Kilka słów o firmie
Firma z branży odzieżowej. Specjalizuje się w nowoczesnych nadrukach oraz haftach nanoszonych na ubrania i różnego rodzaju akcesoria. Grupą docelową przedsiębiorstwa są odbiorcy z sektora B2B.
Cele i założenia
Naszą współpracę rozpoczęliśmy w 2019 roku, gdy startowaliśmy od pułapu 200 konwersji rocznie. W celu poprawy wyników podjęliśmy się szeregu działań, które zrealizowaliśmy w obrębie m.in. sieci wyszukiwania, przy pomocy kampanii standardowych Search (Search Campaigns) oraz kampanii dynamicznej. Poza tym w ramach skalowania biznesu oraz poszukiwania nowych użytkowników zdecydowaliśmy się rozszerzyć naszą strategię również o sieć reklamową w ramach kampanii multikanałowej Performance Max.
Podjęte działania
Biorąc pod uwagę specyfikę branży, postanowiliśmy wydzielić osobne kampanie na podstawie najlepiej konwertujących słów kluczowych i skierować priorytetową część budżetu na frazy bardziej szczegółowe. Jednocześnie pracowaliśmy także nad kampanią na frazy bardziej ogólne, dzięki czemu udało się nam dotrzeć do tych użytkowników, którzy znajdują się na początkowym etapie lejka konwersji. Ważnym aspektem prowadzonych działań była również kampania w sieci wyszukiwania kierowana na zapytania związane z marką.
Wypracowane efekty
Na przestrzeni niemal 5 lat udało nam się poprawić m.in.
Wskaźnik konwersji – w 2024 roku osiągnęliśmy wynik powyżej 3 tys. konwersji.
Współczynnik konwersji – rokroczny postęp, który aktualnie przyjmuje wartości blisko 5,5% w skali konta przy jednoczesnym wzroście współczynnika klikalności (CTR) przekraczającym 5%.
Współczynnik interakcji z reklamą – obecnie utrzymuje się na poziomie przekraczającym 6% w skali całego konta, w porównaniu z rokiem 2023.
Wynik jakości w zakresie głównych słów kluczowych generujących konwersje.
Dzięki alokacji budżetów między kampanią na frazy szczegółowe, a ogólne udało się wygenerować leady kontaktowe oraz transakcje przy zachowaniu równowagi między wydatkami a konwersjami, uwzględniając dany segment użytkownika.
Ponadto kampania kierowana na zapytania związane z marką klienta wygenerowała wysoki współczynnik CTR przy jednocześnie relatywnie niskich nakładach finansowych.
Z kolei w kwestii budowania zasięgu istotną rolę odgrywała kampania Performance Max. Dzięki multikanałowości tego narzędzia wygenerowaliśmy wysokie wartości w zakresie wyświetleń i konwersji, trafiając do użytkowników w ramach m.in. sieci wyszukiwania i reklamowej przy niskim pułapie średniej stawki za kliknięcie.