Case Study Producent ogrodów zimowych

Jakie działania podjęliśmy?

Nasz Partner Biznesowy to producent ogrodów zimowych oraz zabudowy tarasowej, dla którego prowadziliśmy kampanie marketingowe, w celu podniesienia liczby i wartości konwersji, przy utrzymaniu korzystnych kosztów.

  • Poprzednio: Liczba konwersji – 1759 w 2023 roku
  • Obecnie: Liczba konwersji – 2247 w 2024 roku

W odpowiedzi na potrzeby Klienta, w naszych działaniach skupiliśmy się na dwóch, głównych segmentach usług. Każdy z owych obszarów obsługiwany był przez oddzielne kampanie w sieci wyszukiwania, które dopasowaliśmy pod kątem fraz kluczowych i tekstów reklamowych. Aby elastycznie dysponować środkami finansowymi, zdecydowaliśmy się na rozdzielenie oraz skalkulowanie osobnych budżetów. Dzięki temu zabiegowi byliśmy w stanie dostosować je do zmiennego zainteresowania sezonowego oraz skierować treści do odpowiedniej grupy docelowej określanej m.in. przez położenie geograficzne. Ponadto, jako uzupełnienie sieci wyszukiwania, postanowiliśmy uruchomić także kampanię Performance Max dedykowaną głównie ogrodom zimowym. Nasz dział graficzny przygotował zasoby wizualne oraz filmy, co uatrakcyjniło przekazy. Kampania ta wykorzystywała sygnały i dane zebrane z działań w sieci wyszukiwania, co pozwalało na starcie dobrze zoptymalizować jej funkcjonowanie.

Dodatkowo działaliśmy również w sieci reklamowej. Kampania Display kierowana była do internautów znajdujących się na wczesnym etapie ścieżki zakupowej, co pomagało w pozyskaniu nowych użytkowników na początku lejka sprzedażowego. Co więcej, skoncentrowaliśmy się także na konsumentach, którzy nie podjęli jeszcze konkretnych działań zakupowych. Zastosowaliśmy remarketing dynamiczny skupiający się na osobach, które odwiedziły stronę, ale nie złożyły zapytania o wycenę. Przypomnienia działały na potencjalnych klientów pobudzająco, przez co zwiększyliśmy szansę na finalizację zakupu.

Wypracowane efekty w praktyce

W pierwszej kolejności warto wspomnieć, iż kampanie reklamowe w 2024 roku wygenerowały ponad 2247 konwersji, co oznacza wzrost o ponad 22% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy, kiedy to liczba ta wynosiła 1759. Mimo podniesienia wartości sprzedaży udało się utrzymać wydatek związany z pojedynczą interakcją na podobnym poziomie. W samym sierpniu 2024 roku odnotowaliśmy ponad 242 konwersje przy koszcie wynoszącym 6,24 zł, co było wynikiem efektywnej alokacji budżetu i optymalizacji kampanii. Dzięki systematycznym działaniom usprawniającym uzyskaliśmy bardzo wysokie Wyniki Jakości dla fraz kluczowych w sieci wyszukiwania. Przełożyło się to bezpośrednio na poprawę wskaźników klikalności (CTR), które wpłynęły na skuteczność kampanii.