Case Study Meble i zestawy mebli

Kilka słów o firmie

Firma z branży meblowej, która działa na rynku od 2016 roku. Specjalizuje się w sprzedaży mebli do salonu, a w szczególności ław, ławostołów oraz stołów.

Cele i założenia

Nasza współpraca rozpoczęła się w 2019 roku. W przypadku tej firmy założyliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie strategii segmentacji, która opierałaby się na podziale kampanii według poszczególnych kategorii produktowych. Dzięki tej decyzji udało nam się precyzyjnie targetować odbiorców i skutecznie zoptymalizować wyniki. Poza tym postanowiliśmy, że użyjemy również kolejnej usługi CSS w celu zmaksymalizowania wskaźnika zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS).

Podjęte działania

Z racji, że strona jest sklepem internetowym, promocja skupiała się głównie na kampaniach produktowych. Na przestrzeni czasu prowadzone działania wyewoluowały od standardowych kampanii produktowych (PLA), przez inteligentne kampanie produktowe (Smart Shopping), aż po obecnie działające kampanie Performance Max.

Wypracowane efekty

Firma zaczynała w 2019 roku od wydatków reklamowych w przedziale 2-3 tys. złotych miesięcznie. Obecnie kampania operuje na budżecie 90 tys. złotych miesięcznie, a jej rozwój pozwolił wygenerować od początku współpracy ponad 17 mln złotych przychodu z kanału Google Ads oraz przyczynił się do otwarcia drogi do ekspansji na niemiecki i włoski rynek.

Do lipca 2022 roku, stosując standardowe oraz inteligentne kampanie produktowe jako główne strategie nastawione na optymalizację wyników, udało nam się wypracować następujące efekty:

Natomiast od sierpnia tamtego roku główny nacisk został przeniesiony na kampanie Performance Max, dzięki którym uzyskaliśmy takie wyniki, jak:

Poza tym poprawiliśmy wyniki sprzedażowe w II i III kwartale 2024 roku w porównaniu do II i III kwartału 2023 roku zarówno pod kątem liczby sprzedaży, jak i wartości konwersji:

Jeśli mowa o współczynniku klikalności (CTR) to rok do roku udało nam się uzyskać następujące efekty:

Oprócz dotychczasowych działań skupionych na pewnej części kategorii dostępnych na stronie firmy postanowiliśmy wypromować całkiem nową grupę produktów. Dzięki naszym staraniom udało się uzyskać wzrost sprzedaży, który dał klientowi sposobność do rozwijania kolejnej kategorii na sklepie:

Z uwagi na to, że produkty sprzedawały się coraz lepiej, włączyliśmy drugą kampanię CSS, aby zwiększyć ekspozycję wyświetlania asortymentu z kategorii „Krzesła”. Taki ruch pozwolił nam osiągnąć jeszcze wyższy wskaźnik zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS):