
Wypracowane efekty
Dzięki prowadzonym działaniom udało nam się wypracować następujące rezultaty:
Od początku współpracy blisko trzykrotnie wyskalowaliśmy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) z poziomu niecałych 1000% aż do około 2700% w 2022 roku przy jednoczesnym wzroście współczynnika interakcji z reklamą z blisko 3% do ponad 7% w skali konta.
W zakresie poprawy współczynnika klikalności (CTR) osiągnęliśmy dwukrotny wzrost, z niecałych 2% do 4% rok do roku. Sukcesywnie również od początku współpracy notowaliśmy spadek średniej stawki za kliknięcie (średni CPC) od wartości 0,47 zł w 2022 roku, aż do 0,33 zł w roku 2024.
Zmalał również wskaźnik kosztu konwersji z pułapu 6,58 zł (2022 r.) aż do 2,05 zł (2024 r.). Poza tym ponad dwukrotnie udało się poprawić współczynnik wyświetleń reklam na najwyższej pozycji – z niecałych 45% w pierwszym roku współpracy, aż do prawie 99% w roku 2024.
Dzięki wysokiemu współczynnikowi CTR dotarliśmy do osób zainteresowanych ofertą firmy, generując korzystny stosunek konwersji oraz średniego kosztu za kliknięcie.
Warto dodać, że firma dzięki korzystnym stawkom za kliknięcie (CPC) na danych produktach była w stanie wygenerować wysoki poziom zwrotu przy bardzo niskim koszcie nakładu na reklamę.